PDA

View Full Version : Vox AC15C1 of VoxAC30 CC1



Hendriks
19 januari 2011, 18:50
Weer eens opzoek naar een Combo en laat ik nou nog nooit een Vox hebben gehad , wel eens wat geprobeerd en vond ze best wel lekker .
Nu zit ik alleen te twijfel of ik een nieuwe AC15 C1 wil of een gebruikte 1x12 AC30 CC , vermogen heeft de eerste voor mij voldoende , maar zijn er verder grote verschillen?

Mitch
19 januari 2011, 19:01
Een AC30 klinkt sowieso wat anders, wat voller, dan een AC15, ongeacht of het de CC of de C serie is. De AC30CC1 is wel een vreemde eend in de bijt vanwege de neodymium speaker. Het maakt het wat lichter van gewicht, wat 'lichter' qua sound en iets minder typisch Vox. Maar een fijne combo.

lauke_101
19 januari 2011, 19:07
Ik heb zelf een AC30CC1 en daar kan ik in ieder geval wat over vertellen ;)
Hij is inderdaad niet heel erg 'jangly', als je daar typisch Vox mee bedoelt. Echt dat Beatlesgeluid zit er (wellicht) wat minder in. De warmte, sprankel en karakteristieke scheur zit er echt wel in!
De speaker wordt her en der afgekraakt, maar ik vind er niks mis mee. Hij zou steriel klinken, ik vind eerder dat hij weinig kleurt en juist vooral het karakter van de amp zelf zo veel mogelijk naar buiten brengt. En bovendien bespaart hij nog eens gewicht.

Een AC15CC heb ik ooit kort aan de tand gevoeld, klonk ook niet verkeerd maar bij hoger volume wordt hij wel wat dunner en schreeuweriger, een AC30 wordt juist alleen maar voller en dikker qua sound.

Hendriks
19 januari 2011, 19:09
Ok , ik wil alleen maar een 1x12 ivm sjouwen (ja, ik ben lui als ik niet hoef te werken)

macwilliams
19 januari 2011, 20:09
Ik heb ook nooit over een vox gespeeld en vroeg me ook af hoe ze klinken. Maar als ik hoor dat ze jangly zijn of Beatles dan lijken mij het wel toffe amps. Die met een neodyn dinges speaker heeft dat dus minder?


Ok , ik wil alleen maar een 1x12 ivm sjouwen (ja, ik ben lui als ik niet hoef te werken)
Ben jij niet stiekem familie van mij?

Hendriks
19 januari 2011, 20:19
Hey , ome Willem ,jij ook hier?


Zit er ook nog kwaliteits verschil tussen de "oude " AC30 en de "nieuwe" AC15.

Ik was altijd van de cleane sounds , sinds ik veel met mijn Cabronita speel ben ik meer van cruchy geluiden en van wat ik op youtube heb gehoord kan ik bij Vox mijn ei kwijt.

macwilliams
19 januari 2011, 20:32
Ome Willem.
Ghehehe
http://www.duken.nl/forums/Smileys/classic/smiley_wheelchair.gif

Een vox is crunchy, jangly en een beetje okay reverb?

Mitch
19 januari 2011, 20:34
Ik heb ook nooit over een vox gespeeld en vroeg me ook af hoe ze klinken. Maar als ik hoor dat ze jangly zijn of Beatles dan lijken mij het wel toffe amps. Die met een neodyn dinges speaker heeft dat dus minder.

Ik kan me meerdere posts herinneren van iemand die bijdrages deed aan het Motor topic waar pas veel later bleek dat -ie nog nooit gereden had, maar deze is ook grappig :seriousf:

Hoe dan ook: tussen een AC30 en een AC15 zit sowieso altijd verschil, maar zoals met alle Vox AC's zit er veel verschil tussen de klank door de speakerkeuze. Ik heb de nieuwe C-lijn nog steeds niet zelf aan de tand kunnen voelen, maar ik lees vrij regelmatig dat ze iets minder clean zijn en wat directer klinken. De 15C1 heeft een M25, dat geeft van nature al miets minder strak laag dan je uit een Neodog krijgt. Tel daarbij op dat een AC30 meer laag in huis heeft dan een AC15 en dan weet je ongeveer waar je aan moet denken.

jutter
19 januari 2011, 20:34
Ik volg dit topic op de voet! Een tijd geleden heb ik de AC15 meegekregen van de plaatselijke gitaarhoer maar na een uurtje kwam ik erachter dat hij niet geschikt was voor mij. Ik vond hem wat dozig en wat brijerig. Met een overdrivepedaaltje ervoor vond ik hem wat fizzy. Maar misschien is de AC30 wel iets voor mij. Ik hou dit topic in de gaten.

lauke_101
19 januari 2011, 20:39
De 1x12 is wel te sjouwen ja (ik spreek uit ervaring, m'n oude amp was een 40 kg zware 2x12 combo), 24 kg is niet wat je noemt licht aan één arm, maar het is te doen. En ik ben dan maar een tenger, mager persoontje :seriousf:

De ouwe en de nieuwe? Als in CC en de nieuwe C versie? De CC is in ieder geval gebouwd als een tank, trek ook gerust een kwartier er voor uit om überhaupt bij de buizen te komen. Er zit trouwens ook de dikste printplaat in die ik ooit gezien heb, ik maak me weinig zorgen om oververhitten.

Voor (semi)clean en crunch kom je heel erg ver met een Vox inderdaad, heerlijke bak voor zoiets. Zeker in combinatie met een cabronita lijkt me, met een tele of strat klinkt hij erg vet en met een Gretsch ook. Sowieso met alle wat ouderwetser klinkende gitaren, waar ik een cabro ook wel onder reken.
Mocht je overigens een Vox aanschaffen, zorg dan wel dat je een leuke booster hebt want als er toch één ding is waar de mijne het als een malle mee doet, dan is het met een booster ervoor :crazyhappy: Overdrives zijn wat lastiger naar het schijnt, vond die tubescreamer clone van de musicstore met m'n Gretsch wel echt heel gaaf, maar met m'n strat was dat weer helemaal niks.

Hendriks
19 januari 2011, 20:47
Ik doe veel met de volume knop van de gitaar , lekker stevige crunch instellen en dan de volume knop tikkie terug , heb ik even wat extra nodig , dan de volume weer open.

ThaBluesBreaker
19 januari 2011, 20:48
De AC30 heb ik nooit bespeeld, maar ik heb zelf een AC15. Het enige verschil dat ik wel weet is dat mijn AC15 nog net aardig te tillen is en de AC 30 niet :seriousf:

Niet grappig als je daar de trap af en op mee moet.

Mitch
19 januari 2011, 20:51
Daar hebben ze de AC30CC1 dus voor uitgevonden ;) Met zijnt weeën loop je zo'n 2x12 combo zó weg en dan denk je: o, volgende keer pak ik 'm zelf wel maar dat went niet echt...

macwilliams
19 januari 2011, 20:56
Ik kan me meerdere posts herinneren van iemand die bijdrages deed aan het Motor topic waar pas veel later bleek dat -ie nog nooit gereden had, maar deze is ook grappig :seriousf:

Hoe dan ook: tussen een AC30 en een AC15 zit sowieso altijd verschil, maar zoals met alle Vox AC's zit er veel verschil tussen de klank door de speakerkeuze. Ik heb de nieuwe C-lijn nog steeds niet zelf aan de tand kunnen voelen, maar ik lees vrij regelmatig dat ze iets minder clean zijn en wat directer klinken. De 15C1 heeft een M25, dat geeft van nature al miets minder strak laag dan je uit een Neodog krijgt. Tel daarbij op dat een AC30 meer laag in huis heeft dan een AC15 en dan weet je ongeveer waar je aan moet denken.

Ik doe toch niet als of ik weet wat een vax amp doet? Ik haak in op een door H gestelde vraag. Ik zie vaker vox amps voorbij komen in topics en zo nestelde zich langzamerhand de nieuwschierigheid in mijn harses.

Maar ik rijd wel motor, bezit er ook een paar.


Je omschrijft de verschillen duidelijk, nu moet ik alleen nog eens een paar gaan proberen. Ik vind het leuk om m'n arsenaal uit te breiden en dan niet met meer van het zelfde (metal amps).

De engl kan echt te gek metal doen (duh) en in combinatie met de JCM900 helemaal te wauw voor stereo spele.

De gemodde fender blues deville is ook te gek van sound en mooi helder,warm en prachtig voor blues.

En als derde amp een eventuele vox is dan toch niet zo heel gek ?

En ik heb geen interesse (voor nu) in rectumfriërs of baggera of blerkstahr.

humbucker
19 januari 2011, 20:58
Heb je al eens gedacht aan een AC15 uit de vorige reeks, met blue alnico speaker, de AC15CCX? Die zou ik ook zeker eens checken als ik jou was!

Mitch
19 januari 2011, 21:04
Ik doe toch niet als of ik weet wat een vax amp doet? Ik haak in op een door H gestelde vraag. Ik zie vaker vox amps voorbij komen in topics en zo nestelde zich langzamerhand de nieuwschierigheid in mijn harses.

Ik lees het nu terug en zie dat ik 't verkeerd opvatte. Ik verwachtte een volgende bijdrage, een advies in het topic en ik las jouw post toen als "Ik denk dat die neo speaker best oké is maar ik ken 'm eigenlijk niet" :seriousf:
Maar je vroeg het jezelf ook gewoon af, mijn excuses.
Anyway: spread the Vox love :lovelove:

Hendriks
19 januari 2011, 21:06
Heb je al eens gedacht aan een AC15 uit de vorige reeks, met blue alnico speaker, de AC15CCX? Die zou ik ook zeker eens checken als ik jou was!

Yo , nog een optie .Begrijp ik dat het enigste verschil de speaker is?

Wat ik in iedergeval begrijp is dat de kwaliteit wel ok , de AC15C1 meer klinkt als een "echte"Vox" als de AC30CC1 en dat ze beide ook goed te tillen zijn .
Vermogen vind ik minder belangrijk ,15 watt is in principe genoeg (volgens de andere bandleden) , er gaat toch een microfoon voor.

Swampash
19 januari 2011, 21:07
http://itunes.apple.com/gb/app/vox-mobile-catalog/id388638483?mt=8

Mocht je een Ipod, pad of phone hebben dan is dit een zeer coole gratis app. Hierin staan alle up to date vox produkten met soundclips. Misschien heb je hier iets aan.

Een groot verschil tussen de cc lijn en de c lijn is dat de cc lijn een gelijkrichtbuis heeft. de c lijn niet en klinkt daardoor wat dynamischer en strakker.

humbucker
19 januari 2011, 21:12
Yo , nog een optie .Begrijp ik dat het enigste verschil de speaker is?

Wat ik in iedergeval begrijp is dat de kwaliteit wel ok , de AC15C1 meer klinkt als een "echte"Vox" als de AC30CC1 en dat ze beide ook goed te tillen zijn .
Vermogen vind ik minder belangrijk ,15 watt is in principe genoeg (volgens de andere bandleden) , er gaat toch een microfoon voor.

Jep, enige verschil is de speaker, maar verkijk je daar niet op. Dat enige verschil maakt echt een wereld van verschil :)

Een ac15 gaat hard zat hoor, tblijft een vox hé!


Een groot verschil tussen de cc lijn en de c lijn is dat de cc lijn een gelijkrichtbuis heeft. de c lijn niet en klinkt daardoor wat dynamischer en strakker.

De AC15CC heeft die gelijkrichter niet hé, voor alle duidelijkheid.

Swampash
19 januari 2011, 21:54
De AC15CC1 en de AC30CC1 / CC2 hebben wel een gelijkrichtbuis.
De AC15C1 en AC30C2 hebben deze niet.

Mitch
19 januari 2011, 22:03
Als de AC15CC1 er één heeft hebben ze 'm goed weten te verstoppen...

Niet dus.

Hendriks
19 januari 2011, 22:05
Ik denk dat ik op jacht ga naar een AC15C1 , bij Tonika hebben ze wat staan ,maar eens even checken , ze hebben er ook 1 in rood tolex.
Vanavond ook nog een madamp bouw/knutselpakket aangeschaft voor de Fendercleanszzzz.

Mitch
19 januari 2011, 22:09
Yo , nog een optie .Begrijp ik dat het enigste verschil de speaker is?

Wat ik in iedergeval begrijp is dat de kwaliteit wel ok , de AC15C1 meer klinkt als een "echte"Vox" als de AC30CC1 en dat ze beide ook goed te tillen zijn .
Vermogen vind ik minder belangrijk ,15 watt is in principe genoeg (volgens de andere bandleden) , er gaat toch een microfoon voor.
Nou, dat zou ik niet durven te zeggen. De AC30CC1 klinkt iets minder typisch Vox omdat -ie een heel ander soort speaker heeft. De AC15C1 heeft dan wel een chinese greenback aan boord, maar om dan te conlcuderen dat de AC15C1 'meer Vox' klinkt... geen idee nog hoor, eerst testen!

De versie met Blue erin heeft wel meer de klassieke sound. Ik kan in ieder geval spreken voor de AC15CC1x, nog niet voor de AC15C1x.
Ach weet je, een subtiel verschil voor de één is een enorm verschil voor de ander. Daarom blijft het een beetje lastig adviseren.

Hendriks
19 januari 2011, 22:26
MAW gewoon gaan luisteren.
Dank allen.

lauke_101
19 januari 2011, 22:40
Dat is sowieso altijd de beste strategie. Graag gedaan hoor ;)

Om overigens nog heel even in te haken op Vox sound: er is ook eigenlijk niet echt één Vox sound. Ik bedoel, iedereen weet wat je bedoelt met een Fender sound of een Marshall. Maar Vox, waar denk je dan aan? Brian May heeft Vox, Johnny Greenwood van Radiohead heeft Vox, Tom Petty heeft Vox, de Beatles hadden Vox en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar klinken die hetzelfde? Niet echt als je het mij vraagt.

Hoe dan ook, keep on spreading the Vox love ja! :lovelove:

Swampash
19 januari 2011, 23:08
oeps, idd de ac15cc1 heeft geen gelijkrichtbuis

stikel
20 januari 2011, 13:57
Ik denk dat ik op jacht ga naar een AC15C1 , bij Tonika hebben ze wat staan ,maar eens even checken , ze hebben er ook 1 in rood tolex.

http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=AC15C1RED

Past mooi bij de Cabronita. Helaas Henk niet op voorraad.

Hendriks
20 januari 2011, 14:00
http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=AC15C1RED

Past mooi bij de Cabronita. Helaas Henk niet op voorraad.

Shit , niet op voorraad , was een leuk setje geweest . Ik zal ze eens bellen.

edit: net gebelt en dus niet meer leverbaar, jammer.

Harry
20 januari 2011, 15:17
ik heb ook ooit een AC15CC1 en een AC30CC1 naast elkaar gehad ter vergelijking, en voor mij werd het zonder te twijfelen de AC30. Door de klank, manier van instellen, mogelijkheden enz. Maar dat is erg persoonlijk.

Mijn AC30 wordt wel geboost met wat pedaaltjes (OCD en een Catalinbread cleanboost). Clean en crunch zijn uit de versterker erg lekker, maar ik wil meestal iets meer, vandaar de trapdozen.

DaveItUp
20 januari 2011, 15:47
Interessant. Zelf wel geinteresseerd in misschien een ac15 voor thuis en in de studio. Die vox amps schijnen wel lekker te werken met een bad monkey voor een beetje extra boost/strakheid? Iemand ervaring mee, iig een ts achtige?

episua
20 januari 2011, 15:48
Er staat nog wel zo'n rode Ac15 bij music store in Leeuwarden voor 539. Ook wel redelijk in de buurt toch?

Mitch
20 januari 2011, 16:08
Interessant. Zelf wel geinteresseerd in misschien een ac15 voor thuis en in de studio. Die vox amps schijnen wel lekker te werken met een bad monkey voor een beetje extra boost/strakheid? Iemand ervaring mee, iig een ts achtige?
Ik omarm Vox en spuug op alles wat naar Tubescreamer ruikt en al helemaal de budgettopper die je noemt (>duikt weg voor de fans<)
Een Vox heeft meer aan een transparante of trebleboost óf een lichte non-TS drive dan een tubescreamer. Het middengebied heeft geen nadruk nodig zoals dat op Fender amps en enkele Marshalls prima kan werken.

DaveItUp
20 januari 2011, 16:50
Nou ik ben best wel een bad monkey fan moet ik zeggen. Niks mis mee. Goedkoop is niet per definitie slecht, maar ok ik zal 't eens gaan testen met andere boosters/od's. thx

lauke_101
20 januari 2011, 17:57
Ik was zelf niet onverdeeld te spreken over een tubescreamer clone over mijn AC30, zie ook mijn post van een stukje hierboven. Transparante booster (super hard on) gaan wel als een malle in ieder geval!
Wat betreft Bad Monkey, had er ooit eentje geleend en ik vond het maar niks over mijn toen nog Laney VC50, maar ik hoor mensen er ook wel goede sounds uit halen.

Hendriks
20 januari 2011, 18:01
Er staat nog wel zo'n rode Ac15 bij music store in Leeuwarden voor 539. Ook wel redelijk in de buurt toch?

Ik ga het direct bekijken.

Hendriks
20 januari 2011, 18:18
Yes , ik krijg een rooie , ga hem morgen of zaterdag halen in Leeuwarden.
Thans voor de tip.
Nu nog even kijken voor een od/booster , dat hoeft niet persé een rode te zijn.:rockon:

Mitch
20 januari 2011, 18:58
De sound is zo belangrijk als dat -ie er cool uitziet :seriousf:
Stiekem geef ik je wel een beetje gelijk hoor...

DaveItUp
20 januari 2011, 19:04
Ik was zelf niet onverdeeld te spreken over een tubescreamer clone over mijn AC30, zie ook mijn post van een stukje hierboven. Transparante booster (super hard on) gaan wel als een malle in ieder geval!
Wat betreft Bad Monkey, had er ooit eentje geleend en ik vond het maar niks over mijn toen nog Laney VC50, maar ik hoor mensen er ook wel goede sounds uit halen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik m'n ocd weg heb gedaan ten faveure van een bad monkey. Niet dat de ocd niet heerlijk was, maar live was het dat geld niet waard en deed de BM praktisch hetzelfde, misschien zelfs nog iets beter omdat ik met de ocd soms wat last had van een "icepick" achtig geluid. Erg goed pedaal verder hoor daar niet van.

Hendriks
20 januari 2011, 21:22
De sound is zo belangrijk als dat -ie er cool uitziet :seriousf:
Stiekem geef ik je wel een beetje gelijk hoor...

Eigenlijk boeit mij de kleur nooit , maar ik zoek altijd wel iets wat net even anders is, dus geen 13 in een dozijn , heb ik ook met gitaren, altijd opzoek naar iets wat net even afwijkend is.

Het grappige is dat het tolex ongeveer dezelfde kleur heeft als mijn Cabronita.

stikel
20 januari 2011, 21:45
Eigenlijk boeit mij de kleur nooit , maar ik zoek altijd wel iets wat net even anders is, dus geen 13 in een dozijn , heb ik ook met gitaren, altijd opzoek naar iets wat net even afwijkend is.

Het grappige is dat het tolex ongeveer dezelfde kleur heeft als mijn Cabronita.

Dat dacht ik ook. Als je 'm haalt vragen naar Willem (Toffe gozer, die ook nog eens lekkere koffie schenkt). Zoek je een OD/Booster die hebben daar ze ook in het rood n.l. Check-A-Board (booster en od ineen en afzonderlijk te gebruiken) En straks natuurlijk Pica's met de Cabro.

Edit: als je er toch bent zou ik, mede op aanraden van Mitch, deze ook eens proberen http://www.mstore.nl/index.php?act=viewProd&productId=1557 (ook rood)
Ik wil de mijne iig niet weer kwijt

Hendriks
20 januari 2011, 21:52
Dat dacht ik ook. Als je 'm haalt vragen naar Willem (Toffe gozer, die ook nog eens lekkere koffie schenkt). Zoek je een OD/Booster die hebben daar ze ook in het rood n.l. Check-A-Board (booster en od ineen en afzonderlijk te gebruiken) En straks natuurlijk Pica's met de Cabro.

Ik heb Willem voor de telefoon gehad , hij kon de amp eerst niet vinden , even later belde hij terug dat hij hem gevonden had : hij stond in de etalage!
Pica's komen er van het setje.

Rooker
20 januari 2011, 22:14
Ik heb een ac30cc1 gehad,

Was erg te spreken over het geluid. Was eigenlijk al overtuigd om een Fender blues deluxe aan te schaffen en toen kwam ik de Vox nog net even tegen op het internet.
Ik vond hem zelf erg lekker klinken. Een heel mooi vol geluid met een soort belletje erin. Ik kan het niet goed uitleggen maar nu ik hem verkocht heb mis ik het erg.
Je moet hem wel behoorlijk op volume draaien, daar vraagt hij om. Wanneer je hem zagt zet gaat dat toch ten koste van de body.
Hij is toch nog best zwaar hoor, ik dacht 32 kilo ofzo. Iig, er zit een hanvat aan maar als je hem zo de trap af en in je auto krijgt krijg je van mij een meter pils.
Het nadeel vond ik dat hij best hard moest staan voor een goede sound en in onze band had dan een 15watt meer dan genoeg geweesd (met mic ervoor). Thuis zette ik hem wat harder maar dat kon eigenlijk ook niet.
En je hebt maar 1 kanaal dus geen mogelijkhijd om de overdrive uit je amp te halen, trenminste als je wilt schakelen met clean.
Hij is zwaar!!! Je kunt bijna niet bij de buizen... En op sommige fora werdt toen gezecht dat de buizen direct op de printplaat zitten wat minder duurzaam zou zijn omdat de amp zo ongelooflijk heet wortd. Ik zelf heb nooit problemen met het ding gehad.

Ik heb des tijds ook gezocht naar verschillende pedalen. Ik werd toen verwezen naar USA fora waar ze massaal de Bad Monkey adviseerden. Zelf had ik er een boost van Fender voor. Het '65 reverb pedaal. Dit klonk zeker niet verkeerd.

Mijn concluzie was uieindelijk:
Ik moet een 15watt ligt topje hebben met losse 1x12, dit gaat hard zat wanneer je met een mic over de pa speelt.
Het geluid vond ik erg mooi, dit besefte ik me het meest toen ik hem weg had gedaan, maar toch vond ik dat hij veel te hard moest staan om het lekkere geluid er uit te krijgen.

Hoop dat je er wat aan hebt!! Suc6

Hendriks
21 januari 2011, 08:42
Even een vraagje: Kan ik een universele dubbele footswitch gebruiken voor de tremelo en reverb? Lijkt mij een stereo jack aansluiting.

lauke_101
21 januari 2011, 12:39
Hij is toch nog best zwaar hoor, ik dacht 32 kilo ofzo. Iig, er zit een hanvat aan maar als je hem zo de trap af en in je auto krijgt krijg je van mij een meter pils.
...
Hij is zwaar!!! Je kunt bijna niet bij de buizen... En op sommige fora werdt toen gezecht dat de buizen direct op de printplaat zitten wat minder duurzaam zou zijn omdat de amp zo ongelooflijk heet wortd. Ik zelf heb nooit problemen met het ding gehad.

Laat maar komen die meter dan! :) Het is trouwens 24 kg, maar dat blijft best een hoop aan één hand. Je krijgt hem niet zomaar open inderdaad, kun je rustig een kwartiertje met je schroevendraaier voor uit trekken, maar stevig is hij dan ook wel. De buizen zitten met (lange) voeten in de printplaat dus dat valt wel mee met de hitte. De eerste series schijnen hier wel wat problemen mee gehad te hebben, maar de mijne wordt niet heter dan normaal boven de ventilatiegaten.

@Hendriks: Jep, standaard footswitch ;) En gefeliciteerd met de amp, ziet er heel errug strak uit naast je rode cabro lijkt me! :ok:

stikel
22 januari 2011, 00:59
Mijn geduld is op.

http://img337.imageshack.us/img337/4637/voxac15c1red.jpg

Hendriks
22 januari 2011, 08:49
Daarom ga ik hem vandaag ook ophalen , maar alvast bedankt voor het voorproefje Jan.

Hendriks
22 januari 2011, 15:31
Zo dan , hij is er , even een paar crappy flits pics. Straks de amp maar eens proberen.
http://img406.imageshack.us/img406/8590/img0421cr.jpg

http://img69.imageshack.us/img69/6808/img0422wf.jpg

humbucker
22 januari 2011, 15:49
Zo dat gaat snel!!

Gefeliciteerd! Mooi ding!!! Hopelijk klinkt ie net zoals ie eruit ziet!

macwilliams
22 januari 2011, 16:04
Zo dan , hij is er , even een paar crappy flits pics. Straks de amp maar eens proberen.
http://img406.imageshack.us/img406/8590/img0421cr.jpg
http://img69.imageshack.us/img69/6808/img0422wf.jpg

da's wel een vette set ja:ok:

Midwolda
22 januari 2011, 16:15
:crazyhappy: Inlijsten en nooit meer aankomen...

Hendriks
22 januari 2011, 16:23
Thanks folks, ik heb er al wat heerlijke geluiden uitgehaalt.
Nu hebben mijn katten de amp ook al ontdekt en denken nu dat ze een nieuwe krabpaal hebben , dus moet er een hoes om , iemand een idee waar deze te scoren zijn?

macwilliams
22 januari 2011, 16:34
W. T. F. Dat is über uncool. Misschien dat de truc met de rechtervoet wil helpen?

Plantenspuit wil soms ook helpen in de opvoeding van katten.

Hendriks
22 januari 2011, 16:41
Tja , maar ze zijn vaak alleen thuis en het zijn siamezen die zijn stront eigenwijs.

macwilliams
22 januari 2011, 16:49
Nou, je hebt iig de foto's nog.

Hendriks
22 januari 2011, 17:06
Gelukkig is er een hoes onderweg , in de kleur..........................rood.

guitarguru
22 januari 2011, 17:30
Gefeliciteerd, en welkom in de Vox club. Wat een ontzettend mooie kleur zeg. Misschien mijn eigen set (AC30 top + 1x12 cab) nog eens opnieuw laten tolexen... :mmmm:

Hendriks
22 januari 2011, 18:00
Thanks , maar als hij niet meer in deze kleur verkrijgbaar was geweest had ik gewoon een zwarte gekocht , maar nu was er gewoon keuze.

Mitch
22 januari 2011, 18:40
Da's echt een té coole set zo zeg :ok:
Verwachten we later nog wel een verslagje van de sound natuurlijk, ghehehe...

Hendriks
22 januari 2011, 18:53
Da's echt een té coole set zo zeg :ok:
Verwachten we later nog wel een verslagje van de sound natuurlijk, ghehehe...

Daar gaat het uiteindelijk om. So far ,so good , maar een goede beoordeling kan ik pas geven na de repetitie . Ik heb het gevoel dat ik aan een low-gain overdrive/booster al genoeg heb om te krijgen wat ik wil , hij heeft al een lekkere crunch .
Als iemand nog een idee heeft? Hoeft geen rood pedaal te zijn.

stikel
22 januari 2011, 18:55
Helaas was ik vandaag de deur uit. Dus wat een late reactie. Maar het complete plaatje is prachtig Henk.
By the way. Ook nog een (rode) booster getest ? (zie mijn eerdere post). Vooral de SD is goed. En naruurlijk ga ik met de vorige post (Mitch) mee. Een review a.u.b.

Hendriks
22 januari 2011, 18:59
Hey Jan , lijkt me wel een toffe zaak daar in het Friese.

stikel
22 januari 2011, 19:10
Is het ook. Ik kan heel goed met Willem door een deur. Carlo (eigenaar) is geen Fries maar als die wat wil "bijleren" (haha) komt die er wel. Maar ik concludeer dat je geen van de rode boosters hebt gecheckt.

Hendriks
22 januari 2011, 19:16
Nee verder niets gekeken , mijn vrouw was er ook bij (shoppen in Leeuwarden) en die vind het allemaal niet zo boeiend . Was wel een dure dag.:???:

stikel
22 januari 2011, 19:25
Nee verder niets gekeken , mijn vrouw was er ook bij (shoppen in Leeuwarden) en die vind het allemaal niet zo boeiend . Was wel een dure dag.:???:

Als die evenveel budget heeft verbruikt wel ja. Maar ik zeg daar nooit iets van als ik een amp wil :soinnocent:

lauke_101
22 januari 2011, 20:02
Als iemand nog een idee heeft? Hoeft geen rood pedaal te zijn.

Mijn stem gaat naar een ZVex Super Hard On, heb al een en ander aan boosters gehoord en ik weet niet wat het is, maar de SHO heeft echt iets. Is overigens voor twee tientjes te clonen met een bouwpakketje van newtone-online.nl.

Enne Hendriks, gefeliciteerd met de amp! Echt supersuper mooi met die prachtige cabronita! Die foto's doen mijn hart sneller slaan :mmmm:

Hendriks
22 januari 2011, 20:24
Bedankt , zeker lekker stel , maar ook die Cabronita is momenteel echt mijn nummer 1 , wat kan die knallen , dit jaar ga ik er nog 1 maken met 1 pup.
Die SHO is dat het boost gedeelte van de Box of Rock?

lauke_101
22 januari 2011, 20:41
Jup ;) En hij is ook los te krijgen of met nog een SHO in één doosje, dan heet het Super Duper 2 in 1.
De MXR Custom Audio Electronics Line Driver schijnt trouwens ook heel erg goed te zijn in boosterland.

Mitch
22 januari 2011, 20:48
Met een SHO, een maple neck gitaar met een filtertron én een AC15 zou je wel eens een wat bijtend tophoog kunnen krijgen, zeker als die speaker nog niet is ingespeeld. Een neutralere boost of een mild ingestelde drive zou je misschien meer kunnen helpen.

Hendriks
23 januari 2011, 12:08
Ik zit dan ook te denken aan een low-gain overdrive , voor net dat beetje extra.