PDA

View Full Version : Stratjes en de verschillen.. Wie helpt mij?



RoelSmoel
19 januari 2011, 18:46
Nu denken jullie.. RoelSmoel, tyf op met je geleuter, fijn, dan lees je het niet:D

Het gaat me erom, ik wil over geruime tijd een strat gaan kopen.. Jaaa! Een echte! Ik heb nu een "alleskunner" (de Evh), een Les Paul, en nu moet er ook nog een strat komen (ofja.. moet, ik wil dat graag:)), eerst was een tele ook de overweging waard, maar dat wil ik toch liever niet, ik vind de bespeelbaarheid minder en ik kan meer uit de voeten met een strat.. Ahfijn, hebben we dat weer gehad..
Nu vind ik die Classic 50's strats van Fender helemaal geweldig, precies zoals ze voor mij moeten zijn. Nu is me ergens lang geleden toen ik tot aankoop van mijn Evh over ging aangeraden om ook eens naar de American Special series te kijken, heb ik toen niet kunnen vinden, jammer dan.. Nu wil ik jullie mening graag horen over deze gitaar (de American Special strat), heeft iemand deze vast gehad, bespeeld, hoe beviel het?
Tevens, de Classic Player 50's lijkt mij ook een poging waard, deze heb ik helaas ook nog niet in mijn klauwen gehad, het verschil zouden de pickups uitmaken, en zo nog wat kleine dingetjes die ik niet gauw kan vinden.. Hierbij geldt hetzelfde als bij de American Special.......
Nu kan ik bij wijze van spreken doorsparen tot een Custom Shop, maar dat ben ik niet van plan.. Als ik tot de €1000,- wil gaan, en de American Standard kost nét €50,- meer, is dit dan het overwegen waard?
Op Youtube filmpjes kan ik helaas een gitaar niet beoordelen, maar op meningen van mensen die er een hebben, op gespeeld hebben, of iets anders, kan ik wel wat "gerichter" gaan zoeken.
Tja.. Wat voor muziek wil je er dan mee gaan spelen? Ik luister veel Alter Bridge en andere muziek in dat straatje, maar spelen doe ik het niet.. Qua spelen ben ik meer van de wat funky dingetjes, en wat blues (dit is al wat langer zo hoor:chicken:), mijn Les Paul is een super gitaar, mijn Evh is ook super, en om een bepaald gat tussen die 2 te dichten, lijkt een strat mij de perfecte oplossing, veelzijdig, goede bespeelbaarheid en nog allemaal van dat spul, ik weet in ieder geval waar ik het over heb..
Zo, dat was weer een hele lap tekst, zou iemand mij kunnen helpen.. Dat waardeer ik erg..

TimoSomers
19 januari 2011, 18:50
Vooral weer VEEEEEEL testen.
En zeker ff de Roadworn series checken, zitte juweeltjes tussen! (en ook heelveel zooi, vandaar het vele testen).
Ik zou ook ff orienteren wat voor stratsound je precies wil.
'Romig (dan bijv meer rosewood ) of echt quaky (maple), etc.

RoelSmoel
19 januari 2011, 18:55
Vooral weer VEEEEEEL testen.
En zeker ff de Roadworn series checken, zitte juweeltjes tussen! (en ook heelveel zooi, vandaar het vele testen).
Ik zou ook ff orienteren wat voor stratsound je precies wil.
'Romig (dan bijv meer rosewood ) of echt quaky (maple), etc.

Ik wil in ieder geval een maple hals, mag dat duidelijk zijn:)
Verder.. Een wat "vettere" singlecoil-sound heeft mijn voorkeur, 50's achtig dus, voor zover ik ervaren heb. Die Standards, Mexicanen vind ik niks aan, dan vind ik de Classic Vibe's van Squier nog beter..

thomas_lc
19 januari 2011, 19:01
Ik zou toch zeker ook gewoon mexicanen testen :) heb echt een 'juweeltje' gekocht terwijl ik een gitaar van 1000 euro wilde kopen kocht ik een classic strat van welgeteld 530 euro die elke amerikaan wegspeeld

SaferSephy
19 januari 2011, 19:01
Ik wil in ieder geval een maple hals, mag dat duidelijk zijn:)
Verder.. Een wat "vettere" singlecoil-sound heeft mijn voorkeur, 50's achtig dus, voor zover ik ervaren heb. Die Standards, Mexicanen vind ik niks aan, dan vind ik de Classic Vibe's van Squier nog beter..


Maple, 50s achtige feel en sound en lekker vet in de prijsklasse van de Classic 50s en American Special? Dan is de enige juiste optie:

Jimmie Vaughan Signature Stratocaster.

Daar zit een hals in die is ongeevenaard in die klasse en als je een goede treft kan hij zich in sommige gevallen zowaar meten met de American Artist series

Tankman
19 januari 2011, 19:02
We hebben al een tijdje de American Special Strat in de winkel hangen. Ik heb hem wel een paar keer bespeeld. Hij is heerlijk om op te spelen en ook erg makkelijk. Versterkt viel hij echter tegen. De pickups vind ik niet zo bijzonder en die zouden als eerste vervangen moeten worden.

De American Standard voor zo'n 200-300 euro meer is echter wel een droom qua geluid. De versies die ik heb bespeeld, en dat zijn er een stuk of 3 verschillende klonken allemaal prachtig. Als ze nou een Strat zouden maken met de bespeelbaarheid van de Special en de klank van de standard, zou het perfect zijn.

Wat ik trouwens ook heb getest zijn de Mexican Standards. Die vond ik ook erg fijn spelen en klinken. Alleen jammer dat ze 21 frets hebben. Ik ben zo erg gewend aan 22, je gaat hem toch missen. De mexican standards zijn echt aan te raden.

Ik heb ook 3 Road Worns standaard hangen tegenwoordig, waaronder dus de 50's en 60's strats en de tele. De tele vond ik al meteen niks. Echt niet mijn ding. De 50's Strat vond ik erg stroefjes spelen en hij klonk wat zwakjes. De 60's strat daarentegen was wel weer een geweldige gitaar. Hij heeft dan helaas wel een rosewood toets, maar ach, voor die klank is dat de overzien!

Het moet gezegd worden dat de Road Worns in feite erg goede gitaren zijn, ze komen alleen zo belabberd afgesteld binnen. We moeten er altijd aardig wat aandacht aan besteden, maar als ze eenmaal afgesteld zijn, zijn het pracht instrumentjes. Road Worn moet dan wel je ding zijn. Het betreft hier trouwens Mexicaanse strats die bewerkt zijn.

De conclusie die ik tussen de strats heb getrokken is simpel. Met een Mexicaan kom je al heel ver. Helemaal niks mis mee. Wel goed uittesten en uitzoeken. Een special had beter gekund en met andere pickups zou hij wel goed zijn, maar voor dat geld had dat best stock gemogen. De american standard is wat duurder, maar ook erg gaaf.

Hendriks
19 januari 2011, 19:05
€1000 en je wilt een maple neck , 2dehands AVRI57 zien te scoren.
Waarom? Ga maar proberen.
Ook even uitvissen wat je lekkerder vind spelen , 50's= 21 vintage frets en 7.25 radius , standaard= 22 medium jumbo en 9.5 radius.

Sinner1980
19 januari 2011, 19:12
Maple, 50s achtige feel en sound en lekker vet in de prijsklasse van de Classic 50s en American Special? Dan is de enige juiste optie:

Jimmie Vaughan Signature Stratocaster.

Daar zit een hals in die is ongeevenaard in die klasse en als je een goede treft kan hij zich in sommige gevallen zowaar meten met de American Artist series

+1!

Zeker proberen deze. Goede prijs en te gekke gitaar!:ok:

humbucker
19 januari 2011, 19:17
€1000 en je wilt een maple neck , 2dehands AVRI57 zien te scoren.
Waarom? Ga maar proberen.
Ook even uitvissen wat je lekkerder vind spelen , 50's= 21 vintage frets en 7.25 radius , standaard= 22 medium jumbo en 9.5 radius.

+1000

Vergeet al de rest, ga hiervoor! Veel meer gitaar dan een Mexicaan :)

jutter
19 januari 2011, 19:36
200-250 euro doorsparen en zien dat je een secondhand Fender Hot Rod '57 of een '62 te pakken kunt krijgen. Hoef je de rest van je leven niet weer.:soinnocent:

RoelSmoel
19 januari 2011, 19:36
Thanx voor de tips tot nog toe! Ik vind de 50's en 60's beiden goed spelen en klinken, de 50's heeft dat felle van de maple toets, en nog wat anders in de klank, in zich, wat mij erg bevalt.


€1000 en je wilt een maple neck , 2dehands AVRI57 zien te scoren.
Waarom? Ga maar proberen.
Ook even uitvissen wat je lekkerder vind spelen , 50's= 21 vintage frets en 7.25 radius , standaard= 22 medium jumbo en 9.5 radius.


+1000

Vergeet al de rest, ga hiervoor! Veel meer gitaar dan een Mexicaan :)

Ik koop eigenlijk liever nieuw, dit keer, waarom? Ik wil graag uitgebreid testen voordat ik koop, en dan vind ik het niet prettig dat ik (ook nog misschien zonder te kopen) bij verschillende mensen thuis over de vloer kom.

En over de beginpost, dat was een voorbeeld van die €1000,- :D Ik vroeg het me enkel af, als ik dat bedrag te besteden had, om dan een Standard Amerikaan te overwegen:)

Mijn budget is zo nabij de €800-850.

Buzzel
19 januari 2011, 19:38
Hey, ik wil ook een keer een strat gaan kopen. Deze ga ik lekker volgen:cheerup:

jutter
19 januari 2011, 19:39
Je brengt ons op een dwaalspoor....zal je nog eens een tip geven!:stop:

RoelSmoel
19 januari 2011, 19:43
Je brengt ons op een dwaalspoor....zal je nog eens een tip geven!:stop:

Jouw tip heb ik niet gezien, jutter..
En waarom op een dwaalspoor? Een gitaar koop ik liever nieuw.

Jasper.
19 januari 2011, 19:50
Ga voor london city, speelt elke USA fender er zo uit, en is veel goedkoper.

jutter
19 januari 2011, 19:51
Jouw tip heb ik niet gezien, jutter..
En waarom op een dwaalspoor? Een gitaar koop ik liever nieuw.

Eerst heb je het over een gitaar van 1000, later heb je het over 800-850. Wat wordt het straks? 750?

jutter
19 januari 2011, 19:52
Ga voor london city, speelt elke USA fender er zo uit, en is veel goedkoper.

Uiteraard.....

RoelSmoel
19 januari 2011, 19:56
Eerst heb je het over een gitaar van 1000, later heb je het over 800-850. Wat wordt het straks? 750?

Dan moet je de post bovenaan deze pagina eens lezen..

Sinner1980
19 januari 2011, 19:59
200-250 euro doorsparen en zien dat je een secondhand Fender Hot Rod '57 of een '62 te pakken kunt krijgen. Hoef je de rest van je leven niet weer.:soinnocent:

Pfff!:seriousf:

Bluffer!;)

jutter
19 januari 2011, 20:00
Als ik tot de €1000,- wil gaan, en de American Standard kost nét €50,- meer, is dit dan het overwegen waard?

Mijn budget is zo nabij de €800-850.

Bovenstaand zijn jouw eigen woorden. Maakt mij niet uit, ik help je graag maar wees dan wat duidelijker. Begrijp je dat je eigen woorden verwarrend is?

Sinner1980
19 januari 2011, 20:02
Ga voor london city, speelt elke USA fender er zo uit, en is veel goedkoper.

Oh,ok...dus dat had ik moeten doen:rockon:

had me een hoop geld gescheeld zeg...

Stoppen nou want ik krijg pijn in mn keel van het lachen man:seriousf:

jutter
19 januari 2011, 20:02
Pfff!:seriousf:

Bluffer!;)

Oeps.......een bekende!!!!;)

jutter
19 januari 2011, 20:05
Oh,ok...dus dat had ik moeten doen:rockon:

had me een hoop geld gescheeld zeg...

Stoppen nou want ik krijg pijn in mn keel van het lachen man:seriousf:

Neem een peuk! Dat helpt! Vergeet de koffie ook niet!

Maar even een reactie hierop; de LC zijn zeker niet slecht maar het is echt niet een Fender, laat staan dat de LC een Fender eruit(?) speelt......:seriousf:

RoelSmoel
19 januari 2011, 20:11
Als ik tot de €1000,- wil gaan, en de American Standard kost nét €50,- meer, is dit dan het overwegen waard?

Mijn budget is zo nabij de €800-850.

Bovenstaand zijn jouw eigen woorden. Maakt mij niet uit, ik help je graag maar wees dan wat duidelijker. Begrijp je dat je eigen woorden verwarrend is?

Nu achteraf.. In elk geval, zou een Am. Standard het waard zijn om door te sparen als ik maximaal €850,- te besteden zou hebben:)

Hendriks
19 januari 2011, 20:14
Ga voor london city, speelt elke USA fender er zo uit, en is veel goedkoper.

Heerlijk altijd zulke uitspraken.

Tankman
19 januari 2011, 20:15
Je kan inderdaad doorsparen voor een Am. Std. Maar vergeet zeker niet ook de mexicaantjes te testen. Mij beviel de mexicaan zo goed dat ik had overwogen een std met een floyd te bestellen....tot ik de Charvels ontdekte. :D

Wabbie
19 januari 2011, 20:15
Hmmmm, last van GAS de laatste tijd Roel ;)

Ik zou persoonlijk de Standard (zowel Mexican als American) links laten liggen en eens een aantal Classic Players en Road Worns gaan testen. De American Special die ik in mijn handen heb gehad voelde totaal niet lekker aan, en klonk ook een stuk minder dan mijn geupgrade 90' MiM Standard en werd totaal weggeblazen door mijn SRV strat.

Ik ben zelf met name gecharmeerd van de Road Worns, die klinken en spelen allemaal heerlijk. Het is dat ik liever een dikke neck prefereer en een hele goede deal kon krijgen op mijn SRV anders had er nu een Road Worn hier in de woonkamer gestaan. Mind you, ik speel blues/bluesrock dus mijn mening is ietwat gekleurd die richting op. Ik vind de modernere strats dus veel minder klinken, maar dat is meer dat de klank die ik prefereer daar niet in zit. Ik speel ook al mijn hele leven op 21 frets strats, dus die ene extra fret mis ik niet ;).

jutter
19 januari 2011, 20:17
Nu achteraf.. In elk geval, zou een Am. Standard het waard zijn om door te sparen als ik maximaal €850,- te besteden zou hebben:)



Dan zou ik zeker een 2ehands American Standard vanaf 2008 uitproberen. Heeft de deltatone waarmee je de 'normale' standard stratsounds heb maar je kan ook goede vintage stratsounds eruit toveren. Google maar eens op Fender New American Standard Stratocaster 2008. Tweedehands rond de 800 makkelijk te vinden.

The Unforgiven
19 januari 2011, 20:18
Maar Roeltje, was jij niet de persoon die om en nabij anderhalve maand geleden beloofde dat hij geen nieuwe gitaar meer zou gaan kopen, omdat de gitaar die je toen kocht geweldig was?

Roeltje, je moet niet iets beloven als je die belofte niet na kunt komen, ik word onderhand gek van je.

RoelSmoel
19 januari 2011, 20:21
Last van GAS? Een aankoop van een strat is al langer de overweging, maar het komt er maar steeds niet van:)

Met deze tips kan ik wat.. Ik heb vandaag de Classic 50's in fiesta red vast gehad, leuk gitaartje, verder de Classic Player 60's, deze was dan helaas met rosewood toets.

Wat ik trouwens helemaal vergeten ben.. 70's strats in vergelijking tot 50's, waar moet ik dan naar kijken?

jutter
19 januari 2011, 20:22
.......Roeltje, je moet niet iets beloven als je die belofte niet na kunt komen, ik word onderhand gek van je.

Hij zal nou toch eens moeten doorzetten en keuzes moeten maken anders wordt hij op dit forum niet meer serieus genomen.....

Hendriks
19 januari 2011, 20:23
Zeg Roel , zou jij niet eens een hobby nemen? Scheelt een hoop geld.

jutter
19 januari 2011, 20:28
Zeg Roel , zou jij niet eens een hobby nemen? Scheelt een hoop geld.

Gitaarhobby ofzo :seriousf:

RoelSmoel
19 januari 2011, 20:30
Zeg Roel , zou jij niet eens een hobby nemen? Scheelt een hoop geld.

Hobby? Wat is dat?


Hij zal nou toch eens moeten doorzetten en keuzes moeten maken anders wordt hij op dit forum niet meer serieus genomen.....

Ik word niet serieus genomen door bepaalde mensen;)


Maar Roeltje, was jij niet de persoon die om en nabij anderhalve maand geleden beloofde dat hij geen nieuwe gitaar meer zou gaan kopen, omdat de gitaar die je toen kocht geweldig was?

Roeltje, je moet niet iets beloven als je die belofte niet na kunt komen, ik word onderhand gek van je.

Roeltje? Ik heet nog altijd Roel voor jou. Als je niks zinnigs te melden hebt kun je beter afhaken, die aankoop van mijn laatste gitaar was inmiddels al in oktober, toen was het al de afweging Evh-strat, nu is het zover dat ik de mogelijkheid heb voor beiden.

Kunnen we nu weer kappen met zeiken en ontopic gaan?
Het is natuurlijk allemaal makkelijk om te roepen dat ik koopziek ben, niet kan spelen en een hobby moet gaan zoeken;)

The Unforgiven
19 januari 2011, 20:40
Roeltje? Ik heet nog altijd Roel voor jou. Als je niks zinnigs te melden hebt kun je beter afhaken, die aankoop van mijn laatste gitaar was inmiddels al in oktober, toen was het al de afweging Evh-strat, nu is het zover dat ik de mogelijkheid heb voor beiden.


Roeltje, wie zich niet volwassen gedraagt zal ook niet als een volwassen persoon behandeld worden. Ik vind het hartstikke leuk dat jij al die gear hebt, maar heb vreselijk medelijden met je ouders, want de kans is groot dat zij alweer voor de schade zullen opdraaien.

RoelSmoel
19 januari 2011, 20:41
Roeltje, wie zich niet volwassen gedraagt zal ook niet als een volwassen persoon behandeld worden. Ik vind het hartstikke leuk dat jij al die gear hebt, maar heb vreselijk medelijden met je ouders, want de kans is groot dat zij alweer voor de schade zullen opdraaien.

Hoe kom je daar nu weer bij? Ik krijg heus zelf mijn centen bij elkaar gesprokkeld;)
Mijn ouders hebben alleen destijds de Evh voorgeschoten, daarvoor is dat niet gebeurd, en daarna ook niet.

jutter
19 januari 2011, 20:42
200-250 euro doorsparen en zien dat je een secondhand Fender Hot Rod '57 of een '62 te pakken kunt krijgen. Hoef je de rest van je leven niet weer.:soinnocent:


Hobby? Wat is dat?



Ik word niet serieus genomen door bepaalde mensen;)



Roeltje? Ik heet nog altijd Roel voor jou. Als je niks zinnigs te melden hebt kun je beter afhaken, die aankoop van mijn laatste gitaar was inmiddels al in oktober, toen was het al de afweging Evh-strat, nu is het zover dat ik de mogelijkheid heb voor beiden.

Kunnen we nu weer kappen met zeiken en ontopic gaan?
Het is natuurlijk allemaal makkelijk om te roepen dat ik koopziek ben, niet kan spelen en een hobby moet gaan zoeken;)

Neem ik jou niet serieus? Hou toch op man! Ik probeer je steeds te helpen!
Jij weet de mensen wel tegen je in het harnas te jagen......

The Unforgiven
19 januari 2011, 20:43
Hoe kom je daar nu weer bij? Ik krijg heus zelf mijn centen bij elkaar gesprokkeld;)
Mijn ouders hebben alleen destijds de Evh voorgeschoten, daarvoor is dat niet gebeurd, en daarna ook niet.

Het ergste vind ik nog wel dat je het allemaal zo normaal vind, ik ga me hiermee verder niet meer bemoeien.

RoelSmoel
19 januari 2011, 20:45
Neem ik jou niet serieus? Hou toch op man! Ik probeer je steeds te helpen!
Jij weet de mensen wel tegen je in het harnas te jagen......

Ho-Ho, jutter, ik zeg nergens dat jij mij niet serieus neemt.
Ik vind het fijn dat je me een tip geeft, maar ik gaf eerder aan dat ik liever een gitaar in de winkel koop, waar ik op mijn gemak kan uitproberen en niet het halve land af hoef te reizen en elke keer weer bij een vreemde over de vloer te komen. That's it.

Tankman
19 januari 2011, 20:46
Ik word niet serieus genomen door bepaalde mensen;)

Roeltje? Ik heet nog altijd Roel voor jou. Als je niks zinnigs te melden hebt kun je beter afhaken, die aankoop van mijn laatste gitaar was inmiddels al in oktober,


En als je niet oppast worden dat er alleen maar meer. Overigens..laatste gitaar was al in oktober, we zitten pas in januari. Er is dus zo'n 3 maanden overheen. Oktober is niet zo lang geleden.

Goed, je wilt een strat. Dat mag natuurlijk. Wees dan ook duidelijk, volg het advies en doe niet zo verwend. En dat zeg ik niet om je aan te vallen. Het is maar een tip.

Back on topic: Wilde je nou een HSS of een SSS?

Sinner1980
19 januari 2011, 20:48
Het ergste vind ik nog wel dat je het allemaal zo normaal vind, ik ga me hiermee verder niet meer bemoeien.

En ik ging er net lekker voor zitten...:makeup:

Zijn we trouwens niet allemaal een beetje koopziek hier?
Eerlijk is eerlijk: ik beken!:lp:

RoelSmoel
19 januari 2011, 20:48
Back on topic: Wilde je nou een HSS of een SSS?

Liefst SSS.

Wabbie
19 januari 2011, 20:56
Nou lijkt me dat je dan ondertussen een aardig lijstje bij elkaar hebt gesprokkeld die je kunt gaan testen. Staar je trouwens niet te blind op de specs en test er gewoon veel, hou er ook rekening mee dat er nog wel eens wat verschil in kwaliteit wil zitten in de goedkopere strats.

Heb je trouwens al eens op een gitaar gespeeld met een bolle radius? Dat kan namelijk behoorlijk uitmaken wbt de feel van een gitaar.

Sinner1980
19 januari 2011, 21:05
Heb je trouwens al eens op een gitaar gespeeld met een bolle radius? Dat kan namelijk behoorlijk uitmaken wbt de feel van een gitaar.

Nou en of,ik kan er niet echt meet overweg en geef de voorkeur aan een modernere radius,bij voorkeur 12"

Geizen je huidige gitaren denk ik dat het voor jou (TS) ook handiger is of het is juist het ei van Columbus voor je...kan het me niet voorstellen maar goed,allemaal persoonlijk

Wabbie
19 januari 2011, 21:12
Inderdaad, ik ben ook een groot fan van een 12" radius. Ik heb thuis een 7,25", een 9,5" en een 12" radius staan, en die 12" speelt het lekkerste.

Sinner1980
19 januari 2011, 21:14
Inderdaad, ik ben ook een groot fan van een 12" radius. Ik heb thuis een 7,25", een 9,5" en een 12" radius staan, en die 12" speelt het lekkerste.

En die zit bij de genoemde strats enkel op de classic player 60's

Jasper.
19 januari 2011, 21:30
Uiteraard.....


Oh,ok...dus dat had ik moeten doen:rockon:

had me een hoop geld gescheeld zeg...

Stoppen nou want ik krijg pijn in mn keel van het lachen man:seriousf:


Heerlijk altijd zulke uitspraken.

Watnou? Is toch zo? Fender is zoo overrated...

Wabbie
19 januari 2011, 21:32
Watnou? Is toch zo? Fender is zoo overrated...

Bespeel maar eens een echte Fender, dan snap je het....

London City maakt prima gitaren hoor, maar op hetzelfde niveau van een Fender van 1000 euro, kop op zeg:stop:

Jasper.
19 januari 2011, 21:37
Bespeel maar eens een echte Fender, dan snap je het....

London City maakt prima gitaren hoor, maar op hetzelfde niveau van een Fender van 1000 euro, kop op zeg:stop:

Kom op zeg, zelfs een 2000 euro fender nog wel. Het is gewoon dat logotje dat op de kop zit. Het zit de meeste mensen gewoon tussen de oren.
Wil je een goede gitaar voor weinig geld, koop dan een LC. Bij fender betaal je het overgrote deel voor dat logotje dat je zelf ook wel op je LC kunt zetten.

Sinne
19 januari 2011, 21:38
jammer dat we ons anno 2011 moeten verantwoorden als we weer eens wat nieuws op het oog hebben :P

on topic: ik sluit me aan bij de lui die je aanraden om de mexicaanse fenders niet uit te sluiten. mijn ervaring is dat er over het algemeen meer rotte eieren tussen zitten, maar eveneens ook uitblinkers! ik heb met alle oprechtheid liever een uitblinker in de classic 50's series van mex-fender dan een american standard. dat is geheel mijn persoonlijke smaak en (wellicht vergeleken met sommigen hier geringe) ervaring, maar ik heb het gevoel dat veel classics wat meer 'soul' en leven hebben. of 'vibe',.. of 'feel'?

een vaag genoege tip om dus het volgende mee te nemen: durf uit kaders te stappen en ga op je gevoel uit!

Wabbie
19 januari 2011, 21:41
Kom op zeg, zelfs een 2000 euro fender nog wel. Het is gewoon dat logotje dat op de kop zit. Het zit de meeste mensen gewoon tussen de oren.
Wil je een goede gitaar voor weinig geld, koop dan een LC. Bij fender betaal je het overgrote deel voor dat logotje dat je zelf ook wel op je LC kunt zetten.

Een goede gitaar voor weinig geld, dat is een LC zeker. Maar op het niveau van een American Standard, AVRI, of Artist zeker niet. Of het niveau van een USA G&L of een goede Blade als je teveel focust op de merkengeilheid ;).

zullen we nu maar besluiten het met elkaar oneens te zijn en het topic niet verder vervuilen?:makeup:

Exi
19 januari 2011, 22:47
Dus je gaat nu geen nieuwe amp kopen Roel?

RoelSmoel
19 januari 2011, 23:22
Dus je gaat nu geen nieuwe amp kopen Roel?

Was ik in eerste instantie, alleen in noodzaak, niet van plan.

Laga
19 januari 2011, 23:25
Valt wel op dat elk topic die Roel start op secundaire discussie's uitloopt betreft koopziekte etc.
Geinig maar ook omslachtig lezen...
Topic starter serieus nemen word ook steeds lastiger.

Heb zelf wel eens een Fender American Special gespeeld.
Prima gitaartje maar t blijft voor mij persoonlijk toch een Fender..
Vind ze gewoon te saai..

Met een EvH en een Les Paul kan het wel een mooie toegevoegde waarde zijn als afwisselen jouw ding is.

Zoveel verschillende Fenders.. lastige zoektocht, dus succes!

SaferSephy
19 januari 2011, 23:34
Heerlijk altijd zulke uitspraken.


haha ja of

"Waarom een Fender kopen, een Squier Classic Vibe speelt elke Fender onder de 1500 euro er uit"

*gniffel* Ik geloof best dat er uitschieters tussen zitten, ook ik zelf heb een classic vibe staan maar die mag nog niet in de zelfde ruimte staan als m'n JV strat hoor, en dat is ook "maar" een Mexicaan.


Nogmaals:

Jimmie Vaughan Strat. je MOET die gewoon geprobeerd hebben alvorens je iets koopt

Ook de 2010 American Standards zijn ERRUG goed!

RockinRein
19 januari 2011, 23:38
Ah leuk dat ik, als eigenaar van een mexicaanse classic 50's strat, ook mee kan praten :D

Ik ben zelf echt iemand die van te voren kijkt welke gitaar de 'beste' is voor mij. Ik was opzoek naar een nieuwe gitaar (strat) met een niet al te groot budget. Na 't een en ander zoeken kwam ik uit op een mexican standard. Hop naar de winkel, en testen die plank. Niet verkeerd, maar werd nog niet helemaal blij. Dus verder nog wat proberen, 50's 60's en 70's (mex). Vooral die 50's bleef hangen. Aangezien dr 2 modellen in de winkel stonden, heb ik ze bijden even geprobeerd. WOW! daar zat me een verschil tussen! de 2e speelde een stuk soepeler en makkelijker.

ik wil hier 2 dingen mee zeggen: dat ik een geweldige gitaar heb en, voor jou het belangrijkste, staar je niet blind op leuke info op internet ed. Zoek een gitaar uit waar jij je comfortabel bij voelt, en vooral blij van word!

:strat:

SaferSephy
19 januari 2011, 23:40
Kom op zeg, zelfs een 2000 euro fender nog wel. Het is gewoon dat logotje dat op de kop zit. Het zit de meeste mensen gewoon tussen de oren.
Wil je een goede gitaar voor weinig geld, koop dan een LC. Bij fender betaal je het overgrote deel voor dat logotje dat je zelf ook wel op je LC kunt zetten.

okay dus je vergelijkt Een Fender Eric Johnson Signature, nee nog gekker, een Fender Custom Shop Custom Deluxe met London City gitaar? Met alle respect maar dan mankeert er echt iets aan je oren.

Er zijn genoeg verhalen bekend waarbij dit inderdaad verteld wordt maar als het al zo is, is het echt de uitzondering die de regel bevestigt.

beruk
20 januari 2011, 09:48
De conclusie die ik tussen de strats heb getrokken is simpel. Met een Mexicaan kom je al heel ver. Helemaal niks mis mee. Wel goed uittesten en uitzoeken. Een special had beter gekund en met andere pickups zou hij wel goed zijn, maar voor dat geld had dat best stock gemogen. De american standard is wat duurder, maar ook erg gaaf.
Is dan een higway one niet gelijk een beter idee? Werd mij laatst door een concullega van je aangeraden. Mijn Mex heeft inmiddels zoveel upgrades dat het de moeite niet is maar ik was wel onder de indruk van dat ding. (De 'strat' waar ik de laaste tijd diep van onder de indruk ben is de G&L Comanche, maar ja die gekke elementen, ik kan het niet aanzien...)
http://static.weloveshopping.com/shop/music-boulevard/G-L_Comanche.jpg

rijsberman
20 januari 2011, 10:00
Ik zeg, koop een goeie tweedehandse van een eurootje of 500-600 en gooi er voor de rest van je budget goeie elementen in, liefst iets van Steffsens, Leosounds.de, dat spul.

Speelt en klinkt veel beter dan een nieuwe met standaard fender elementen.

Tankman
20 januari 2011, 10:53
Is dan een higway one niet gelijk een beter idee? Werd mij laatst door een concullega van je aangeraden. Mijn Mex heeft inmiddels zoveel upgrades dat het de moeite niet is maar ik was wel onder de indruk van dat ding. (De 'strat' waar ik de laaste tijd diep van onder de indruk ben is de G&L Comanche, maar ja die gekke elementen, ik kan het niet aanzien...)
http://static.weloveshopping.com/shop/music-boulevard/G-L_Comanche.jpg

Een Highway One is inderdaad wel erg leuk, maar door die ultra dunne lak heb je binnen een jaar een Road Worn effect. Hoewel ik bepaalde gitaren uit de Road Worn serie goed vind klinken en spelen, is de look echt niet mijn ding. Roel heeft echter wel zo'n verouderte ESP LTD Eclipse. Wie weet.

stikel
20 januari 2011, 13:23
Bespeel maar eens een echte Fender, dan snap je het....

London City maakt prima gitaren hoor, maar op hetzelfde niveau van een Fender van 1000 euro, kop op zeg:stop:


Je moet er dan wel rekening mee houden dat van een USA Fender tenminste 70 % bestaat uit loonkosten voor die dure Amerikaanse werknemer.

Wabbie
20 januari 2011, 13:42
70% lijkt me overdreven, maar inderdaad Mexicanen/Amerikanen in de Fender USA fabriek zullen meer salaris krijgen dan Chinezen in de mega fabriek waar London City van een van de banden afrolt.

Maar nog steeds blijf ik van mening dat een USA Fender een betere gitaar is dan een London City. Er bestaan ook nog dingen zoals kwaliteitscontrole, toleranties en gebruikte grondstoffen. Dat je bij Fender voor het logo betaalt is overduidelijk en hoor je me ook niet over, maar zo geweldig zijn die LC gitaren nu ook weer niet hoor.

stikel
20 januari 2011, 14:13
Mijn zoontje heeft sinds kort een (gebruikt gekochte) Comet mk1. Gisteren kwam een kennis langs met een Japanse Fender tele (met Texas Specials). Mooi ding maar hij maakte voor mij het prijsverschil niet waar. Maar ja, over smaak valt niet te twisten.;) En onderschat Chinezen niet bij voorbaat. De afwerking van sommige is ondertussen van Japans nivo. Over 10 jaar...........

guitarkid
20 januari 2011, 14:24
Nu denken jullie.. RoelSmoel, tyf op met je geleuter, fijn, dan lees je het niet:D


Nou Roel, dat dacht ik niet, hoor!

http://link.marktplaats.nl/413708384

Vertrouwde verkoper: ik ken 'm wel! ;)
Mooie gitaar ook!

Gr. C.

Hendriks
20 januari 2011, 14:26
http://link.marktplaats.nl/413708384

Vertrouwde verkoper: ik ken 'm wel! ;)
Mooie gitaar ook!

Gr. C.

Dat is beter dan in het "twijfel"topic.;)

Sinner1980
20 januari 2011, 16:40
Je moet er dan wel rekening mee houden dat van een USA Fender tenminste 70 % bestaat uit loonkosten voor die dure Amerikaanse werknemer.

Toch blijft Fender lekker Fender+='the original'=100% mojo en heeft London City wat dat betreft het nakijken.

Ik ontken de kwaliteit niet van LC maar Fender blijft gewoon superieur en tja...kom op man,het is een Fender!:rockon:

Jasper.
20 januari 2011, 17:36
Hehe, wat kun je sommige mensen toch lekker op stang jagen :seriousf:

stikel
20 januari 2011, 19:21
tja...kom op man,het is een Fender!:rockon:

Ja, en :???:.........................Oh ja Fender ;)