PDA

View Full Version : info over Soldano Decatone



Marc010
19 januari 2011, 13:30
Ben al een poos op de markt voor een nieuwe amp.
Heb laatst een adv. gezien van een soldano decatone. Ik heb de versterker alleen op youtube gehoord van een amp shootout van jongens uit NL.
De decatone deed het op de shootout wel voor mij.

Ik kom van Engl. Heb een powerball gehad en was niet echt mijn ding.

Wat zijn jullie meningen over de Decatone? mischien dat jullie me op weg kunnen helpen.

Ik wil een goeie clean (lekker warm) en een monsterlijke OD die verder gaat dan een jcm800 met zo min mogelijk compressie in men signaal.

P.s. is men eerste bericht hier, de andere forums als harmonycentrall etc. ben ik nu wel zat. Zie dat het hier wel netjes blijft.

Orpheo
19 januari 2011, 14:18
Ben al een poos op de markt voor een nieuwe amp.
Heb laatst een adv. gezien van een soldano decatone. Ik heb de versterker alleen op youtube gehoord van een amp shootout van jongens uit NL.
De decatone deed het op de shootout wel voor mij.

Ik kom van Engl. Heb een powerball gehad en was niet echt mijn ding.

Wat zijn jullie meningen over de Decatone? mischien dat jullie me op weg kunnen helpen.

Ik wil een goeie clean (lekker warm) en een monsterlijke OD die verder gaat dan een jcm800 met zo min mogelijk compressie in men signaal.

P.s. is men eerste bericht hier, de andere forums als harmonycentrall etc. ben ik nu wel zat. Zie dat het hier wel netjes blijft.

ik denk dat je t dan moet zoeken bij rivera? de m100 die ik heb, heeft precies wat jij wilt. nee, niet (meer) te koop.

of de mesa mark 5?

Scopperloit
19 januari 2011, 14:21
Hey Marc,

welkom op het forum hier! (Misschien leuk om je nog te introduceren bij "Stel jezelf voor" tab).

Ik heb de Decatone getest en ik moet zeggen dat het zeker geen verkeerde amp is. Nette clean, niet super fender clean maar gewoon goed bruikbaar clean. Het 2e kanaal geeft een lekkere overdrive die van licht tot vrij zwaar kan gaan. En het 3e kanaal is de over de top overdrive waar Soldano bekend om is. Ik heb de afweging gemaakt tussen de Decatone en een SLO 100.
Ik vond de Decatone wat "donker" en gedempt klinken, vandaar ik voor de SLO ben gegaan.
Ik had 'm trouwens getest op een ENGL v30's 4x12 cabinet.

Meer OD dan een JCM 800 haal je er zeker wel uit, ik denk wel dat de Decatone licht compressed klinkt ivm de JCM. Zou je moeten A/B'en om zeker te zijn.

De Engl Powerball is overigens echt heel anders dan de Decatone, meer metal naar mijn mening. Wat voor muziek maak je trouwens, kan ook nog uitmaken bij de versterkerkeus?

Marc010
19 januari 2011, 14:42
Bedankt voor de snelle reacties:rockon:

Ik zit nog wel met financien maar vond de decatone echt lekker klinken.

Ik speel wel metal, maar gebruik de afgelopen tijden veel minder gain. De afgelopen tijden ben ik meer bezig geweest met fusion, dus meer richting guthrie govan etc. Een mooi en open lead toon is dus zeker voor mij weg gelegd.

Een slo zou ik ook graag willen, deze is echter ver buiten mijn budget. Ik heb de decatone gisteren op marktplaats gezien, denk wel dat hij voor een mooie prijs te krijgen is. Het gaat me deze maand zeker niet lukken maar wie weet kan ik hem komende maand bemachtigen, als ik besluit ervoor te gaan:)

Soldano is een top merk. Heb zelf vorig jaar nog gemaild met soldano, de volgende dag heb ik van mike soldano zelf een mail gehad. Dit zie ik bij Engl echt niet gebeuren. Dit is ook een van de redenen dat ik meer richting Soldano leun.
Ik heb ook aan Diezel gedacht, deze is net iets te agressief voor mij.
Bogner is ook een goeie, vind hun OD deed het niet voor me(wel een heerlijke clean).
Rivera, heb ik een paar van getest maar kon men ei er niet in kwijt om het zo te zeggen, maar zal zeker weer een proberen als ik op stap ga
Mesa, heb de mark5 nog niet geprobeerd, zal daar zeker naar kijken.

De powerball is een top versterker, de compressie begon me op gegeven moment te irriteren, vandaar de overstap.



P.s. Zal later een kijkje nemen bij stel jezelf voor, is idd een goed idee;)

Thiez
19 januari 2011, 16:39
Ik heb zelf een tijd geleden de hotrod 50+ geprobeerd van soldano. Een erg gave bak vind ik. Erg mooie bluesy clean en lekker scheurkanaal. Soldano is wel een pak strakker dan marshall over het algemeen vind ik. Wat schoner zeg maar.
Zelf heb ik een engl blackmore, heeft wel de engl sound maar is net wat britser gevoiced. Hij is wat organischer vind ik zelf. Misschien ook eens het proberen waard.
En misschien een splawn nitro? hoewel deze erg moeilijk te krijgen zijn in nederland. Zit een dealer van in duitsland.

HaroldA
19 januari 2011, 16:42
Ik heb zelf een tijd geleden de hotrod 50+ geprobeerd van soldano. Een erg gave bak vind ik. Erg mooie bluesy clean en lekker scheurkanaal. Soldano is wel een pak strakker dan marshall over het algemeen vind ik. Wat schoner zeg maar.

Die heb ik laatst ook gehoord bij de 101s geloof ik.

Lead: erg gaaf!!! Heerlijk vol en plakkerig! :ok:
Crunch: beetje tegenvaller. Niet in-your-face genoeg, beetje slapjes...
Clean: niet gehoord.

Thiez
19 januari 2011, 16:49
Die spelen de 101's idd ook ja. Vind de live sound wel erg gaaf. crunch is idd wat minder als die van een marshall. Maar het fijne vind ik wel dat hij wat gedefinieerder blijft op hogere gain settings dan een marshall.

signsofzodiac
19 januari 2011, 18:38
Heb me eens een paar uur bijzonder vermaakt met een Lucky 13. Prachtig clean en een uitermate veelzijdig gainkanaal waar je op de uiterste instelling een machtig pak mee kon shredden. Zou je zeker aanraden deze ook eens te proberen indien mogelijk!

signsofzodiac
19 januari 2011, 18:45
EDIT: &^%#@^& dubbelpost :(...

caliban
19 januari 2011, 19:08
ik denk dat je t dan moet zoeken bij rivera? de m100 die ik heb, heeft precies wat jij wilt. nee, niet (meer) te koop.

of de mesa mark 5?

De marks zijn vind ik weinig JCM800 achtig, Rivera zoals je zegt zal wel beter passen. Of Splawn, maar dat is moeilijk te krijgen... Die gaan wel monsterlijker klinken dan een soldano verwacht ik.

Orpheo
19 januari 2011, 19:12
De marks zijn vind ik weinig JCM800 achtig, Rivera zoals je zegt zal wel beter passen. Of Splawn, maar dat is moeilijk te krijgen... Die gaan wel monsterlijker klinken dan een soldano verwacht ik.

mee eens, maar ik las 'lompe high gain' en 'warm clean' . vandaar.

Misery Signals
19 januari 2011, 19:24
Ik vind de overdrive van de Decatone iets smoother, gelikter, meer compressed als die van een SLO. Klinkt iets meer hi-fi waar een SLO zijn rockend karakter toch meer behoudt.
Het is echter wel een goeie alleskunner, ook op clean en crunch vlak. Je hebt verschillende soorten clean, crunch,... De gedeelde toonregeling is geen handicap. Soldano heeft zijn eigen type clean, crunch en drive. Maar met als kenmerk dat hij zowat overal inzetbaar is. Prikt ook heerlijk door de mix.

MS

caliban
19 januari 2011, 19:24
Ik heb de versterker alleen op youtube gehoord van een amp shootout van jongens uit NL.
De decatone deed het op de shootout wel voor mij.


De clips van die shootout staan hier ook in dit subforum :). Is misschien nog een beetje duidelijker dan youtube
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=129691

Marc010
20 januari 2011, 09:17
Bedankt mensen.

Ik ben er gisteren geweest.

Een slo mag een slo zijn maar de decatone heeft echt zijn eigen ding

Bevindingen:
Clean: warm en vol
Crunch: geen tijd aan besteed
Lead: VET!!! de eq reageert lekker. Van een van de dikste metal rythems ging ik naar de meest warme en open lead toon ooit. De toon bleef mooi afgerond. Met deze kanaal geld ook, let op de positie van de gain knop! less is more:rockon:
*De decatone zingt!!! Ik zou deze versterker echt in een band situatie willen meemaken.

Heb een bod uitgebracht, ik zal pas eind volgende maand genoeg hebben, dus wie weet is hij er nog.

Nogmaals bedankt voor alle info

Scopperloit
21 januari 2011, 09:20
Te gek Marc! :crazyhappy: Leuk dat de Decatone je bevalt. In een band situatie hoef je je denk ik geen zorgen te maken, Soldano's staan erom bekend dat ze ontzettend lekker door de mix snijden.

Ik duim voor je ;).

Marc010
21 januari 2011, 10:58
ik ook, hoop dat ik nog duimen over hou :seriousf:

signsofzodiac
21 januari 2011, 10:59
Nice en zoals Scopperloit al zei: Soldano's zijn echte bandmachines, over de mix hoef je je geen zorgen te maken.

Was de verkoper niet geinteresseerd in een aanbetaling?

Marc010
21 januari 2011, 13:16
Heb de deal dat als hij er nog is dat ik em neem, maar als iemand eerder is dat de amp dan wel weg is. Heb hem een goeie bod gedaan. Wel een hele goeie gozer en kan het begrijpen.

Marc010
8 maart 2011, 12:16
Had niet genoeg cash kunnen regelen voor de Decatone. Heb nu een Hotrod. De Decatone vind ik persoonlijk wel beter maar de hotrod is een geweldige aanwinst.

Misery Signals
8 maart 2011, 12:49
Proficiat. De Hotrod is een zeer goede head die ook tweedehands nog eens goed betaalbaar is.

De droom Soldano komt er vast nog wel.

MS

heavy-metal-thunder
10 maart 2011, 22:11
Proficiat. De Hotrod is een zeer goede head die ook tweedehands nog eens goed betaalbaar is.

De droom Soldano komt er vast nog wel.

MS

en toch, hé MS, ik ben er nog niet uit of ik mijn SLO liever hoor dan mijn Lucky 13. Met V30's verkies ik toch de L13, want dan is de SLo te hard, heavy.