PDA

View Full Version : goed voor podium gebruik?



Acdc
19 januari 2011, 10:48
hallo mensen.

ik wil graag een blackstar ht 40 aanschaffen.
ik speel voornamelijk rock.
mijn vraag is. is de versterker ook geschikt voor kleine optredens?
als we in een grote zaal speel word ik toch meestal uit versterkt

bedankt

AoDf
19 januari 2011, 10:51
40 watt buizen versterker toch? Moet luid genoeg gaan. Zelfs zo luid dat mensen gaan klagen of het zachter kan.

jim__
19 januari 2011, 11:14
Yep, 40 watt is hard zat. Geen probleem dus. Houdt er wel rekening mee of je hem ook thuis wilt gaan gebruiken om te repeteren, dan is een 40 watt buizenversterker nogal overkill.

Herman
19 januari 2011, 11:19
Persoonlijk vind ik het "gezeur" over dat 40 watt (of meer) voor thuis nogal overkill is vaak wat onzinnig. Ik weet niet of je daarmee bedoeld dat 40watt voor thuis veeeeelsteveel is of dat het dan gewoon niet tot z'n recht komt. Als het dat laatste is heb ik niks gezegd!

Want met een 40watt buizenbak kun je thuis prima spelen, zelfs in een flatje als het moet. Hij heeft een volume knop toch? Nee, het klinkt misschien niet zo lekker als de amp vol open draaien, maar niet iedereen heeft genoeg geld voor twee degelijke amps (voor podium/thuis).

@ Jim_, niks persoonlijks dus.. maar dit valt me vaker op op het forum, en daar erger ik me wel eens aan. En dit keer wou ik er toch eens iets over posten. :)

AoDf
19 januari 2011, 11:25
Persoonlijk vind ik het "gezeur" over dat 40 watt (of meer) voor thuis nogal overkill is vaak wat onzinnig. Ik weet niet of je daarmee bedoeld dat 40watt voor thuis veeeeelsteveel is of dat het dan gewoon niet tot z'n recht komt. Als het dat laatste is heb ik niks gezegd!

Want met een 40watt buizenbak kun je thuis prima spelen, zelfs in een flatje als het moet. Hij heeft een volume knop toch? Nee, het klinkt misschien niet zo lekker als de amp vol open draaien, maar niet iedereen heeft genoeg geld voor twee degelijke amps (voor podium/thuis).

@ Jim_, niks persoonlijks dus.. maar dit valt me vaker op op het forum, en daar erger ik me wel eens aan. En dit keer wou ik er toch eens iets over posten. :)

Yup zit thuis met twee 100Watt bakken op een kamertje van 3 bij 4 meter ongeveer. De ene heeft een goed bruikbare PPIMV mod en de ander een prima werkende master volume. Prima geluid hoor.

jim__
19 januari 2011, 11:36
Persoonlijk vind ik het "gezeur" over dat 40 watt (of meer) voor thuis nogal overkill is vaak wat onzinnig. Ik weet niet of je daarmee bedoeld dat 40watt voor thuis veeeeelsteveel is of dat het dan gewoon niet tot z'n recht komt. Als het dat laatste is heb ik niks gezegd!

Want met een 40watt buizenbak kun je thuis prima spelen, zelfs in een flatje als het moet. Hij heeft een volume knop toch? Nee, het klinkt misschien niet zo lekker als de amp vol open draaien, maar niet iedereen heeft genoeg geld voor twee degelijke amps (voor podium/thuis).

@ Jim_, niks persoonlijks dus.. maar dit valt me vaker op op het forum, en daar erger ik me wel eens aan. En dit keer wou ik er toch eens iets over posten. :)
Haha mag hoor. Maar ik bedoel inderdaad dat het niet tot z'n recht komt, en dus anders klinkt dan wanneer je hem harder zet. Heb zelf een 40 watt buizencombo thuisstaan, naast een roland cube 30x.

De grap is dat die cube op lagere volumes lekkerder klinkt, tenzij ik m'n weber minimass gebruik bij de buizencombo. Als ik die minimass niet gebruik is ten eerste het volume erg lastig in te regelen, en kan de amp ook fizzy klinken op stemvolume.

Een hoop mensen kopen vaak een buizencombo met het idee om er thuis mee te repeteren en ook op te treden, maar in veel gevallen ben je volgens mij beter af met 2 versterkers. Dus een voor thuis en een voor optreden/repetities.

Mitch
19 januari 2011, 11:37
Hard genoeg kan het al snel, daar is vermogen niet de belangrijkste factor voor. Belangrijk is o.a. ook wat voor speaker erin zit, hoe de kast zelf is en hoe de globale voicing is van de amp. Het tweede kanaal van de HT's bijvoorbeeld kan wat donker en ongedefinieerd zijn, moet je de gain erg laag van houden maar dan heeft -ie eigenlijk al meer dan genoeg.
Maar moet moeiteloos boven de drummer uit kunnen komen dat je jezelf goed hoort als de akoestiek van de zaal een beetje normaal is.

Paragon
19 januari 2011, 12:20
Haha mag hoor. Maar ik bedoel inderdaad dat het niet tot z'n recht komt, en dus anders klinkt dan wanneer je hem harder zet. Heb zelf een 40 watt buizencombo thuisstaan, naast een roland cube 30x.

De grap is dat die cube op lagere volumes lekkerder klinkt, tenzij ik m'n weber minimass gebruik bij de buizencombo. Als ik die minimass niet gebruik is ten eerste het volume erg lastig in te regelen, en kan de amp ook fizzy klinken op stemvolume.

Een hoop mensen kopen vaak een buizencombo met het idee om er thuis mee te repeteren en ook op te treden, maar in veel gevallen ben je volgens mij beter af met 2 versterkers. Dus een voor thuis en een voor optreden/repetities.

Ik heb deze versterker (HT40) en heb helemaal geen probleem een lekker geluid er uit te krijgen op slaapkamervolume! (vind hem zelfs lekkerder klinken dan de HT5 op zacht volume, maar dat kan ook aan de voiceing liggen, of aan mij :sssh:) maar natuurlijk klinkt hij des te lekkerder als de buizen vlink op zijn staart getrapt worden

Baker
19 januari 2011, 13:25
Persoonlijk vind ik het "gezeur" over dat 40 watt (of meer) voor thuis nogal overkill is vaak wat onzinnig.

Helemaal mee eens. Ook het gezeik dat 100W buizen bij voorbaat al veel te hard is.... Er is ook nog zoiets als een master volume.

Een 100W versterker gaat maar een klein beetje harder dan een 50W, maar heeft wel meer ballen... vind ik dan.

En met en 40W buizen bakje kun je prima thuis spelen.

JohnLord
19 januari 2011, 13:30
Idd, maar de vraag van TS ging daar niet over. En het antwoord op die vraag is volmondig ja. het ding heet trouwens ook HT 40 STAGE

FruscianteFan
19 januari 2011, 13:42
Ter verdediging van de 'consensus' dat versterkers met veel vermogen te luid zijn voor thuis: er zijn genoeg versterkers waarbij het volume op laag niveau nauwelijks in te stellen is. Je gaat dan van 'niks' bijna direct naar 'te hard'.

Thomk
19 januari 2011, 14:00
Yep, 40 watt is hard zat. Geen probleem dus. Houdt er wel rekening mee of je hem ook thuis wilt gaan gebruiken om te repeteren, dan is een 40 watt buizenversterker nogal overkill.



40 WATT is prima voor podia. Ga zelfs voor de HT stage 60( Deze heeft net nog even wat meer toon opties), als je budget dit toelaat. Betreft de opmerking dat het overkill is voor thuis vindt ik persoonlijk niet correct.

Als ik een buizenbak thuis gebruik met flink wattage zet ik de volume driekwart open met en me master zet ik gewoon flink terug. Je houd dan je vervorming van een buizenbak maar brengt het op een lager "Volume""

( Je voorversterker staat volume dus erg hoog---> Eind versterker laat minder volume door) Dacht ik :P

G.G.
19 januari 2011, 14:09
( Je voorversterker staat volume dus erg hoog---> Eind versterker laat minder volume door) Dacht ik :P

Klopt, maar meestal vind ik het geluid van de scheur dan toch een heel stuk minder klinken op de een of andere manier.
Vond een filmpje van mijn twee versterkers, waarbij ik gewoon wat aan het prutsen ben met de mastervolume en je hoort dat het geluid wat "opgepropt en afgedekt is" (is wel met een hele crappy webcam van de laptop opgenomen, maar het is goed hoorbaar)

Zet ik hem ietsjes verder open, dan gaathet geluid ook ineens helemaal open en klinkt ie wel lekker... misschien toch maar eens in de verschillende soorten MV duiken en kijken of daar ook nog verschillen in zitten.

http://www.youtube.com/watch?v=U2fq9e6eQpk&feature=player_profilepage

Ohjaaa.. het ligt niet aan de strat, die is oke.

vinni
19 januari 2011, 14:30
Ook het gezeik dat 100W buizen bij voorbaat al veel te hard is.... Er is ook nog zoiets als een master volume.

Een 100W versterker gaat maar een klein beetje harder dan een 50W, maar heeft wel meer ballen... vind ik dan.


Een man met verstand!

Vinni (Eigenaar van twee 100-watters)

Acdc
19 januari 2011, 14:38
Een man met verstand!

Vinni (Eigenaar van twee 100-watters)

oké het is duidelijk dat hij geschikt is voor het podium gebruik bedankt daarvoor.
Ik speel alle soorten rock en de gitaarzaak heeft mij toen een blackstar voor geschreven.
Ik kan mijn budget op rekken tot 700.
Aangezien ik niet bekend ben met blackstar zou ik graag willen weten hoe ze kwalitatief zijn.
En wat is goed en wat zijn de zwakke punten van deze versterker?

Alvast bedankt

edje kadetje
19 januari 2011, 14:53
Klopt, maar meestal vind ik het geluid van de scheur dan toch een heel stuk minder klinken op de een of andere manier.
Vond een filmpje van mijn twee versterkers, waarbij ik gewoon wat aan het prutsen ben met de mastervolume en je hoort dat het geluid wat "opgepropt en afgedekt is" (is wel met een hele crappy webcam van de laptop opgenomen, maar het is goed hoorbaar)

Zet ik hem ietsjes verder open, dan gaathet geluid ook ineens helemaal open en klinkt ie wel lekker... misschien toch maar eens in de verschillende soorten MV duiken en kijken of daar ook nog verschillen in zitten.


wat ik me altijd afvraag is het volgende:
is dit niet gewoon een volume-effect? Kijk als ik mn CD-speler wat harder zet, vind ik het ook lekkerder klinken, en als ik m'n modelling GP100 harder zet over het FRFR-setje dat ik gebruik, klinkt het ook lekkerder.

Of het ervaren verschil echt een verschil in geluid is, kun je alleen testen door de versteker twee keer op te nemen (één keer hard en één keer zacht) en dan beide partijen even hard afspelen. Dan kijken of we dat verschil dan echt horen.

5150II
19 januari 2011, 15:01
wat ik me altijd afvraag is het volgende:
is dit niet gewoon een volume-effect? Kijk als ik mn CD-speler wat harder zet, vind ik het ook lekkerder klinken, en als ik m'n modelling GP100 harder zet over het FRFR-setje dat ik gebruik, klinkt het ook lekkerder.

Of het ervaren verschil echt een verschil in geluid is, kun je alleen testen door de versteker twee keer op te nemen (één keer hard en één keer zacht) en dan beide partijen even hard afspelen. Dan kijken of we dat verschil dan echt horen.

Check een keer 'fletcher munson curve', het is inderdaad zo. Je oren bedriegen je nogal wat volume betreft.

Hiermee wil ik trouwens niet zeggen dat 100watters heerlijk klinken op spraak-niveau.

Thomk
19 januari 2011, 15:24
oké het is duidelijk dat hij geschikt is voor het podium gebruik bedankt daarvoor.
Ik speel alle soorten rock en de gitaarzaak heeft mij toen een blackstar voor geschreven.
Ik kan mijn budget op rekken tot 700.
Aangezien ik niet bekend ben met blackstar zou ik graag willen weten hoe ze kwalitatief zijn.
En wat is goed en wat zijn de zwakke punten van deze versterker?

Alvast bedankt

Als je nu nog even met je huidige verserker even gaat pingelen op straat en nog 100 euro bij elkaar schraapt dat heb je genoeg voor de HT stage 60 :P( Dan heb je i.p.v 4 ---> 5 buisjes scheelt ook weer in je stook kosten van je verwarming:P)

Zover ik heb gelezen van de HT Venue series is hun uitgangspunt voor een relatief laag bedrag zo functioneel en kwalitatief goed een versterker maken.

Ik heb nu een aantal keer op verschillende Blackstar versterkers gespeeld.

+ punten

- Prachtig geluid
- Voor die prijs beste mogelijke componenten gebruikt
- Erg veel functies voor een buizenbak vergeleken met andere buizenbakken kijk eens naar de Orange Rocker bijv.
-Veelzijdigheid je kan van een sprankelende Clean naar een dikke scheur gaan.(De stage 60 is helemaal leuk hiervoor omdat je nog een extra OD 2 kanaal heb)

- punten

- Ik heb ze nog niet gevonden. Tuurlijk zullen verschillende mensen ook andere meningen over dit type versterker. Iedereen heeft dan ook weer een verschillend gehoor, manier van spelen enz.

succes

jim__
19 januari 2011, 15:25
Ter verdediging van de 'consensus' dat versterkers met veel vermogen te luid zijn voor thuis: er zijn genoeg versterkers waarbij het volume op laag niveau nauwelijks in te stellen is. Je gaat dan van 'niks' bijna direct naar 'te hard'.
Waar mijn Marshall Haze er één van is. Ik heb 2 volumes: een voor het cleane kanaal, die ik vooral gebruik icm mijn pedalen. Die kan ik zacht zetten, maar dan wordt ie fizzy. Pas vanaf ongeveer 5% begint ie te klinken, maar dan is ie voor in de huiskamer toch net even te hard. Het overdrivekanaal is wel goed zachter te zetten en klinkt op huiskamerniveau ook lekker, maar ik wil ook een clean hebben. Vandaar ook de weber mini mass (die overigens top werkt).

Maar met m'n 40 watt 1x12 blaas ik de drummer, de bassist, toetsenist, zanger en geluidsman (de rest van de band dus) moeiteloos weg als ik daar zin in heb. Alleen al daarom heb ik nog geen grotere speakerkast, al zal dat wel nog veel gaver klinken.

edje kadetje
19 januari 2011, 15:42
Check een keer 'fletcher munson curve', het is inderdaad zo. Je oren bedriegen je nogal wat volume betreft.

Hiermee wil ik trouwens niet zeggen dat 100watters heerlijk klinken op spraak-niveau.

Ik hoef die curve niet te checken.
Dat 'moeten' degenen doen die stellen dat een versterker beter klinkt als 'ie hard staat.

Maar belangrijker vind ik toch de test die ik voorstelde.

The rifles
19 januari 2011, 15:55
Ik hoef die curve niet te checken.
Dat 'moeten' degenen doen die stellen dat een versterker beter klinkt als 'ie hard staat.

Maar belangrijker vind ik toch de test die ik voorstelde.

hoe luider de versterker hoe meer druk er op je speaker komt des te meer punch je krijgt en daardoor meestal beter tot zijn recht komt.

Maar helaas heeft deze discussie geen betrekking op de vragen van de TS.

Blackstar zijn goede versterkers vooral op rock gebied.

Acdc
19 januari 2011, 17:06
hoe luider de versterker hoe meer druk er op je speaker komt des te meer punch je krijgt en daardoor meestal beter tot zijn recht komt.

Maar helaas heeft deze discussie geen betrekking op de vragen van de TS.

Blackstar zijn goede versterkers vooral op rock gebied.

ik meende toch echt dat blackstar de nummer 1 versterker van deze tijd was.
Maar aan de reactie te zien zijn er weinig die in het bezit van een blackstar zijn.

Zoals ik al eerder heb aangegeven zit mijn budget rond de 700 euro.
Of zouden jullie mij liever een marshall aanbevelen en welke past dan het beste binnen mijn budget. (Wel een combo )
ik sta Ook open voor eventuele andere merken

zaterdag ga ik een versterker aanschaffen dus alles is welkom.

Ik speel veel slash werk

RoelSmoel
19 januari 2011, 17:17
ik meende toch echt dat blackstar de nummer 1 versterker van deze tijd was.
Maar aan de reactie te zien zijn er weinig die in het bezit van een blackstar zijn.

Zoals ik al eerder heb aangegeven zit mijn budget rond de 700 euro.
Of zouden jullie mij liever een marshall aanbevelen en welke past dan het beste binnen mijn budget. (Wel een combo )
ik sta Ook open voor eventuele andere merken

zaterdag ga ik een versterker aanschaffen dus alles is welkom.

Ik speel veel slash werk

Weinig? Er zijn er vrij veel hier op het forum die een Blackstar hebben.. Waaronder ik ook.
Goede versterker, klinkt goed, je kunt er in de band zeker mee uit de voeten (ik heb de 20 watt head met een 1x12 kast).
Je kunt beter goed nadenken over je keuze, en veel testen, in plaats van in je kop te zetten; zaterdag wil en moet ik een versterker gaan kopen!...
Gewoon vanalles testen, ook wat boven de 700 euro, misschien bevalt je dat beter en ben je dan bereid om door te sparen.

Mitch
19 januari 2011, 17:22
Het zijn geen slechte bakken en ik denk dat je voor slash georiënteerd werk best leuk uit kan komen.
De nummer één, mwoh... ze zijn redelijk populair omdat ze een vrij goede prijs/kwaliteit verhouding hebben. "De beste componenten voor het geld" dat zou ik wel eens van een tech willen horen, maar goed: aardige bakkies, zeker voor de medium rock hoek.

Acdc
19 januari 2011, 19:19
Het zijn geen slechte bakken en ik denk dat je voor slash georiënteerd werk best leuk uit kan komen.
De nummer één, mwoh... ze zijn redelijk populair omdat ze een vrij goede prijs/kwaliteit verhouding hebben. "De beste componenten voor het geld" dat zou ik wel eens van een tech willen horen, maar goed: aardige bakkies, zeker voor de medium rock hoek.

echt ruige rock spelen we niet.
Het zijn de standaard artiesten die door vele rock coverbands gespeeld word.
zoals

Golden earin
Queen
van halen
anouk
U2
Herman brood
status quo
guns n roses
zz top

dat soort dingen.

het is niet dat ik mij blind staar op de Blackstar maar dan heb ik wat huiswerk ;)

Stel jullie spelen dit soort muziek en jullie hebben een budget van 700 euro.
voor welke versterker zouden jullie gaan?

lollol
19 januari 2011, 19:35
Je kan kijken naar een 2ehands marshall combo, zoals:
JCM800
JCM900 (Volgens velen minder als de 800)
JTM 30/45/60 (Meer bluesachtig)
JMP

Acdc
20 januari 2011, 08:11
Je kan kijken naar een 2ehands marshall combo, zoals:
JCM800
JCM900 (Volgens velen minder als de 800)
JTM 30/45/60 (Meer bluesachtig)
JMP

kijk daar kan ik wat mee dankjewel
een engl thunder zit toch rond de prijs van 700 of ben it m+ aan het vloeken

JohnLord
20 januari 2011, 08:19
Tweedehands voor veel minder hoor, voor jou budget is ook de Screamer een optie. Evenals de Peavey Valveking, JVM, VM, e.v.a. Orienteer je dus uitgebreid!

Thomk
20 januari 2011, 08:55
kijk daar kan ik wat mee dankjewel
een engl thunder zit toch rond de prijs van 700 of ben it m+ aan het vloeken

Gast ik wil niet lullig doen ofzo, maar ik zat een bladzijde terug te vertellen wat juist zo goed is aan Blackstar... Daarna meld je weer van Ja het lijkt of niet iedereen Blackstar heeft dus daarom maar misschien beter af met een marshall?

De pest is Marshall is een goed merk niks mis mee.( Nu ga ik wat zeggen wat veel mensen waarschijnlijk niet zullen waarderen). Maar alles onder de 1000 euro nieuw van marshall is gewoon slecht. Hiervoor kan je net zo goed een Blackstar HT stage 60 kopen.

Je laat blijken dat je niet al te veel verstand heb van versterkers. Dit is natuurlijk helemaal niet erg want er zijn maar weinig van ons die er ECHT verstand van heeft, ik hoor daar dus ook niet bij.

Mijn TIP: Koop gewoon een nieuwe buizenbak.(Blackstar) geweldig merk, veel opties en klank mogelijkheden en hun kwaliteit is top. Je kan ook voor een marshall buizenbak combo gaan maar dan tweedehands. Het enge hiervan is dat je nooit weet wat er met die bakken is gebeurt.( Ze zetten altijd bij de advertentie "Alleen thuis gebruikt" inmiddels staat hij te blazen als een idioot op het podium). Maar dit is iets persoonlijks.

Conclusie:

Minder lullen meer luisteren:mmmm:


gr

JohnLord
20 januari 2011, 09:20
En wat is er mis met een buizenbak die op een podium heeft staan blazen? Daar zijn ze zelfs voor gemaakt geloof ik.

Baker
20 januari 2011, 09:43
Je kan kijken naar een 2ehands marshall combo, zoals:
JCM800
JCM900 (Volgens velen minder als de 800)
JTM 30/45/60 (Meer bluesachtig)
JMP

Altijd weer dit zelfde rijtje als iemand een rock versterker wil.
Tweedehands moet je ook willen he, die jaren 80 marshall bakken beginnen nu wel echt oud te worden hoor. Je moet dan wel een bakje hebben die goed onderhouden is. En een goed onderhouden marshall JCM800 heb je ook niet voor een prikkie. Als je niet zoveel verstand hebt van versterkers is 2e hands misschien helemaal niet aan te raden.

Daarnaast, die Blackstars (of andere nieuwe amps) hebben allerlei nieuwe(re) functies zoals een master volume, digital reverb, speaker emulated line out, dat soort dingen.

Denk er nog maar eens goed over na.

Wabbie
20 januari 2011, 10:02
Ik zou toch zeer zeker ook gaan kijken naar een ENGL Screamer of een Thunder. Dat zijn in mijn optiek een stuk volwassener versterkers dan die Blackstar bakkies die tegenwoordig zo populair zijn.

Thomk
20 januari 2011, 10:32
En wat is er mis met een buizenbak die op een podium heeft staan blazen? Daar zijn ze zelfs voor gemaakt geloof ik.

Je begrijpt wat ik bedoel....

Mitch
20 januari 2011, 10:35
Engl, Peavey, H&K, Blackstar, ze hebben allemaal wel wat in het (tweedehands) assortiment. Kijk, op sites als Thomann en zo kun je vaak goed in ene bepaalde prijsklasse zoeken en da's makkelijk, maar met het gevaar dat je je daar een beetje op blind staart. Kijk ok eens op Marktplaats wat daar staat aangeboden. Zie je iets dat je niet kent: doe onderzoek. Verruim je kennis en ga aan de hand daarvan eens verder rondvragen of testen als dat mogelijk is.
Marshalls aanraden als de JCM800 is leuk, maar geen idee of je bijvoorbeeld ook clean moet kunnen of niet. En of alles uit de amp moet komen of dat een licht crunchy amp ook goed is met eventueel een pedaal of twee, ik noem maar wat.

Jasper.
20 januari 2011, 10:45
Ik heb zelf een JCM900 dual reverb. Ben er zelf ontzettend tevreden over. En hij doet de muziekstijlen die je opnoemt met gemak. Billy gibbons heeft ook een tijdje over de JCM900 gespeeld. En een nummer als La grange ofzo doet hij erg goed. Er zit ook een heel erg lekker clean kanaal op. En ze zijn lekker goedkoop omdat er slechte dingen over verteld worden. Maar ik heb het idee dat dat voor een groot gedeelte komt van mensen die er nog nooit goed over gespeeld hebben. Goed, hij moet je misschien wat liggen en je moet hem een beetje kunnen afstellen maar ik vind het een ontzettend lekkere amp.

Ik heb 700 betaalt voor een top+cabinet. En een combo zal nog goedkoper zijn. Dus haalbaar is het zeker.

JohnLord
20 januari 2011, 11:23
Belangrijkste is in elk geval dat je de tijd neemt e.e.a. te testen en er vervolgens goed over gaat nadenken. Trek je in ieder geval niets aan van al die gitaarnetters die hun eigen amps de hemel inprijzen.

Baker
20 januari 2011, 11:34
Wat dat betreft lijkt het hier wel harmony central inderdaad! :seriousf:

rudolf
20 januari 2011, 11:39
En wat is er mis met een buizenbak die op een podium heeft staan blazen? Daar zijn ze zelfs voor gemaakt geloof ik.

Als Beun de Haas er 20 jaar mee op het podium heeft gestaan en het ding daarna letterlijk in de bandbus heeft gesmeten dan kan het nog een JCM 800 zijn maar dan hoef ik 'm echt niet meer.

JohnLord
20 januari 2011, 12:18
Klopt, maar daar had ik het ook niet over.

Rembull1980
20 januari 2011, 12:58
We vergeten wel Egnater (Tweaker) te noemen..

Acdc
20 januari 2011, 13:50
We vergeten wel Egnater (Tweaker) te noemen..

ja maar die heb je waarschijnlijk niet voor 700 euro.
En dat is toch meer voor blues en niet voor rock?

lollol
20 januari 2011, 13:56
ja maar die heb je waarschijnlijk niet voor 700 euro.
En dat is toch meer voor blues en niet voor rock?

Voor gain: http://www.youtube.com/watch?v=NI7Fc38Aiu4
Voor prijs: http://www.peterverspuy.nl/buizentops/egnater/tweaker-head-21122.html
http://www.peterverspuy.nl/gitaar-cabinets/egnater/tweaker-112x-cabinet-21123.html?id=C9XVZkjk
750 euro nieuw, als je dat cabinet neemt, er zijn ook wel goede cabinetten van 250;)