PDA

View Full Version : Rock & Roll Blues Improvisatie



Jan H
18 januari 2011, 17:01
Hallo

Ik merk dat hier over het algemeen de voorkeur wordt gegeven om nummer's te posten met een randje overdrive!
Ik wil hier een aantal nummer's posten van een vriend van mij Peter Korving...een ras gitarist.
Als je de link opent kun je luisteren naar een improvisatie nummer genaamd Rock & Roll Blues.
Als het nummer is afgelopen kun je naar een hoop andere nummer's van hem luisteren in een 4shared player, ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Moet er even bij vertellen dat alle instrumenten door hem "alleen" worden gespeeld.

Veel plezier met Rock & Roll Blues, en.....Beware of your speakers!

http://www.4shared.com/audio/2E0TWqxj/Rock__Roll_Blues__improvisatio.html

arnoldtims
21 januari 2011, 00:59
ik weet het ook niet waaraan maar misschien omdat de verwachtingen hoog waren na jouw introductie.
Ik vond het erg langdradig en een hoop gepeil en dat vond ik niet aardig om te zeggen.

lefthandstrat
21 januari 2011, 01:15
Misschien omdat er meerderen de mening van Arnold delen en misschien omdat je zegt dat je goede vriend alle muziek voor zijn rekening heeft genomen. Het heeft echter een hoog backingtrack gehalte en lijkt wel erg verdacht veel op deze (als het al niet dezelfde is :soinnocent:): http://www.youtube.com/watch?v=zQHd9hglBkE

Stratman70
21 januari 2011, 01:35
Aardige sound. Als je alle R'nR cliche's aan elkaar plakt, krijg je deze solo. Vanaf 2.34 ga je (of hij) iets doen wat niet helemaal cliché is. Dat is even interessant, maar het is idd wat langdradig allemaal.

Kim Wilson
21 januari 2011, 09:32
En laat hem eens leren omgaan met delay. De tering, wat een brei.

Jan H
21 januari 2011, 10:18
Misschien omdat er meerderen de mening van Arnold delen en misschien omdat je zegt dat je goede vriend alle muziek voor zijn rekening heeft genomen. Het heeft echter een hoog backingtrack gehalte en lijkt wel erg verdacht veel op deze (als het al niet dezelfde is :soinnocent:): http://www.youtube.com/watch?v=zQHd9hglBkE

Ik denk dat je zomaar gelijk kunt hebben aangaande de backing track, en dat is dan mijn fout waarvoor excuses.
Hij maakt al zijn backings zelf en ik was in de veronderstelling dat dit ook wel met deze zo zou zijn.:(

Ik kom hier later op terug maar moet nu gaan.

vincent136
21 januari 2011, 18:56
Teringjantje wat een delay en reverb. Less is more! Haal alles eraf, ook die bakken gain, stem de gitaar een beetje bij en ga gewoon lekker grooven/spelen. Tis niet slecht ofzo maar alle clichés worden uit de kast gehaald en dat is niet zo tof.

arnoldtims
21 januari 2011, 22:56
He ik mis een post van de TS nu lijkt of ik nergens op antwoord in mijn eerste post hier mmmm raar

TDZH
22 januari 2011, 00:02
Zeker niet verkeerd ofzo... Alleen mijn grote probleem hier is dat die stukken lead maar aan 1 stuk door door blijven gaan. Wil niet echt grooven op die manier. Klinkt nu eerder als een backing track met een eeuwige solo er overheen dan echt een liedje.

arnoldtims
22 januari 2011, 21:32
toch ook even wat opbouwende kritiek dan , ik hoor inderdaad wel dat hij kan spelen.
Maar die galm en dat gepiel op 1 snaar met de plectrum werkt wel maar hij schiet er wat mij betreft erg in door, ik mis erg een opbouw in spanning dit klinkt als een solo die even te gek is om te spelen voor je zelf (doe ik ook wel hoor lekker) maar niet voor de toehoorder

Jan H
23 januari 2011, 17:04
Hoi zoals beloofd zou ik nog ff terugkomen op de fout die ik heb gemaakt door te zeggen dat alle instrumenten van hem zelf waren in dit nummer.

Normalitair is dat ook zo met al zijn nummer's, gemakshalve ging er van uit dat dit ook hier het geval was...niet dus, ik had eigenlijk beter moeten weten.
Er staat ook dat het een improvisatie was jongens, dus gewoon one take en ff de haartje's los, m.a.w gewoon even uit je dak gaan zonder dat er over wordt nagedacht....moet toch kunnen en dat doen we toch allemaal wel eens.

Die delay komt voort uit het feit dat Peter uit het Shadows wereldje komt en daar is delay nu eenmaal onlosmakend verbonden aan de muziekstijl, over het algemeen speelt hij nummer's in de stijl van The Shadows en daarin kent hij zijn gelijke niet.
De laatste jaren gaat zijn muziekale voorkeur echter meer naar deze stijl.
Dus daarom heb ik het nummer gepost.....ik zou willen dat ik het zo kon....ff spelen op deze manier, zomaar uit de losse pols!

Ik heb hier nog een nummer "I Put A Spell On You" van de CCR, live opgenomen in 2005, en hier weet ik zeker dat alle instrumenten van hem zijn.
Ik vermeld nog even dat er een foutje zit op 4.03 minuten of zo, voor het geval dat men daar over valt.
Mooie video is het...alleen de geluidskwaliteit is niet super.
En mocht er iemand zijn Shadows stijl willen horen? Dan post ik graag wat.

http://www.youtube.com/watch?v=jah06ZkwLzw

En hier nog een nummer "Samba Pa Ti" http://www.4shared.com/audio/KMOeX9Sz/Samba_Pa_Ti.html

Fijne zondag nog, en nogmaals sorry voor mijn gemaakte fout die ik alleen mezelf kan aanrekenen.
En bedankt voor jullie gewaardeerde reacties.;)

lefthandstrat
23 januari 2011, 23:50
Fijne zondag nog, en nogmaals sorry voor mijn gemaakte fout die ik alleen mezelf kan aanrekenen.
En bedankt voor jullie gewaardeerde reacties.;)

Hallo Jan,

Zo'n probleem is/was het nou ook weer niet hoor. Hij mag er trots op zijn een vriend te hebben die zo trots op hem is.

Hij kan goed spelen, absoluut. Ik moet wel zeggen dat de intensiteit en rauwheid van I put a spell on you door dat Shadowsrandje wegvalt. Ook Samba Pa Ti is best een leuke eigen interpretatie, maar het raakt mij niet zoals het origineel wel dwars door mij heengaat. Technisch gezien kan je vriend heel goed gitaarspelen, hij "raakt" mij echter niet. Ik mis de "ziel" als je snapt wat ik bedoel. Zal ongetwijfeld een kwestie van smaak en gevoel zijn. Je hoort me dus ook niet zeggen dat het slecht is, integendeel.

Pepe
24 januari 2011, 00:16
Ja, dat is de makke, geen emotie en uiteindelijk draait het daarom.
Ik ken dat Shadowwereldje een beetje, een andere dimensie dan gitaarnet. Het is belangrijk dat je strat de goede rode kleur heeft, het galmpje luistert nauw en de noten moeten kloppen.
De gemiddelde gitaarnetter vindt het boeiend of de noten kloppen en of zijn gitaar de juiste kleur heeft, als het dak er maar af gaat.
Niettemin, het HankB geluid van de strat is erg goed en hij speelt zeker niet verkeerd.