PDA

View Full Version : london city 100d dsp versterker voor 120?



The_Mosh_Men
18 januari 2011, 16:42
beste mensen,

ik heb een london city 100d dsp versterker op het oog op internet maar heb geen verstand van dit merk.
is de kwaliteit van dit merk in orde.
voor 120 euro lijkt mij dit wel een goede deal.
graag jullie mening over dit ding

maurice

caliban
18 januari 2011, 17:00
London city maakt bij mijn weten oké spullen, afhankelijk van het type. En lc vroeger is iets helemaal anders dan lc nu. Vroeger waren het (ik denk) Nederlandse marshallclones, nu Chinese OEM-stuff. Ik vind er zelf niks over langs google. Post misschien even de ad die je bedoelt. Verder hangt het er voor een groot deel van af wat je bedoelingen zijn met de desbetreffende versterker. Wat voor geluid wil je verkrijgen, is het voor thuis, om mee te rehearsen, shows mee te spelen...

Bert Gitaar
18 januari 2011, 17:07
Ik heb nu een half jaar de LCG-100S uit dezelfde serie. Precies dezelfde maar dan zonder effecten. Ja, er zit een hele fraaie stereo chorus in. 350 nieuw voor betaald.
Ik vind het een beest van een versterker. Echt hard voor een transitor. Zit goed stevig in elkaar. En loodzwaar, zo'n 35Kg
Voor 120 euro geen geld als ie goed is. De serie is nog niet zo oud dacht ik.
Maar ja je blijft ook altijd mensen houden die zeggen, London City niet doen.
Ik vind het tot nu toe geen miskoop.

http://www.thehouseofmusic.nl/London-City/Elektrische-Gitaarversterkers/London-City-LCG-100S-gitaarversterker.html

http://www.thehouseofmusic.nl/London-City/Elektrische-Gitaarversterkers/London-City-LCG-100D-gitaarversterker.html

The_Mosh_Men
18 januari 2011, 17:27
het is gewoon om thuis wat mee te spelen.
model heet toch echt 100d dsp ;)
ik speel nu vooral Red hot chili peppers, green day, triggerfinger enz.

Bert Gitaar
18 januari 2011, 17:37
Als je 2de link had geopend dan staat daar dat model uit jou adv.
En daar zit een DSP in. Helaas bestaat de site niet meer maar dit is echt dezelfde. Er zijn geen andere. Ja nog 1x12 75w en een 1x10 20w
Maar veel te hard om lekker zachtjes mee te pingelen in een huiskamertje.

The Unforgiven
18 januari 2011, 17:40
120 watt voor thuis? We kunnen ook gelijk een afspraakmaken om een gehoorapparaatje aan te laten meten!

Bert Gitaar
18 januari 2011, 18:55
Het enigste wat ik niet vertrouw aan deze versterker, is het handvat.

caliban
18 januari 2011, 19:15
Voor thuisgebruik zou ik sowieso voor een andere amp gaan. Desnoods toneport van line6 de computer in en zo spelen.

Bert Gitaar
18 januari 2011, 19:26
Voor thuisgebruik zou ik sowieso voor een andere amp gaan. Desnoods toneport van line6 de computer in en zo spelen.

Dan moet je wel een verschrikkelijke goede PC speakerset/monitors hebben. Anders heb je vind ik altijd een compleet gecomputiseerd/gedigitaliseerd geluid wat op een gitaar lijkt en meer niet. Een lekker versterkertje gaat altijd boven alle PC mogelijkheden. (geluidskaart/speakers)

caliban
18 januari 2011, 19:34
Dan moet je wel een verschrikkelijke goede PC speakerset/monitors hebben. Anders heb je vind ik altijd een compleet gecomputiseerd/gedigitaliseerd geluid wat op een gitaar lijkt en meer niet. Een lekker versterkertje gaat altijd boven alle PC mogelijkheden. (geluidskaart/speakers)

Ik heb een vrij cheape computer, en een speakerset van misschien €50, en ik denk dat mijn geluid hierop beter is dan menig transistorversterker. Je moet er wel mee leren werken ;).

The Unforgiven
18 januari 2011, 20:47
Dan moet je wel een verschrikkelijke goede PC speakerset/monitors hebben. Anders heb je vind ik altijd een compleet gecomputiseerd/gedigitaliseerd geluid wat op een gitaar lijkt en meer niet. Een lekker versterkertje gaat altijd boven alle PC mogelijkheden. (geluidskaart/speakers)

Ik gebruik zelf de Vox Jamvox en vind hem ideaal, een vrij redelijk geluid, en heerlijk om er gewoon even mee te kloten. De prijs is in verhouding ook erg laag, naast 20 amp models heb je ook nog verschillende cabinets, en tientallen effecten.

Ferraririk
18 januari 2011, 21:41
120 watt voor thuis? We kunnen ook gelijk een afspraakmaken om een gehoorapparaatje aan te laten meten!


Voor thuisgebruik zou ik sowieso voor een andere amp gaan. Desnoods toneport van line6 de computer in en zo spelen.

Nonsens, ik gebruik een 100w buizen halfstack op mn kleine kamertje, om nog maar te zwijgen over wat macwilliams gebruikt, kan allemaal best!

caliban
18 januari 2011, 22:08
Nonsens, ik gebruik een 100w buizen halfstack op mn kleine kamertje, om nog maar te zwijgen over wat macwilliams gebruikt, kan allemaal best!

Ik zeg niet dat het niet kan hoor! Gewoon niet het hardste aan te raden ;)

The Unforgiven
19 januari 2011, 08:06
Tuurlijk kan het, maar zeg nu eerlijk, waar klinkt je versterker beter. Thuis als hij op 0.01 van zijn vermogen staat, of op het podium als hij lekker open kan.

jim__
19 januari 2011, 11:13
Tja, heb onlangs een cube (30x) gekocht voor thuis, wat prima bevalt. Ik heb namelijk geen zin om:
1. Computer op te starten
2. Software te staren
3. M'n gitaar aan een interface te hangen
4. Met de muis een ander geluid te kiezen of van kanaal te schakelen
5. Uit te kijken dat als ik m'n kop koffie pak met de gitaar om m'n nek ik niet de laptop met interface van tafel af trek. Want zo'n kneus ben ik.

Doe mij dus maar een amp, en wanneer je deze zoals de topicstarter voor € 120 kan krijgen en ie in knappe staat is heb je een leuke versterker waar je eventueel ook nog mee op kan treden. Transistorversterkers kun je ook prima zachter zetten voor thuisgebruik, dus laat je vooral niet tegenhouden.

caliban
19 januari 2011, 17:39
Tja, heb onlangs een cube (30x) gekocht voor thuis, wat prima bevalt. Ik heb namelijk geen zin om:
1. Computer op te starten
2. Software te staren
3. M'n gitaar aan een interface te hangen
4. Met de muis een ander geluid te kiezen of van kanaal te schakelen
5. Uit te kijken dat als ik m'n kop koffie pak met de gitaar om m'n nek ik niet de laptop met interface van tafel af trek. Want zo'n kneus ben ik.

Doe mij dus maar een amp, en wanneer je deze zoals de topicstarter voor € 120 kan krijgen en ie in knappe staat is heb je een leuke versterker waar je eventueel ook nog mee op kan treden. Transistorversterkers kun je ook prima zachter zetten voor thuisgebruik, dus laat je vooral niet tegenhouden.

Ik denk gewoon dat een goedkope transistoramp beter gaat klinken als zijn geluid digitaal wordt opgewekt, zoals bij een cube of line6. Want 'normale' solidstate distortion, is het echt niet..

Bert Gitaar
19 januari 2011, 17:53
Ik denk gewoon dat een goedkope transistoramp beter gaat klinken als zijn geluid digitaal wordt opgewekt, zoals bij een cube of line6. Want 'normale' solidstate distortion, is het echt niet..

Ik heb zo'n Behringer V-amp2 gehad en daar komen geluiden uit die je niet zomaar even uit een versterker haalt in je huiskamer. Als je daar aan went met een koptelefoon, dan wil je niet anders meer.
Het klinkt inderdaad allemaal schitterend maar het blijft kil en het leeft niet.
Ook nog zo'n KORG Ampworks gitaar desktop kastje liggen. Ook een mooi geluid.
Maar het blijft behelpen. Hartstikke mooi als je niks anders hebt inderdaad.
Al zet je een klein versterkertje aan, dat vind ik toch altijd nog lekkerder klinken dan welke modeling kastje ook. Is mijn ervaring. Het leeft.