PDA

View Full Version : de lelijkste gitaren ooit !



skabouter
14 mei 2003, 10:24
ik vond heel lang de telecaster erg lelijk, maar sinds een jaartje vind ik hem vet mooi, en ik wil er ook nog wel 1tje

maar deze gitaren zal ik NOOOOOOIIITTTT mooie vinden :grin:

http://www.marktplaats.nl/foto.php3?g=muziek&u=elektrgitaren&ID=11053&ret=/nieuwmuziek.htm

AARRRHGHGGGG BLEGH !!!

wietse
14 mei 2003, 10:27
wat een gedrocht zeg.
wel goede bereikbaarheid van de laatste frets lijkt mij of zouden die oren in de weg zitten?

skabouter
14 mei 2003, 10:29
man, alles is lelijk. de kop, de knoppen, die idiote slagplaat, de vorm, ALLES !
je hebt ze ook doubleneck, en in bass vorm
KILL KILL KILL

wietse
14 mei 2003, 10:36
ik zou hem wel in m'n verzameling willen hebben maar dan puur omdat ie zo lelijk is en ik denk ook best wel zeldzaam.
maar mischien speelt ie wel heel lekker.
maar er mee op het podium gaan.... nee.
sta je helemaal voor aap.

skabouter
14 mei 2003, 10:43
tis niet echt zeldzaam, hoor. vrij bekent merk, met ook amps, fx`s enzo.

wietse
14 mei 2003, 10:47
het merk niet nee.
maar het model lijkt me wel zeldzaam.

skabouter
14 mei 2003, 10:51
het merk heeft juist bijna alleen deze modellen. ook de bass, en de doublenecks. zien er allemaal zo uit

gerrekat
14 mei 2003, 10:57
da's zo'n Rinus gerritsen Gitaar alleen hij heeft hem als bas die kerel van de golden earring!

Ik vind hem ook niet echt mooi, maar telecasters al helemaal niet!

wietse
14 mei 2003, 10:59
ken wel de danelectro U serie e.d en die vind ik nog wel leuk .
dit ding is van de zestiger jaren dus toch iets wat je niet vaak ziet.
maar hij is tyfus lelijk.

Dirk_Hendrik
14 mei 2003, 11:00
Op 2003-05-14 10:43, schreef skabouter:
tis niet echt zeldzaam, hoor. vrij bekent merk, met ook amps, fx`s enzo.


Niet helemaal naar de echte waarheid. Het Danelectro gedrocht op de foto is aanzienlijk "echter" dan die Danelectro pedaaltjes. Het merk is al een jaar of 34/40 oud en de lonhorn (als ik me niet vergis) op de foto komt qua ontwerp uit die tijd. De pedaaltjes zijn een pure marketingaanpak met een bekende merknaam en qua ontwerp nu een jaar of 7 oud. Met het originele Danelectro heeft het echter weinig te maken.

bert k
14 mei 2003, 11:06
Ja, die longhorns zijn echte sixties gevallen. Ik vind ze wel erg leuk hoor. Ze zijn altijd heel goedkoop geweest. Ze zijn gemaakt van een vurenhouten frame met hardboard en kartonnen vulling! Echt supergoedkope shit, maar ze klinken best oke. Radar Love van de Earring wordt op zo'n ding gebast.

Bert K

skabouter
14 mei 2003, 11:07
ja, dat kan wel kloppen jah. de lonGhorn is wel hun trademark jah

Ic3gl0vE
14 mei 2003, 11:08
hij is verschrikkelijk lelijk ja. Een tijdje terug heb ik zo'n jackson gepost die ook helemaal nergens op leek... soort gibson girebird (bah bahbahbahbahbah!!!!) met een jackson neck erop (dus met puntige headstock)

Harry
14 mei 2003, 11:10
en alles van de Bintangs wordt er op gebast.
Rinus Gerritsen heeft geen longhorns meer, alleen die dubbelloops die hij samen met zijn vader heeft gemaakt.
Link Wray speelde vroeger op een longhorn gitaar vanwege het geluid, dat was niet echt clean te krijgen.

A3
14 mei 2003, 13:05
Hoeveel frets heeft dit oerlelijke ding eigenlijk? 31 ofzo? deze gitaar is zelfs te lelijk om kapot te smijten, echt geen woorden voor

Bates15
14 mei 2003, 13:19
Wij hadden eens een bandje spelen op onze wijkteamdag en toen had de bassist zo een model maar dan bas. Wij mochten toen ff op hun spullen spelen en hij speelde best oke. Alleen de bas woog haast niet, vreemd licht. Geluid was wel oke.

skabouter
14 mei 2003, 13:25
tja.........zal je altijd zien. maar het blijft een lelijk ding :smile:

bert k
14 mei 2003, 16:37
Alleen de bas woog haast niet, vreemd licht.


Ja, dat is dus door die kartonnen vulling. Die dingen waaien zó uit je handen. Maar als je denkt dat hij lelijk is moet je ff hier http://www.danelectro.com/ gaan kijken. Die gasten maken ook echt heel erg spoeglelijke gitaren. Dan valt die longhorn nog mee :grin:

Bert K

skabouter
14 mei 2003, 16:53
WOW, ik kan het me nie voorstellen

snel even kijken

the man with the tele
14 mei 2003, 20:07
G*tv*rd*mme!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! als die lui van danelectro nou eens NIET dronken zouden zijn tijdens het ontwerpen van een gitaar...............

skabouter
14 mei 2003, 20:10
misschien juist WEL, dan krijg je nog iets leuks. dit is gewoon om te huilen !!

Pegasus
14 mei 2003, 20:13
Die Danelectro gitaar is gewoon mooi van lelijkheid.

skabouter
14 mei 2003, 20:14
Maar als je denkt dat hij lelijk is moet je ff hier http://www.danelectro.com/ gaan kijken. Die gasten maken ook echt heel erg spoeglelijke gitaren. Dan valt die longhorn nog mee :grin:


ben ik het niet mee eens. de rest ik ook niet mooi, maar die longhorn is het ergst hoor ! verreweg !

trouwens, moet je die mini-amps eens horen op die site. no-fokking way dat er zo`n vette sound uitkomt. ze lichten ons gewoon op !

skabouter
14 mei 2003, 20:17
dit vind ik trouwens wel MEESTERLIJK, hoor. vet ding, en nog best mooi ! en dan die prijs
je zal het hier niet tegenkomen denk ik, maar ik wil anders echt wel zo`n ding. als iemand zegt waar ie is, dan begin ik nu met sparen en dan koop ik hem volgende maand ! zeker weten
http://www.danelectro.com/Bariblast.htm

hoofd
14 mei 2003, 20:18
Ik vind Danelectro wel een leuk merk eigenlijk, alleen al vanwege het uiterlijk van de produkten. En ja, die Longhorn is erg lelijk, maar wel typisch Danelectro en dus mooi :smile:.

JanPieter
14 mei 2003, 20:20
Sorry ik ga even naar nr 100 BLuuuhh!!!

Ohzoso
14 mei 2003, 20:49
Keb zelf een Dano `59DC (zwart met zwarte headstock).Ik vind deze de enigste uit de collectie van Dano die me aanspreekt qua vormgeving(de rest vind ik ook idd: spuuglelijk). Hij heeft een zeer prettige hals om te bespelen en hij ontstemd niet.Het meest opvallende van deze gitaar is zijn karakteristieke "ringy" sound.Ik ken geen gitaar van een ander merk die dit geluid benaderd, ook niet met gesleutel aan apparatuur. Verder isttie zeer geschikt voor fingerstyle en slidewerk en naar mijn mening z`n geld dubbel en dik waard(Fl 750,00 incl.gigbag). De brug bij de oudere versies zijn gemaakt van palisander.Dit geeft in zekere mate sustainverlies maar geeft deze gitaar mede hierdoor zijn karakteristiek geluid(heeft naar mijn idee iets banjo-8igs).

marc_o
14 mei 2003, 23:36
persoonlijk vind ik al die "doom en metal" modellen van BC Rich om te kotsen....maar dat blijft een (wan)smaakverhaal

Theije
14 mei 2003, 23:45
Strat modellen en gitaren met sunburst finish, dus een sunburst strat is voor mij wel het lelijkst.
En telecasters vink lelijk.

bert k
14 mei 2003, 23:51
Op 2003-05-14 20:18, schreef mtlhead:
Ik vind Danelectro wel een leuk merk eigenlijk, alleen al vanwege het uiterlijk van de produkten. En ja, die Longhorn is erg lelijk, maar wel typisch Danelectro en dus mooi :smile:.


Ja hoor, mee eens! Doe maar zo'n rare Danelectro! Al die Strats en tele's en Les Pauls die zien er al vijftig jaar hetzelfde uit. SAAI! (Zijn wel oké hoor, om op te spelen :grin: )

Bert K

musicmaniac
15 mei 2003, 10:29
Er is maar 1 ding wat ik denk als ik die foto zie : BINTANGS !!! Ben altijd een grote fan geweest, Frank Kraayeveld bast op zo'n ding, je zou dat geluid eens moeten horen wat íe er uit haalt! Ik vind ze dus, kortom, prachtig...