PDA

View Full Version : Hallo heren



BobvanKempen
18 januari 2011, 14:44
Na een aantal jaren volledig van electrisch afgestapt te zijn kriebelt het toch weer. Nu zit ik te kijken wat een goede setup zou zijn en mijn oog is hierbij gevallen op een Line 6 x3 pod pro. Dit schijnt een goede te zijn en ze zijn 2de hands nog erg betaalbaar. Maar nu komt het, ik wil zowel akoestisch als electrisch er over heen gaan spelen. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zou dan een goede en nog steeds goed betaalbare eindtrap zijn die bijde soorten gitaren in hun waarde laten?

Erik70
18 januari 2011, 21:57
Eindtrappen laten meestal alles wel in hun waarde. Het soort poweramp (transistor/el34 of 6l6-buizen) geeft een iets andere "feel" aan het geluid, maar is niet beter of slechter.
Met name juist de preamp is "de zwakke schakel" in het geheel en zal meer invloed hebben op de klank van je gitaar (welke gitaar dan ook).
Als je ook een acoustische gitaar over de set wilt spelen, dan zijn ook de speakers erg belangrijk. Een acc over "gitaarspeakers" klinkt negens naar in vergelijking tot full-range-speakers.. en andersom.
Het voordeel van de line-6 is dat je speakersimulaties kan gebruiken voor je electrische gitaar en deze laten weergeven over fullrange speakers. Dat klinkt nog wel aardig.

herrieman
20 januari 2011, 21:17
Los wat een goede modeler is adviseer ik je naar het forum te gaan van Fractal Audio. Daar is echt alle info te vinden waar je naar op zoek bent.

Succes

Wellicht is het ook handig de naam van deze thread te wijzigen