PDA

View Full Version : geen geluid meer in cubase



Basseytje
18 januari 2011, 09:48
Ik geef eerlijk toe, ik ben een leek op het gebied van Cubase, maar weet wel redelijk wat van computers af.

Nu heb ik gisteren iets gedaan, en ik weet niet meer hoe ik het goed moet krijgen.

Er is 1 project in Cubase waar ik geen geluid meer uit krijg... andere projecten doen het gewoon goed. ik heb ook naar de instellingen van andere projecten gekeken qua audio devices, maar alles staat gewoon hetzelfde.

Ik heb cubase al een keer helemaal opnieuw geinstalleerd en ook asio, maar ik denk dat het in het project zelf zit. hij speelt geen midi meer en ook geen audiosporen, ook de clicktrack doet het niet meer... wel zie ik het balkje lopen, en is er op de VU-meter te zien dat er geluid geproduceerd moet worden.

is er iemand die een soortgelijk probleem heeft gehad en mij hiermee kan helpen?

guhlenn
18 januari 2011, 11:51
Je moet gaan back tracken, want als het alleen bij 1 project voorkomt, zit het dus in dat project. Je ziet de output meter dus gewoon reageren zoals gewoonlijk? Is dat op de master buss? Zo ja, naar welke output (van je geluidskaart) heb je master buss geroute?

Harald
18 januari 2011, 16:02
Ik heb wel eens zoiets gehad, maar dat was gewoon opgelost na een herstart van Windows. Blijkbaar heb jij iets anders.

Heb je al geprobeerd wat gebeurt als je tracks als wav exporteert? Als je veel tracks hebt omslachtig, maar als dat wel lukt zou je het project opnieuw kunnen maken lijkt me.

Basseytje
19 januari 2011, 10:54
als ik een track exporteer heb ik ook geen geluid.(wanneer ik exporteer als audio mixdown).

Hoe kan ik zien via welke bus mijn output loopt? is dat via devices?

guhlenn
20 januari 2011, 08:44