PDA

View Full Version : Nieuwe amp: Koch powertone!



Orpheo
18 januari 2011, 00:52
Het is niet dat ik ontevreden ben met m'n mesa, afterall, ik ga de knip trekken voor de mark 5 en de roadking (of de lonestar en de stiletto, same $$$, more tones, jury still pending!). Het is alleen zo dat voor de mesa's er nog een cab bij moet, en ik ben altijd zoekende naar meer tones.

omdat ik altijd al zwak heb gehad voor koch, en ik de powertone de beste amp vond die koch ooit gemaakt heeft, de eerste versie dan, heb ik met veel plezier mijn mesa mark 4 mogen ruilen voor de koch powertone!! en niet zo maar, ook met de bijbehorende kast erbij!

de tones: lekker marshall-esque! echt no nonsense. de pots werken helder en goed, dus niet zo flubberig als bij n normale marshall. je kan echt scoopen of boosten, en dat werkt heel fijn. Het clean is sprankelend, maar ik gebruik 't niet zo heel vaak. Kanaal 2 is lekker ranzig, maar bij lange na niet zo 'crunchy ' als 'the real deal' (lees: zo smeuig als m'n ouwe mesa, of zo smerig en ballsy als m'n marshall JMP). het derde kanaal kan behoorlijk ver, maar zo ver wil ik 'm niet hebben. ik gebruik die meer als een lead-kanaal. zelfde voicing als het tweede, maar dan net dat tandje meer.

Het is een vlees-noch-vis amp en dat is precies wat ik wil in deze. geen gedoe, geen bullshit. de nederlandse versie van de engl savage (of zoiets, nou ja, zo zie ik 'm!).

op de foto's staan de amps niet in de volgorde die ik hebben wil hoor. de engl gaat opzij, en de rivera, marshall en koch komen naast elkaar te staan. just so you know :P

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0344.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0343.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0342.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0340.jpg

voila:

tillens
18 januari 2011, 00:53
oRPH, gefeliciteerd. Maar qua looks vind ik het butt ugly. Zal klinken als een tiet. Maar wel als een lelijke.

Orpheo
18 januari 2011, 01:09
oRPH, gefeliciteerd. Maar qua looks vind ik het butt ugly. Zal klinken als een tiet. Maar wel als een lelijke.

die rivera, die is pas lelijk! :D de koch is n toonbeeld van netheid en eenvoud en sjiek. die amp is bekleed met fuckin tapijt! maar klinken dat ie doet. holy shit.

Frits van Mourik
18 januari 2011, 01:10
Zo gast, heftig!! Wat een setup...
In welke band speel jij? Wil ik gráág eens naar komen luisteren!!

sjaak1990
18 januari 2011, 01:14
Had geen dergelijke amp van jou verwacht, heb de powertone 2 wel eens gehoord, vond die en alle andere kochs die ik getest heb enorm karakterloos, de kwaliteit van het geluid was niets op aan te merken, vind het geen slechte maar wel heel saaie amps. Enige reden voor een koch zou voor mij het gebruik van veel effecten zijn en het karakter van de effecten willen behouden, maar dat zie ik ook niet terug.

Orpheo
18 januari 2011, 01:16
Zo gast, heftig!! Wat een setup...
In welke band speel jij? Wil ik gráág eens naar komen luisteren!!

nee, sorry je teleur te stellen, ik verzamel alleen maar. heb momenteel geen band. Sommige gear staat ook te verstoffen, omdat ik t niet gebruik, en verkopen levert te weinig op ;) tot ik t weer aan zet, en denk, damn, waarom speel ik hier nooit meer op...zoals de rivera, ghehe.

Orpheo
18 januari 2011, 01:17
Had geen dergelijke amp van jou verwacht, heb de powertone 2 wel eens gehoord, vond die en alle andere kochs die ik getest heb enorm karakterloos, de kwaliteit van het geluid was niets op aan te merken, vind het geen slechte maar wel heel saaie amps. Enige reden voor een koch zou voor mij het gebruik van veel effecten zijn en het karakter van de effecten willen behouden, maar dat zie ik ook niet terug.

ik vind de meeste kochs, nieuweren, ook niet zo tof, maar deze is wel lekker. ik vind de ouwe Powertone sowieso wat lekkerder dan de nieuwe. wellicht omdat deze eens niet de stock tubes heeft, en ingespeeld is to the bone.

DaveItUp
18 januari 2011, 09:16
Vlees noch vis, klinkt goed! Anyway gefeliciteerd.

Je verzamelt wel alleen lelijke amps en cabs of? ;)

Wabbie
18 januari 2011, 09:20
Had ik inderdaad ook niet verwacht van je. Maar ik ben zelf al een aantal jaar vrij tevreden met mijn eigen Powertone 2.


Wat voor eindbuizen heb je er eigenlijk in zitten? EL34?

Mitch
18 januari 2011, 09:22
"Het is een vlees noch vis amp en dat is wat ik wil in deze"

:???:

Ik geloof niet dat ik 't nog snap.

Anyway, uit de eerste serie vond ik de Powertone duidelijk de prettigere amp, maar die bijbehorende kast vond ik waardeloos, veel te scherp en ontzettend beamy.

En zal ik die HAND maar veranderen in HNAD? :soinnocent:

Orpheo
18 januari 2011, 09:45
"Het is een vlees noch vis amp en dat is wat ik wil in deze"

:???:

Ik geloof niet dat ik 't nog snap.

Anyway, uit de eerste serie vond ik de Powertone duidelijk de prettigere amp, maar die bijbehorende kast vond ik waardeloos, veel te scherp en ontzettend beamy.

En zal ik die HAND maar veranderen in HNAD? :soinnocent:

Haha, ja doe maar.

Wat ik met vlees noch vis bedoel, is dat t niet overduidelijk op marshall,of juist fender gebaseerd is. Bij rivera heb je heel duidelijk die splitsing, eerste kanaal is fender,tweede marshall, en bij koch is dat wat 'wateriger'. Ik ben normaliter geen fan van ooch kadten, maar deze is zo lomp ingespeeld,dat alle scherpe randjes eraf zijn. Hij is pinnig,niet zozeer scherp als in krasserig of bijtend. Maar ja, de cab is al 10 jaar oud, en behoorlijk gebruikt. Scheelt ook wel denk ik.

@daveitup valt mee toch? Ik vind alleen de rivera kasten lelijk, maar vergeleken bij de meeste anderen, valt t mee qua looks. Ik vind bv Orange en h&k cabs zo mogelijk nog lelijker. Het verrotte is dat die rivera cabs enorm fijn klinken. Heel egaal,droog,punchy, direct. Added bonus.ze zijn spotje licht.

Móet wel glimlachen dat er gezegd word dat ze deze amp niet bij mij gezocht hadden. Voor mij is t n gas-object van weleer. De powertone was de eerste amp waar ik ooit op gespeeld heb :p pas later kwam marshall,mesa,fender....

Orpheo
18 januari 2011, 09:45
Oh ja, het zijn inderdaad el34's.

interessander
18 januari 2011, 09:46
Haha inderdaad, ik dacht dat je juist van de alleskunners naar de eenkanaals amps wilde.
Ik heb wel eens op een powertone gespeeld maar met de verkeerde verwachting, namelijk dat je er een goede high gain rhythm sound uit kon halen.

Orpheo
18 januari 2011, 10:06
Haha inderdaad, ik dacht dat je juist van de alleskunners naar de eenkanaals amps wilde.
Ik heb wel eens op een powertone gespeeld maar met de verkeerde verwachting, namelijk dat je er een goede high gain rhythm sound uit kon halen.

Klopt,dat is de intentie,maar ik realiseerde me,waarom n marshall of opgefokte cox kopen voor die tonestack,als ik al n marshall en opgefokte vox heb...


Het ging mij nu vooral om de cab,en dat er n toffe head bij zit,trip down memory lane, is n bonus. High gain rhythm sound doet ie best hoor...wat is Jou probleem dan ermee geweest?

interessander
18 januari 2011, 10:16
Ik had toen zelf een 5150 en heb ze naast elkaar getest, qua strakheid en punch kon de Koch niet tippen aan de Peavey, en in de mix sneeuwde hij onder.

Orpheo
18 januari 2011, 10:43
Ik had toen zelf een 5150 en heb ze naast elkaar getest, qua strakheid en punch kon de Koch niet tippen aan de Peavey, en in de mix sneeuwde hij onder.

ohh, zo veel high gain dus. nee, dan snap ik 'm wel als je 'm naast een 5150 zet. ik gebruik niet meer gain dan bijvoorbeeld steel panther, iron maiden, old school metallica, reckless love, zoiets. 80ies style.

Wabbie
18 januari 2011, 10:48
Dat van die strakheid kan ik wel begrijpen, een Powertone is inderdaad wat minder strak dan bijvoorbeeld een ENGL of een 5150. Voor echte high gain toestanden misschien niet de beste amp, maar als je voorzichtig bent met je gain kun je er enorm vette rock/bluesrock sounds uit halen.

Iemand trouwens ervaring met een tubescreamer over een Powertone 2? Ik vraag me af hoe dat gaat klinken namelijk.

interessander
18 januari 2011, 10:51
ohh, zo veel high gain dus. nee, dan snap ik 'm wel als je 'm naast een 5150 zet. ik gebruik niet meer gain dan bijvoorbeeld steel panther, iron maiden, old school metallica, reckless love, zoiets. 80ies style.

Niet per se veel gain hoor, 5150's klinken ook als een zwerm bijen met de gain boven 6 a 7. Maar naar mijn smaak had de Koch dat al veel eerder, behoorlijk verzadigd met een vervelend fel hoog randje.
Enne, qua gain-niveau is old school Metallica juist waar ik de 5150 voor gebruikte, zie sig...

Orpheo
18 januari 2011, 10:56
Niet per se veel gain hoor, 5150's klinken ook als een zwerm bijen met de gain boven 6 a 7. Maar naar mijn smaak had de Koch dat al veel eerder, behoorlijk verzadigd met een vervelend fel hoog randje.
Enne, qua gain-niveau is old school Metallica juist waar ik de 5150 voor gebruikte, zie sig...

hm, dan heb ik niks gezegd. Maar zo zie je weer he? ik vind de 5150 een rammelbak. ik kon daar echt 3 keer niks mee. moest 'm echt enorm hard zetten om mezelf te horen, op 5 of 6 geloof ik, het was gewoon lucht verplaatsen, verder niks. Met m'n engl hoor ik mezelf echt tig keer beter, en die hoefde ook maar op 3 of 4.


Eens wat anders (bedenk ik me zo net, nu ik het heb over mezelf horen), ik speel wel eens met een paar maten van me, en de 'tweede gitarist' pakte dan mijn mesa, op het lead kanaal, en ik pakte dan mijn marshall JMP. Als ik op mijn marshall speelde, was ik heel erg hoorbaar, en zijn sound verzoop als n gek in de mix. Maar als ik dan weer op de mesa ging, en hij op de marshall, verzoop hij weer. ondanks zelfde (volume)settings. Tone zit dus in vingers, dat wisten we al, maar 'doorprikken in de mix' (en strak spelen) zit dus ook in je techniek... goes to say, huh?

Orpheo
18 januari 2011, 10:56
Dat van die strakheid kan ik wel begrijpen, een Powertone is inderdaad wat minder strak dan bijvoorbeeld een ENGL of een 5150. Voor echte high gain toestanden misschien niet de beste amp, maar als je voorzichtig bent met je gain kun je er enorm vette rock/bluesrock sounds uit halen.

Iemand trouwens ervaring met een tubescreamer over een Powertone 2? Ik vraag me af hoe dat gaat klinken namelijk.

Ik zou niet direct zeggen dat de powertone minder strak is dan de engl. hij is strak, maar minder 'droog'.

Wabbie
18 januari 2011, 11:35
je zou het ook kunnen omschrijven als minder droog inderdaad. Niet dat ik dat een nadeel vind, ik speel toch geen metal dus superstrak hoeft het allemaal niet te zijn bij mij.

AART
18 januari 2011, 12:59
Foute ruil he ;)

Als je straks de Mark 5 hebt wil je uiteindelijk toch wel terug naar de 4 gok ik:sssh:

Orpheo
18 januari 2011, 13:01
Foute ruil he ;)

Als je straks de Mark 5 hebt wil je uiteindelijk toch wel terug naar de 4 gok ik:sssh:
nee, denk 't niet :) ik gebruik(te) de mark niet puur en alleen voor high gain. ik vind de eerste 2 kanalen van de mark 5 beter dan de 4, en lead op de 5 vind ik bijna even goed als bij de 4.

Mr.Bluesbreaker
18 januari 2011, 14:29
Deze powertone toevallig gekocht van Mathijs?

Orpheo
18 januari 2011, 14:42
Deze powertone toevallig gekocht van Mathijs?

nee :)

tien tekens :stop:

DaveItUp
18 januari 2011, 17:46
Eens wat anders (bedenk ik me zo net, nu ik het heb over mezelf horen), ik speel wel eens met een paar maten van me, en de 'tweede gitarist' pakte dan mijn mesa, op het lead kanaal, en ik pakte dan mijn marshall JMP. Als ik op mijn marshall speelde, was ik heel erg hoorbaar, en zijn sound verzoop als n gek in de mix. Maar als ik dan weer op de mesa ging, en hij op de marshall, verzoop hij weer. ondanks zelfde (volume)settings. Tone zit dus in vingers, dat wisten we al, maar 'doorprikken in de mix' (en strak spelen) zit dus ook in je techniek... goes to say, huh?

Dit laatste lijkt me echt onzin om eerlijk te zijn, tenzij die makker van je de snaren aait of iets dergelijks.

En nee het is niet lelijk, op die ene split cab na, maar mooi is 't ook zeker niet. Ik hou juist wel van de orange vormgeving. Eigenlijk van alles wat eigenaardig en oud aandoet. Vandaar ook m'n eigen setup :D

Orpheo
18 januari 2011, 17:56
Dit laatste lijkt me echt onzin om eerlijk te zijn, tenzij die makker van je de snaren aait of iets dergelijks.

En nee het is niet lelijk, op die ene split cab na, maar mooi is 't ook zeker niet. Ik hou juist wel van de orange vormgeving. Eigenlijk van alles wat eigenaardig en oud aandoet. Vandaar ook m'n eigen setup :D

nee, hij aait niet ;) ik merk't niet alleen met die makker, maar ook met andere gitaristen waar ik soms mee speel.

en mooi, tja... ach... het klinkt gruwelijk, daar gaat t om, toch? ik vind orange soms mooi, soms niet. de cabs zijn ok, de heads zijn wel walgelijk ;) :P maar de tone... boy, nee, die laat ik aan me voorbij gaan.

Orpheo
18 januari 2011, 18:35
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0351.jpg

Wabbie
18 januari 2011, 18:41
Ik vind die Rivera cab juist wel wat hebben. Zijn die dingen nu echt zo enorm tov die Koch 4x12 die er naast staat?
En verder zijn het versterkers, het gaat om de klank niet om de looks!

Orpheo
18 januari 2011, 19:41
De rivera kasten zijn even hoog als de koch kast,met wieltjes, maar veel breder. Iedere speaker heeft zn eigen ruimte,afgesloten van de ander.

SloeGin
18 januari 2011, 19:53
En hoe zit het nu met jouw zoektocht naar geschikte amps?
Wat blijft, komt er bij of gaat er weg? Ben er wel benieuwd naar ;)

Orpheo
18 januari 2011, 23:41
En hoe zit het nu met jouw zoektocht naar geschikte amps?
Wat blijft, komt er bij of gaat er weg? Ben er wel benieuwd naar ;)

goeie vraag :) de koch PT maakt t wat gecompliceerder, maar ik wil in ieder geval de mark 5. ik wil(de) de roadking, maar hij is HEEL duur, en ik vind de combi 'lonestar + stiletto' (ala andy timmons) ook fuckin bruut klinken, met meer mogelijkheden, en een 'puurder' signaalpad. Ik vind de roadking denk ik gewoon te duur voor wat 'ie doet,maar goed, ik wil 'm nogmaals horen en proberen voor ik 'm echt koop.

verder, ik heb me ingeschreven op de intekenlijst van Glaswerks! Ik heb een heel eisenpakket voor wat ik wil dat die amp doet, en over 2 jaar gaat de bouw hoop ik van start.

het allergrootste issue van de roadking vind ik dat ie zo sterk klinkt als een recto ;) klinkt beetje vaag, maar een 'echte' recto heeft een soort-van flubber in het laag, beetje rommelig en fizzy, niet echt knettertjestrak, zoals de mark4/5 of de stiletto.

wat ik wil qua tones...goeie vraag.
ik wil een warm, transparant clean (/mark 5)
een helder en transparant clean. (lonestar)
een warme crunch die met een tikkie erbij als bluesy lead kan fungeren (mark 5 en lonestar)
en een bijtende, ranzige crunch, en die met een tikkie erbij kan fungeren voor 80ies hairmetal rhythm, en Nog een tandje erbij, voor de leads. (stiletto)
en een superstrak, pompend, droog high gain geluid voor rhythm en lead (mark 5)

de powertone was enerzijds handel, en anderzijds 'nostalic GAS', maar of ik 'm houd, of verhandel; weet 't nog niet zeker. tot nu toe bevalt 't wel.

De engl doet 't allemaal wel, maar niet van harte. het is wat vlak, en vooral: heel veel compromissen, zeker vanwege die gedeelde EQ en gedeelde presence (ondanks dat je er 2 hebt die schakelbaar zijn,ik wil meerdere smaken hebben:per kanaal heb ik het liefst een andere presence-setting).

de rivera kan ook veel, maar is heel erg beperkt in wat je kan indraaien. Als ik op het cleane kanaal een superclean, spanky, twangy geluid heb, en ik wil schakelen naar een ranzige, volvette blueslead, om dan te switchen naar een strakke rhythm, moet je enorm veel verdraaien. Mijn smaak is gewoon te breed.

Wat het een kan, kan de ander niet, en andersom.

En ja, ik heb overwogen om echt alles op de schop te doen, en dan alleen t te houden bij die mesa's, maar ik denk dat ik sommige amps teveel ga missen. dat niet alleen, sommige dingen zijn heel lastig om door te verkopen of in te ruilen. de rivera, bijvoorbeeld, of de engl SE. de markt daarvoor is HEEL klein.

Henri H
19 januari 2011, 10:19
Gefeliciteerd Orph. :ok:

Ik heb ooit 's ff kort op een PT2 geramd, en was toen zwaar onder de indruk, goeie crunch(/high gain).
Het clean kan ik me niet meer zo goed herinneren.
Ik vind ze er echter niet mooi uitzien, maar da's ondergeschikt natuurlijk.

Wat je zegt over het verkopen van amps, daar ben ik ook slecht in. :p

M'n Stiletto is perfect voor (mij) thuis en (middel)kleine optredens. Bovendien is ie lekker veelzijdig.
De HOOK Captain 34 is nog meer veelzijdig, heeft een erg gave Plexi-achtige clean. Daarvoor alleen al zou je hem willen hebben/houden.
De Marshall JCM 800 2204 heeft dat typische geluidje, en is eigenlijk, ondanks z'n ene kanaal, toch erg veelzijdig, want reageert erg goed op de volume pot .v.d. gitaar.
En de Marshall JCM 800 2205 heeft een erg gave high gain, naar mijn smaak.
Zeker met een tubescreamer komt er een erg gave metal-sound uit.

Ik kan niet kiezen. Gelukkig is bij mij de nood ook niet hoog om te móéten kiezen.

Orpheo
19 januari 2011, 17:53
f*ck wat een soap zeg. kom op! Ik was weer eens testen.

Op aanraden van Andy Timmons (kreeg 'n bericht van 'm op facebook :P ) heb ik de stiletto en de lonestar geprobeerd. Toeval: de mark 5 was er ook (for a change).

de stiletto eerst. nee, nee, nee nee en nog eens nee. het clean is 'kaal', nodigt niet uit om te spelen, weinig karakter, geen ballen. Dan dat tweede kanaal. fluid drive is baggervet, werd (letterlijk) misselijk van die dosis laag. De tite setting was al veel beter, maar absoluut niet opgewassen tegen een 'gewone' jcm800. want als je gain op 10 zet bij een jcm800 krijg je niet zo'n fizzy sound als bij de stiletto! het effectieve bereik van de gain op de stiletto is dus evenveel als die van de jcm800 (ps: zelfde met de powertone; gain boven 10 uur, en het klinkt nergens meer naar; tis gewoon geen metalbak).

De lonestar. Hemel, wat een sound. Eindelijk komt dit in de buurt. het clean is vet en een klein beetje pinnig. gewoon lekker ranzig dus, maar heel erg 'sophisticated'. het tweede kanaal was effe afstellen, maar dan komt er een lekker geluid uit! heel breed en dynamisch en vet. maar niet complex, niet interessant, niet harmonisch, niet muzikaal.

De mark 5.
Het derde kanaal. tja, ik had er de vorige (2) keer moeite mee, en nu weer. Ik krijg er alleen met veel moeite een goede high gain rhythm en high gain leadtone uit. De EQ is bruikbaar, maar werkt niet zo extreem (efficient) als op de mark 4. Ik vind de 2c+ setting waardeloos. snotterig, niet strak. is dit een mark?? De mark 4 setting is wel bruikbaar! beetje mid scooped, strak, maar gain? neuh. zelfde vond ik van mijn ouwe mark 4 trouwens. ik vind dat mark's sowieso weinig gain hebben (vergeleken met een recto ofzo). ik snap ook niet hoe petrucci aan die bakken met gain komt, want ik dacht niet dat ie een pedaaltje gebruikte.

het tweede kanaal vind ik zo'n onaangenaam kanaal om af te stellen naar wat ik in m'n hoofd heb. waarbij t bij de lonestar in 1 klap goed was, en EQ alleen er voor diende om nuances te veranderen, was 't bij de mark een bevalling. Ik wil een vette blueslead hebben, net n randje eraan, beetje vet, wel gedefinieerd. zeg maar, lobbige slagroom :P en dat was echt lastig. je zou denken dat 't een eitje is met al die knopjes, maar het hele karakter van dat kanaal stond me al tegen.

De roadster heb ik overigens ook weer eens aangezwengeld, en na 5 minuten met een glimlach 'm uit gezet. fizzy, snotterige boel met een hoop 'sag'. waarom de glimlach? omdat ik dacht 'mooi, kan ik die 3000 euro in m'n zak houden en er wat leuks mee doen!' :P

al met al een geslaagde teleurstelling. Speel nu over m'n Rivera. en dat clean (met of zonder randje) is super! net als m'n CMW private paisley. 3 knoppen en fuckin' gaan.

tillens
19 januari 2011, 23:50
f*ck wat een soap zeg. kom op! Ik was weer eens testen.

Op aanraden van Andy Timmons (kreeg 'n bericht van 'm op facebook :P ) heb ik de stiletto en de lonestar geprobeerd. Toeval: de mark 5 was er ook (for a change).

de stiletto eerst. nee, nee, nee nee en nog eens nee. het clean is 'kaal', nodigt niet uit om te spelen, weinig karakter, geen ballen. Dan dat tweede kanaal. fluid drive is baggervet, werd (letterlijk) misselijk van die dosis laag. De tite setting was al veel beter, maar absoluut niet opgewassen tegen een 'gewone' jcm800. want als je gain op 10 zet bij een jcm800 krijg je niet zo'n fizzy sound als bij de stiletto! het effectieve bereik van de gain op de stiletto is dus evenveel als die van de jcm800 (ps: zelfde met de powertone; gain boven 10 uur, en het klinkt nergens meer naar; tis gewoon geen metalbak).

De lonestar. Hemel, wat een sound. Eindelijk komt dit in de buurt. het clean is vet en een klein beetje pinnig. gewoon lekker ranzig dus, maar heel erg 'sophisticated'. het tweede kanaal was effe afstellen, maar dan komt er een lekker geluid uit! heel breed en dynamisch en vet. maar niet complex, niet interessant, niet harmonisch, niet muzikaal.

De mark 5.
Het derde kanaal. tja, ik had er de vorige (2) keer moeite mee, en nu weer. Ik krijg er alleen met veel moeite een goede high gain rhythm en high gain leadtone uit. De EQ is bruikbaar, maar werkt niet zo extreem (efficient) als op de mark 4. Ik vind de 2c+ setting waardeloos. snotterig, niet strak. is dit een mark?? De mark 4 setting is wel bruikbaar! beetje mid scooped, strak, maar gain? neuh. zelfde vond ik van mijn ouwe mark 4 trouwens. ik vind dat mark's sowieso weinig gain hebben (vergeleken met een recto ofzo). ik snap ook niet hoe petrucci aan die bakken met gain komt, want ik dacht niet dat ie een pedaaltje gebruikte.

het tweede kanaal vind ik zo'n onaangenaam kanaal om af te stellen naar wat ik in m'n hoofd heb. waarbij t bij de lonestar in 1 klap goed was, en EQ alleen er voor diende om nuances te veranderen, was 't bij de mark een bevalling. Ik wil een vette blueslead hebben, net n randje eraan, beetje vet, wel gedefinieerd. zeg maar, lobbige slagroom :P en dat was echt lastig. je zou denken dat 't een eitje is met al die knopjes, maar het hele karakter van dat kanaal stond me al tegen.

De roadster heb ik overigens ook weer eens aangezwengeld, en na 5 minuten met een glimlach 'm uit gezet. fizzy, snotterige boel met een hoop 'sag'. waarom de glimlach? omdat ik dacht 'mooi, kan ik die 3000 euro in m'n zak houden en er wat leuks mee doen!' :P

al met al een geslaagde teleurstelling. Speel nu over m'n Rivera. en dat clean (met of zonder randje) is super! net als m'n CMW private paisley. 3 knoppen en fuckin' gaan.

Orph, als ik het zo lees, dan lijk je iedere dag weer je smaak te veranderen. Maar wat werkt nu echt en wat wil je nu.. Je hebt het de ene keer over blues leads, dan weer over hi gain rhythm dingen... en dat doe je allemaal met dezelfde gitaar?

Orpheo
20 januari 2011, 11:35
Orph, als ik het zo lees, dan lijk je iedere dag weer je smaak te veranderen. Maar wat werkt nu echt en wat wil je nu.. Je hebt het de ene keer over blues leads, dan weer over hi gain rhythm dingen... en dat doe je allemaal met dezelfde gitaar?
nee, ik wil niet iedere dag wat anders. ik wil iedere dag hetzelfde, maar probeer tig amps uit voor wat ik wil.

en natuurlijk doe ik dat niet op dezelfde gitaar. ik heb een collectie van 15 les pauls om uit te kiezen, ieder getweaked voor een specifiek doel. hoewel ik wel 3 gitaren heb die (voor mij) alles kunnen (maar die vallen allang niet meer in de categorie 'les paul' maar eerder 'superles paul').

ik speel niet een stijl, ik speel heel veel stijlen. van john mayer tot steel panther, en van iron maiden tot walter trout, joe bonamassa tot iced earth. en ik heb niet de intentie om hun sounds te klonen, niet eens bij benadering, ik gebruik hun sound als basis voor mijn tone, ik klink toch altijd als mezelf. het is gewoon dat ik aanloop tegen constant dezelfde grenzen.

ik vind het een beetje kortzichtig om te zeggen dat 'iedere dag mijn smaak veranderd'. alsof ik niet een breed (ontwikkelde?) smaak kan hebben.

Henri H
20 januari 2011, 14:52
Stiletto..... het clean is 'kaal', nodigt niet uit om te spelen, weinig karakter, geen ballen.Heb je de crunch mode ook geprobeerd? Als je die tegen een randje oversturing aan zet, heb je een geweldige clean met veel karakter en ballen, en het nodigt ook wel degelijk uit om te spelen.
Als je hem net iets meer gain geeft, heb je een lekkere rand aan je sound, heerlijk voor Hendrix-achtige dingen.
.... Dan dat tweede kanaal. fluid drive is baggervet, werd (letterlijk) misselijk van die dosis laag. De tite setting was al veel beter, maar absoluut niet opgewassen tegen een 'gewone' jcm800. want als je gain op 10 zet bij een jcm800 krijg je niet zo'n fizzy sound als bij de stiletto! het effectieve bereik van de gain op de stiletto is dus evenveel als die van de jcm800 .... Fluid drive heeft veel laag idd., gebruik ik eigenlijk nooit, maar valt op zich wel een "bruikbare" high gain sound in te draaien.
De Tite Gain-mode met de gain rond de 6 à 7 doet het voor mij.
Wil ik meer gain dan trap ik er een tubescreamer bij aan.
Als je de gain hoger zet, wordt ie idd wat fizzy/dunnetjes.
Van alle amps die ik getest heb, vind ik de crunch v.d. Stiletto het meest op mijn 2204 (en in mindere mate 2205) lijken.

Ik moet er ook bij zeggen dat ik vind dat de Stiletto meer gevoelig is voor speakerkeuze dan een "gemiddelde" (Marshall) amp.
Ik heb hem wel 's op een V30- en een Black Shadow-kast getest, maar vond het minder klinken, eigenlijk helemaal niet lekker.
Ook met Greenbacks vond ik hem minder.
Ik gebruik zelf G12-65's, en dan eigenlijk alleen maar in een 1/3 open back 1936 kastje, en dat vind ik heerlijk.
Op mijn 4x12 (ook 65's) klinkt ie raar genoeg weer minder.

Orpheo
20 januari 2011, 16:07
Heb je de crunch mode ook geprobeerd? Als je die tegen een randje oversturing aan zet, heb je een geweldige clean met veel karakter en ballen, en het nodigt ook wel degelijk uit om te spelen.
Als je hem net iets meer gain geeft, heb je een lekkere rand aan je sound, heerlijk voor Hendrix-achtige dingen.Fluid drive heeft veel laag idd., gebruik ik eigenlijk nooit, maar valt op zich wel een "bruikbare" high gain sound in te draaien.
De Tite Gain-mode met de gain rond de 6 à 7 doet het voor mij.
Wil ik meer gain dan trap ik er een tubescreamer bij aan.
Als je de gain hoger zet, wordt ie idd wat fizzy/dunnetjes.
Van alle amps die ik getest heb, vind ik de crunch v.d. Stiletto het meest op mijn 2204 (en in mindere mate 2205) lijken.

Ik moet er ook bij zeggen dat ik vind dat de Stiletto meer gevoelig is voor speakerkeuze dan een "gemiddelde" (Marshall) amp.
Ik heb hem wel 's op een V30- en een Black Shadow-kast getest, maar vond het minder klinken, eigenlijk helemaal niet lekker.
Ook met Greenbacks vond ik hem minder.
Ik gebruik zelf G12-65's, en dan eigenlijk alleen maar in een 1/3 open back 1936 kastje, en dat vind ik heerlijk.
Op mijn 4x12 (ook 65's) klinkt ie raar genoeg weer minder.

ik snap precies wat je bedoeld. ik herken alles wat je erin zegt, maar voor hendrix achtige dingen, heb ik een 'echte' marshall, en een rivera :P ik heb 'm over diverse kasten geprobeerd, en ik vind 'm ook op g12 65's t fijnst. waar ik 'm voor wil(de) hebben, is gewoon high gain. als een marshall die op tilt slaat, denk 'splawn' gebieden. helaas is 't m voor mij niet, tis te smooth, te plat, niet rauw genoeg, niet smerig genoeg.

Henri H
20 januari 2011, 19:20
Als je een "Marshall-op-tilt-sound" zoekt, kun je het beste je 2203 i.c.m. een tubescreamer/overdrive gebruiken denk ik, maar ja, je wilt niet aan de pedalen he.....
Splawn is ook een goeie optie natuurlijk, maar moet aardig hard volgens mij om goed te klinken.
Heb je al 's een Axe-FX overwogen trouwens?

sjaak1990
20 januari 2011, 19:57
Vond het clean van de stiletto toch wel goed. Heb de stiletto nooit uitgebreid genoeg getest maar als je kijkt naar wat andy timmons ermee doet in de demo , zegt niet alles natuurlijk, maar zegt wel wat, mooi clean en mooie leads. Vergeet ook niet dat pedaaltjes ook een deel van zijn sound zijn.
Suggestie, smooth lead, boost kanaal brunetti xl r-evo, samen met een mooi clean kanaal.
Suggestie ruwere scheur sound; brunetti 059

Denk dat, zoals henri zegt, een 2203+pedaaltje voor die sound kan zorgen, je hebt zelf toch al een dergelijke amp staan, als ik jou was zou ik daar eens een pedaaltje voor proberen.

Henri H
20 januari 2011, 22:00
... als ik jou was zou ik daar eens een pedaaltje voor proberen.....EN OPNIEUW LATEN TOLEXEN DAT DING!!!

:D

Nee, serieus. Als ik zo'n amp zou hebben, werd ie gelijk weer in ere hersteld.
Ik zit er ook over te denken om het een keer bij de mijne (2204) te doen. Dat tolex is echt helemaal verweerd. :(
Maar rocken dat dat ding doet. :rockon:

robert-gitarist
20 januari 2011, 22:10
....EN OPNIEUW LATEN TOLEXEN DAT DING!!!

:D

Nee, serieus. Als ik zo'n amp zou hebben, werd ie gelijk weer in ere hersteld.
Ik zit er ook over te denken om het een keer bij de mijne (2204) te doen. Dat tolex is echt helemaal verweerd. :(
Maar rocken dat dat ding doet. :rockon:

Wolf in schaapskleren dus! :blast:
Lekker zo laten Henri. Het valt echt reuze mee met die 2204. Ik zou er niets aan doen hoor. Misschien alleen 2 plastic kapjes op de zijkanten van het handvat maken. Dacht dat ik laatst een setje op marktplaats langs zag komen trouwens.

Orpheo
20 januari 2011, 22:12
Houd nou toch eens op over pedaaltjes. ik verdom t om n pedaal te kopen, behalve kanaalwisselbakken of ab-pedalen om van amps te wisselen.Pedalen voor je amp vind ik net zoiets als je lelijke vrouw eenretourtje plastische chirurg geven. Wie er ook in gaat, connie breukhoven,particia paay of marijke van helwegen rolt er altijd weer uit, met dr plastieken smoel, maar onderhuids blijft ze n rotte botstructuur hebben, haar hangtieten zijn van plastic, en haar gezicht breekt zodra ze probeert te lachen. Zo ook met amps.


Ik

Mot

Geen

PEDALEN!



:) :grouphug:


EDIT.en Ik ga m niet opnieuw laten tolexen. Als Ik iets nieuwe bekleding ga laten geven, ia t die rivera meuk. Bij Dat tapijt moet Ik vaker stofzuiger dan thuis de vloer. En wat Ik wil? Paarse cabs, en paarse sideshell van de head, en wit in t midden.

Henri H
20 januari 2011, 22:16
Ik zie mijn amp niet als een/mijn vouw, maar meer als "een loopse teef die op haar donder moet hebben". :rockon:

Kim Wilson
20 januari 2011, 22:20
en natuurlijk doe ik dat niet op dezelfde gitaar. ik heb een collectie van 15 les pauls om uit te kiezen,
:soinnocent:

Baker
20 januari 2011, 22:26
.Pedalen voor je amp vind ik net zoiets als je lelijke vrouw eenretourtje plastische chirurg geven.

als je het zo bekijkt, dan zie ik een pedaaltje juist als subtiele make up...
Of als mooie lingerie die het allemaal wat spannender maakt.. :mmmm:

DaveItUp
20 januari 2011, 22:26
Waarom die aversie tegen een pedaaltje dat niets meer doet dan wat al die highgainbakken probably ook hebben om dat soort gainlevels te bereiken. Zeker met een oude marshall is een goede booster/od onmisbaar imho. Maakt de amp alleen maar levendiger vind ik.

Midwolda
20 januari 2011, 22:31
Dan ga ik toch even de advokaat van de duivel uithangen, Orpheo.
Ik heb hetzelfde als jij met m'n CMW: gewoon altijd goed en verder geen gezeik.
Maar als je er een cleanboost voorzet die het ingangssignaal wat oppept en verder niets...
Ik heb er een Ibanez GE-300 (18volt) voor staan, over blues lead gesproken, ge.wel.dig.
Er komt gewoon alleen maar nog meer van het goede uit de hele keten gitaar-amp-speaker.
Ik vind 'm trouwens wel erg kritisch voor wat betreft de keuze van de speaker die er aan hangt,
maar heb nu een '78er Rola Celestion G12S-20 in een oversized closed cab, helemaal goed.
Welke speaker/cab gebruik jij voor je CMW?

muziekschuur
20 januari 2011, 22:57
Heb je de Ceriatone Chupacabra al geprobeerd? De Marshall Plexi met alle denkbare mods?
http://www.youtube.com/watch?v=t2ypQw4ItSk

http://www.youtube.com/watch?v=-Ey52hi9gQM&feature=related

(ga naar 8:10)

Orpheo
20 januari 2011, 23:08
@kim wilson: als je goed naar mijn collectie kijkt, zie je dat geen 2 les pauls dezelfde zijn. ik denk dat ik maar 3 les pauls heb, die je mag bestempelen als 'les paul' qua tones. de rest is compleet anders. ik noem het alleen les paul, omdat het wat makkelijker bekt, en ze zien er ook zo uit. M'n padouk/wenge LP heeft in de tussenstandjes meer weg van een strat dan les paul, en m'n koa heeft op de tussenstandjes meer weg van een tele... alleen maar vanwege t andere hout.

@baker: ik snap het vergelijk, maar voor mij gaat die niet op :)

@h.huisjes: zit wat in, maar ik heb liever een vrouw puur natuur, dan eentje die extra hulpmiddelen moet hebben om geil te worden ;)

@daveitup; ik vind een pedaaltje bij een marshall echt zinloos. ik vind niet dat ie er levendiger door word, je slaat alle mojo er zo uit, vind ik.

@midwolda: ik gebruik een paar cabs voor m'n CMW, onder andere mijn kool&elfring met 2 v30s en 2 ev nogwat's (weet dat 't EV is, meer niet), maar op een frontloaded riveracab met 2 g12 65's klinkt ie ook geweldig, en op m'n marshall cab met 1 v30 en 1 EV (zelfde als de K&E) klinkt ie ook super, maar op de frontloaded rivera cab, zelfde speakers als de marshall, klinkt ie iets te boomy en boxy, raar genoeg. maar hij is verder heel erg vergevingsgezind :)

@muziekschuur: nee, nog niet, ik ken niemand die 'm heeft, maar ik ga 'm wel nemen, later dit jaar. hij schijnt ongeveer net zo bruut te kunnen zijn als splawn's, voor 1/4 van de prijs. lijkt mij een goede deal...

ik heb nog nooit een pedaal gehoord of gehad of geprobeerd waardoor ik dacht, ja, mijn amp heeft dit nodig, ik kan hier meer mee dan zonder. ik ben met nik al aan het overleggen voor welke amp(s) geschikt is/zijn voor mij, en we komen eigenlijk beiden op hetzelfde uit. wel met wat mods van zijn kant, overigens. de chupa is er een van, en een OTS-versie is nummer 2 (en/of 3), en dan met wat mods. onder andere bij de HRM-versie, de tonestack op het achterpaneel, met de FX loop eruit,omdat ik echt NOOIT een FX loop gebruik. het zit me niet in de weg, maar als er wat anders in kan komen wat zinvoller is, graag! een half power switch komt er ook nog in, en een toggle om het HRM-deel eruit te laten. ik wil 'm eigenlijk zo ver krijgen dat ie het HRM-printplaatje (liefst natuurlijk met de pots op de achterkant) in de OTS FM zet, dan hoef ik maar 1 head te hebben ipv 2, hoewel de HRM een behoorlijk ander geluid heeft dan de FM (en 3 heads altijd toffer zijn dan 2, toch? ;) )

Misery Signals
20 januari 2011, 23:47
@ Orpheo: Ik word gek van deze topic. :stop:

Koop nou gewoon die Mesa Roadking II. Daar zit je Lonestar in. Een Fender Clean. Een Recto, een Stiletto. Een goeie Marshall. Bluesachtige amps. Schakel de loop in die je wil, kies uit een cabinet, selecteer met de Rectifier een brown sound. Dat is gewoon (heb het al een paar keer zo gelezen) een modeling amp van authentieke buizencircuits. Met zo'n schizofrene muziek- en ampsmaak als jij, draaiend als de wind, kan je elke dag van de week lekker aan de knopjes draaien en telkens een andere sound bekomen. Do it. Do it.

MS

Mr.Bluesbreaker
21 januari 2011, 00:08
Apart, je roemt Andy Timmons om zijn sound, en die werkt heel duidelijk met een BB preamp / booster om bepaalde sounds te krijgen. Ook hij heeft geen 4 amps met 16 kanalen, maar mengt de functies van 2 vrij basic amps met een paar dirtboxes. Ook gebruikt hij een combinatie van humbuckers en single coils en ook her en der wel meerdere gitaren. Geen slecht idee...

caliban
21 januari 2011, 00:12
Ivm met een pedaal voor een amp gebruiken. Een metaldrive uit een pedaal halen vind ik ook fout, maar in bepaalde gevallen klinkt een boost voor een amp gewoon beter. Vergelijk nu een rectifier met een boost voor, en een 'typische' ENGL. De rectifier wordt dankzij de boost wat strakker, zoals de ENGL uit zichzelf is, maar toch blijft het een heel andere sound. Ik kan me niet voorstellen dat die strakke recto sound uit een andere amp zonder een pedaal voor haalbaar is.

Pepe
21 januari 2011, 00:37
Heb je al 's een Axe-FX overwogen trouwens?

Dat lijkt me helemaal nog niet zo raar voor iemand die veel opties wil..

Zelfs mij lijkt me dat ding handig en leuk en mijn laatste amp had 3 knoppen wat meer dan genoeg is voor mij.

Orpheo
21 januari 2011, 09:21
Apart, je roemt Andy Timmons om zijn sound, en die werkt heel duidelijk met een BB preamp / booster om bepaalde sounds te krijgen. Ook hij heeft geen 4 amps met 16 kanalen, maar mengt de functies van 2 vrij basic amps met een paar dirtboxes. Ook gebruikt hij een combinatie van humbuckers en single coils en ook her en der wel meerdere gitaren. Geen slecht idee...
nee, hij mengt niet, hij gebruikt de stiletto of de lonestar ieder apart, voor een eigen doel.

echter, de lonestar kwam pas uit na zijn 'resolution' album, en die plaat nam hij op,volledig met marshalls, een '68 en een '74 uit m'n hoofd. Hij gebruikte daar heel zelden een pedaal bij, maar wel effecten in de studio.

en het gebruik maken van singlecoils doe ik ook regelmatig hoor ;)

@m.s.: nee. de roadking heeft niet een britse amp 'gemodelled', het is het idee van een britse amp, bekijk het schema maar. de stiletto zit er al helemaaaal niet in, simpelweg te zien doordat de pots al anders zijn, de rest van het schema is ook al anders. de recto, ja, die zit erin,met een paar tweaks, en laat ik nou de recto niet zo tof vinden dat ik er 3k aan uit wil geven. En waarom is mijn muzieksmaak schizofreen en/of draaiend in de wind? ik heb een brede smaak, ja. zoals ik dat al eerder aangaf. sorry dat ik niet zo beperkt ben in mijn smaak als jij.

@caliban: er zit dan toch iets gruwelijk mis in de amp als je perse een pedaal moet gebruiken opdat de amp met high gain bruikbaar is. ik vind de recto overigens niet eens zo superstrak, eerder gewoon grof en lomp, zelfs met een tubescreamer ervoor.

over de axe fx: dat is een kant die ik helemaal niet op wil gaan. Ik wil geen fx, ik wil geen rack, ik wil een selecte hoeveelheid amps/heads waar ik goed mee uit de voeten kan, en ik denk dat ik, na flink wat omzwervingen, er wel ga komen.

erwin_ve
21 januari 2011, 11:02
ik heb nog nooit een pedaal gehoord of gehad of geprobeerd waardoor ik dacht, ja, mijn amp heeft dit nodig, ik kan hier meer mee dan zonder. ik ben met nik al aan het overleggen voor welke amp(s) geschikt is/zijn voor mij, en we komen eigenlijk beiden op hetzelfde uit. wel met wat mods van zijn kant, overigens. de chupa is er een van, en een OTS-versie is nummer 2 (en/of 3), en dan met wat mods. onder andere bij de HRM-versie, de tonestack op het achterpaneel, met de FX loop eruit,omdat ik echt NOOIT een FX loop gebruik. het zit me niet in de weg, maar als er wat anders in kan komen wat zinvoller is, graag! een half power switch komt er ook nog in, en een toggle om het HRM-deel eruit te laten. ik wil 'm eigenlijk zo ver krijgen dat ie het HRM-printplaatje (liefst natuurlijk met de pots op de achterkant) in de OTS FM zet, dan hoef ik maar 1 head te hebben ipv 2, hoewel de HRM een behoorlijk ander geluid heeft dan de FM (en 3 heads altijd toffer zijn dan 2, toch? ;) )

Alles wat ik lees van je op het gebied van amps gaat over uitbreidingen op bestaande ontwerpen. Zo ook de OTS. Ik heb een aantal van deze amps gebouwd, gemod e.d. Wat jij wil is niet onmogelijk, maar kost veel R&D ivm met plaatsing van onderdelen.
Meerdere bouwers hebben hier al mee geëxperimenteerd en beginnen meestal met een berg ruis/brom. Glaswerks is een bouwer die daar veel tijd in heeft gestoken om dit concept te finetunen.
Overigens zou ik eerst eens informeren of je niet bij wat nederlandse OTS bezitters het eea kan proberen. Zowel de FM versie als de HRM versie. De HRM heeft een totaal andere feel en is een stuk stijver dan de FM. Beetje hetzelfde verschil als tussen een scheurende plexi en een Jcm800.

Orpheo
21 januari 2011, 11:10
Alles wat ik lees van je op het gebied van amps gaat over uitbreidingen op bestaande ontwerpen. Zo ook de OTS. Ik heb een aantal van deze amps gebouwd, gemod e.d. Wat jij wil is niet onmogelijk, maar kost veel R&D ivm met plaatsing van onderdelen.
Meerdere bouwers hebben hier al mee geëxperimenteerd en beginnen meestal met een berg ruis/brom. Glaswerks is een bouwer die daar veel tijd in heeft gestoken om dit concept te finetunen.
Overigens zou ik eerst eens informeren of je niet bij wat nederlandse OTS bezitters het eea kan proberen. Zowel de FM versie als de HRM versie. De HRM heeft een totaal andere feel en is een stuk stijver dan de FM. Beetje hetzelfde verschil als tussen een scheurende plexi en een Jcm800.

Ik heb al met glaswerks gesproken over mods die voor mij van toepassing kunnen zijn, net als met nik van ceriatone. Ik ga (voorlopig) niet sleutelen aan een amp! ik wil een amp, hier geleverd op de stoep, zodat ik er gelijk op kan spelen. als ik zelf wat ga doen, is dat een project voor de leuk, niet omdat het moet.

Ik heb her en der al dumbleklonen geprobeerd, maar of het een HRM of FM versie is, weet ik niet. ik weet wel dat de beschrijvingen me aan staan. Als ze 'out of the box' me redelijk bevallen, zijn de schema's voor tig mensen in NL aan te passen naar iets dat wel (beter) werkt voor mij. en die route zal ik gaan bewandelen.

erwin_ve
21 januari 2011, 11:25
Ik heb al met glaswerks gesproken over mods die voor mij van toepassing kunnen zijn, net als met nik van ceriatone. Ik ga (voorlopig) niet sleutelen aan een amp! ik wil een amp, hier geleverd op de stoep, zodat ik er gelijk op kan spelen. als ik zelf wat ga doen, is dat een project voor de leuk, niet omdat het moet.

Ik heb her en der al dumbleklonen geprobeerd, maar of het een HRM of FM versie is, weet ik niet. ik weet wel dat de beschrijvingen me aan staan. Als ze 'out of the box' me redelijk bevallen, zijn de schema's voor tig mensen in NL aan te passen naar iets dat wel (beter) werkt voor mij. en die route zal ik gaan bewandelen.

Ik bedoel niet dat je gaat sleutelen aan een amp!
Wel:
Er zijn teminste 12 bestaande concepten van dumble's. Bluesmaster, Classic, skyliner en HRM in al zijn variaties in de tijdspanne van de seventies tot halverwege jaren 90.
Ik raad je met klem aan om wat te gaan proberen omdat de kans bestaat dat je teleurgesteld eindigt en niet kan gaan aangeven wat je wel wil horen.
Ook het wel of niet gebruiken vd fx-loop met een buizen buffer heeft een grote invloed op het geluid(meestal in positieve zin voor de buizen buffer ook zonder FX.)
Dumbles zijn eigenlijk onafgemaakte prototypes. Zelfs al staat de naam ODS er op dan zijn er zoveel variaties.
Mesa's en Koch's zijn wat dat betreft veel beter uitgewerkte design. Een powertoneI is geen powertoneII. Bij een ODS weet je het nooit...

Orpheo
21 januari 2011, 11:32
Ik bedoel niet dat je gaat sleutelen aan een amp!
Wel:
Er zijn teminste 12 bestaande concepten van dumble's. Bluesmaster, Classic, skyliner en HRM in al zijn variaties in de tijdspanne van de seventies tot halverwege jaren 90.
Ik raad je met klem aan om wat te gaan proberen omdat de kans bestaat dat je teleurgesteld eindigt en niet kan gaan aangeven wat je wel wil horen.
Ook het wel of niet gebruiken vd fx-loop met een buizen buffer heeft een grote invloed op het geluid(meestal in positieve zin voor de buizen buffer ook zonder FX.)
Dumbles zijn eigenlijk onafgemaakte prototypes. Zelfs al staat de naam ODS er op dan zijn er zoveel variaties.
Mesa's en Koch's zijn wat dat betreft veel beter uitgewerkte design. Een powertoneI is geen powertoneII. Bij een ODS weet je het nooit...

ok, zit wat in. van wat ik begreep was bij dumble de 'ods' een doorlopend project, altijd maar sleutelen en modden voor een beter resultaat.

die buffer, ik heb begrepen dat je die nodig hebt als je de fx loop gebruikt, maar ik gebruik die niet. dus, waarom zou ik de dumblator nodig hebben.

ik heb aan gary van glaswerks, en nik van ceriatone, heel precies beschreven welke sounds ik zoek, met geschreven beschrijvingen, en soundclips, en aan de hand daarvan, gaan beiden mods uitvoeren in de amps die ze voor me gaan maken :)

Rock Bottom
21 januari 2011, 12:23
Probeer naast die Chupacabre ook eens de 65 empire.

Orpheo
21 januari 2011, 12:37
Probeer naast die Chupacabre ook eens de 65 empire.

dat is een amp die toch totaal niet in de lijn ligt van de chupa? de chupa is een opgefokte marshall, 100 watt, en de empire is rond de 30 watt, van 3000 euro. de chupa is krap aan 1000.

signsofzodiac
21 januari 2011, 12:40
Ik kan vergeten zijn of je het al gezegd hebt Orph, maar wat ga je doen met je speakers? Onder elke amp een meest geschikte cab of heb je een cab waarmee je denkt alle heads recht te doen?

Het is allemaal zo ongrijpbaar, die "toon" in het hoofd van een gitarist. Als het de amp an sich niet is zijn het de eindbuizen, de preamp buizen, de speakers, de cabconstructie, het aantal speakers, de pickups, het hout, de snaren, de plectrums, de kabels, de jus uit de muur. Wat je op een willekeurige dag ervaart als "eureka" is het een dag later soms al weer niet.

Ik vind het een bijzonder interessant kijkje in je hoofd. Ik ken het gevoel heel goed, het "zoeken naar". Ik heb net zo veel lol aan die zoektocht als aan daadwerkelijk spelen. Ik kan grote voldoening vinden in een amp met 1 knop waarmee je het moet doen met wat hij heeft maar net zo goed in een 4 channel met 50 knoppen waar je eindeloos nieuwe sounds in blijft vinden. Ik hou van koelkast-racks, van Roland VG-99's en Axe-Fx, dan ben ik als een kind in een snoepwinkel. Maar ook van een Twin of een Plexi of een oude JMP. Matchless: fantastisch. Een Bogner Uberschall: fantastisch.

On a sidenote: net even gezocht naar de "Resolution"-amps. Inderdaad ouwe Marshalls en dat verbaasde me omdat ik serieus weinig tot geen verschillen kan ontdekken in de "Resolution"-sound en de Live- en Demo-sounds van de Lonestar en Stiletto. Volgens dit interview http://www.guitar9.com/interview124.html heeft Boogie beide amps getweaked om precies zo te klinken als de Marshalls. If they did: knap staaltje werk :)

Orpheo
21 januari 2011, 12:56
Ik kan vergeten zijn of je het al gezegd hebt Orph, maar wat ga je doen met je speakers? Onder elke amp een meest geschikte cab of heb je een cab waarmee je denkt alle heads recht te doen?

Het is allemaal zo ongrijpbaar, die "toon" in het hoofd van een gitarist. Als het de amp an sich niet is zijn het de eindbuizen, de preamp buizen, de speakers, de cabconstructie, het aantal speakers, de pickups, het hout, de snaren, de plectrums, de kabels, de jus uit de muur. Wat je op een willekeurige dag ervaart als "eureka" is het een dag later soms al weer niet.

Ik vind het een bijzonder interessant kijkje in je hoofd. Ik ken het gevoel heel goed, het "zoeken naar". Ik heb net zo veel lol aan die zoektocht als aan daadwerkelijk spelen. Ik kan grote voldoening vinden in een amp met 1 knop waarmee je het moet doen met wat hij heeft maar net zo goed in een 4 channel met 50 knoppen waar je eindeloos nieuwe sounds in blijft vinden. Ik hou van koelkast-racks, van Roland VG-99's en Axe-Fx, dan ben ik als een kind in een snoepwinkel. Maar ook van een Twin of een Plexi of een oude JMP. Matchless: fantastisch. Een Bogner Uberschall: fantastisch.

On a sidenote: net even gezocht naar de "Resolution"-amps. Inderdaad ouwe Marshalls en dat verbaasde me omdat ik serieus weinig tot geen verschillen kan ontdekken in de "Resolution"-sound en de Live- en Demo-sounds van de Lonestar en Stiletto. Volgens dit interview http://www.guitar9.com/interview124.html heeft Boogie beide amps getweaked om precies zo te klinken als de Marshalls. If they did: knap staaltje werk :)

het klinken als marshalls bij andy timmons. bij mij klinkt 't als stront :seriousf: geef mij dan maar een 'gewone' marshall, of in ieder geval geen mesa-versie ervan.

maar dat van de speakers en cabs, leuk dat je dat vraagt. er was een tijd dat ik dacht dat ik met mijn k&e waar v30's in zaten, alles kon. maar die tijd is allang voorbij. ik heb nu 5 kasten, en daar kan ik aardig mee vooruit, maar als ik die OTS ampsheb, heb ik wel wat anders nodig. ik denk nu al, dit is wel goed, maar moet beter kunnen, en ik denk dat ik wel weet welke kant ik op moet/wil gaan.

iK heb vernet al gemaild voor 2 nieuwe kasten, als match bij mijn rivera kasten (zelfde formaat, optie voor front of rearloaded). de speakers, tja, lastig. ik denk dat ik voor ev 12l's ga. ja, bonamassa gebruikt die ook, en ja, ik heb straks ook een dumble-achtige amp en een marshall, maar nee, ik jaag niet hem enzijn sound achterna. ik vind die EV's gewoon verdraaid fijn. heb ooit een marshall door een halfstack, loaded met ev 12l's, black labels gejast, en sindsdien zoek ik dat geluid :P

ik heb dus straks 4 212 cabs, vertikaal. 1tje krijgt dus de ev 12l's, een ander behoud wat ie nu heeft (v30 en een rivera-speaker, is ook een ev van origine), een ander krijgt een set celestion gold (of celestion gold+g12h30, weet 't nog niet precies), en de ander een set g12h30's (als de combo beter bevalt, krijgt deze gewoon een set greenbacks, OF een set v30's, OF het behoud de g12 65's, die ik nu in m'n 212 vertical heb).

hopelijk volg je 'm nog een beetje? het zijn een hoop if's and but's, maar ik denk dat dit wel goed genoeg uitlegt wat mijn plan is. het hangt af van wat bevalt, en ook of ik de g12 65's die ik nu heb, terug wil zetten in de marshall kast (waar nu een v30 en een rivera EV speaker in zit!). de rivera-ev + v30 combi is voor mij een van de beste combi's, eigenlijk. de juiste balans van warmte en bite, waarbij ik meer warmte of bite kan trekken door aanslag, de juiste mate van strakheid, niet te strak voor crunch, en strak genoeg voor metal, en genoeg push! het stuwt lekker, maar niet zoveel dat het vervelend word.

Voor de duidelijkheid: ik heb nu dus 2 212 rivera kasten, waarbij ik in eentje de v30-EV combi heb, en in de ander 2 g12 65's. In de twee 212 vertical vernet cabs wil ik dan in ieder geval 2 EV 12L black labels hebben, en die ander krijgt OF 2 celestion golds (en dan gaan de g12 65's uit de rivera, en die krijgt dan een g12h30), OF een gold en 1 g12h30.

de marshall gaat dan over de celestion gold's, de rivera op de g12 65's, de chupa weet ik nog niet, ik denk v30's (of de v30-EV combi), en de dumbles gaan over de EV's. 2 heads op 1 kast, maar ik zal ze niet tegelijk gaan bespelen.

Eigenlijk wil ik de jensen speakers uit de koch eruit hebben, en de koch andere speakers geven, maar goed, dat zien we nog wel eens, voorlopig is het nog tweaken aan de koch, en ik denk dat ik de sweetspot gevonden heb.

Lexvandoef
21 januari 2011, 13:02
Dude, ik krijg gewoon hoofdpijn van je posts :P Op zich is er met de spullen die je hebt nu toch helemaal niks mis? :soinnocent:

Tunes
21 januari 2011, 13:09
Dude, ik krijg gewoon hoofdpijn van je posts :P Op zich is er met de spullen die je hebt nu toch helemaal niks mis? :soinnocent:

Ach ik snap hem ook niet, maar laat het geld maar rollen.
worden we uiteindelijk allemaal beter van.

Ik mag zeggen dat ik zelf ook redelijk wat spullen heb, maar de toon zoektocht van Orph vind ik geheel nutteloos gezever (net als de audiofreaks met hun gouden kabels kul).

Lexvandoef
21 januari 2011, 13:10
Ach ik snap hem ook niet, maar laat het geld maar rollen.
worden we uiteindelijk allemaal beter van.

Ik mag zeggen dat ik zelf ook redelijk wat spullen heb, maar de toon zoektocht van Orph vind ik geheel nutteloos gezever (net als de audiofreaks met hun gouden kabels kul).

Oh ik kan hem wel volgen, maar het doet dan gewoon pijn aan mijn hoofd... :soinnocent:

Laat ik zeggen dat ik blij ben dat ik zelf niet zo in elkaar zit :soinnocent:.

Tunes
21 januari 2011, 13:17
nee, ik wil niet iedere dag wat anders. ik wil iedere dag hetzelfde, maar probeer tig amps uit voor wat ik wil.

en natuurlijk doe ik dat niet op dezelfde gitaar. ik heb een collectie van 15 les pauls om uit te kiezen, ieder getweaked voor een specifiek doel. hoewel ik wel 3 gitaren heb die (voor mij) alles kunnen (maar die vallen allang niet meer in de categorie 'les paul' maar eerder 'superles paul').

ik speel niet een stijl, ik speel heel veel stijlen. van john mayer tot steel panther, en van iron maiden tot walter trout, joe bonamassa tot iced earth. en ik heb niet de intentie om hun sounds te klonen, niet eens bij benadering, ik gebruik hun sound als basis voor mijn tone, ik klink toch altijd als mezelf. het is gewoon dat ik aanloop tegen constant dezelfde grenzen.

ik vind het een beetje kortzichtig om te zeggen dat 'iedere dag mijn smaak veranderd'. alsof ik niet een breed (ontwikkelde?) smaak kan hebben.

En je speelt voornamelijk thuis ?
Nogmaals, doe vooral wat je niet laten kan, het gaat om geneuzel op de vierkante milimeter.
Het moet een verlossing zijn als je uiteindelijk met een leuk laag wattage 1 kanaals buizenbakkie kan spelen (met een paar pedalen er voor :seriousf: )
Btw hoe hard kan jij uberhaubt in jouw omgeving spelen ?

Tunes
21 januari 2011, 13:18
Oh ik kan hem wel volgen, maar het doet dan gewoon pijn aan mijn hoofd... :soinnocent:

Laat ik zeggen dat ik blij ben dat ik zelf niet zo in elkaar zit :soinnocent:.

Nou da's eigenlijk wat ik ook bedoel, al zeg ik het misschien niet zo.

signsofzodiac
21 januari 2011, 13:38
Ach ik snap hem ook niet, maar laat het geld maar rollen.
worden we uiteindelijk allemaal beter van.

Ik mag zeggen dat ik zelf ook redelijk wat spullen heb, maar de toon zoektocht van Orph vind ik geheel nutteloos gezever (net als de audiofreaks met hun gouden kabels kul).

Ach, ieder zijn meug. Zoals gezegd: ik vind zoveel sounds gaaf dat ik dat nooit af zal kunnen dekken. Ik heb er wel lol aan om eens in de zoveel tijd wat anders te hebben. Wanneer ik dan vaak weer denk "die vorige was ook wel tof"...

Gelukkig, of misschien helaas, heb ik:
1. Geen geld voor een echte collectie
2. Ernstige problemen met mijn ega als ik zoveel in huis had als Orph
3. Te weinig tijd om er zo mee bezig te zijn

Zou ik meer gear in huis hebben als ik grotere funds had? Hell yeah. Alhoewel ik waarschijnlijk al bijzonder in mijn nopjes zou zijn met een Hiwatt DR103 + pedalen en een monsterbak als een Uberschall. Gitaren zou ik met twee erbij ook al klaar zijn met een goede strat en een goede les paul-achtige (PRS singlecut, yummie) naast mijn Silhouette superstrat. Het enige effect dat ik OOIT gebruik is een delay, met een TC2290 ben ik klaar op dat front.

Het proberen, hebben en verkopen heeft door de jaren heen in elk geval 1 goede zaak opgeleverd: ALS ik een bepaalde sound ambieer weet ik waar ik het moet zoeken. Een paar goed getrainede oren aan mijn kop. Als vrienden problemen hebben met hun sound gaat er meestal een wereld open als ik aan de knoppen kom draaien (trust me, zonder enige wens of ambitie tot arrogantie).

Heb me trouwens over die kabels een tijd terug de testikels uit de pantalon gelachen toen ik op een discussie stuitte over "directionaliteit van gitaarkabels". Volgens enkele cork-sniffers maakt het uit welk eind je in je gitaar prikt en welke in je amp. Ik moest meteen denken aan de krulsnoeren van Brian May en Paul Kossoff. Tja...

Kim Wilson
21 januari 2011, 13:50
Ach, ieder zijn meug. Zoals gezegd: ik vind zoveel sounds gaaf dat ik dat nooit af zal kunnen dekken. ...
Ja, maar Orpheo beperkt zich ook nog eens enorm door zijn aversie tegen pedalen. Ik snap niet waar dat vandaan komt, want een goed pedaal kan een goeie amp alleen maar helpen, en kan je geluid net dat beetje extra geven, of net dat beetje bredere inzetbaarheid van je setup. Plus dat ie geen mods aan zijn amp wil. Hij wil een amp die out of the box aan al zijn bizarre eisen voldoet. Wat een verrassing dat dat niet gaat lukken...

signsofzodiac
21 januari 2011, 14:03
Ja, maar Orpheo beperkt zich ook nog eens enorm door zijn aversie tegen pedalen. Ik snap niet waar dat vandaan komt, want een goed pedaal kan een goeie amp alleen maar helpen, en kan je geluid net dat beetje extra geven, of net dat beetje bredere inzetbaarheid van je setup. Plus dat ie geen mods aan zijn amp wil. Hij wil een amp die out of the box aan al zijn bizarre eisen voldoet. Wat een verrassing dat dat niet gaat lukken...

I know, I know :D. Maar wederom, ieder zijn meug ;). Sommige mensen zoeken een eenhoorn. Orph is overigens niet alleen in zijn aversie tegen pedalen. Ik hou er wel van (niet van het obligate tapdansen maar wel van de pedalen), groot liefhebber van een ProCo Rat bijvoorbeeld. Iedereen zoekt op zijn eigen manier, de een maakt het zich wat moeilijker dan de ander, waarbij moeilijker ook maar weer in the eye of the beholder is. Het bewandelen van ongebaande paden leidt soms tot interessante ontdekkingen.

Ik begrijp Orph (denk ik :p) en ik begrijp mensen die er geen zak van begrijpen :)

Kim Wilson
21 januari 2011, 14:15
Oh, ik begrijp het op zich wel, maar ik heb me er allang bij neergelegd dat het op die manier bijna onmogelijk is om mijn geluid te vinden. Dan liever een dijk van een eenkanaals amp en een drivepedaaltje.

Maar idd, ieder zijn meug. :)

caliban
21 januari 2011, 20:05
@caliban: er zit dan toch iets gruwelijk mis in de amp als
.

Ik begrijp wel dat je zo redeneert hoor, maar heb het op sloclone forum een keer erover gehad. Het ging over het principe om bijvoorbeeld een zesde gainstage toe te voegen aan een rectifier, of de zevende voor een 5150 (gezien ook daar vaak pedalen bij worden gebruikt). En volgens de mensen daar is het gewoon niet mogelijk om met een lampentrap die tubescreamer te imiteren. Op die plaats klinkt dat solidstate ding gewoon beter :makeup:

tillens
24 januari 2011, 01:33
@ Orph, vandaag nog eens flink mijn matchless aan de tand gevoeld. En ik denk als ik jou zo hoor redeneren dat je misschien maar eens de clubman moet komen beluisteren. .

Orpheo
24 januari 2011, 07:48
@ Orph, vandaag nog eens flink mijn matchless aan de tand gevoeld. En ik denk als ik jou zo hoor redeneren dat je misschien maar eens de clubman moet komen beluisteren. .

ik ken 'm, klinkt heel gaaf, maar iss niet een amp waar ik zoveel duizend euro voor neer wil tellen, omdat hij voor mij te beperkt is, EN ik pedalen moet gebruiken en, nogmaals, ik het verdom om pedalen te gebruiken.

tillens
24 januari 2011, 08:05
En waarom zou je pedalen moeten gebruiken? Volumeknop op je gitaar te veel werk?

Orpheo
24 januari 2011, 08:09
En waarom zou je pedalen moeten gebruiken? Volumeknop op je gitaar te veel werk?

omdat dat ding bij lange na niet genoeg gain heeft voor mij? ik zie mezelf daar echt niet steel panther, dreamtheater, crashdiet, reckless love of danger danger op spelen.

maar aan de andere kant, bonamassa, robben ford, carlton, santana, trout, dat kan ie wel aan, zonder probleem. Maar ik ben een 'sucker' voor 100 watters, vind dat karakter gewoon het prettigst. Ben nooit echt fan geweest van vox-(based amps), behalve dan mijn CMW, maar dat is echt een enorme uitzondering in deze :P ik vind bad cat's daarom ook niet fijn klinken. ik weet niet wat 't precies is, maar ik vind vox in de basis, niet fijn. ben meer van fenders of marshalls.

Dirk_Hendrik
24 januari 2011, 09:19
ik ken 'm, klinkt heel gaaf, maar iss niet een amp waar ik zoveel duizend euro voor neer wil tellen, omdat hij voor mij te beperkt is, EN ik pedalen moet gebruiken en, nogmaals, ik het verdom om pedalen te gebruiken.

Gaaf!
Als je dat boostertje wat je zo hard verdomd voor je versterker te zetten er ingebouwd had gekregen, net na de ingangsjack dus maar in die versterker, had je het voor zoete koek geaccepteert en zou je niet zitten zeuren over hulpmiddelen. Door jezelf zo'n conservatief principeding op te leggen ben je dus alléén maar aan het verdedigen dat je jezelf beperkt. daarmee ga je dus vreselijk dure oplossingen in de vorm van complete versterkerszoeken voor een probleem dat je met een paar tientjes op kunt lossen.

Mss dat je het licht nog eens gaat zien ;)

Orpheo
24 januari 2011, 09:58
Gaaf!
Als je dat boostertje wat je zo hard verdomd voor je versterker te zetten er ingebouwd had gekregen, net na de ingangsjack dus maar in die versterker, had je het voor zoete koek geaccepteert en zou je niet zitten zeuren over hulpmiddelen. Door jezelf zo'n conservatief principeding op te leggen ben je dus alléén maar aan het verdedigen dat je jezelf beperkt. daarmee ga je dus vreselijk dure oplossingen in de vorm van complete versterkerszoeken voor een probleem dat je met een paar tientjes op kunt lossen.

Mss dat je het licht nog eens gaat zien ;)

ik heb het licht gezien, maar zet gewoon een zonnebril op. ik weet dat het in gevallen wel slim is om te gebruiken, maar om een bak pedalen te gebruiken... nee, dank je. Het probleem is niet alleen dat ik vind dat de amp het 'by design' al goed moet doen, maar ook dat ik te slordig en lui ben om met adapters of batterijen in de weer te gaan. ik heb ooit een bak pedalen gehad, en uiteindelijk vond ik de amp 'puur' toch lekkerder. vond al die kabeltjes en pedalen teveel tone 'wegzuigen', en vergat altijd de batterijen te vervangen, vergat de adapters erin te steken, of dan zat het stekkertje niet goed, etc etc. pure frustratie.

signsofzodiac
24 januari 2011, 11:11
ik heb het licht gezien, maar zet gewoon een zonnebril op. ik weet dat het in gevallen wel slim is om te gebruiken, maar om een bak pedalen te gebruiken... nee, dank je. Het probleem is niet alleen dat ik vind dat de amp het 'by design' al goed moet doen, maar ook dat ik te slordig en lui ben om met adapters of batterijen in de weer te gaan. ik heb ooit een bak pedalen gehad, en uiteindelijk vond ik de amp 'puur' toch lekkerder. vond al die kabeltjes en pedalen teveel tone 'wegzuigen', en vergat altijd de batterijen te vervangen, vergat de adapters erin te steken, of dan zat het stekkertje niet goed, etc etc. pure frustratie.

Veel amps doen het "by design" al wel goed, ze doen alleen net niet wat jij wil ;). Zoveel mensen, zoveel smaken. Blijkt problematisch als je zeker 3 kanalen (clean, crunch en high gain balls to the wall) naar persoonlijke perfectie wil hebben zonder mods of pedalen. Dan zit je idd al vast aan de custom-route. Al was het alleen al omdat bijvoorbeeld een amp die excelleert op clean + randje een ander poweramp-design heeft dan een heftige scheurbak.

Ik denk dat ik het over een paar maand, als ik mijn bul heb opgehaald en weer aan het werk ben, ga zoeken bij Two Rock. Extreem mooi clean, liquid lead sounds. Net een mailtje gestuurd om te vragen welke model Joe aan zou raden als bak die het best om zal gaan met een vrij extreem gain-pedaal ervoor voor mijn metal-moments.

Ik ben benieuwd wat de bouwers waar je contact mee hebt gehad gaan verzinnen. Zal nog wel even duren neem ik aan?

Tunes
24 januari 2011, 13:17
Ik lees trouwens net dat het niet aan de versterker maar aan jou ligt (topic wijze les gehad).

sjaak1990
24 januari 2011, 14:16
ik heb het licht gezien, maar zet gewoon een zonnebril op. ik weet dat het in gevallen wel slim is om te gebruiken, maar om een bak pedalen te gebruiken... nee, dank je. Het probleem is niet alleen dat ik vind dat de amp het 'by design' al goed moet doen, maar ook dat ik te slordig en lui ben om met adapters of batterijen in de weer te gaan. ik heb ooit een bak pedalen gehad, en uiteindelijk vond ik de amp 'puur' toch lekkerder. vond al die kabeltjes en pedalen teveel tone 'wegzuigen', en vergat altijd de batterijen te vervangen, vergat de adapters erin te steken, of dan zat het stekkertje niet goed, etc etc. pure frustratie.

Je kan toch ook een mini pedalboard nemen? Gewoon met een voeding en alles vast, niks te vergeten. Hoef je geen adapter of batterijen aan te raken en je vergeet toch ook geen speakerkabel van head naar cab te doen?
Groot pedalboard niet nodig, ik zou zeggen; een compressor, een TS achtige en een smeriger pedaal, klaar, maar denk niet dat dat hem gaat worden voor jou.

Orpheo
24 januari 2011, 14:21
Veel amps doen het "by design" al wel goed, ze doen alleen net niet wat jij wil ;). Zoveel mensen, zoveel smaken. Blijkt problematisch als je zeker 3 kanalen (clean, crunch en high gain balls to the wall) naar persoonlijke perfectie wil hebben zonder mods of pedalen. Dan zit je idd al vast aan de custom-route. Al was het alleen al omdat bijvoorbeeld een amp die excelleert op clean + randje een ander poweramp-design heeft dan een heftige scheurbak.

Ik denk dat ik het over een paar maand, als ik mijn bul heb opgehaald en weer aan het werk ben, ga zoeken bij Two Rock. Extreem mooi clean, liquid lead sounds. Net een mailtje gestuurd om te vragen welke model Joe aan zou raden als bak die het best om zal gaan met een vrij extreem gain-pedaal ervoor voor mijn metal-moments.

Ik ben benieuwd wat de bouwers waar je contact mee hebt gehad gaan verzinnen. Zal nog wel even duren neem ik aan?

ik heb glaswerks benaderd. die maken amps ala two rock, maar dan VEEL meer custom. ik heb een redelijk helder beeld voor ogen wat ik wil uit m'n 'dumble' style amp, en glaswerks kan dat heel precies maken.

Verder wil ik een marshall-achtige die echt 'balls to the walls' gain doet. daarmee bedoel ik niet superveel gain, maar een krachtig, karaktervolle distortion die niet fizzy word, niet schel, maar wel scherp genoeg om lekker pittig door te snijden.

Mijn koch komt heel, heel dicht in de buurt van de 'ultieme 3 channel amp'. het clean is sprankelend, transparant en warm, het tweede kanaal is lekker smooth (in te draaien!), zingende mids, lekker smooth, en het derde kanaal is echt pittig. Ik zit alleen te vechten met die cab, die heeft een sizzle in het hoog waar ik me kapot aan erger.

Ik heb ook CMW gecontacteerd, maar omdat chris behoorlijk ziek en zwak is, verwacht ik daar vrij weinig van.

wat ik eigenlijk wil, als we het hebben over mijn 'droomamp' of 'het ultieme', is een 4 of 5 kanaals-bak, met als eerste kanaal een fender twin, tweede een plexi, derde een jcm800, vierde een dumble HRM en vijfde een dumble non-HRM, met ieder kanaal een extra boost (met volume EN gain aan te sturen), ieder kanaal eigen presence, en ieder kanaal een eigen eindtrap, of in ieder geval een aanwijsbare eindtrap.

ik kies ook expres 'dumble HRM", of 'Dumble non-HRM', met echt alle opties en alle functies, omdat die 2 amps, 2 eigen, unieke 'voicings' hebben, die ik ook wil.

maar omdat je dan een head krijgt, zo groot als een 42'' flatscreen, is het praktischer om dat dus in losse heads te nemen (wat ik ook ga doen).

Wabbie
24 januari 2011, 15:05
Mijn koch komt heel, heel dicht in de buurt van de 'ultieme 3 channel amp'. het clean is sprankelend, transparant en warm, het tweede kanaal is lekker smooth (in te draaien!), zingende mids, lekker smooth, en het derde kanaal is echt pittig. Ik zit alleen te vechten met die cab, die heeft een sizzle in het hoog waar ik me kapot aan erger.



Dat is volgens mij een beetje eigen aan de Koch kasten, dat irritante hoog. Jij had toch een K&E kast met V30's (oid?). Hoe klinkt die powertone daarover? Ik zit namelijk een beetje te spelen met de gedachte om mijn ENGL v60 kast dit jaar te vervangen door een K&E v30 kast. Ik heb alleen nog geen idee wat dit doet met mijn Powertone.

Heb je trouwens jou Powertone al eens lekker los getrokken? Mijn ervaring is dat met de master lekker open alles nog vetter wordt.

Orpheo
25 januari 2011, 12:35
Dat is volgens mij een beetje eigen aan de Koch kasten, dat irritante hoog. Jij had toch een K&E kast met V30's (oid?). Hoe klinkt die powertone daarover? Ik zit namelijk een beetje te spelen met de gedachte om mijn ENGL v60 kast dit jaar te vervangen door een K&E v30 kast. Ik heb alleen nog geen idee wat dit doet met mijn Powertone.

Heb je trouwens jou Powertone al eens lekker los getrokken? Mijn ervaring is dat met de master lekker open alles nog vetter wordt.

ik heb m'n mastervolume volledig open, en ik draai m'n kanaalvolume wat lager, dat klinkt beter.

op m'n K&E kast klinkt ie niet echt lekker, omdat ik diekast volledig heb getweaked heb op mijn engl en rivera. De koch klinkt wel weer heel erg lekker op m'n rivera 212 kast met g12 65's.

Wabbie
25 januari 2011, 14:14
Hmm, okee jammer. Naja, dan moet ik toch maar eens kijken of ik ergens een keertje zelf een K&E V30 kast kan testen. Maargoed het heeft geen haast, voorlopig heb ik toch geen geld.

Orpheo
25 januari 2011, 17:08
Hmm, okee jammer. Naja, dan moet ik toch maar eens kijken of ik ergens een keertje zelf een K&E V30 kast kan testen. Maargoed het heeft geen haast, voorlopig heb ik toch geen geld.

ik vind de engl kasten nagenoeg even goed als de k&e's. ik zou lekker experimenteren met andere speakers. ik vind 'm met g12 65's heel prettig.

muziekschuur
25 januari 2011, 17:32
Orph,

Ik ben trouwens waarschijnlijk erger dan jij. Ik bewonder wel je collectie dezelfde gieters. Dat zijn heel mooie gibbie gieters.

Ik vind al een tijd de Peavey 3120 een heel mooie 3 kanaals top. Met een Fender clean en een rock kanaal en een lead kanaal.

http://www.youtube.com/watch?v=uBwa6XSgIRs&feature=fvw

Ik weet niet of het je smaak is. Maar het is geloof ik een tegenhanger van de EVH top. Maar dan wat meer metal.

Ik vermoed dat deze top icm met een CMMATS Brownie je de sounds zou geven die je zoekt....

http://www.youtube.com/watch?v=d6Yl5mqflc0

Dat pedaal is een gevolg van heel wat forums over een plexi sound in a box (Brown sound in a box). Misschien niet je ding, maar misschien leuk om te weten.

Ik was laatst aan het experimenteren. Ibanez Roadster II met Ibbi humbuckers in een Mesa Boogie V-twin preamp in een Floyd (Hiwatt achtig) en voor die V-twin een fuzz. En toen had ik meteen een sound DUMBLE geluid. Heel makkelijk om een lange zingende toon mee aan te houden... Me like. Misschien niet jouw kopje thee. Maar weer een andere weg naar de sounds die je noemde....

tillens
25 januari 2011, 19:12
ik heb glaswerks benaderd. die maken amps ala two rock, maar dan VEEL meer custom. ik heb een redelijk helder beeld voor ogen wat ik wil uit m'n 'dumble' style amp, en glaswerks kan dat heel precies maken.

Verder wil ik een marshall-achtige die echt 'balls to the walls' gain doet. daarmee bedoel ik niet superveel gain, maar een krachtig, karaktervolle distortion die niet fizzy word, niet schel, maar wel scherp genoeg om lekker pittig door te snijden.

Mijn koch komt heel, heel dicht in de buurt van de 'ultieme 3 channel amp'. het clean is sprankelend, transparant en warm, het tweede kanaal is lekker smooth (in te draaien!), zingende mids, lekker smooth, en het derde kanaal is echt pittig. Ik zit alleen te vechten met die cab, die heeft een sizzle in het hoog waar ik me kapot aan erger.

Ik heb ook CMW gecontacteerd, maar omdat chris behoorlijk ziek en zwak is, verwacht ik daar vrij weinig van.

wat ik eigenlijk wil, als we het hebben over mijn 'droomamp' of 'het ultieme', is een 4 of 5 kanaals-bak, met als eerste kanaal een fender twin, tweede een plexi, derde een jcm800, vierde een dumble HRM en vijfde een dumble non-HRM, met ieder kanaal een extra boost (met volume EN gain aan te sturen), ieder kanaal eigen presence, en ieder kanaal een eigen eindtrap, of in ieder geval een aanwijsbare eindtrap.

ik kies ook expres 'dumble HRM", of 'Dumble non-HRM', met echt alle opties en alle functies, omdat die 2 amps, 2 eigen, unieke 'voicings' hebben, die ik ook wil.

maar omdat je dan een head krijgt, zo groot als een 42'' flatscreen, is het praktischer om dat dus in losse heads te nemen (wat ik ook ga doen).

Even uit nieuwsgierigheid Orph, maar heb je ook wel eens daadwerkelijk op een Dumble gespeeld? Als die Matchless niet gaat werken voor je dat kan, maar dan zou je ook kunnen kijken naar een Chieftain of Phoenix. Overigens is de Clubman niet direct vergelijkbaar met een Vox, is wel paar tandjes anders...
Daarnaast moet ik D-H gelijkgeven, als je een boost pedaal gebruikt kun je dus heus wel die meuk spelen die je wil spelen. Dat je jezelf vervolgens afschildert als iemand die nog geen boost pedaal met een voeding kan bedienen... :stop:
Dan lijkt het meer op het interessant doen voor een vijf kanaalsbak dan daadwerkelijk gebruiken wat bij machte ligt.

Wabbie
25 januari 2011, 23:05
ik vind de engl kasten nagenoeg even goed als de k&e's. ik zou lekker experimenteren met andere speakers. ik vind 'm met g12 65's heel prettig.

Ja, dat lijkt me nu ook de beste optie. Maargoed, er zijn dan wel weer legio mogelijkheden. Ik denk toch dat ik eens een paar cabinnetten naast elkaar moet gaan zetten om te kijken wat ik nu echt wil. Heb me nooit zo bezig gehouden met speakers eigenlijk.

Daarbij is het ook verdomt lastig om informatie te vinden over de Celestion V60's die ik nu in mijn ENGL kast heb zitten. Geen idee waar ik die speakers een beetje mee kan vergelijken. Naja, houdt je van de straat zullen we maar zeggen.

Orpheo
26 januari 2011, 12:05
Even uit nieuwsgierigheid Orph, maar heb je ook wel eens daadwerkelijk op een Dumble gespeeld? Als die Matchless niet gaat werken voor je dat kan, maar dan zou je ook kunnen kijken naar een Chieftain of Phoenix. Overigens is de Clubman niet direct vergelijkbaar met een Vox, is wel paar tandjes anders...
Daarnaast moet ik D-H gelijkgeven, als je een boost pedaal gebruikt kun je dus heus wel die meuk spelen die je wil spelen. Dat je jezelf vervolgens afschildert als iemand die nog geen boost pedaal met een voeding kan bedienen... :stop:
Dan lijkt het meer op het interessant doen voor een vijf kanaalsbak dan daadwerkelijk gebruiken wat bij machte ligt.
ja, ik heb al eens een dumblekloon geprobeerd, vandaar mijn voorliefde voor die amps.

Ik wilde alleen aangeven waar mijn aversie voor pedalen vandaan komt, en dat ik na meerdere slechte ervaringen er liever niet aan begin. Om dan dat incident op te pikken, om me af te schilderen als een kluns die liever voor dikke gear gaat ipv tone en bruikbaarheid, is compleet jou keus, waar ik mezelf niet in kan vinden, of mezelf in terug zie.

sjaak1990
26 januari 2011, 15:44
http://link.marktplaats.nl/415692668

Kwam deze set net tegen, lijkt me een nette minimale prijs.

tillens
26 januari 2011, 23:34
ja, ik heb al eens een dumblekloon geprobeerd, vandaar mijn voorliefde voor die amps.

Ik wilde alleen aangeven waar mijn aversie voor pedalen vandaan komt, en dat ik na meerdere slechte ervaringen er liever niet aan begin. Om dan dat incident op te pikken, om me af te schilderen als een kluns die liever voor dikke gear gaat ipv tone en bruikbaarheid, is compleet jou keus, waar ik mezelf niet in kan vinden, of mezelf in terug zie.

Een dumble kloon? Orph, je weet dat die amps op speler niveau zijn gebouwd, ieder gehoor is toch anders. .. dumble clones zijn volgens mij, niet meer dan globale benaderingen....

Aversie is prima hoor, je geeft zelf aan je ervaring met pedalen, en noemt het nu een incident. Je geeft jezelf de naam kluns, dat doe ik niet. Ik kan het niet bevatten dat jij niet een pedaal kan bedienen waarmee je waarschijnlijk gewoon een thuis wedstijd kan spelen. Tone en bruikbaarheid zit em in samenspel tussen aantal elementen, amp en gitaar, wellicht een pedaal, en daarnaast je eigen poten. .. Denk dat dat de clue is mbt je sound die je zoekt.

rudolf
27 januari 2011, 10:37
Hehe ken Orpheo verder niet dus no offence, misschien is ie wel pro gitarist...

lijkt me grappig als ie met 6 amps het podium op komt rijden en dan met een matig coverbandje gaat spelen. Iedereen eerst van WTF nou gaan we het krijgen en daarna /facepalm :D

Maar effe OT:

Hoe is die powertone? Kan er zo weinig over vinden op internet. 1 filmpje gevonden op youtube en dat klonk wel hemels. Gas Gas

guhlenn
27 januari 2011, 10:59
Het gezegde gaat dat je spelers en verzamelaars hebt. Mag je verder zelf invullen wie wat is ;)

Orpheo
27 januari 2011, 11:01
Laat Ik je uit de droom helpen. Ben geen pro, wil t niet zijn ook.

De powertone is heel gevoelig voor de juiste kast en speakers. Op mn rivera kast met g12 65's is ie warm,strak, brullend. Op de koch kast is ie wat fizzy, bijtend, schreeuwend.

Het tweede kanaal is n lekkere crunch, wat me soms doet denken aan n marshall, en t derde kanaal doet me denken aan n mesa, tussenweg van n mark en n recto. T clean is superstrak en helder. Maar met de reverb aan word t veel warmer en bruikbaarder,zelfs al draai je m bijna dicht.

Op de koch kast heb Ik presence en treble op 0, mid op 10 en bas op 1, om t strak te houden, punchy doch niet fizzy.en leads moeten zingen . Gain zit bij beiden op 4 a 5, met mastervolume vol open en kanaal volume zo hard als kan. Tussen 2 en 4 dus.

Orpheo
27 januari 2011, 11:07
Het gezegde gaat dat je spelers en verzamelaars hebt. Mag je verder zelf invullen wie wat is ;)

Ik denk dat Ik n spelende verzamelaar ben. Vind beiden leuk, en zou niet willen kiezen. Ik koop geen kunst of mooie auto, Ik heb liever n gitaar of amp.

signsofzodiac
27 januari 2011, 12:41
Ik denk dat Ik n spelende verzamelaar ben. Vind beiden leuk, en zou niet willen kiezen. Ik koop geen kunst of mooie auto, Ik heb liever n gitaar of amp.

Je kan het natuurlijk ook combineren he :D

http://i449.photobucket.com/albums/qq211/dr_martijn/guitar-car.jpg
http://i449.photobucket.com/albums/qq211/dr_martijn/GuitarCar.jpg

guhlenn
27 januari 2011, 12:44
Ja, maar je moet kiezen he? Gezien jouw collectie ben je dus een verzamelaar, maar het gezegde zegt niet dat de verzamelaar niet op z'n collectie mag spelen he! Het was ook maar een geintje. Verkoop je een van die twee rivera kasten toevallig? Want, die vind ik wel zeer aantrekkelijk...

Orpheo
27 januari 2011, 13:11
Ja, maar je moet kiezen he? Gezien jouw collectie ben je dus een verzamelaar, maar het gezegde zegt niet dat de verzamelaar niet op z'n collectie mag spelen he! Het was ook maar een geintje. Verkoop je een van die twee rivera kasten toevallig? Want, die vind ik wel zeer aantrekkelijk...
Hoi, ik hdad ze te koop ja, maar er is zo weinig animo voor dat Ik ze maar Houd. Ik wil ze ook tegelijk verkopen,en niet apart :)

guhlenn
27 januari 2011, 16:13
jammer. Alles voor jezelf houden he, rotzak ;).

Orpheo
27 januari 2011, 16:37
Ik zou zeggen, die n goed bod ;)
jammer. Alles voor jezelf houden he, rotzak ;).

Misery Signals
29 januari 2011, 00:20
Wat is een goed bod? Zoals 1000 Euro voor je Powertone op gitaarmarkt? Ik heb mijn Koch Powertone 1 500 betaald en voor 600 verkocht... Daar gaan we weer... Een topic van 11 pagina's waaruit moet blijken dat je Koch vloeibaar goud is maar toch staat ie alweer te pats... Nutteloos. Ik zou in je kast een Weber Silverbell, Engl V60, EVM en een backblack Greenback steken. Kan niet missen. Nog verder van huis ;)

MS

Orpheo
29 januari 2011, 09:21
Wat is een goed bod? Zoals 1000 Euro voor je Powertone op gitaarmarkt? Ik heb mijn Koch Powertone 1 500 betaald en voor 600 verkocht... Daar gaan we weer... Een topic van 11 pagina's waaruit moet blijken dat je Koch vloeibaar goud is maar toch staat ie alweer te pats... Nutteloos. Ik zou in je kast een Weber Silverbell, Engl V60, EVM en een backblack Greenback steken. Kan niet missen. Nog verder van huis ;)

MS

ik heb die add niet voor de lol geplaatst :( slechts om het thuisfront tevreden te houden :seriousf:

en mbt die speakers: ja, tof idee! klinkt 't helemaal te gek. kan ik echt íedere tone bedenkbaar, er niet uithalen! ;)

Misery Signals
29 januari 2011, 13:54
Ik wil 't wel eens horen die kast, hoor je nou echt alle speakers even hard?

MS

Orpheo
29 januari 2011, 14:13
Ik wil 't wel eens horen die kast, hoor je nou echt alle speakers even hard?

MS

geen idee, maar bij mij zit je dan aan het verkeerde adres, ik zal zo'n kast nooit hebben :P ik vind bij combinaties van speakers, 2 verschillende speakers genoeg. Ook alleen maar om het beste van beiden te hebben, voor een breder, dynamischer geluid, of om het slechte van de een te dempen met de ander. bijvoorbeeld de g12t75 met de g12 65. het snerpende van de t75 demp je wat af met het warme van de 65. althans, zo doe ik 't. kan niet voor anderen spreken.

Mitch
29 januari 2011, 14:34
Als een object alweer te koop staat gaat het lopende topic per direct op slot, of die advertentie nou serieus is of niet.