PDA

View Full Version : Welke elementen?



Matthijs24
17 januari 2011, 19:59
Hallo,

Over een aantal weekjes ga ik mijn Chapman ML-1 ophalen. Waarschijnlijk gooi ik er direct nieuwe pick-ups in. Maar ik wil graag weten welke. En er zijn vast veel dingen op het forum te vinden over pick-ups maar die zijn niet vergelijkbaar met deze situatie. Ik zal eerst zeggen wat voor spullen ik gebruik en daarna waaraan de elementen moeten voldoen. Ik gebruik een Fender Blues Jr. die ik zoveel mogelijk gain laat hebben, wat niet heel veel is. Het overdrived een beetje. Goed voor ritme, ik gebruik een DS-1 voor eventuele boost en SD-1 voor ongeveer hetzelfde maar op andere momenten. Ik heb een Fender Stratocaster die ik voor de blues gebruik dus daar hoef ik geen rekening meer mee te houden met de nieuwe gitaar. Want deze wil ik voor andere dingen gebruiken. Het moet mij naar een Satriani-sound helpen. Het liefst gebruik ik gewoon allemaal DiMarzio's omdat het er mooier uitziet. Als iets anders beter is voor de sound is dat ook goed. Maar DiMarzio's zien er eigen uit. En dan is een andere ertussen ineenkeer raar. Ik denk een Mo Joe in de Bridge omdat het de Satch pick-up is. Of toch de PAF Joe van DiMarzio, ook een Satch pickup? Voor de neck zat ik aan de Pro Track te denken omdat ik er veel goede dingen over gehoord heb en omdat Satch het in zijn nieuwste model heeft zitten. De BC-1 was door DiMarzio's pickuppicker het meest aangeraden voor mij als neckpickup en daarna de Pro-Track. En de middle pick-up? Ik zou het niet weten. Chopper, fast-track? Of toch een singlecoil, aangezien dit humbuckers zijn in Single-coil formaat. En dan nog wat vragen, dus misschien is dit handiger:

1. Welke in de bridge? (Misschien Mo Joe of PAF Joe?)
2. Welke Middle? (Fast Track, Chopper, andere?)
3. Neck (Pro Track, BC-1, andere?)
4. Waarom schermen mensen vaak hun middlepickup af of doen ze er een neppe in, en waarom juist de middlepickup? Heeft het er ook mee te maken dat er vooral Neck en Bridge pickups verkrijgbaar zijn en minder middle-pickups?
5. Wat is het verschil tussen deze:
http://www.thomann.de/nl/dimarzio_dp_216_mo_joe_bk_fspaced.htm

En deze:
http://www.thomann.de/nl/dimarzio_dp_216_mo_joe_bk.htm

En de laatste. Welke kleur moeten mijn pickups hebben op deze gitaar, wit of zwart?:

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:g0KAi0cJDBJJ0M:http://i451.photobucket.com/albums/qq238/robchappers/ML1-body-web.jpg&t=1

Het gaat om deze pick-ups, in dus zwart of wit:

http://www.stevesmusiccenter.com/DimarzioDP188Big.jpg
Veel vragen. Hopelijk kunnen jullie helpen:ok:

Jan Buurman
17 januari 2011, 20:05
:chicken:






.

Matthijs24
17 januari 2011, 20:20
Tok-Tok?


.

The Unforgiven
17 januari 2011, 21:00
Ga je alvast antwoord geven op je laatste vraag, neem lekker zwarte pickups, wit staat absoluut niet bij zo'n gitaar.
De rest beantwoord ik morgen wel eventjes, als ik zin heb om het stuk te lezen.:)

Matthijs24
17 januari 2011, 21:04
Haha oke:seriousf:!
Bedankt, zou tof zijn, aangezien ik niet echt thuis ben in pick-ups en die niet kan testen:hippie:.

macwilliams
17 januari 2011, 21:15
Weet je wat echt gaaf over een fender amp klinkt? Welk element echt het beste uit je drive kanaal haalt zonder booster? Nou? Raad eens!

Ik kan het weten want ik heb ze zelf ook. En ik heb een fender amp die waanzinig gaat klinken, en niet zo gaat snerpen of krassen maar echt goed.

Raad je echt noooooit!!'

Matthijs24
17 januari 2011, 21:19
Haha vertel. Stock pick-ups?:seriousf:

Jasper.
17 januari 2011, 21:23
Weet je wat echt gaaf over een fender amp klinkt? Welk element echt het beste uit je drive kanaal haalt zonder booster? Nou? Raad eens!

Ik kan het weten want ik heb ze zelf ook. En ik heb een fender amp die waanzinig gaat klinken, en niet zo gaat snerpen of krassen maar echt goed.

Raad je echt noooooit!!'

EMG's?? :D

macwilliams
17 januari 2011, 21:25
Haha vertel. Stock pick-ups?:seriousf:
Nee

EMG's?? :D

nee, ook niet!

Matthijs24
17 januari 2011, 21:26
Vertel vertel:gitarist:

Jasper.
17 januari 2011, 21:27
De Yescasters?

macwilliams
17 januari 2011, 21:34
Vertel vertel:gitarist:Okay, okay


De Yescasters?no,





Het zijn de... Oh wacht daar gaat de deurbel.

Matthijs24
17 januari 2011, 21:43
:dontgeti:

Orgasmocaster
17 januari 2011, 21:57
goedkopies van GFS? Mightymite? IronGear?

macwilliams
17 januari 2011, 21:59
:dontgeti:

Geintje...:D


Ik zou serieus seymour duncan black outs gaan proberen.
Deze klinken erg goed op mijn blues deville.

Matthijs24
17 januari 2011, 22:05
Haha verrast me niet, maarja als het wel zo zou zijn zou het stom overkomen als je zegt: Je maakt een geintje:seriousf:.

Maar als ik wat suggesties heb kan ik uiteindelijk misschien een poll maken:soul:. Kom maar op met de suggesties. 1 van degene die ik noemde? Een andere. Misschien de antwoorden op al mijn vragen:punk:?

Jan Buurman
17 januari 2011, 22:14
Sorry maar ik vind het zo'n vage post...


Hallo,

Over een aantal weekjes ga ik mijn Chapman ML-1 ophalen. Waarschijnlijk gooi ik er direct nieuwe pick-ups in. Wat bevalt er niet aan de elementen die erin zitten?.........
.... Het liefst gebruik ik gewoon allemaal DiMarzio's omdat het er mooier uitziet. ????? Hoe dan "mooier"?...... Maar DiMarzio's zien er eigen uit. ........... omdat het de Satch pick-up is. .........ook een Satch pickup? .....en omdat Satch het in zijn nieuwste model heeft zitten........... De BC-1 was door DiMarzio's pickuppicker het meest aangeraden voor mij als neckpickup en daarna de Pro-Track. En de middle pick-up? Ik zou het niet weten. Chopper, fast-track? Of toch een singlecoil, aangezien dit humbuckers zijn in Single-coil formaat. En dan nog wat vragen, dus misschien is dit handiger:

1. Welke in de bridge? (Misschien Mo Joe of PAF Joe?)
2. Welke Middle? (Fast Track, Chopper, andere?)
3. Neck (Pro Track, BC-1, andere?)
4. Waarom schermen mensen vaak hun middlepickup af of doen ze er een neppe in, en waarom juist de middlepickup? Heeft het er ook mee te maken dat er vooral Neck en Bridge pickups verkrijgbaar zijn en minder middle-pickups?
5. Wat is het verschil tussen deze: ....... en ....


En de laatste. Welke kleur moeten mijn pickups hebben op deze gitaar, wit of zwart?: Moeten?!?!?!

Veel vragen. Hopelijk kunnen jullie helpen:ok:

Matthijs24
17 januari 2011, 22:24
@Jan Buurman:

1. Het is bekend dat de stock pick-ups van Chapman slecht zijn en op de goedkoopste manier gemaakt zijn. Kijk maar op google waarom.

2. Alleen Dimarzio vind ik gewoon mooier omdat je 2 van die streepjes boven elkaar ziet inplaats van rondjes, waarschijnlijk omdat het een humbucker in single-coil formaat is. Ik heb ook een ander merk met zoiets gezien maar van hetzelfde merk pick-ups kopen ziet er voor mij netter uit.

3. Ja niets moet, maar ik wil gewoon jullie meningen weten.

Als je op zulke dingen gaat letten dan kan je in elke post wel wat vinden zeg:seriousf:. Natuurlijk MOET ik niet 1 van die 2 kleuren kiezen, maar dat is wat iemand automatisch zegt, dan is dat toch niet gelijk iets waar je iets van moet zeggen?:seriousf:

Maken die dingen die je noemt het gelijk een vage openingspost? Ik heb duidelijk uitgelegd wat ik wil, wat ik gebruik, wat mijn doel is, wat ik van jullie vraag. Ik snap het vage er niet van:seriousf:.

Matthijs24
18 januari 2011, 20:18
Haha, het is zeker teveel om te lezen?:seriousf:
Begrijp ik wel, ik zou gewoon graag tips/suggesties/antwoorden willen.:hippie:

Orgasmocaster
18 januari 2011, 20:44
probeer eens de Jailhouse rails van IronGear! die klinken erg goed, en zijn niet te duur, dus als ze tegenvallen ben je niet te veel geld kwijt!

Matthijs24
19 januari 2011, 22:12
Jep ik zal ze opzoeken!
Ik hoor niet echt een bevestiging over de DiMarzio's die ik noemde...
Niet superpick-ups?

Matthijs24
20 februari 2011, 11:41
Misschien nog een suggestie van iemand? Ik hoor niet echt veel over de DiMarzio's.