PDA

View Full Version : prijsvriendelijke pedalcase



D3nnis
17 januari 2011, 19:51
goedenavond!

Op dit moment gebruik ik een Warwick Rockcase (60x40cm) voor mijn pedalen, maar deze is te klein; ik kan er niet alles in kwijt.
Nu was ik op zoek naar een goed alternatief.
Een leuk alternatief is natuurlijk de Pedaltrain (pro), maar die vind ik wel érg prijzig in hardcase uitvoering.
Ook ben ik erg vaak de Showmaster 48 case tegengekomen, en dat is eigenlijk de ideale oplossing (zelf een beetje verbouw/verstevigingswerkzaamheden zijn niet zo erg), ware het niet dat deze eigenlijk ook te klein is.
Tevens zag ik al de Stonecastle cases, maar die zijn weer zo laag, dat het volgens mij erg lastig wordt om daar een verdieping in te maken (om de voeding onder te plaatsen).

Heeft iemand nog een goede tip? Of zou het toch een op maat gemaakte case moeten worden (eventueel bouwpakket)?

Maleco
17 januari 2011, 19:52
Kijk eens naar andere cases van bijvoorbeeld keyboards e.d.?

jutter
17 januari 2011, 19:55
goedenavond!

Op dit moment gebruik ik een Warwick Rockcase (60x40cm) voor mijn pedalen, maar deze is te klein; ik kan er niet alles in kwijt.
Nu was ik op zoek naar een goed alternatief.
Een leuk alternatief is natuurlijk de Pedaltrain (pro), maar die vind ik wel érg prijzig in hardcase uitvoering.
Ook ben ik erg vaak de Showmaster 48 case tegengekomen, en dat is eigenlijk de ideale oplossing (zelf een beetje verbouw/verstevigingswerkzaamheden zijn niet zo erg), ware het niet dat deze eigenlijk ook te klein is.
Tevens zag ik al de Stonecastle cases, maar die zijn weer zo laag, dat het volgens mij erg lastig wordt om daar een verdieping in te maken (om de voeding onder te plaatsen).

Heeft iemand nog een goede tip? Of zou het toch een op maat gemaakte case moeten worden (eventueel bouwpakket)?

Jammer dat de Showmaster48 voor jou te klein is. Ik heb namelijk een nog zo goed als nieuwe staan waar ik niets mee doe.

D3nnis
17 januari 2011, 20:02
Kijk eens naar andere cases van bijvoorbeeld keyboards e.d.?

Had ik inderdaad ook al even aan zitten denken. Vaak zijn deze weer behoorlijk wat groter.
Iemand ervaring met het kleiner maken met een case? Ik ben op zich behoorlijk huiverig voor het inkorten van een case (popnagels uitboren etc), of zou dat meevallen?


Jammer dat de Showmaster48 voor jou te klein is. Ik heb namelijk een nog zo goed als nieuwe staan waar ik niets mee doe.
Absoluut jammer, en zo veel pedalen heb ik niet eens, maar die dingen zijn zo groot (mag nog van geluk spreken dat ik geen memory man ofzo heb..)

the sure thing
17 januari 2011, 20:08
Ik zou geen cases gaan inkorten. Je zou ook de optie van 2 "kleine" cases kunnen doen. Ik heb de Pedaltrain pro (softcase versie) maar dat blijft ook zwaar. Ik denk dat ik op termijn naar 2 kleine boards ga, dat sjouwt makkelijker en je kan ze in een "V" opstelling zetten. Dus: je zou 2x Showmaster 24 case kunnen doen of 2x een Pedaltrain 1 of zo.

BeeJee
17 januari 2011, 20:25
Ik heb al bijna 2 jaar deze (http://www.flightcasewarehouse.co.uk/music/typeproducts2.asp?id=4077-4748) uit deze (http://www.flightcasewarehouse.co.uk/music/typeproducts.asp?groupID=4748) serie. Errug degelijke kwaliteit voor een scherpe prijs! Absolute aanrader wat mij betreft en keus genoeg qua formaten.

Thiez
17 januari 2011, 20:42
Ik doe al 1,5 jaar met een stagg UPC-688. Prima koffer wat ik er mee doe. Je moet er niet mee gaan gooien en smijten. Maar om me pedalen gewoon bij elkaar op bordje te houden vind ik het een prima ding.

D3nnis
17 januari 2011, 21:20
Bedankt voor de tips!
In mijn geval zijn vooral die Spider cases van http://www.flightcasewarehouse.co.uk wel een erg goede optie!

Einzeln
17 januari 2011, 21:43
http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Koffers-voor-elektr.-gitaren/Music-Store-E-Gitarren-Tweed-Case-/art-GIT0016434-000

En dan de binnenkant eruit slopen.

BeeJee
17 januari 2011, 21:51
Ik kwam die Spidercases destijds min of meer toevallig tegen. De gok gewaagd en nooit spijt van gehad. Is echt gebouwd als een tank. Goed doordachte case voor een reële prijs. Ook de Verzending etc. verliep prima.

apekop
18 januari 2011, 00:22
Waarom pak je dan niet gewoon de grotere versie van de Warwick Rockcase?

D3nnis
19 januari 2011, 22:13
De rockcase grotere versie had ook een optie kunnen zijn, alleen vind ik het van de rockcase zo jammer, dat ie er na 1x meenemen in de bandbus, er al uitziet alsof ie 10 jaar gebruikt is. 't blijft wel heel verder, maar toch...

zeiler
19 januari 2011, 22:36
ik heb exact dezelfde als jou (oude versie! dat wel) maar het lijkt me handiger als je een bredere hebt, en geen diepere... Ik merk dat 40 cm al vrij diep is, had tijdelijk een pedaal po de achterste rij... anders een looper, maar is een pedaltrain dan niet 't handigst? enne, wat maakt 't uit dat hij er optisch wat minder uitziet? gaat er toch om dat je pedalen goed blijven!?

anders via flightcaseonderdelen zelf een case maken naar wat je wilt?

Nielsje
19 januari 2011, 22:47
Zelf een case maken blijft duur. De spider cases zijn een goede optie.
Wat ook goed kan, is inderdaad een keyboard/stagepiano case nemen. En dan een 'kleine', voor 77 toetsen (oid). Zorg dat je een beetje hoog model hebt, en ze zijn diep genoeg voor twee rijen pedalen. Enig nadeel is dat ze vaak een deksel hebben dat vast zit, maar popnagels boor je zo uit, en een paar detachable hinges zitten er zo op. Half uurtje werk, koffie, klaar.

V-opstelling zou ik nooit nemen, tenzij je een saaie gitarist bent die stil staat op een plek.

apekop
20 januari 2011, 00:12
De rockcase grotere versie had ook een optie kunnen zijn, alleen vind ik het van de rockcase zo jammer, dat ie er na 1x meenemen in de bandbus, er al uitziet alsof ie 10 jaar gebruikt is. 't blijft wel heel verder, maar toch...

relic heet dat toch? bij een Fender betalen ze er dan meer voor....

D3nnis
20 januari 2011, 19:26
relic heet dat toch? bij een Fender betalen ze er dan meer voor....

Mocht ik mijn auto eens in de prak rijden, zal ik hier aan denken als ik hem inruil :-D


De 40cm is inderdaad al behoorlijk diep, vooral in kleine cafe's, alleen ik heb de 40 diep echt nodig, tenzij ik nog breder ga dan 80cm. Niet dat ik veel pedalen heb, maar ik heb allemaal van die wat grotere pedalen dan het boss-formaat, en dan loopt het toch snel vol.

Ondanks alles heb ik toch besloten om zo'n spider case aan te schaffen, leek me het proberen waard...én inclusief verzenden goedkoper dan een bouwpakket case van dezelfde afmetingen aanschaffen.

Einzeln
20 januari 2011, 20:01
Leg ze eens bij elkaar en meet het op

D3nnis
20 januari 2011, 20:04
Daar ben ik uiteraard mee begonnen, anders wist ik ook niet wat ik nodig zou hebben vwb ruimte.

Einzeln
20 januari 2011, 20:14
Maar hoe breed is het dan? Meer dan 80?

BeeJee
20 januari 2011, 22:28
Goede keuze! Die Spider ga je geen spijt van krijgen! Hiervoor gebruikte ik als zovelen een showmaster48. Prima kistje ook, maar qua gebruikte materialen en constructie haalt die het bij lang na niet bij de Spider. Welk formaat heb je besteld?

D3nnis
21 januari 2011, 21:19
Maar hoe breed is het dan? Meer dan 80?

Als ik de pedalen plaats zoals ik denk dat ik ze wil plaatsen, dan kom ik ongeveer uit op het volgende:

http://i917.photobucket.com/albums/ad20/MrBundy_2009/pedalboard/spidercase.jpg

Op deze manier kom ik op 82cm breed, rekening houdend met een klein beetje ruimte naar de zijkanten (ik heb een hekel aan flightcase deksels die rakelings langs pedalen gaan).
Er zijn nog 2 lege plekken bovenin, maar denk daar nog een boss formaat pedaaltje en een centraal aansluit-boxje voor alle kabels bij, en het lijkt aardig wat :-)

Veldonk
23 januari 2011, 11:11
Ik gebruik deze:
http://www.thomann.de/be/thon_customcase_fuer_bodeneffekte_2.htm
Vrij stevig, niet te zwaar en wordt op maat gemaakt. Belangrijk is de diepte van de bodembak zo minimaal mogelijk te houden (bereikbaarheid schakelaars pedaaltjes)

Grtz

Ronny