PDA

View Full Version : Gitaar stoort



SEAL
17 januari 2011, 12:21
Oi!
gister tijdens de bandpractice, kwam ik tot de conclusie dat mijn gitaar (elektronisch) stoort. Geen haperingen in het signaal, alleen soms geeft-ie een hoge piep, terwijl ik aan het spelen ben. Het volume gaat dan een stuk zachter, en de piep hoor je des te duidelijker. Als ik dan doorspeel, wordt alles weer normaal. Het is geen feedback, ik weet hoe dat klinkt.
ik speelde daar op mijn strat met één werkende singlecoil, over een digitech whammy, naar een peavy transtube 100 watt geval...
hebben jullie een idee wat ik moet doen om dit tegen te gaan?

:hippie:

ps: als dit hier verkeerd staat, my bad, ik twijfelde tussen zelfbouw en dit

HaroldA
17 januari 2011, 12:45
Heb je het met een andere gitaar (direct in de versterker) ook?

Bert Gitaar
17 januari 2011, 12:59
Volgens mij heb je last van een of andere portofoon of iets dergelijks in de buurt wat deze storing geeft. Een plaatstelijke bewakingsdienst ofzo. Het lijkt er wel op. Dan lijkt het ook of je signaal even overgenomen wordt met een harde piep en volume verschil.
Zoek het eens in deze richting als je gitaar verder geen storing heeft.

Kucas
17 januari 2011, 13:08
Bert heeft denk ik gelijk, ik krijg ook een piep in mijn gewone PC-boxen als ik bijvoorbeeld een sms krijg. Iets stoort het signaal waarschijnlijk.

SEAL
17 januari 2011, 14:15
Heb je het met een andere gitaar (direct in de versterker) ook?

zelfde gitaar direct in een andere versterker wel. De versterkers zijn niet van mij, dus ik kan ze niet mee naar huis nemen om daar te kijken. Thuis heb ik er geen last van, maar daar staat de versterker ook niet zó hard als in de oefenruimte :)

@kucas: het SMS-geluid is het niet. Ik weet hoe dat klinkt, dat heb ik ook. Dat ligt aan de boxen van je PC... die zijn dan niet volgens de laatste normen afgeschermd van dat soort signalen

@Bertgitaar: ondanks dat het op een verlaten terrein is, lijkt het me onwaarschijnlijk. Als er zo'n piep is, en ik sla een noot aan, houdt hij op, totdat de noot enigzins is uitgestorven, begint de piep weer.

Goeiemorgen
17 januari 2011, 16:01
Gebruik je geaarde stopcontacten?

SEAL
17 januari 2011, 16:15
hier thuis niet, maar in de oefenruimte ga ik er wel van uit. Ik hoor in ieder geval niets raars... Mijn gitaar is wat geaardheid een beetje een raar geval, als-ie niet op een geaard stopcontact zit, hoor je dat meteen.

lang verhaal kort: ja, toen ik het opmerkte wel