PDA

View Full Version : versterken van een acoustische gitaar



josweijers
16 januari 2011, 22:53
Hoe kan ik mijn Martin D28 met een undersadle element,goed laten klinken over een PA .
Er zijn erg veel effecten te koop voor elektrische gitaren, maar voor een acoustische nauwelijks.

berolios
16 januari 2011, 22:59
Koop een AValon U5 of Radial JDV en je bent het mannetje.

-Martijn-
10 februari 2011, 18:55
Ben je op zoek naar effecten om het mooier te laten klinken, of omdat het nu nog niet goed klinkt? Als het nu niet goed klinkt zou je eens kunnen kijken of een (betere) DI box verschil maakt.

Als je wat effect toe wilt voegen, dan kan je het beste met reverb beginnen. Chorus vind ik ook altijd mooi, maar als je dat de hele avond door gebruikt gaat het al gauw een beetje eentonig klinken. Deze effectenpedalen zijn inderdaad meestal voor elektrisch gitaar bedoeld, maar met akoestisch gaat het ook prima. Een beetje delay klinkt ook niet verkeerd, maar dat gaat na een paar nummers ook saai worden.

Sommige mengpanelen hebben een effectenunit aan boord, maar daar kan je vaak niet heel erg veel aan instellen. Het licht eraan wat je eraan uit wilt geven, maar anders zou je bijvoorbeeld eens kunnen kijken naar een Lexicon MX200 of Alesis Midiverb. Ikzelf gebruik een Boss GT10, maar die is wel meteen een stuk duurder en heeft veel mogelijkheden waar je waarschijnlijk niet naar op zoek bent.