PDA

View Full Version : Verlengkabel footswitch?



Ijselrobo 07
16 januari 2011, 21:02
Hey allemaal...

Ik had vanmiddag een optreden, en er waren daar geen monitors... dus ik moet zo ver mogelijk vooraan op het poduim gaan staan.. en ik dacht vantevoren "dat lukt wel, ik heb toch 6 meter kabels tussen het pedaalboard en de amp"... maar toen ik mijn pedaalboard aan de voorkant van het podium wilde zetten, kwam ik erachter dat de footswitch géén 6m kabel heeft.. dus ik hoorde alles slecht enz. enz. enz.
dus mijn vraag?
Bestaat er iets waarmee ik de kabel van mijn footswitch kan verlengen, en ik er gewoon mee kan schakelen zonder problemen?

Grtz.
Ijselrobo 07

marter544
16 januari 2011, 21:14
Ja, dat bestaat. We noemen het de soldeerbout.

Thiez
16 januari 2011, 21:21
Even kijken of je footswitch een mono of stereo jackplug heeft. (mono is 1 zwart ringetje, stereo is 2 zwarte ringetjes).
Dan kun je gewoon bij de electronica zaak een kabel halen met een mannetje en vrouwtje jackplug om hem te verlengen.

Je kunt ook zoals marter zegt je kabel gewoon zelf maken met soldeerbout.

Bert Gitaar
17 januari 2011, 10:35
Ik wou nog voorstellen om het snoer los van je footswitch te knippen en een jackplug chassisdeel in je switch te zetten. Zodat daar geen snoer meer aan vast zit. Doe ik zelf ook altijd met footswitches.
Je prikt dan heel makkelijk de gewenste lengte aan snoer in je switch, en vervangen wordt dan wel heel simpel.
Is niet veel werk en scheelt later ellende als er iets stuk is aan je kabel. Je plugt gewoon een ander snoer in.

lollol
17 januari 2011, 11:36
Of je gebruikt dit:
http://www.thomann.de/nl/the_sssnake_1802_adapter.htm

Aan de ene kant plug je je footswitch in en aan de andere kant een langere kabel:ok:

merijn0301
17 januari 2011, 13:00
IJsselrobo,

wat voor een versterker heb je?

Het ligt voor velen heel erg voor de hand om er van uit te gaan dat het gaat om een stereo Jack-kabel. Soms is er echter een iets ander systeem.

Vandaar : Wat voor versterker heb je?

Merijn

Ijselrobo 07
17 januari 2011, 13:13
IJsselrobo,

wat voor een versterker heb je?

Het ligt voor velen heel erg voor de hand om er van uit te gaan dat het gaat om een stereo Jack-kabel. Soms is er echter een iets ander systeem.

Vandaar : Wat voor versterker heb je?

Merijn

Hoi,

Ik heb een Blackstar HT-20 combo.
De footswitch heeft maar één knop, en daarmee switch ik van clean naar overdrive.
de kabel van de footswitch is mono.

Grtz.
Ijselrobo 07

G.G.
17 januari 2011, 13:39
Monojack kopem em een lang snoertje. Kastje openschroeven en even solderen. Is 10 minuten werk.

Of alles origineel laten en een verlengsnoertje maken met een male en female jack.

Of een doosje een schakelaar, 9v jackingang, ledje en fitting en voorschakelweerstandje en ontplopweertsandjes en twee ingangen kopen bij newtone of verelec ofzo en zelf wat maken. Ietsjes duurder, maar dan blijft je Blackstar origineel. Leuk voor eventuele verkoop.

Of een kitje kopen. Denk dat ze er rond 15 a 20 euro moeten zijn.

Edit: zie hem nu staan een paar posts hierboven. Snakeadapter. Goedkoop en ook prima, zolang hij maar niet teveel beweging krijgt.