PDA

View Full Version : Nieuwe aanwinst Fender '57 Hot Rod



jutter
16 januari 2011, 18:51
Sommigen van jullie weten het al; vorige week zondag een Fender Hot Rod '57 overgekocht van medeforummer Sinner 1980. Het had nogal wat voeten in aarde; zijn vrouw vond dat er niets meer van de prijs af kon, en mijn wederhelft vond het teveel dus de gitaar zou aan mijn neus voorbij gaan. Totdat Sinner en ik tot het ingenieuze idee kwamen om onze dames te trakteren op een gezellige avond (lees: vol te laten lopen met drank!) en ze zo over de streep te trekken! En dat lukte! Sinner heeft zijn vrouwlief vertelt dat medeforummers altijd korting krijgen en ik vertelde thuis dat die gitaar het echt waard was! Zondag snel in de auto gestapt en op naar Sinner. Was reuze gezellig, lekkere koffie en nicotine en natuurlijk veel gekletst over gitaren en amps! Even de gitaar gitaar vastgehouden, ja alleen vastgehouden, want spelen kon ik niet want ik had een lekkere ontstoken vinger. Maar de keuze was snel gemaakt; zo snel mogelijk afnokken voordat de wederhelft zich zou bedenken! Het was de 4 uren rijden zeker waard! Dit is mijn derde HR; de eerste was een zwarte '57 HR waarvan de electronica niet deugde, de tweede was een '62 HR maar kon niet aan de hals wennen. Toen Sinner deze aanbood hoefde ik er niet lang over na te denken! Voilà!
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20HR%20CAR/DSC01932.jpg

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20HR%20CAR/DSC01929.jpg

Jasper.
16 januari 2011, 18:54
Mooooi... Maar heeft deze een andere hals dan?

Hendriks
16 januari 2011, 18:55
Getverderrie Alex , wat een schoonheid.

Tip , nooit de vrouw meenemen , die van mij begint altijd over kleurtjes enzo .
Deze had ze trouwens wel mooi gevonden.

budje
16 januari 2011, 18:57
Sexy stratje!!!! :lovelove::lovelove:

jutter
16 januari 2011, 18:58
Mooooi... Maar heeft deze een andere hals dan?

Jup, deze heeft een lichte V profiel en een 9,25 radius. Verder SCN pups en een Dimarzio Tone Zone in de brugpositie.

jutter
16 januari 2011, 18:59
Getverderrie Alex , wat een schoonheid.

Tip , nooit de vrouw meenemen , die van mij begint altijd over kleurtjes enzo .
Deze had ze trouwens wel mooi gevonden.

Vrouw blijft altijd thuis; ik ben de baas...kuchel, kuchel....:seriousf:

toneblo
16 januari 2011, 18:59
love it, heb dus de hotrod '62, top plankies!

jutter
16 januari 2011, 19:02
love it, heb dus de hotrod '62, top plankies!

Zijn ze zeker! Vrijdag meegenomen naar de band; klinkt echt heel erg lekker en duidelijk zat!

Pepe
16 januari 2011, 19:03
Wat een achterbakse wijventruuk, goed hoor. En het stratje is een lust voor het oog.

Mr. Dynamite
16 januari 2011, 19:05
Super gave strat! Die kleur is echt rete vet :crazyhappy:

jutter
16 januari 2011, 19:06
Wat een achterbakse wijventruuk, goed hoor. En het stratje is een lust voor het oog.

Ze zijn zo lief....met drank op!

jutter
16 januari 2011, 19:08
Super gave strat! Die kleur is echt rete vet :crazyhappy:

Mooi he?! Toch is het een gewone CAR!

budje
16 januari 2011, 19:16
de ene CAR is duidelijk de andere niet

jutter
16 januari 2011, 19:18
de ene CAR is duidelijk de andere niet

Kleur komt niet tot zijn recht op deze foto's. Het lukte me niet om het er goed op te krijgen.

Pepe
16 januari 2011, 19:18
Nee, blijkbaar zijn ze niet allemaal hetzelfde. Dit is een uitzonderlijk goed gelukte CAR. Opvallend.

jutter
16 januari 2011, 19:20
Een gehotrodde car???:seriousf:

stikel
16 januari 2011, 20:08
Van Harte Alex. Toch heb ik stiekum liever een MM ;)

Matthijs24
16 januari 2011, 20:22
WOW, gefeliciteerd met die HELE mooie gitaar!

Sinner1980
16 januari 2011, 20:24
Ik ben blij dat jij er blij mee bent,ik zal niet zeggen dat ik blij ben dat ze weg is want het een fijne gitaar. Daarentegen heb ik mezelf nu op een verse plank getrakteerd en eerlijk is eerlijk,geen spijt van.

Kortom: we zijn beiden blij,top dus;)

Mijn topic volgt nog zodra ik mijn camera terug heb (gister uitgeleend,ongelukkig moment eigenlijk).
Anyway,het was zeker gezellig Alex,ik ga nu ook weer ff een bakkie en wat nicotine nuttigen om vervolgend mn verse plank weer te gaan bespelen:ok:

jze
16 januari 2011, 20:24
Strakke fender!

Dan heb ik toch maar goed wat echtelijke inmenging betreft... (bijna) alles kan qua gitaren, maar dan mag ik ook niets over laarzen en handtassen zeggen. Prima deal!

jutter
16 januari 2011, 20:31
Ik ben blij dat jij er blij mee bent,ik zal niet zeggen dat ik blij ben dat ze weg is want het een fijne gitaar. Daarentegen heb ik mezelf nu op een verse plank getrakteerd en eerlijk is eerlijk,geen spijt van.

Kortom: we zijn beiden blij,top dus;)

Mijn topic volgt nog zodra ik mijn camera terug heb (gister uitgeleend,ongelukkig moment eigenlijk).
Anyway,het was zeker gezellig Alex,ik ga nu ook weer ff een bakkie en wat nicotine nuttigen om vervolgend mn verse plank weer te gaan bespelen:ok:

Je maakt me nu wel heel erg nieuwsgierig....!!!!!

Sinner1980
16 januari 2011, 20:39
Je maakt me nu wel heel erg nieuwsgierig....!!!!!

Dat is ook de opzet...

Heel gitaarnet denkt nu dat ik zwaar bij mn vriendin/vrouw/whatever onder de duim zit...;)

Topicje volgt zsm,hoop dat de gitaar niet weg is voor die tijd;)

jutter
16 januari 2011, 20:47
Dat is ook de opzet...

Heel gitaarnet denkt nu dat ik zwaar bij mn vriendin/vrouw/whatever onder de duim zit...;)

Topicje volgt zsm,hoop dat de gitaar niet weg is voor die tijd;)

Dat was de bedoeling toch ook? Nee hoor, geintje. Zo te zien hebben jullie een gelijkwaardige relatie. Iedereen denkt nu ook dat ik behoorlijk onder de duim zit....hahaha! Ik zat ook maar wat te ouwehoeren!

Ik wacht echt in spanning af wat je nieuwe aanwinst is/gaat worden!

Muchachooo
16 januari 2011, 20:55
Wat een ontzettend geile gitaar!
ik ben zelf op zoek naar een charcoal USA standard, maar kan ze tweedehands nergens vinden :(

Sinner1980
16 januari 2011, 21:27
Dat was de bedoeling toch ook? Nee hoor, geintje. Zo te zien hebben jullie een gelijkwaardige relatie. Iedereen denkt nu ook dat ik behoorlijk onder de duim zit....hahaha! Ik zat ook maar wat te ouwehoeren!

Weet ik,weet ik...vond hetoverigens wel een creatief verhaal;)

Ik wacht echt in spanning af wat je nieuwe aanwinst is/gaat worden!

Nog even geduld helaas,tis in ieder geval geen Music man (ga ik nog wel s checken hoor!).

macwilliams
16 januari 2011, 23:34
Ghehehehe,
:soinnocent:


Alex,
mooie strat heb je daar.

jutter
16 januari 2011, 23:37
Ghehehehe,
:soinnocent:


Alex,
mooie strat heb je daar.

Dank je Willem! Ben er tevree mee!

stikel
17 januari 2011, 15:52
Mooie kleur, mooie foto's ook. Maar waarom moet dat cameratasje er altijd bij :seriousf:

Buzzel
17 januari 2011, 17:37
Ziet er geweldig uit:crazyhappy:

jutter
17 januari 2011, 18:43
Ziet er geweldig uit:crazyhappy:

Dank je! Ben er ook blij mee!

jutter
17 januari 2011, 18:45
Mooie kleur, mooie foto's ook. Maar waarom moet dat cameratasje er altijd bij :seriousf:

Ben het niet met je eens. De kleur is in werkelijkheid anders en ik vind de foto's slecht. Ik wissel zo snel van gitaar dat ik de kans niet krijg om het tasje op te ruimen...:seriousf:

groovieguitarguus
17 januari 2011, 22:39
Gaaf Jutter!!!

Reden temeer om je (naast je Luke) met een bezoek te komen verblijden!

Hele gave strat.

Hoe klinkt de tussenstand midden / brug... Nog een beetje 'Knopfler' achtig... of door de mini humbucker heel anders?


Veel plezier, maar moet lukken!!!

gr. Guus

SaferSephy
17 januari 2011, 22:53
wat een pracht ding...die hals is ook geweldig mooi!

Gelukkig is mijn vriendin nog erger dan ik...als het aan haar lag had ik nu inmiddels 3 custom shops gehad haha

jutter
17 januari 2011, 23:13
Gaaf Jutter!!!

Reden temeer om je (naast je Luke) met een bezoek te komen verblijden!

Hele gave strat.

Hoe klinkt de tussenstand midden / brug... Nog een beetje 'Knopfler' achtig... of door de mini humbucker heel anders?


Veel plezier, maar moet lukken!!!

gr. Guus

Hé Guus! Tja, de tussenstand is een beetje anders maar juist zeer bruikbaar met een beetje overdrive. Clean gebruik ik die tussenstand sowieso al niet, ook niet met een strat met een singlecoil in de brug. Dus eigenlijk vind ik dit een bruikbare toevoeging(mid singlecoil+humbuckertje brug). Ga jij trouwens nog naar Toto?

Gr.
Alex

jutter
17 januari 2011, 23:18
wat een pracht ding...die hals is ook geweldig mooi!

Gelukkig is mijn vriendin nog erger dan ik...als het aan haar lag had ik nu inmiddels 3 custom shops gehad haha

Thanks man! Ik zit steeds naar jouw topic te kijken of er al eens fotootjes geplaatst staan....Op de afbeelding te zien is die van jou ook niet misselijk!!! Wees jij een beetje zuinig op je vriendin? Zulke dames moet je met een lantaarntje zoeken hoor!

SaferSephy
17 januari 2011, 23:36
Thanks man! Ik zit steeds naar jouw topic te kijken of er al eens fotootjes geplaatst staan....Op de afbeelding te zien is die van jou ook niet misselijk!!! Wees jij een beetje zuinig op je vriendin? Zulke dames moet je met een lantaarntje zoeken hoor!

morgenavond heb ik em en ga ik foto's maken, het wachten is echt ondragelijk geworden overigens, slaap sinds zaterdag echt verschrikkelijk slecht haha.

Ik ben er heel zuinig op, ik had nog buikpijn toen ze zaterdagavond tegen me zei "hey kun je niet meer van die dingen gaan sparen?"

Voorlopig heb ik echter nergens meer geld voor, hoewel zo'n Fender Custom Vibroverb is wel echt geil... ;)

jutter
17 januari 2011, 23:46
morgenavond heb ik em en ga ik foto's maken, het wachten is echt ondragelijk geworden overigens, slaap sinds zaterdag echt verschrikkelijk slecht haha.

Ik ben er heel zuinig op, ik had nog buikpijn toen ze zaterdagavond tegen me zei "hey kun je niet meer van die dingen gaan sparen?"

Voorlopig heb ik echter nergens meer geld voor, hoewel zo'n Fender Custom Vibroverb is wel echt geil... ;)

Ik heb een Vibroverb gehad, ziet er leuk uit maar was niet echt mijn 'ding'!

Dat slechte slapen herken ik; het is ook een smak geld wat je uit geeft....

SaferSephy
18 januari 2011, 00:19
Ik heb een Vibroverb gehad, ziet er leuk uit maar was niet echt mijn 'ding'!

Dat slechte slapen herken ik; het is ook een smak geld wat je uit geeft....

ach ja, er zijn ook mensen die al hun geld uitgeven aan merchandise van een serie B films uit begin jaren 90:

http://www.youtube.com/watch?v=fCs9PFYHTe8


(Super Reverb dan? :p)

rugzak
4 januari 2012, 22:06
je zegt een 7.25 inch radius? die hot rods 57 hebben een 9.5 stadrd fender radius volgens mij .

zie hier o.a.
http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/ST-modellen/Fender-Vintage-Hot-Rod-57-Strat-CAR-Candy-Apple-Red-incl.-Case/art-GIT0011389-000

ja oud topic ik weet het maar ach vergiste me van jr.. ..

Sinner1980
4 januari 2012, 22:17
....onbegrip speelt mij parten...

Drugs are bad...mmmkay

jutter
4 januari 2012, 23:38
je zegt een 7.25 inch radius? die hot rods 57 hebben een 9.5 stadrd fender radius volgens mij .

zie hier o.a.
http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/ST-modellen/Fender-Vintage-Hot-Rod-57-Strat-CAR-Candy-Apple-Red-incl.-Case/art-GIT0011389-000

ja oud topic ik weet het maar ach vergiste me van jr.. ..

Huh? Staat toch duidelijk 9.50"......

Jup, deze heeft een lichte V profiel en een 9,25 radius. Verder SCN pups en een Dimarzio Tone Zone in de brugpositie.

jutter
4 januari 2012, 23:39
....onbegrip speelt mij parten...

Drugs are bad...mmmkay

Hindert niet :D

rugzak
7 januari 2012, 22:17
[QUOTE=joostwal;2770046]je zegt een 9.5 inch radius? die hot rods 57 hebben een 7.5 stadrd fender radius volgens mij .

zie hier o.a.
http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/ST-modellen/Fender-Vintage-Hot-Rod-57-Strat-CAR-Candy-Apple-Red-incl.-Case/art-GIT0011389-000

ze hebben dus een 7.25 radius, foute zin van mij..

rugzak
7 januari 2012, 22:18
Huh? Staat toch duidelijk 9.50


ja maar ze hebben dus een 7.25 radius.

jutter
7 januari 2012, 22:23
[QUOTE=joostwal;2770046]je zegt een 9.5 inch radius? die hot rods 57 hebben een 7.5 stadrd fender radius volgens mij .

zie hier o.a.
http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/ST-modellen/Fender-Vintage-Hot-Rod-57-Strat-CAR-Candy-Apple-Red-incl.-Case/art-GIT0011389-000

ze hebben dus een 7.25 radius, foute zin van mij..


Huh? Staat toch duidelijk 9.50


ja maar ze hebben dus een 7.25 radius.

Alles goed??? :D

Sinner1980
7 januari 2012, 23:54
[QUOTE=joostwal;2771984]



Alles goed??? :D

Zo dan,die is echt van een ganzenbord af geflikkerd...