PDA

View Full Version : Lengte gitaarkabel



stratestic
16 januari 2011, 14:02
Ik heb een nieuwe gitaarkabel nodig maar zit een beetje met de lente.
Ik treed niet zo vaak op 3x per jaar maar speel af toe wel met anderen in een oefenruimte. Ik heb daarom op zich geen erg lange kabel nodig.
Ik wil graag een Vovox kabel en die zijn er in 3.5 of 6 meter lengte.

Welke lengte hebben jullie?

Gearjunkie
16 januari 2011, 14:29
Ik zou zowieso niet gokken op één enkele kabel. Neem een paar verschillende lengtes zou ik zeggen, dan pak je wat je nodig hebt.

sideburns
16 januari 2011, 14:35
gewoon 6 meter nemen

http://www.amazingwww.info/awwwinfo-images/Sigmund-Freud.jpg

peter_heijnen
16 januari 2011, 15:13
Ik heb vovox 3,5, super, en zeker lang genoeg.

Wiellem
16 januari 2011, 15:30
Beter een te lange kabel dan een te korte he :soinnocent:

caliban
16 januari 2011, 16:30
Beter een te lange kabel dan een te korte he :soinnocent:

Niet altijd, en met een penis net hetzelfde. Extreem klein is natuurlijk niet leuk. Heel vaak is een kabel van drie meter al genoeg (en een penis van 10 centimeter waarschijnlijk ook wel :p)

Wiellem
16 januari 2011, 17:45
Niet altijd, en met een penis net hetzelfde. Extreem klein is natuurlijk niet leuk. Heel vaak is een kabel van drie meter al genoeg (en een penis van 10 centimeter waarschijnlijk ook wel :p)

Ben je nu gitaarkabels met penissen aan het vergelijken? :chicken:

sideburns
16 januari 2011, 18:07
nee hoor, volgens mij is het meer een relativerende post..:)

budje
16 januari 2011, 18:32
om weer even af te wijken van de penissen (daar zijn vast andere forums voor) Denk ik dat je beter 6 meter (snoer dus!) hebt. De prijsverschillen zijn niet enorm, en je kan beter een metertje teveel hebben dan krap zitten met je ruimte. En heel soms heb je ineens wel een groot podium, en daar sta je dan, in het hoekje.

caliban
16 januari 2011, 21:59
Ben je nu gitaarkabels met penissen aan het vergelijken? :chicken:
Dacht eigenlijk dat jouw post in die richting wees :)

om weer even af te wijken van de penissen (daar zijn vast andere forums voor) Denk ik dat je beter 6 meter (snoer dus!) hebt. De prijsverschillen zijn niet enorm, en je kan beter een metertje teveel hebben dan krap zitten met je ruimte. En heel soms heb je ineens wel een groot podium, en daar sta je dan, in het hoekje.
Dan zou ik gewoon mijn amp dichter bij me zetten. Vier meter kabel zou je toch altijd mee moeten toekomen...

stratestic
16 januari 2011, 22:12
Bedankt voor de reacties. Ik ga voor de 3.5 meter. Mocht het toch een keertje te kort zijn dan kan ik hem natuuurlijk altijd verlengen door er een effectpedaal ofzo tussen te zetten.

budje
16 januari 2011, 22:16
hmmmmmmmm ik heb 6m tussen versterker en pedalen en dan ook 6m tussen pedalen en gitaar... better safe than sorry :seriousf: alhoewel ik steeds vaker zonder pedalen speel, dus dan is het al minder

JohnLord
17 januari 2011, 09:44
3,5 meter? Je gitaarjack is een metertje van de grond en je amp input ook, hou je 150 cm over! 6meter dus, en op een niet al te klein podium zelfs liever nog wat meer.

HaroldA
17 januari 2011, 10:36
Mijn repetitiekabels zijn 2 x 3meter (gitaar -> pedalboard -> amp) en live gebruik ik 2 x 6 meter.

Hiro
17 januari 2011, 10:36
of draadloos gan spelen zelfs voor thuis is da voor mij een ideale oplossing hoef je nooit te kutten met lengte (pun intended, na de penis discussies :P )
maar als je toch kabel wilt vanwege kosten zou ik toch echt gaan voor 6 meter want als je gaat lopen en je trekt m eruit of kapot zoals ik verscheidene keren gedaan heb, wens je dat je toch voor de 6 was gegaan.

Harald
17 januari 2011, 11:18
Ik heb vovox 3,5, super, en zeker lang genoeg.

Als je in een theater met het bandje een beetje klein zit red je het daar wel mee, maar als je op een podium staat te spelen kun je dus eigenlijk nergens heen. Bij bands waarbij iedereen op zijn plek blijft is het natuurlijk te doen, maar als je een beetje wil rondlopen kom je al snel in de knoei.

Harald
17 januari 2011, 11:21
of draadloos gan spelen zelfs voor thuis is da voor mij een ideale oplossing hoef je nooit te kutten met lengte (pun intended, na de penis discussies :P )
maar als je toch kabel wilt vanwege kosten zou ik toch echt gaan voor 6 meter want als je gaat lopen en je trekt m eruit of kapot zoals ik verscheidene keren gedaan heb, wens je dat je toch voor de 6 was gegaan.

Verrassend genoeg is draadloos juist op een klein podium erg fijn, veel minder draden op het podium scheelt al een hoop.

Als de kabel uit je gitaar gaat valt het nog mee. Ik heb het in een oefenruimte wel eens mee gemaakt dat de tafel waar de gitaarversterker op stond ging schagen toen ik net iets te ver weg liep. Gelukkig was het een transistorversterker die toen op de grond ging :seriousf:

peter_heijnen
17 januari 2011, 12:19
Wat doen jullie toch allemaal op dat podium dat je niet genoeg hebt aan 3 meter rondom? ;)

budje
17 januari 2011, 12:44
mensen entertainen

HaroldA
17 januari 2011, 12:45
bier pakken

HaroldA
17 januari 2011, 12:55
En natuurlijk Power Slides (http://www.youtube.com/watch?v=gvcKCCDbSXc&feature=related)!!! :rockon:

peter_heijnen
17 januari 2011, 13:13
Ik kwam nooit verder dan 2m...

Harald
17 januari 2011, 13:34
Geloof me, als onze zangeres uithaalt, wil je echt niet naast haar monitor staan :sssh: :seriousf:

http://www.youtube.com/watch?v=s9eYMns7AGc 3'22'' Dan kun je beter je oren even dicht houden , of iig de mond open zodat de druk op het trommelvlies van 2 kanten komt....

Harald
17 januari 2011, 13:42
En natuurlijk Power Slides (http://www.youtube.com/watch?v=gvcKCCDbSXc&feature=related)!!! :rockon:

Kan ik "The amazing Lee Bad" nog als songtitel claimen :D

aaronstonebeat
21 januari 2011, 23:24
Ik geloof dat het hier nog niet aan de orde is geweest maar kabels hebben een zekere capaciteit; als in 'een condensator die parallel met de elementen staat', zoals bij de toonregeling. Hoe langer de kabel, hoe groter die capaciteit en hoe meer hoog je opoffert.

Tenzij je een voorversterker aan boord van je gitaar hebt, is het volgens mij wel een overweging om mee te nemen.

iFender
22 januari 2011, 00:08
Ikzelf heb een extra lange kabel zodat ik een lekker gesprekje kan houden met de drummer :cooler:

jutter
22 januari 2011, 00:25
Ik heb een nieuwe gitaarkabel nodig maar zit een beetje met de lente.


Wat voor problemen geeft de lente dan?

aaronstonebeat
22 januari 2011, 00:33
Wat voor problemen geeft de lente dan?

Dat zal zijn dat de weerstand in serie toeneemt, evenredig met de lengte, bij hogere temperaturen en dat weerstand in serie ook hoge tonen wegsnoept :D
Warmer weer = minder hoog :stop:

jutter
22 januari 2011, 00:40
Dat zal zijn dat de weerstand in serie toeneemt, evenredig met de lengte, bij hogere temperaturen en dat weerstand in serie ook hoge tonen wegsnoept :D
Warmer weer = minder hoog :stop:

Zeer goede uitleg! Jij bent vandaag wel op je best hè!

aaronstonebeat
22 januari 2011, 00:44
Zeer goede uitleg! Jij bent vandaag wel op je best hè!

Deze laatste was wat minder serieus :makeup:
Maar ik probeer mijn natuurkunde wel toe te passen op de dagelijkse praktijk.

roel-snip
26 januari 2011, 18:02
Aaronstonebeat +10