PDA

View Full Version : Eigen Nieuwjaarsgeschenkje: London City



den titten
16 januari 2011, 13:51
Ik heb gisteren Nederland bezocht. Ben naar Gert Nijkamp Muziekwinkel geweest en ging daar kijken naar de London City gitaren die in de aanbieding stonden.
Ik had interesse in verschillende gitaren. Zijnde de Spitfire MK II (Stratocaster type) en de Comet MK I (Telecaster type). Ook heeft de Telecaster een Thinline versie. Na lang twijfelen en wat spelen is dit het resultaat:

Spitfire (http://users.telenet.be/dentittn/Gitaar/Spitfire.jpg)

Comet Thinline (http://users.telenet.be/dentittn/Gitaar/Comet.jpg)

En dan nu de verzameling (zodat de LesPaul zich niet verwaarloosd voelt) (http://users.telenet.be/dentittn/Gitaar/3 Gitaren.jpg)

Ze klinken alle3 leuk ! De enige mindere punt dat ik tot nu toe kan verzinnen aan de nieuwe London City gitaren is dat de nek enorm gelakt is. Glijd soms wat minder maar ik vermoed dat dit na gebruik zal beteren. En bij het benden van de snaren vind ik dat de frets een beetje 'schuren'. Ook dit zal beteren. Ze klinken en spelen heel leuk ! Ben tevreden ! :cheerup:

PS: Had eerst de foto's zelf in de post gezet maar deze bleken veel te groot te zijn. Maar voor het gemak zou ik ze hier toch graag plaatsen. Is er een handige manier ? Of moet ik de grootte aanpassen met foto bewerking software?

Greenhobbit
16 januari 2011, 14:20
He dan zag ik jou gisteren in de winkel:seriousf:
Met nog iemand was je toch?
Ik was er ook een aan t proberen in het gangpad, heb je mij nog gezien?

Mr. Dynamite
16 januari 2011, 14:20
Wow gave gitaartjes zeg! :crazyhappy:
Vooral die strat vind ik echt prachtig! Mooie burst erop

den titten
16 januari 2011, 15:22
He dan zag ik jou gisteren in de winkel:seriousf:
Met nog iemand was je toch?
Ik was er ook een aan t proberen in het gangpad, heb je mij nog gezien?

Met de gitaartas op je rug ? :) Een Telecaster aan het proberen ? Ik heb toen ik er was 3 mensen een London City weten kopen. Ging daar lekker vlot.
Ook gefeliciteerd met je aankoop (denk ik toch aan je signature te zien :))

Franc
16 januari 2011, 15:40
Die spitfire is echt te gek :rockon: is dat nou de honeyburst?

Als mijn :strat: er ook zo mooi uit ziet ben ik qua looks tevreden

Greenhobbit
16 januari 2011, 17:29
Ja dat was ik, jij ook gefeliciteerd met je aankoop!
Hoe spelen ze?

budje
16 januari 2011, 17:33
daar ga je absoluut geen spijt van krijgen:cheerup:

Exi
16 januari 2011, 17:35
Mooie gitaren man! Zo lust ik er ook wel een paar.:ok:

Je kan eventueel even met een schuurpapiertje langs de hals gaan om de hals wat minder stroef te maken. Helpt goed.

den titten
16 januari 2011, 18:05
Ze spelen goed :) Voor zover ik dat zelf weet. Kan het moeilijk vergelijken.
Het is inderdaad de HoneyBurst (HOB)
Dacht er zelf ook aan om met een schuurpapiertje er over te gaan, maar dat is misschien iets te drastisch. Ik speel ze wel vlotter ;)

macwilliams
16 januari 2011, 21:19
Je kan de hals wat schuren met brillo.

en
gefeliciteerd met je geschenkje aan je zelf :ok:

Franc
16 januari 2011, 21:23
Ik heb de hals van een Richwood LP eens met een schuursponsje gedaan om hem wat matter te maken en dat werkte prima. Net even de glans en het plakkerige eraf.

munkie
17 januari 2011, 12:39
+1, gewoon even een schuurpapiertje over de achterkant vd neck heen halen. Fretjes iets polijsten, ik heb een tube polijstpasta vd fietsenmaker. Ik heb een Comet tele met GFS Lil Punchers erop en een jazzbas, allebei in butterscotch. Ik zit nog wel te denken aan een butterscotch strat om de collectie compleet te maken maar ik heb al een huis vol gitaren, het begint Wietse achtige proporties aan te nemen...

den titten
17 januari 2011, 13:42
Als het me te erg wordt zal ik dat zeker doen. Maar voorlopig heb ik er weinig last van. Ik speel meer dan ooit, en dat is ook nodig :p
De Butterscotch zag er ook heerlijk uit. Hoewel ik zelf die versie niet zo mooi vind voor een Strat, wel voor een Tele.

Jan H
17 januari 2011, 15:33
Zeker twee mooie gitaren, de body van je strat is erg mooi, je hebt een goeie keuze gemaakt.
Je thinline tele is ook een plaatje....veel geluk er mee!
Heb je nu geen spijt dat je voor dat bedrag ook geen gewone tele hebt genomen? Krijg je misschien later spijt van.
Ik heb die thinline trouwens ook gezien in de kleur antique white, hadden ze die daar ook?

Ik heb hier nog een link naar een zaak in Ede die naar het schijnt nog enkele London City's uit de éérste serie's heeft...mhhhhh tjaaaa!:crazyhappy:

http://www.wolvemusic.nl/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=170:london-city&catid=7:elektrisch&Itemid=6

den titten
17 januari 2011, 15:57
Wat bedoel je met een gewone Tele? Een London City normale Tele of voor de prijs van beide een Fender Tele ?
- Ik vond de Thinline zeker iets hebben. Een keenis heeft toen een normale Tele gekocht. Die ga ik vanavond eens bespelen. Ik hoop dat ik het me niet hoef te beklagen :p
- Voor het geld dat ik beide betaald heb kon ik geen Fender (USA) kopen. Zelfs geen Mexicaan denk ik. Spoedig ga ik bij een kameraad die een echte Fender heeft mijn gitaar eens gaan testen en vergelijken :p

Ze hadden er 2 soorten witte Thinlines. Maar ik weet niet meer dat de kleur veel verschil had. Wel was de slagplaat anders. Tot over de volume en tone knop...

Jan H
17 januari 2011, 20:26
Natuurlijk bedoel ik geen Fender!

Ik bedoel met "voor die prijs" de prijs die ze daar nu in Apeldoorn vragen voor die LC's......peanuts dus.
Je hebt nu de Strat en een Thinline gekocht, misschien krijg je wel spijt dat je de gewone (niet de thinline) Telecaster van LC ook niet hebt gekocht.

Dat was zo'n beetje de redenering van mijn vorig bericht, maar ik kan natuurlijk niet in jou knip kijken.
Anyway je hebt er nu 2 prachtige instrumenten bij.....proficiat!:strat:

den titten
18 januari 2011, 08:38
Goh, ik moest ergens een grens trekken hé ! En als ik echt eens op de strat wil spelen leen ik die van mijn maat wel :p

Gisteren erop gespeeld by the way. Zeker ook leuk spelen maar niet dat ik het beklaag dat ik niet nog extra geld heb uitgegeven. Mijn kamertje wordt te klein voor al de gitaren :p

De volgende uitgave wordt een (binnen lange tijd) een betere versterker.