PDA

View Full Version : Vrolijke Nieuwe Gitaar Dag: 2009 Fender Custom Shop '60 Timemachine LTD



SaferSephy
16 januari 2011, 13:03
Door een gelukkig toeval had ik op eens wat geld te besteden, en wat is beter dan dit te doen om je GAS te stillen.

Vorige week naar Feedback, hadden ze een Eric Johnson strat hangen. Mooie gitaar maar miste een beetje de scherpe randjes, was me allemaal iets te goed bedacht zeg maar. Ook een John Mayer strat en een Custom Shop bespeeld maar was allemaal niks.

Door naar Guitarking in Boekel (was er nog nooit geweest maar echt een super winkel, geweldige gasten, goede kennis en ook erg mooi spul) Daar op een geweldige Custom Shop gespeeld. Super toon maar de lipsticks waren mij net iets te dwingend in het laag en miste wat houterigheid. Dit moet toch m'n primaire strat worden dus moet ie ook wel klinken als een strat. Dit was wel de openbaring dat als ik toch veel geld uit ga geven aan een instrument, ik beter nog wat extra bij kon leggen voor een CS en een echt uniek instrument.

Deze week naar Guitars & Amps (Maxguitarstore Nijmegen), eigenlijk een beetje m'n huiswinkel waar ze zo aardig waren om voor de gelegenheid ook wat Custom Shops vanuit Maxguitarstore Den Haag mee te nemen.

Hier op flink wat strats gespeeld, waar er 2 over bleven, een 2010 Paarse '68 Heavy Relic en een 2009 Timemachine '60 LTD sunburst. De paarse had een D neck en dat werkt niet met m'n kleine handen en ik vond de looks ook gewoon echt iets te.

De sunburst echter voldeed op alle fronten. lekker lichte body. mooie ovale C neck, wel modernere radius en frets. Custom wound 60s Pickups, vintage strat tone, wat minder overweldigend laag als de lipsticks maar wel de typische fender tone. Daarnaast was de sunburst echt de mooiste die ik ooit gezien heb, met een hele lichte relic (ben geen fan van de heavy relics).

na tijdje spelen eigenlijk geen reden kunnen vinden om het niet te doen. Had over het budget al een week wakker gelegen dus dat was geen issue meer, dus na een slappe big mac de knoop toch maar door gehakt. Heb em niet direct meegenomen, wilde em eerst helemaal naar wens afstellen. Das wel jammer want ik ga toch altijd twijfelen als ik ergens veel geld aan besteedt en nu kon ik er ook niet op spelen om te bevestigingen dat het een goede koop was :P, "waarom is zo'n gitaar niet binnen 2 weken al verkocht, zie ik iets over het hoofd?!", maar als ik em dan voor me zie in z'n koffer alsof hij na 50 jaar van een zolder wordt gehaald weet ik dat het een plank is voor het leven.

Later deze week dus foto's, tot die tijd moet ik het doen met de specsheet:

http://www.fendercustomshop.com/CDN/images/products/retired_models/2009/2009_ltd_60_strat_1000.jpg
(die van mij is overigens een stuk minder relic als deze.)

macwilliams
16 januari 2011, 13:07
Ohh pfrt, gene foto's gene reakties.

macwilliams
16 januari 2011, 13:10
http://www.fendercustomshop.com/CDN/images/products/retired_models/2009/2009_ltd_60_strat_1000.jpg

jahaa, die is best mooi te noemen. :ok:

arjanb01
16 januari 2011, 13:10
Door een gelukkig toeval had ik op eens wat geld te besteden, en wat is beter dan dit te doen om je GAS te stillen.

Vorige week naar Feedback, hadden ze een Eric Johnson strat hangen. Mooie gitaar maar miste een beetje de scherpe randjes, was me allemaal iets te goed bedacht zeg maar. Ook een John Mayer strat en een Custom Shop bespeeld maar was allemaal niks.

Door naar Guitarking in Boekel (was er nog nooit geweest maar echt een super winkel, geweldige gasten, goede kennis en ook erg mooi spul) Daar op een geweldige Custom Shop gespeeld. Super toon maar de lipsticks waren mij net iets te dwingend in het laag en miste wat houterigheid. Dit moet toch m'n primaire strat worden dus moet ie ook wel klinken als een strat. Dit was wel de openbaring dat als ik toch veel geld uit ga geven aan een instrument, ik beter nog wat extra bij kon leggen voor een CS en een echt uniek instrument.

Deze week naar Guitars & Amps (Maxguitarstore Nijmegen), eigenlijk een beetje m'n huiswinkel waar ze zo aardig waren om voor de gelegenheid ook wat Custom Shops vanuit Maxguitarstore Den Haag mee te nemen.

Hier op flink wat strats gespeeld, waar er 2 over bleven, een 2010 Paarse '68 Heavy Relic en een 2009 Timemachine '60 LTD sunburst. De paarse had een D neck en dat werkt niet met m'n kleine handen en ik vond de looks ook gewoon echt iets te.

De sunburst echter voldeed op alle fronten. lekker lichte body. mooie ovale C neck, wel modernere radius en frets. Custom wound 60s Pickups, vintage strat tone, wat minder overweldigend laag als de lipsticks maar wel de typische fender tone. Daarnaast was de sunburst echt de mooiste die ik ooit gezien heb, met een hele lichte relic (ben geen fan van de heavy relics).

na tijdje spelen eigenlijk geen reden kunnen vinden om het niet te doen. Had over het budget al een week wakker gelegen dus dat was geen issue meer, dus na een slappe big mac de knoop toch maar door gehakt. Heb em niet direct meegenomen, wilde em eerst helemaal naar wens afstellen. Das wel jammer want ik ga toch altijd twijfelen als ik ergens veel geld aan besteedt en nu kon ik er ook niet op spelen om te bevestigingen dat het een goede koop was :P, "waarom is zo'n gitaar niet binnen 2 weken al verkocht, zie ik iets over het hoofd?!", maar als ik em dan voor me zie in z'n koffer alsof hij na 50 jaar van een zolder wordt gehaald weet ik dat het een plank is voor het leven.

Later deze week dus foto's, tot die tijd moet ik het doen met de specsheet:

http://www.fendercustomshop.com/CDN/images/products/retired_models/2009/2009_ltd_60_strat_1000.jpg
(die van mij is overigens een stuk minder relic als deze.)

Kwijl, kwijl, dit is wel een hele mooie strat ja... Wat was je kwijt ? Eurootje of 3000 ?

SaferSephy
16 januari 2011, 13:22
Kwijl, kwijl, dit is wel een hele mooie strat ja... Wat was je kwijt ? Eurootje of 3000 ?

-2 euro ;) Gelukkig heb ik een goed alarm thuis!

sideburns
16 januari 2011, 13:27
da's een hele mooie, daar ga je ongetwijfeld heel veel plezier mee beleven !
enjoy:ok:

SaferSephy
16 januari 2011, 16:24
da's een hele mooie, daar ga je ongetwijfeld heel veel plezier mee beleven !
enjoy:ok:

denk ik ook! Wonderbaarlijk dat zo'n ding zo lang in een winkel kan hangen aangezien hij uit de winter 2009 collectie komt. Toch het economische klimaat ofzo?

sideburns
16 januari 2011, 16:29
ja, maar ook niet iedereen houd van relic, ik vind het, als ik op de pic van macwilliams afga, er cool uitzien

Dealer
16 januari 2011, 17:17
Ik ben zooo fkin jaloers nu...

MAN wat een PRACHTIG ding...

hier ga je veel plezier aan beleven

Mr.Bluesbreaker
16 januari 2011, 18:53
Haha, er staat op dit moment een topic hierboven, van jezelf: "hoe ga ik om met 1 gitarist ipv. 2 gitaristen in een band?" Dit topic lijkt wel een soort antwoord: koop een CS strat:D Maar te gek ding, als ik een CS strat zou aanschaffen zou het ook deze zijn!

SaferSephy
16 januari 2011, 21:52
ja, maar ook niet iedereen houd van relic, ik vind het, als ik op de pic van macwilliams afga, er cool uitzien

Die van mij is een stuk minder gerelicced, ben ook geen fan van de heavy relics maar dan nog, spec wise is het gewoon de ideale combinatie.

Gewoon lucky i guess

jutter
17 januari 2011, 10:32
Toe maar, wat prachtig! Gefeliciteerd man! Ik kijk uit naar de echte foto's!!!

SaferSephy
18 januari 2011, 12:34
Toe maar, wat prachtig! Gefeliciteerd man! Ik kijk uit naar de echte foto's!!!

kreeg net mailtje dat ie klaar was...maar het wachten duurt zo lang...vannacht geen oog dichtgedaan haha

rocker_71
18 januari 2011, 12:46
Wow :mmmm::mmmm::mmmm:
ben benieuwd naar de eerste eigen foto's.

stratestic
18 januari 2011, 20:54
Gefeliciteerd. Als het deze gitaar is dan is het echt een schitterende gitaar.
De relic valt erg mee. Ik vind het altijd wel wat hebben.

http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=6205

De rede waarom hij nog niet verkocht was, is denk ik dat de markt voor gitaren boven de 2500 euro toch kleiner is dan we allemaal op het eerste gezicht denken. Iedereen wil er wel een maar er zijn er maar weinig die het geld er voor (over)hebben. Ik ben ook nogsteeds hard aan het sparen.

SnoopWinckel
18 januari 2011, 21:34
De rede waarom hij nog niet verkocht was, is denk ik dat de markt voor gitaren boven de 2500 euro toch kleiner is dan we allemaal op het eerste gezicht denken. Iedereen wil er wel een maar er zijn er maar weinig die het geld er voor (over)hebben. Ik ben ook nogsteeds hard aan het sparen.
En dan te bedenken dat wij gitaristen nog relatief goedkoop gesteld zijn. Voor de prijs die wij dokken aan een topinstrument (akoestisch of elektrisch) zit je bij andere instrumenten vaak nog maar in de middenmoot of minder.

Dit gezegd zijnde, mooie aankoop voor de TS. Klein beetje veel jaloers is ik ben :seriousf: :strat:

SaferSephy
18 januari 2011, 22:46
Zoals beloofd hier dan de foto's, helaas wat onscherp, licht was bagger:

http://www.tv-media.nl/2011/si1.jpg

http://www.tv-media.nl/2011/si2.jpg

http://www.tv-media.nl/2011/si3.jpg

http://www.tv-media.nl/2011/si4.jpg

http://www.tv-media.nl/2011/si5.jpg

http://www.tv-media.nl/2011/si6.jpg

http://www.tv-media.nl/2011/si7.jpg

http://www.tv-media.nl/2011/si8.jpg

Venlonaer
18 januari 2011, 22:48
Oah damn! weer een tissue vol.....

Supermooi! Congrats ermee!:ok:

Gearjunkie
18 januari 2011, 23:02
Oah damn! weer een tissue vol.....

Supermooi! Congrats ermee!:ok:

Oops, ik heb nog op de grond gemorst ook... wat een geile gitaar zeg... damn

beruk
18 januari 2011, 23:07
Lekkertje hoor! (op die met de hand aangebrachte schaafplekken na:soinnocent:

sideburns
18 januari 2011, 23:11
hij is fijn hoor !:lovelove:

jutter
18 januari 2011, 23:25
Ik kan niet zeggen dat ik hem mooi vind.......










hij is superdesuper, beautydebeautyfull mooi!!!! Ik vraag me af hoe mooi hij in het echt moet zijn. Zeer goede smaak heb jij! Maarre....is het onnodig om te vragen hoe hij afgestelt staat en hoe hij klinkt...!?

SaferSephy
18 januari 2011, 23:41
Ik kan niet zeggen dat ik hem mooi vind.......










hij is superdesuper, beautydebeautyfull mooi!!!! Ik vraag me af hoe mooi hij in het echt moet zijn. Zeer goede smaak heb jij! Maarre....is het onnodig om te vragen hoe hij afgestelt staat en hoe hij klinkt...!?

nog een stuk mooier, ik heb nog nooit zo'n mooie sunburst gezien, en het rosewood is echt fantastisch om te zien.

Nou ze hebben super werk geleverd qua afstelling bij Max, eigenlijk een redelijk standaard afstelling maar wel helemaal naar mijn wens; vooral niet te lage actie (lekker diep graven in die snaren ;) ). Tremolo vast, dit is eigenlijk een test of dit bevalt, normaal heb ik em altijd zwevend maar bend vibrato's zijn dan erg lastig dat ik dit wilde proberen.

Hoe die klinkt...ik heb nog nooit zo'n dynamische en gedetailleerd klinkende pickups meegemaakt, ongelovelijk. Klinkt gewoonweg fenomenaal, op alle standen, ik kan het niet anders omschrijven.

jutter
18 januari 2011, 23:47
Tremolo vast, dit is eigenlijk een test of dit bevalt, normaal heb ik em altijd zwevend maar bend vibrato's zijn dan erg lastig dat ik dit wilde proberen.

Als ik het goed begrijp heb je de brug op de body rusten zodat je de tremelo kan gebruiken en benden zonder dat hij ontstemt?

SaferSephy
18 januari 2011, 23:51
Als ik het goed begrijp heb je de brug op de body rusten zodat je de tremelo kan gebruiken en benden zonder dat hij ontstemt?

uh nee hij zit nu echt vast als in, dat je em niet zomaar in beweging krijgt. De kans is echter dat ik em laat afstellen zoals je nu zegt als blijkt dat ik het toch te veel mis.

jutter
18 januari 2011, 23:54
uh nee hij zit nu echt vast als in, dat je em niet zomaar in beweging krijgt. De kans is echter dat ik em laat afstellen zoals je nu zegt als blijkt dat ik het toch te veel mis.

Ik begrijp je niet helemaal. De tremelo gebruik je nu niet?

SaferSephy
18 januari 2011, 23:56
Ik begrijp je niet helemaal. De tremelo gebruik je nu niet?

nope! :) maar dit kan nog veranderen, moet even kijken wat ik uiteindelijk toch fijner vindt

Harm
19 januari 2011, 00:00
Ik vind 'm heel mooi!!!!! Gefeliciteerd!!!! :)

jutter
19 januari 2011, 00:01
Ik heb laatst die hot rod '57 gekocht. Daar heb ik de tremelo ook van vastgezet. Dat is voor mijn doen heel wat dat ik zoiets doe omdat ik járen met tremelo speel. Het vastzetten heb ik gedaan omdat hij mij toch teveel ontstemde met tremelogebruik en benden. Het is een kwestie van wennen en je spel wat aanpassen.

apekop
19 januari 2011, 00:34
zeg dat maar niet tegen Jeff Beck! :)

SaferSephy
19 januari 2011, 08:36
zeg dat maar niet tegen Jeff Beck! :)

true, maar die zou denk ik sowieso liever een 2 point trem willen :P

SaferSephy
19 januari 2011, 23:43
Net m'n eerste repetitie gehad....echt schofterige tone gewoon. In combinatie met m'n '65 Blackface Deluxe Reverb RI + TS9 is het echt instant SRV!

Fender75
20 januari 2011, 08:47
Gadverdamme....heel mijn toetsenbord onder de zever....wow, wat een mooi exemplaar, echt heel gaaf! Gefeliciteerd ermee!

benwave
20 januari 2011, 09:28
Super gitaartje om te zien.
Ik zou zelf altijd de tremolo in werking zetten, dat geeft toch altijd wel wat extras vind ik, op een strat.

humbucker
20 januari 2011, 10:38
Supermooi ding!

Ik hoop dat mijn strat er over 20 jaar ook zo uit ziet :D.


1 dingetje: je hebt je pickups wel erg hoog staan, of lijkt dat maar zo?

SaferSephy
20 januari 2011, 22:33
Supermooi ding!

Ik hoop dat mijn strat er over 20 jaar ook zo uit ziet :D.


1 dingetje: je hebt je pickups wel erg hoog staan, of lijkt dat maar zo?


Valt wel mee eigenlijk. Op m'n andere strat ziet het er niet heel veel anders uit.

fuchs
20 januari 2011, 22:41
Erg gave gitaar! Heel veel plezier ermee!