PDA

View Full Version : Welke sixties gitaren in dit clipje?



Jay75
16 januari 2011, 12:43
Hier een clipje van the Vagrants, iemand enig idee op welk merk gitaren de gitaristen spelen?

http://www.youtube.com/watch?v=4OvNPhrr33Y&feature=related

Op 1:27 zie je de rechte goed in beeld en op het einde de witte van de zanger ( of is dat gewoon een Gibsom LP Special met bigsby en meegespoten kop? )

geert1976
16 januari 2011, 12:50
Hier een clipje van the Vagrants, iemand enig idee op welk merk gitaren de gitaristen spelen?

http://www.youtube.com/watch?v=4OvNPhrr33Y&feature=related

Op 1:27 zie je de rechte goed in beeld en op het einde de witte van de zanger ( of is dat gewoon een Gibsom LP Special met bigsby en meegespoten kop? )

pfff voor je gekeken, maar ik kan het niet zeggen, de kwaliteit van het filmpje helpt ook niet echt mee:makeup:

zoon van Piet
16 januari 2011, 13:21
Leuke quiz!
Twee ervan kan ik meteen thuisbrengen: de bassist gebruikt in navolging van dat ene Britse bandje een Hofner bas ( de Club bas, model 500/1 schat ik) en Leslie West - wat schattig als jong dikkertje!- 'bespeelt' een heuse Danelectro Bellzouki. Gevalletje playback, want wat je hoort is niet die gitaar..
Die witte is moeilijk.. hij lijkt wel verrekte veel op een LP/SG TV special. Maar veel dingen kloppen m.i. net niet: de plaatsing van de knoppen, het ontbreken van het plaatje rond de regelaar, hij lijkt ook een ietsjes andere bodyvorm te hebben. De kop ziet er anders uit en ik kan me niet herinneren ooit dit model met meegespoten kop te hebben gezien..

Jay75
16 januari 2011, 16:47
Thanks, dat is al een heel eind op weg!

Cool dat je dat weet man :) Die witte is wel mijn favoriet, ben benieuwd wat voor een het is! Zal wel een of andere kopie betreffen van de gitaar die we vermoeden ;)

zoon van Piet
16 januari 2011, 19:33
Zal wel een of andere kopie betreffen

Dat betwijfel ik... echte kopieën kwamen pas in de 70er jaren. Daarvoor werden de bekende modellen wel nagemaakt door andere merken, maar dan op een eigen manier, met eigen pickups en een min of meer eigen uiterlijk. Daar komt bij dat de special DC niet bepaald een gitaar was die je toen wilde kopiëren, het was niet bepaald een populair model en een budgetmodel bovendien.

munkie
17 januari 2011, 12:47
Ik kan je helaas niet helpen met die witte gitaar, maar....Leslie West :blast:

http://www.youtube.com/watch?v=lPkqfP9f9R0&feature=related

:punk:

DaveItUp
17 januari 2011, 19:00
Leslie West, wat een held!

Ik hou echt van Mountain.

Jay75
17 januari 2011, 19:07
Hmmm, vind the Vagrants wel "vetter" ;) Maar ben of course into sixties garage hehe.

Toch maar eens achter een witte LP SP DC VW aan hehe

barno
17 januari 2011, 19:20
Leuke quiz!
Twee ervan kan ik meteen thuisbrengen: de bassist gebruikt in navolging van dat ene Britse bandje een Hofner bas ( de Club bas, model 500/1 schat ik) en Leslie West - wat schattig als jong dikkertje!- 'bespeelt' een heuse Danelectro Bellzouki. Gevalletje playback, want wat je hoort is niet die gitaar..
Die witte is moeilijk.. hij lijkt wel verrekte veel op een LP/SG TV special. Maar veel dingen kloppen m.i. net niet: de plaatsing van de knoppen, het ontbreken van het plaatje rond de regelaar, hij lijkt ook een ietsjes andere bodyvorm te hebben. De kop ziet er anders uit en ik kan me niet herinneren ooit dit model met meegespoten kop te hebben gezien..

ik denk dat het idd een gemodde special is. bigsby derop en kop matching gelakt. de rest lijkt mij wel te kloppen, maar het is idd moeilijk te zien

Pepe
17 januari 2011, 19:44
Ik hou het naast de Dan op een Hofner 5002 en een Gibson bigsby Lp.

zoon van Piet
17 januari 2011, 20:03
ik denk dat het idd een gemodde special is. bigsby derop en kop matching gelakt. de rest lijkt mij wel te kloppen, maar het is idd moeilijk te zien

Ja, dat zou je wel zeggen... Maar ik geloof er niks van! ;)
Niet alleen klopt de kopvorm ( en trussrodplaatje) niet, of de plaatsing van de knoppen..
Het dateert uit halverwege de 60's en behoudens een enkele uitzondering - Eddie Cochran en Link Wray- was modden, customisen of reliccen totaal onbekend. Een zwart plastic plaatje bij de input, ipv standaard creme? het was gewoon niet eens te koop!