PDA

View Full Version : Waar vind ik optredens voor mijn bandje?



ernieman
16 januari 2011, 11:34
Niet off-topic, maar geen idee waar ik het moet plaatsen...

Simpel: Waar vind ik optredens voor mijn bandje?

Ik speel in een bluegrass bandje (Suncourt Ramblers), leuke gezellige muziek (bluegrass, roots, Ierse folk tunes, Cash & consorten...)voor in café of klein theater, eventueel op een klein podium. Maar hoe geraak ik daar?
Schrijf je gewoon mensen aan? Stuur je een demo? Is er ergens een databank?

Iemand tips?

EJ

Mitch
16 januari 2011, 15:01
Waar anders dan in Live muziek? :)
Gewoon aanschrijven als je adressen hebt. Googlen, effe online rondkijken en als het was is schrijven, al dan niet meteen met demo. Of effe bellen. En als je bevriende bandjes kent: gegevens uitwisselen. Elkaar niet in de weg gaan zitten door meer of minder te vragen, maar collegiaal blijven, dan kun je ook aan meer adressen komen. En kijk anders eens op de agenda van de site van collega bluegrass bandjes.
Er is hier ook nog een topic over lokaties om op te treden, maar bluegrass is wel een wat andere stroming dan gemiddeld, vermoed ik.

ernieman
16 januari 2011, 16:45
Precies!
Dat van die collega-agenda's had ik natuurlijk ook zelf kunnen verzinnen...

Merci!

Laga
16 januari 2011, 17:22
* Stel een goede duidelijke mail op voor programmeurs met wat achtergrondinformatie over jullie band.
Met verwijzing naar een live - filmpje en naar jullie website.
Hoe lang jullie kunnen spelen en met evt een recensie over jullie erbij.

* Inderdaad met bandjes samenwerken.. Package deals doen wij wel eens.
Dus ergens buiten de regio optreden op uitnodiging van een andere band en hun dan later terug vragen om op te treden in jullie regio.

* Hier op dit forum zijn er lijsten met tentjes.
Je kan bijv. ook kijken op musicfrom. Die hebben ook een hele lijst met kroegen,cafe's en poppodia.

* Google naar wat festivals in jullie provincie. Daar kan je je bijna altijd voor inschrijven