PDA

View Full Version : Actieve EMG's in een gitaar met passieve humbuckers



Sanderproductions
15 januari 2011, 22:14
Hallo, ik heb een Ltd viper 50.
Deze gitaar heeft pasieve esp elementen, en ik wil graag EMG's voor een Rammstein-achtig geluid.

Ik heb dus 2 keuze's, actief of passief.

Als ik passieve EMG HZ humbuckers koop, geven die dan het geluid van actieve 81's?

Maar ik kan dus ook mn gitaar actief maken.
Nu komt het probleem, mijn gitaar heeft 1 toonregelaar en een volumeregelaar.
Nu zie ik op de site van EMG dat ze per humbucker 2 pots hebben
als ik nu 2 humbuckers koop, kan ik die dan op 2 pots aansluiten?
of moet ik extra gaten boren om er 4 pots op te zetten?

Ohja, ik wil het liefst deze gitaar houden.

TimoSomers
15 januari 2011, 22:19
Neeeeeeeeeeeeeeeeeee geen EMG HZ pakken.
Zelf weten natuurlijk, maar ze lijken niet op actieve EMG's en klinken dood en kil.

Gewoon een dikke dimarzio of iets dergelijks, met actief alleen krijg je echt geen rammstein geluid.

Sanderproductions
15 januari 2011, 22:25
Oke, dus hz is slecht, bedankt voor de tip.
maar ik meen dat richard twee 81's of 81 en een 85 heeft en paul 81 en 60.
maar is dat wel te doen met die pot's?
ohja, moet per humbucker een batterij?

RoelSmoel
15 januari 2011, 22:48
Oke, dus hz is slecht, bedankt voor de tip.
maar ik meen dat richard twee 81's of 81 en een 85 heeft en paul 81 en 60.
maar is dat wel te doen met die pot's?
ohja, moet per humbucker een batterij?

Heel simpel.. Je hebt geen 2 pots per element nodig, je hebt maar 1 batterij nodig.
En zoek een paar passieve pickups die wat veelzijdiger zijn, ik ben zelf eens geeindigd bij een 60-81 setje omdat Hetfield daarmee speelt. Paar maanden daarna flinke spijt gekregen, ik ging in een coverbandje spelen, en icm mijn Blackstar begon het met de gain boven de 12 uur al erg high-gain te klinken. Naderhand een nieuwe gitaar gekregen en daar een setje van Seymour Duncan in laten zetten, dik tevreden.
Maar trek je niks aan van mij, het is jouw keuze, maar je kunt natuurlijk ook deze gitaar verkopen en een gitaar met EMG's aanschaffen, ik denk niet dat dat het waard is om een gitaar van 250 euro op te lappen met meer dan 150 euro.

interessander
15 januari 2011, 23:02
Emg's hebben andere pots nodig dan passieve humbuckers, er komen dus geen pots bij maar je moet ze vervangen. Ik heb een tijd lang een 81 in de brugpositie van een ibanez rg gehad maar heb deze vervangen voor een 85, die bevalt me een stuk beter. HZ heb ik geen ervaring mee maar voor passieve high gain hb's zou ik ook eerder bij dimarzio kijken

Sanderproductions
15 januari 2011, 23:25
Emg's hebben andere pots nodig dan passieve humbuckers, er komen dus geen pots bij maar je moet ze vervangen

Ik bedoel, bij een element van emg krijg je 2 pots: volume en tone
ik wil 2 elementen=> 2 keer 2 is 4 pots :)
er zitten maar 2 gaten voor pots in mijn gitaar, dus kan ik ook 2 elementen op 2 pots aansluiten?

Roelsmoel, bedankt voor de info, zag hem net pas staan

ik denk niet dat dat het waard is om een gitaar van 250 euro op te lappen met meer dan 150 euro.

hihi, heb hem voor 335 gekocht bij mn gitaarzaak:makeup:

interessander
15 januari 2011, 23:30
Jazeker, maar dan heb je uiteraard niet de mogelijkheid om het volume en de tone van de elementen afzonderlijk te regelen. Net zoals de huidige situatie dus.

Sanderproductions
15 januari 2011, 23:32
Jazeker, maar dan heb je uiteraard niet de mogelijkheid om het volume en de tone van de elementen afzonderlijk te regelen. Net zoals de huidige situatie dus.

Oke, dat valt te doen :D
ik verander mn tonepot toch bijna nooit, en op het volume valt ook wel wat te verzinnen

The Unforgiven
15 januari 2011, 23:36
hihi, heb hem voor 335 gekocht bij mn gitaarzaak:makeup:

Ik zou heel snel en heel boos naar die zaak gaan, ze hebben je ruim 100 euro te veel laten betalen.

Sanderproductions
15 januari 2011, 23:42
Ik zou heel snel en heel boos naar die zaak gaan, ze hebben je ruim 100 euro te veel laten betalen.

ochja, ik ben blij met mn plankje en andere spulletjes die ik er gekocht heb

ontopic: wat is nou het beste voor rammstein-achtige sound: 81+81, 60+81, 85+80?

RoelSmoel
15 januari 2011, 23:45
ochja, ik ben blij met mn plankje en andere spulletjes die ik er gekocht heb

ontopic: wat is nou het beste voor rammstein-achtige sound: 81+81, 60+81, 85+80?

Strak spel, wat gain en een stuk of 6 triple recto's:D

Terminus
15 januari 2011, 23:48
Neckelement gebruikenze volgens mij toch nooit, dus dat maakt niet uit. Het hangt af van je gitaar, versterker en speelstijl af of je de vollere 85 of de strakkere 81 beter kan nemen.

TimoSomers
15 januari 2011, 23:48
Strak spel, niet zo heeeel veel gain, stuk of 8 overdubs, en een setje goeie dimarzio's :D.

Ik zou dat serieus overwegen, test eens wat met dimarzio of seymour duncan.
(de ltd eclipse is er ook in seymour duncan uitvoering toch?)
Maargoed, als je perse EMG wil, dan zou ik een zakk wylde set nemen.

Sanderproductions
15 januari 2011, 23:49
Strak spel, wat gain en een stuk of 6 triple recto's:D

maak er maar 8 van ;p
voor dat strakke spel zorg ik wel hoor
betaal jij voor me?

The Unforgiven
16 januari 2011, 00:58
Roelsmoel kennende zullen het waarschijnlijk zijn ouders zijn, die betalen.:soinnocent:

Sanderproductions
16 januari 2011, 13:19
achja, geld is geld eh, de herkomst maakt me niets uit (het liefst geen gestolen geld).

maar, wat zijn de beste neck en brug elementen voor de rammsteinsound?

Trecion
16 januari 2011, 13:22
of je koopt voor €999 de rammstein signature esp.

http://muziekhuisguusarons.hyves.nl/album/48473832/Iedereen/O_074pdP/fotos/1019341329/0/ln63/?ga_campaign=photoItemEntry_PhotoBox_Profile_Photo #media_navigator_1=1&media=14.893123298.hSI7&__state__=1


ik las ook ooit eens ergens dat ze D activators gebruikte.

Sanderproductions
16 januari 2011, 13:23
Die heb ik al gezien.
alleen zullen mn ouders me afschieten als ik 999 uitgeef

Trecion
16 januari 2011, 13:26
dan is deze misschien ook het overwegen waard

http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/DiMarzio-DP220-BK-D-Activator-Bridge-Humbucker-Black/art-GIT0014405-000

er is ook een neck versie.

RoelSmoel
16 januari 2011, 15:34
of je koopt voor €999 de rammstein signature esp.

http://muziekhuisguusarons.hyves.nl/album/48473832/Iedereen/O_074pdP/fotos/1019341329/0/ln63/?ga_campaign=photoItemEntry_PhotoBox_Profile_Photo #media_navigator_1=1&media=14.893123298.hSI7&__state__=1


ik las ook ooit eens ergens dat ze D activators gebruikte.

Hey joh.. Wat doe jij op de hyves van de leukste muziekzaak van het zuiden?:soinnocent:

Sanderproductions
16 januari 2011, 15:38
lyana heeft ook hyves:sssh:

RoelSmoel
16 januari 2011, 15:38
lyana heeft ook hyves:sssh:

Lyana is duur.

Sanderproductions
16 januari 2011, 15:40
hihi, heb hem voor 335 gekocht bij mn gitaarzaak:makeup:

ik zou het kunnen ontkennen maar dat heeft nu geen zin meer:soinnocent:

Chocola
16 januari 2011, 16:18
Ik heb alle combo's gehad (81+81; 60+81; 85+81; 60+85) en vind zelf 60 en 81 het lekkerst, al was de 85 in de brug ook niet verkeerd (en dat terwijl het dus meestal wordt gebruikt voor de neck, waar ik hem juist erg modderig vond). Met de 81 in de brug kan je er vast wel Rammstein mee krijgen, dan lijkt me het neckelement minder van belang en zou ik zelf een 60 nemen omdat die clean gewoon veel beter klinkt imo.

Verder weet ik vrijwel niets van die gitarist van Rammstein, maar mocht je voor EMG gaan: raad je af om de 85 in je brug te proppen.

Oh en mocht je ruimte hebben in je gitaar... een dubbele batterij vinden die elementen lekker :D.

Sanderproductions
16 januari 2011, 16:28
Ik heb alle combo's gehad (81+81; 60+81; 85+81; 60+85) en vind zelf 60 en 81 het lekkerst, al was de 85 in de brug ook niet verkeerd (en dat terwijl het dus meestal wordt gebruikt voor de neck, waar ik hem juist erg modderig vond). Met de 81 in de brug kan je er vast wel Rammstein mee krijgen, dan lijkt me het neckelement minder van belang en zou ik zelf een 60 nemen omdat die clean gewoon veel beter klinkt imo.

Verder weet ik vrijwel niets van die gitarist van Rammstein, maar mocht je voor EMG gaan: raad je af om de 85 in je brug te proppen.

Oh en mocht je ruimte hebben in je gitaar... een dubbele batterij vinden die elementen lekker :D.

ik weet niet of ik de ruimte heb voor die batterij'tjes

zou het passen?
is het nodig?
ohja, wegens vader die kwaad wordt als ik met een tandenstokertje vuil van me frets verwijder, wil ik niet gaan zagen in mn gitaar.

http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/80420/2/ESP-LTD-Viper-50-Black.jpg

RoelSmoel
16 januari 2011, 16:32
Past vaak bij de potmeters erbij.

Je kunt trouwens gewoon eens een kijkje gaan nemen bij Arons, leuke zaak, goed guitartech en de service is er niet verkeerd, duurder dan de Duitse dozenschuivers zullen ze niet zijn omdat ze dezelfde prijs aanhouden:)

Voor de duidelijkheid, ik help er wel eens met wat omhangen ofzo in mijn vakantie, maar ik verdien er niks mee en heb er ook geen vast contract ofzo, mag dat duidelijk zijn:)

Sanderproductions
16 januari 2011, 16:35
dus jij doet klusjes om gitaren aan te raken?

RoelSmoel
16 januari 2011, 16:37
dus jij doet klusjes om gitaren aan te raken?

Ik werk, ik verdien niks bij Arons, soms wat korting maar meer ook niet;)
Ik loop al bijna 2 jaar kranten, en nu ben ik zo ver dat ik over wil gaan naar de winkel (vakken vullen bij een supermarkt of zoiets dergelijks).

Sanderproductions
16 januari 2011, 16:40
Ik werk, ik verdien niks bij Arons, soms wat korting maar meer ook niet;)
Ik loop al bijna 2 jaar kranten, en nu ben ik zo ver dat ik over wil gaan naar de winkel (vakken vullen bij een supermarkt of zoiets dergelijks).

oke, ik kom ook wel eens bij arons, alleen om de RZK aan te raken

RoelSmoel
16 januari 2011, 16:41
oke, ik kom ook wel eens bij arons, alleen om de RZK aan te raken

Ik snap niet wat er zo speciaal aan is.. Het is een stuk hout met een handtekening..

Sanderproductions
16 januari 2011, 16:43
ach, als je t zo bekijkt is muziek ook een aantal trillingen

Chocola
16 januari 2011, 18:06
ik weet niet of ik de ruimte heb voor die batterij'tjes

zou het passen?
is het nodig?
ohja, wegens vader die kwaad wordt als ik met een tandenstokertje vuil van me frets verwijder, wil ik niet gaan zagen in mn gitaar.


Zou het passen? Ongetwijfeld in je cavity. Twee wordt daarentegen enorm lastig.
Is het nodig? Bij actieve EMG's (en elk actief element for that matter): JA!

En waarom zou hij daar moeilijk over doen? Wat wil hij dan? Dat je fretboard uiteindelijk zoveel ziektes en bacteriën en viezigheid op zich heeft dat je vanzelf doodgaat aan een of andere besmetting? (lichtelijk overdreven :D). Overigens doen meeste gitaristen het volgens mij wel met tandenstokers, bankpasjes, kortingspasjes, ANWB-pasjes, hout enzo... Dat hoort erbij! Zeg dat maar tegen die vader van je :p.

Chocola
16 januari 2011, 18:10
Ik werk, ik verdien niks bij Arons, soms wat korting maar meer ook niet;)
Ik loop al bijna 2 jaar kranten, en nu ben ik zo ver dat ik over wil gaan naar de winkel (vakken vullen bij een supermarkt of zoiets dergelijks).

Dude ga dan werken bij die gitaarwinkel :D. Waarom een supermarkt of saaie kranten als je ook de hele dag Gibsons kan uitpakken en afstellen en dan ophangen om vervolgens naar een muur vol geile gitaren te kijken? :D.

Sanderproductions
16 januari 2011, 18:11
hahaha oke
met is het nodig bedoelde ik: is het nodig om 2 batterijen voor 2 elementen te hebben, is het niet mogelijk om een batterij 2 elementen te voeden?

RoelSmoel
16 januari 2011, 18:20
hahaha oke
met is het nodig bedoelde ik: is het nodig om 2 batterijen voor 2 elementen te hebben, is het niet mogelijk om een batterij 2 elementen te voeden?

Jawel, een batterij voor 2 elementen.

RoelSmoel
16 januari 2011, 18:21
Dude ga dan werken bij die gitaarwinkel :D. Waarom een supermarkt of saaie kranten als je ook de hele dag Gibsons kan uitpakken en afstellen en dan ophangen om vervolgens naar een muur vol geile gitaren te kijken? :D.

Helaas zijn ze geen Gibson dealer :(
Ik zal het daar eens in de groep gooien..

Sanderproductions
16 januari 2011, 19:08
Helaas zijn ze geen Gibson dealer :(
Ik zal het daar eens in de groep gooien..

hoe ben je daar aan het ik zal t werk noemen gekomen?
lijkt me best leuk

RoelSmoel
16 januari 2011, 23:25
hoe ben je daar aan het ik zal t werk noemen gekomen?
lijkt me best leuk

Veel daar langs gaan en aanbieden om te helpen, na een paar keer ismer daadwerkelijk iets te doen:)
Maar ik ben dan ook een uitzondering en kind aan huis daar:chicken:

Sanderproductions
17 januari 2011, 15:03
Veel daar langs gaan en aanbieden om te helpen, na een paar keer ismer daadwerkelijk iets te doen:)
Maar ik ben dan ook een uitzondering en kind aan huis daar:chicken:

oke
kan je daar eigelijk ook EMG's halen, of is het alleen 'complete gitaren'?