PDA

View Full Version : beginnen met metal



Winterwhise
15 januari 2011, 21:35
hallo allemaal,

ik ben opzoek naar mijn eerste metal gitaar,
heb al een paar modellen geprobeerd dus weet wel een paar dingen wat ik wel en niet wil.

mijn budget is ong. 300~400 euro. maar dan moet echt alles goed zijn,
ik wil namelijk het liefst een ronde hals (dus niet afgeplat zoals de http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/ibanez/rg-470-ah-ntf)
ik wil een tremolo arm er op,
en ik wil kunnen tabben, (dus een humbucker (o.i.d) bij de hals)

het model maakt niet heel veel uit, ook niet als het een appart model is (bijvoorbeeld Dean), maar veel van de BC Rich modellen vind ik niet echt mooi.

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen,

groetjes,

The Unforgiven
15 januari 2011, 21:45
Heb je al een andere gitaar en een versterker, of moet je er ook nog een versterker bij kopen?
In princiepe is metal op elke gitaar te spelen, laat het dus niet te veel van de vorm afhangen.

HaroldA
15 januari 2011, 21:45
Metal als in "Iron Maiden" of als in "Pig Destroyer"?

Om te kunnen tappen heb je trouwens geen humbucker nodig en van een tremolo ga je spijt krijgen.

ShredTallicA
15 januari 2011, 21:46
Metal als in "Iron Maiden" of als in "Pig Destroyer"?

Om te kunnen tappen heb je trouwens geen humbucker nodig en van een tremolo ga je spijt krijgen.

Waarom spijt van een tremolo? :sssh:

TimoSomers
15 januari 2011, 21:47
Als je budget 300-400 is zou ik ZEKER geen trem pakken.
Een goede trem kost al 300 euro ofzo, dus dan heb je echt prul wat niet gestemd blijft staan.

The Unforgiven
15 januari 2011, 21:47
Waarom spijt van een tremolo? :sssh:

Bij gitaren uit die prijsklasse zijn negen van de tien tremolo's kutjeprut, geen goed idee dus.

ShredTallicA
15 januari 2011, 21:50
Ik zag net de prijsklasse, in dat geval inderdaad geen goed idee :ok:

Winterwhise
15 januari 2011, 21:54
Laat de tremolo dan maar schieten, en metal als in dragonforce~arch enemy

TimoSomers
15 januari 2011, 22:00
Ik zou ff bij Schecter kijken dan.

1e hitje op google: http://www.zzounds.com/item--SCEOMEN7

Schijnt goede shit te zijn, modellenz onder trem, metal georienteerd.

(die in de link is 7 snarig btw, maar ze hebben ook 268236236 6snarige modellen)

ShredTallicA
15 januari 2011, 22:00
Dan zou ik voor een superstrat-achtige gaan. Kijk eens naar Ibanez of Jackson zou ik zeggen :)

mesaman
16 januari 2011, 08:49
ik wil ook zn gitaar!pm als die gevonden is!

volgens mij (en anderen) wordt het even sparen en een echte rg/jackson/charvel/esp kopen!

Winterwhise
16 januari 2011, 10:32
hallo allemaal,

bedankt voor de links,

maar de gitaar van zzound (als ik het goed heb) word hem niet, ik weet namelijk niet hoe het zit met de invoerrechten naar nederland, en ik kan hem niet uitproberen voor dat ik hem koop, dit vind ik wel jammer omdat het een best wel gafe gitaar is (ook vooral omdat ie 7-string is)

tremolo is mogelijk, maar dan moet ik een floyd rose setje erbij kopen, dus dat is het budget van de gitaar wat minder...

de LTD MH-50 en de Jackson King V X Series KVX-10 (i.v.b de gigbag, en de floyd rose (echter moet ik mijn budget wel uitrekken) en de Schecter Demon 7 FR SBK hebben wel mijn aandacht, maar meer modellen zijn altijd welkom,

groetjes,

almarvk
16 januari 2011, 10:36
Ga ook gewoon 's naar een winkel en probeer wat uit. De modellen die je nu noemt zijn instappers en als ik je posts zo lees kom je nog niet over als iemand met veel ervaring. Dan zou het jammer zijn als je een gitaar koopt die er mooi uitziet, maar niet speelt & klinkt zoals je verwacht.

En heb je al nagedacht over een versterker?

interessander
16 januari 2011, 10:41
Helemaal mee eens, en als je een model hebt gevonden dat je bevalt dan zou ik met je budget zeker ook eens tweedehands modellen in de gaten houden op marktplaats of gitaarmarkt. Meer waar voor je geld dan een nieuw instapmdel. Ken je een andere gitarist met wat meer ervaring, neem die dan mee om te testen.

Winterwhise
16 januari 2011, 10:51
ik heb inderdaad niet zo heel veel ervaring, (heb ongeveer een jaar gitaar les gevolgd, en ik heb ongeveer 1,5 jaar gespeeld) speel nu basgitaar (ongeveer 1 jaar)

over versterkers denk ik aan de:
fender frontman of de Fender Bandmaster VM 2x12 Encl

dit zijn bijde versterkers waar ik wel even mee kan doen

maar een keer naar de gitaar winkel was ik al van plan (Feed back utrecht, rotterdam en Dirkwitte Utrecht) (woon ik Houten (onder utrecht) maar ben pas bij feedback geweest om wat uit te proberen (maar dat waren vooral strats, en niets aditude)

weten jullie nog gitaarwinkels omsteeks utrecht waar ze meer aditude materiaal verkopen?

groetjes,

Gothra
16 januari 2011, 11:13
Hmm niet dat op fender versterkers geen metal te spelen is hoor (ik heb iets van een jaar lang metalcore gespeeld op een fender prosonic, en dat ging prima!). Maar voor Arch Enemy/Dragonforce achtige muziek zou ik wel iets meer metal gerichters zoeken, zeker met een lager budget

Winterwhise
16 januari 2011, 11:33
ik heb even rond gekeken voor wat amps,

peavey vypyr 75 watt
line 6 spider IV 75
peavey envoy 110

qua gitaren 2e hands, daar zijn mijn ouders niet zo dol op, dus dat heb ik zelf liever ook niet, budget van de gitaar staat los van de versterker, en ik ben ook berijd om mijn budget wat op te rekken als het nodig is, maar dan wil ik echt wel iets. (dus geen stagg o.i.d)

groetjes,

Jasper.
16 januari 2011, 11:53
ik heb even rond gekeken voor wat amps,

peavey vypyr 75 watt
line 6 spider IV 75
peavey envoy 110

qua gitaren 2e hands, daar zijn mijn ouders niet zo dol op, dus dat heb ik zelf liever ook niet, budget van de gitaar staat los van de versterker, en ik ben ook berijd om mijn budget wat op te rekken als het nodig is, maar dan wil ik echt wel iets. (dus geen stagg o.i.d)

groetjes,

2ehands valt erg mee hoor. Je hebt denk ik net zoveel kans om een miskoop te doen nieuw als 2ehands. Als je een paar kleine dingetjes in de gaten houd kan er niet veel mee mis zijn. En die dingen moet je met nieuw kopen ook in de gaten houden want nieuw zitten er ook rotte appels tussen. Misschien is de kans zelfs wel groter omdat de mensen er eerst de goede gitaren uitzoeken in de winkel.

Ik denk dat je aan de Peavey Vypyr een leuke metal amp hebt. Meerdere mogelijkheden zodat je kan uitzoeken wat je wilt. Line 6 heb ik ook slechte dingen over gehoord. Maar dat kan inmiddels ook wel eens verandert zijn.
Kijk ook eens bij de Vox Valvetronix serie. Zit een buisje in. Vind ik wel lekker klinken. Veel beter dan de roland cube die ik toen ook testte.
Wat is ej budget voor de versterker trouwens?

geert1976
16 januari 2011, 11:55
ik heb even rond gekeken voor wat amps,

peavey vypyr 75 watt
line 6 spider IV 75
peavey envoy 110

qua gitaren 2e hands, daar zijn mijn ouders niet zo dol op, dus dat heb ik zelf liever ook niet, budget van de gitaar staat los van de versterker, en ik ben ook berijd om mijn budget wat op te rekken als het nodig is, maar dan wil ik echt wel iets. (dus geen stagg o.i.d)

groetjes,

check gewoon MP er is zat leuk spul te koop, voor leuk geld:ok:

Winterwhise
16 januari 2011, 11:58
mijn budget voor de versterker ligt rond de 250~300 euro, maar zoals ik zei kan ik dit wel iets (met 50~100 euro) uitrekken...

qua gitaar heb ik nu dit op het oog:
(http://www.dwmusicstore.com/epiphone-club-limited-edition-negative-p-13721.html)

maar ik weet niet of ik deze kan gebruiken voor metal, bij deze winkel heb ik overigens ook mijn basgitaar gekocht, en je krijgt in het eerste jaar een gratis check of je gitaar nog wel helemaal oké is, nanderbij is de service van deze winkel erg goed. (heb er 3 uur mogen spelen, toen gingen ze 15 minuten later dicht voor mij omdat ik nog aan het twijfelen was...)

groetjes,

Jasper.
16 januari 2011, 12:08
Lijkt me een leuke gitaar. Ziet er ook wl mooi uit vind ik. Maar weet idd niet of deze pups geschikt zijn voor metal. Even een reactie van de epiphoneexperts afwachten dus.

newbreed
16 januari 2011, 12:13
[QUOTE=Winterwhise;2556320]hallo allemaal,



Die esp 50 serie zou ik niet doen. Zijn dacht ik niet eens
Van hout gemaakt maar een of ander vaag geperst aftreksel.
En zoals Timo al schreef. Koop geen cheapo gitaar met
Een nep- floyd want het blijft niet in stemming
Kijk eens naar een 2nd hand Charvell model 3 of
Check bij Bo-el de Nicky B gitaren.
Er is een merkloze bo-el voor onder de 200 euro waar je
Absoluut metal op kunt spelen en die kwalitatief alle
Gitaren onder de €300 van tafel veegt.
Bij de Nicky B serie is de goedkoopste GG ook
Erg leuk voor metal maar ik denk net €100 boven je budget.
Dus ff doorsparen!

Jimwoud
16 januari 2011, 12:37
Die Les Paul is prima voor metal, gave gitaar ook.

Voor een versterker, 2de hands Randall RG75 of een Peavey Bandit.

The Unforgiven
16 januari 2011, 12:53
Ik zou niet voor zo'n grote versterker gaan, thuis moet je echt lef hebben om 75 watt open te draaien want de ramen vliegen eruit!
Voor thuis gebruik is 15 watt al ruim genoeg, en vaak zelfs nog te hard.

HUESSEN
16 januari 2011, 12:54
Voor een versterker, 2de hands Randall RG75 of een Peavey Bandit.

De Randall is idd. een degelijke versterker.Gaat goed hard en klinkt ook lekker voor metal en eigenlijk wel voor heel veel stylen.Heb deze versterker zelf ook(de G3) en gebruik hem de laatste tijd veel vaker dan mijn Fireball.En onder de €200,- moet het wel lukken 2e hands er een te vinden.

Winterwhise
16 januari 2011, 12:59
het hoeft niet percee hard te gaan (heb op mijn kamertje ook reptilen zitten, die kunnen er niet echt tegen als ie te hard staat), maar als ik eventueel met mijn "band" ga optreden moet ie wel wat pit hebben, vorige week heb ik ook op een mustang gespeeld met extra distorsion en dat klonk ook wel leuk, maar ik ga is goed rond kijken voor zo'n randall

Trecion
16 januari 2011, 13:10
Wat dacht je van een Blackstar HT-1 (combo)
http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Blackstar-HT-1-Combo-/art-GIT0020160-000

+

een line 6 pod 2.0 voor de effectjes
http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gitaren/Multi-effecten/Line-6-POD-2.0-/art-GIT0002405-000

+

Schecter omen 6 (white maar andere kleuren bestaan ook)

http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Schecter-Omen-6-WH-White-Gloss/art-GIT0018293-000?recId=27cf8353-0df1-4b5b-a3ea-58d08e3db905&campaign=EPOQ

Dit zijn allemaal spullen die een gemiddelde gitaarwinkel wel heeft of kan bestellen (met uitzondering van de gitaar maar ik geloof dat feedback Schecter heeft)

Met dit setje heb je al een beter begin dan ik ooit mee begonnen ben.

Totaal €626,-.

Je zou er voor kunnen kiezen om voor ipv een combo ook de head te kopen met een cabinet, dit is wel duurder.


Edit: als je in een band wilt gaan spelen en die Blackstar bevalt je zou je ook de Blackstar HT50 kunnen proberen. is wel een stuk duurder.

Winterwhise
16 januari 2011, 13:58
bedankt voor al jullie reacties, ik ga komende week naar een paar winkels om even te informeren wat ze hebben en wat ze kunnen bestellen, zoals het er nu uit ziet denk ik toch dat ik voor de LP negative ga, en de versterker moet ik er nog even bij zoeken.

(ik ga naast de LP nog wat deans, en BC's uitproberen, kijken of er heel veel verschil in zit)

groetjes,

Goeiemorgen
16 januari 2011, 14:17
Ik kan al vast zeggen dat de epiphone LP loeizwaar is (14-15 pond/ 7,5 kilo)
Zelf speel ik wel eens over een Randall RG75 bij gitaarles, niet mijn persoonlijke favoriet.
Zelf heb ik een vox vt 15 versterker, waar ik wel blij mee ben.

Pickel
16 januari 2011, 14:55
in dit topic zijn zowel de peavey vypyr, als Schecter voorbij gekomen.... d'as mijn combi (heb een Omen Extreme)... echt zat metallmogelijkheden.... die hoef je echt niet via het net te bestellen hoor.... ff naar Alkmaar gaan.. en je kunt testen.. (die Omen blijft ook nog eens binnen je budget van 400,-)

Schecters:
http://www.spanjaardmuziek.nl/shop/advanced_search_result.php?keywords=schecter&osCsid=9a45c73c6c67998c30adcb0832310d8e&x=0&y=0

Vypyrs:
http://www.spanjaardmuziek.nl/shop/advanced_search_result.php?keywords=vypyr&x=0&y=0

Doe er je voordeel mee...

rensiemetal
16 januari 2011, 15:04
Ik zal een versterker kopen van niet meer dan 30 watt, aangezien het anders overal doorheen klinkt. (bozer ouders enz...)

Winterwhise
16 januari 2011, 15:20
ff naar Alkmaar gaan.. en je kunt testen..

ja, dat is het hem juist, ik kan niet even zo naar alkmaar... woon onder utrecht, en een treinkaartje van 26,- om alleen te kijken (en te spelen, en heel heel misschien te kopen) hoeft van mijn niet echt... misschien dat 1 van mijn ouders er binnenkort naar toe gaat, maar iniedergeval alsnog bedankt

Trecion
16 januari 2011, 15:23
Je kan ook gewoon bij musicstore bestellen, thuis testen en als het niet bevalt gewoon terugsturen en krijg je je geld terug.

Winterwhise
16 januari 2011, 17:08
de 30 dagen geld terug actie is inderdaad slim, heb even verder gekeken, en ben er achtergekomen dat thomann dit ook heeft, en thomann heeft een groot aanbod aan Schecters, dus inderdaad, ik heb er een gevonden

SCHECTER DIAMOND OMEN 7 EXTREME BCH
7-snaarig,

op dit forum heeft Schecter wel een goede reputatie volgens mijn, dus is dit een goed geschikt model?

groetjes,

rensiemetal
16 januari 2011, 18:37
Ik raad je ten zeerste af een 7 snarige gitaar te nemen als je nog niet ervaren genoeg bent met een 6snarige gitaar.

Pickel
16 januari 2011, 18:43
Ik zal een versterker kopen van niet meer dan 30 watt, aangezien het anders overal doorheen klinkt. (bozer ouders enz...)

klopt, die Vypyr die ik heb is de 30W versie. Helmaal op high-gain is mastervolume op 1,5 hard zat voor in huis.... hij kan tot 13(!)

Trecion
16 januari 2011, 18:46
Ik raad je ten zeerste af een 7 snarige gitaar te nemen als je nog niet ervaren genoeg bent met een 6snarige gitaar.

Waarom? er is niet veel anders aan.


@Ts: ik heb zelf een schecter tempest custom en die bevalt me prima. Ik moest de mijne alleen zelf nog afstellen want die was niet al te best out the box.

The Unforgiven
16 januari 2011, 18:58
Ik raad je ten zeerste af een 7 snarige gitaar te nemen als je nog niet ervaren genoeg bent met een 6snarige gitaar.

Eens, ga lekker oefenen op een 6 snarige gitaar. Met jouw gitaarervaring zullen er nog niet veel nummers zijn waarbij je een 7 snarige gitaar nodig hebt, en dan zit die extra snaar alleen maar in de weg.

Winterwhise
16 januari 2011, 19:29
oke, dan is het inderdaad niet handig om met 7 snaren te beginnen, bedankt ^^

misschien is de DEMON 6 dan meer wat voor mij: http://www.thomann.de/nl/schecter_diamond_demon_6_fr_sbk.htm
6-snarig, metal, en valt maar net iets buiten 't budget (wat ik er wel voor over heb)

groetjes,

Trecion
16 januari 2011, 19:54
die heeft weer een Floyd Rose (FR). Ik zou naade Schecter omen 6 serie kijken zoals die wat ik eerder linkte, die krijg je ook in het zwart en heb je extra geld over voor in je amp te steken of een pedaaltje. Je kan ook overwegen om de PU's te vervangen maar das meer iets voor later.

caliban
16 januari 2011, 22:06
7-snarig zou ik ook zeker niet doen om te starten. En ik zou zeker een tweedehandsje niet uitsluiten. Zoek wat op MP, als het bij je in de buurt is, kan je ineens testen. Doe er zo enkele, heb je al een beter idee van wat je wil, en kan je er eventueel een uit kiezen.

Rembull1980
17 januari 2011, 08:40
Een 2de hands high-end gitaar is ook zeker betaalbaar. Lijkt mij meer aan te raden.. maar ieder zijn keuze ;)

munkie
17 januari 2011, 12:58
Je houdt niet van een platte neck, dan vallen de meeste Ibanez'en af. Een tijdje geleden hadden ze de SZ serie, vond ik erg goed, dubbele humbuckers, vaste brug, rond nekje. Cort heeft ook leuk en betaalbaar spul. Versterking: Roland Cube 30/60 heeft ook een leuk metal standje. Pedalen; Boss.

Probeer een vriend/kennis/oom te vinden met jaren gitaar ervaring en ga dan kijken op MP enz. Alles 2dehands kopen dan heb je geen afschrijving. Je woont centraal in NL in Utrecht, tel je zegeningen, ik woon buiten de bewoonde wereld.

HaroldA
17 januari 2011, 13:11
Een tijdje geleden hadden ze de SZ serie, vond ik erg goed, dubbele humbuckers, vaste brug, rond nekje.

Dikke aanrader! :ok:

Een SZ320 heb je al voor rond de €200,- en 1 uit de 500 serie hoeft niet eens zoveel duurder te zijn!

http://images.buzzillions.com/images_products/06/71/80847_raw.jpg

marter544
17 januari 2011, 14:02
Ibanez SZ is zeker een goede. Ik heb een SZ520, gekocht voor 200 euro inc. gator case. Lekker volle hals, mooi stukje hout ook. De pups was ik wat minder tevreden over, maar ik (en velen hier) ben gewoon hartstikke verwend, de pups doen et verder prima. Er zit nu GFS in maar dat is ook maar zozo, daar snap ik de hype nog niet helemaal van.. Dit is de mijne:

http://dl.dropbox.com/u/13617738/P1000909bewerkt.jpg

Schecter is ook een goed idee, heb zelf een Tempest Custom met duncans, en dat is echt een wereldgitaar. Kwa amp, tja, een 2ehands valvestate of randall zal et wel doen, maar je wil niet 2e hands. Ik vind dan de VOX vtxl series ontzettend fijn, zeker voor de zwaardere muzieksoorten.

Winterwhise
17 januari 2011, 14:08
Ibanez SZ is zeker een goede. Ik heb een SZ520, gekocht voor 200 euro inc. gator case. Lekker volle hals, mooi stukje hout ook. De pups was ik wat minder tevreden over, maar ik (en velen hier) ben gewoon hartstikke verwend, de pups doen et verder prima. Er zit nu GFS in maar dat is ook maar zozo, daar snap ik de hype nog niet helemaal van.. Dit is de mijne:

http://dl.dropbox.com/u/13617738/P1000909bewerkt.jpg




zekers een mooie gitaar, mag ik heel brutaal zijn en vragen waar je deze heb aangeschaft?

groetjes,

marter544
17 januari 2011, 14:11
gitaarmarkt.nl, nieuw vind je zoiets niet voor die prijs.. Volgens mij kun je deze gitaren uberhaupt niet meer nieuw kopen.

smullie
17 januari 2011, 14:11
Ibanez SZ is zeker een goede. Ik heb een SZ520, gekocht voor 200 euro inc. gator case. Lekker volle hals, mooi stukje hout ook. De pups was ik wat minder tevreden over, maar ik (en velen hier) ben gewoon hartstikke verwend, de pups doen et verder prima. Er zit nu GFS in maar dat is ook maar zozo, daar snap ik de hype nog niet helemaal van.. Dit is de mijne:

http://dl.dropbox.com/u/13617738/P1000909bewerkt.jpg

Schecter is ook een goed idee, heb zelf een Tempest Custom met duncans, en dat is echt een wereldgitaar. Kwa amp, tja, een 2ehands valvestate of randall zal et wel doen, maar je wil niet 2e hands. Ik vind dan de VOX vtxl series ontzettend fijn, zeker voor de zwaardere muzieksoorten.

Damn, man, 200€? Alleen al om aan de muur te hangen in mijn living zou ik dat ervoor geven... :crazyhappy: (in praktijk zouden vooral mijn andere gitaren tegen de muur blijven hangen denk ik)

Heel mooi ding...

Maleco
17 januari 2011, 14:11
Voor 200 euro gok ik op tweedehands,.
Ze komen nog wel eens voorbij, ik heb hem ook tweedehands gehaald

Liquid_Metal
17 januari 2011, 14:14
Met Ibanez of Schecter heb je een heel goede gitaar voor een lage prijs. Als je idd geen shredneck wilt valt een hoop Iba-spul af.
Ik heb zelf een poos terug een Schecter Omen Extreme 7 gekocht voor 160 euro 2ehands en ben daar erg tevreden over. Hij speelt niet zo snel als mijn Musicman, klinkt niet zo lekker als mijn PRS en ziet er niet zo tof uit als mijn aanstaande Mayones, maar de prijs-kwaliteit verhouding is uitmuntend (ook nieuw).

caliban
17 januari 2011, 16:14
Aanstaande mayonaise, nice :) coole gitaren vind ik..

HaroldA
17 januari 2011, 16:19
Met Ibanez of Schecter heb je een heel goede gitaar voor een lage prijs. Als je idd geen shredneck wilt valt een hoop Iba-spul af.

... behalve de SZ serie, die hebben wel een dikkere nek.

Ik heb ook een S2020x prestige gehad die een veel dikkere nek had dan mijn RG560.

Senator
17 januari 2011, 20:55
hallo allemaal,

ik ben opzoek naar mijn eerste metal gitaar,
heb al een paar modellen geprobeerd dus weet wel een paar dingen wat ik wel en niet wil.

mijn budget is ong. 300~400 euro. maar dan moet echt alles goed zijn,
ik wil namelijk het liefst een ronde hals (dus niet afgeplat zoals de http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/ibanez/rg-470-ah-ntf)
ik wil een tremolo arm er op,
en ik wil kunnen tabben, (dus een humbucker (o.i.d) bij de hals)

het model maakt niet heel veel uit, ook niet als het een appart model is (bijvoorbeeld Dean), maar veel van de BC Rich modellen vind ik niet echt mooi.

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen,

groetjes,

Om metall te kunnen spelen moet je 2 dingen hebben....

1# Heulveul geld
2# Veel vlieguren op je gitaar!!

En geloof me begin met #2 omdat hier tijd in gaat zitten die niet te koop is...

Met elke gitaar die je koopt kun je "metall" spelen...

Wat jij vraagt is, waar moet ik op letten bij de aankoop van een gitaar,

Let erop dat de constructie van de gitaar goed is, een humbrucker is handig voor het nodige gain...en zorg ervoor dat de kleur "stoer" is, een roze gitaar is nooit metall ;-)

Belangerijk is de hals, deze moet goed zijn!!! Zorg ervoor dat je snaren niet tever van de hals af staan.. Vaste brug of tremelo, tja, niet intressant in dit stadium denk ik ;-)

Hang je in dit prijssegment niet teveel op aan "merken" enzo..

Ga vooral informatie inwinnen bij winkels en koop 2de hands, meer gitaar voor je geld ;-)

succes

Trecion
17 januari 2011, 21:11
Met een roze gitaar laat je wel je ballen zien :rockon:

Jilles
17 januari 2011, 21:15
Om metall te kunnen spelen moet je 2 dingen hebben....

1# Heulveul geld
2# Veel vlieguren op je gitaar!!

En geloof me begin met #2 omdat hier tijd in gaat zitten die niet te koop is...

Met elke gitaar die je koopt kun je "metall" spelen...

Wat jij vraagt is, waar moet ik op letten bij de aankoop van een gitaar,

Let erop dat de constructie van de gitaar goed is, een humbrucker is handig voor het nodige gain...en zorg ervoor dat de kleur "stoer" is, een roze gitaar is nooit metall ;-)

Belangerijk is de hals, deze moet goed zijn!!! Zorg ervoor dat je snaren niet tever van de hals af staan.. Vaste brug of tremelo, tja, niet intressant in dit stadium denk ik ;-)

Hang je in dit prijssegment niet teveel op aan "merken" enzo..

Ga vooral informatie inwinnen bij winkels en koop 2de hands, meer gitaar voor je geld ;-)

succes

Niet helemaal waar Senator..
Je kunt op elke gitaar metal spelen, maar als je een bevredigend resultaat wilt heb je afgezien van de juiste techniek en ervaring ook een gitaar nodig die het geluid kan geven wat je voor ogen hebt.
Humbuckers zijn dan eigenlijk echt wel een vereiste, omdat ze het piepen/rondzingen onderdrukken. Je kunt je geluid dan zwaarder vervormen. (:rockon:)

Verder zou ik lekker voor een vaste brug gaan. Zoals al eerder gezegd is, bespaar je jezelf hiermee een hoop ellende (in deze prijsklasse, ivm kwaliteit).

Die hals is boven alles een kwestie van persoonlijke voorkeur, zeker op je eerste gitaar. Test een hoop en kijk welke hals je het meest ligt.
Nog even over de afstand van de snaren boven de hals (ook wel de actie van de gitaar genoemd): Als je je keuze ergens op maakt, doe dat dan niet hierop. Bij winkels zoals Feedback in Rotterdam staan de gitaren soms echt ruk afgesteld, ofwel met een te hoge actie, ofwel met een veels te lage actie. Dit is allemaal te verhelpen door een simpele afstelbeurt bij een gitaarboer. Je kunt alles dan naar eigen wens laten afstellen.

Ik hoop dat je een fijne gitaar kunt vinden die doet wat je wil dat hij doet. Probeer trouwens ook de Dean Cadillac Select uit, de mijne is echt super. Zit in je prijsklasse, maar hij moet je wel aanstaan. Afwerking en kwaliteit is in ieder geval top en laat zich meten met epiphones van 150 euro duurder.

Succes,
Jilles

Jasper.
17 januari 2011, 21:17
Met een roze gitaar laat je wel je ballen zien :rockon:

Ik wou net zeggen, Een roze gitaar is juist errug metuhl! Hair/glam metal.
Had Kai Hanssen niet een roze ESP?

Senator
17 januari 2011, 21:28
Ik wou net zeggen, Een roze gitaar is juist errug metuhl! Hair/glam metal.
Had Kai Hanssen niet een roze ESP?

ff offtoppic

Hair/Glam rock ;-) = geen metall !!!

maar ik heb niets tegen een goed partijtje glamrock ten top hoor....

nu weer ontopic

Winterwhise
18 januari 2011, 10:04
hey allemaal,

ik ga morgen naar de grootste gitaar winkel bij mij in de buurd, ga er heen met een vriend die al wat langer speeld, (±3 jaar) ga daar wat gitaren uitproberen,
ook de epi LP negative LE die ik wat eerder in dit topic genoemd heb, ik zal kijken wat zij me verder voorschrijven. ik zal als ik er ben geweest wel effkes de gitaren hiero op het forum noemen, misschien kunnen jullie dan mee oordelen ofzo.

groetjes,

Steven Otto
18 januari 2011, 10:39
Ik wou net zeggen, Een roze gitaar is juist errug metuhl! Hair/glam metal.
Had Kai Hanssen niet een roze ESP?

Jaaaa :P

http://www.youtube.com/watch?v=rp3UA807RKc
2:14 :rockon:

Sorry voor dit muzikale off-topic intermezzo.

interessander
18 januari 2011, 10:46
hey allemaal,

ik ga morgen naar de grootste gitaar winkel bij mij in de buurd, ga er heen met een vriend die al wat langer speeld, (±3 jaar) ga daar wat gitaren uitproberen,
ook de epi LP negative LE die ik wat eerder in dit topic genoemd heb, ik zal kijken wat zij me verder voorschrijven. ik zal als ik er ben geweest wel effkes de gitaren hiero op het forum noemen, misschien kunnen jullie dan mee oordelen ofzo.

groetjes,

Goed plan, de beste manier om gitaren echt te vergelijken. En niet enkel gebaseerd op plaatjes, specs en filmpjes, succes!

caliban
18 januari 2011, 10:48
buurd, speeld

Dat gaat er echt over :stop:

Nivlem
18 januari 2011, 12:00
Whiterwhise, ik heb gezien dat je wintersun en arch enemey wilt gaan spelen, ik neem aan dat je weinig tot geen ervaring op de gitaar hebt? Je snapt wel dat je daar echt goeie discipline voor moet hebben, en ik zou idd voor een vaste hals kiezen, ook omdat je die bouten niet hebt bij je hoge noten, wat niet fijn is om te spelen omdat je je duim niet goed kan plaatsen.

Ik kijk uit naar wat je hebt gehaald, en succes, en veel metal plezier:rockon:

TimoSomers
18 januari 2011, 12:06
Een vaste hals is sowieso wel fijn.

ShredTallicA
18 januari 2011, 12:25
Stel je voor, laat je hals halverwege een nummer los :crazyhappy:

Jasper.
18 januari 2011, 12:53
Stel je voor, laat je hals halverwege een nummer los :crazyhappy:


Buiten off topic ben ik een lief en behulpzaam jongetje en probeer ik naar mijn volste vermogen mensen te helpen :)

:???:

Volgens mij dien jij hier ook niet echt serieus genomen te worden :p

Liquid_Metal
18 januari 2011, 13:42
Dat gaat er echt over :stop:

Da's pas Metuuhll :blast:

Anyway, goed om te testen. Gebruik je oren en probeer zo objectief mogelijk te zijn. Laat prijskaartjes en merken buiten beschouwing en oordeel over sound, speelcomfort en looks.
Een aanrader: speel de gitaar eerst eens zonder versterker. Sommige gitaren klinken dan al voor geen meter en je kunt je goed focussen op bespeelbaarheid.

smullie
18 januari 2011, 13:49
Ik meen hier ergens gelezen te hebben dat je toch al een anderhalf jaar speelt, waarvan je een jaar gitaarles gevolgd hebt. Dat is in mijn ogen toch zeker en vast niet meer strikt te zien als beginnertje... :makeup:

Volgens mij heb je dan toch al genoeg "ervaring" om echt voor jezelf uit te maken of een gitaar voor jou al dan niet goed aanvoelt. :soul:
Je gaat naar de gitaarwinkel met een maat die langer speelt dan jij, je weet wat je wil spelen en je hebt een budget dat toch al wat hoger is dan wat de meesten aan hun eerste gitaar willen uitgeven. Volgens wat ik hier meestal lees in de topics van anderen die raad vragen ivm welke gitaar ze moeten kopen ben jij dus goed bezig. :rockon:

Niet dat je dat van mij moet aannemen, want eigenlijk ben ik wss meer beginner dan jij... :makeup:

ShredTallicA
18 januari 2011, 15:39
@Jasper:

Ghehe.. :soinnocent:

@TS:

Gebruik uw oren en niet uw ogen, metal kun je ook op een zuurstokroze hello kitty gitaar spelen! :rockon:

Rohtagran
18 januari 2011, 15:45
@ ShredTallicA: Maar een zuurstokroze hello kitty gitaar is dan toch ook wel het toppunt van extreme metal :rockon:

smullie
18 januari 2011, 16:06
@ ShredTallicA: Maar een zuurstokroze hello kitty gitaar is dan toch ook wel het toppunt van extreme metal :rockon:

Ik vind het eerder punk dan metal... :punk:
Een roze Nijntje gitaar daarentegen... Dat is iets anders... :blast:

Ik zou zelf nooit voor een roze gitaar gaan om metal mee te spelen... Past niet bij mijn appelblauwzeegroene podiumtenue... :makeup:

Rennoc
19 januari 2011, 04:46
opzich is een goedkope tremelo niet zo erg zo lang je weet hoe je een tremelo moet onderhouden.
alleen het probleem is bij goedkopere tremelos is dat het echt een rot klus is om te doen.
bijv bij gotoh/floyd rose heb je aan de achterkant inbusschroeven om je snaar lengten intestellen.
Bij goedkope modellen moet je bijv. de snaar los maken het schroefje in de zadel los draaien zadel verplaatse snaar vast maken snaar
stemmen kijken of die goed is staat die niet goed mag je het opnieuw doen.
Wat zo wie zo vervelend aan tremelos is dat wanneer je de snaren vervangt je dan weer de veren van je tremelo mag aanpassen doe je dit
niet kan de intonatie gaan afwijken of je gitaar wordt zelfs onspeelbaar.
Je checkt je veren ook als je 1 snaar vervangt puur om je gitaar in top conditie te houden (je veren spanning moet gelijk aan je snaren spanning zijn).
het probleem is alleen dat dit vaker voorkomt bij goedkope modellen waardoor ze dus vaker ontstemmen.

Gotoh/Floyd rose = Veel onderhoud
B merken = Heel veel onderhoud

(Dat was wat info over tremelos)

Kwa gitaren kan ik je aanraden om voor een mahonie body te kijken (dat geeft een zware klank aan je sound).
Als je voor een epiphone les paul gaat raad ik je aan die tweedehands te kopen dan hou je meschien nog wat centjes over om er emg 81/85
in te zeten of een duurdere amp te kopen.
Een vriend van mij heeft paar maanden geleden en ibanez rg350m gekocht.
Lekker gitaartje voor dat geld :punk: er zit een goed geluid in en er is niks mis met de tremelo.

ff wat gitaren

Dean Guitars Vendetta 3.0
Ibanez RGA42
Ibanez rg350m
Schecter Active/Omen
tweedehands Schecter Demian (elite)
Een duurdere Epiphone les paul (tweedehands)
Tweedehads Esp ltd die in de winkel duurder zijn dan 450€ om te voorkomen dat je geen brandhout koopt.

Amps
Tweedehands bugera 6262/333XL (2X12)
Peavey Valveking
Peavey Vypyr
Line6 Spider (als je er van houdt)

Begin nooit aan een Marshall mg100
En de Feedback in utrecht heeft slechte medewerkers ik heb het daar vaker mee gemaakt dat ze geen ideei hebben waar ze over praten.

Ik zag dat je in Houte woont.
Ik woon zelf in driebergen ik heb hier een Bugera 6262 Staan een budget merk maar met een super sound en een line 6 spider3 30 watt.
Kwa gitaren heb ik hier Epiphone Les paul 1959 replica/Bc rich Warlock/Ibanez js100
Die epiphone heb ik ook tweedehands gekocht voor 250€ :ok: geen seconde spijt van gehad

Als je wat wilt Testen moet je het maar zegen :P

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen :blast:

(sorry voor mijn slechte nederlandse grammatica:hippie:)

newbreed
19 januari 2011, 07:57
Humbuckers zijn dan eigenlijk echt wel een vereiste, omdat ze het piepen/rondzingen onderdrukken. Je kunt je geluid dan zwaarder vervormen. (:rockon:)

Er zijn genoeg metalgitaristen met singlecoils hoor hoewel je
Dan meer in de hardrockhoek komt (blackmore, malmsteen)
En als je een strakje toon bij metal wilt is teveel gain
Echt niet aan te raden
Wat de brug betreft , in deze prijsklasse is het
Inderdaad beter om een vaste brug te hebben. Niet alleen
Ivm stemproblemen maar ook ivm de hardheid van het metaal.
Goedkope trems zijn meestal van te zacht metaal gemaakt
Waardoor ze snel slijten
(

zoonchild
19 januari 2011, 13:28
opzich is een goedkope tremelo niet zo erg zo lang je weet hoe je een tremelo moet onderhouden.
alleen het probleem is bij goedkopere tremelos is dat het echt een rot klus is om te doen.
bijv bij gotoh/floyd rose heb je aan de achterkant inbusschroeven om je snaar lengten intestellen.
Bij goedkope modellen moet je bijv. de snaar los maken het schroefje in de zadel los draaien zadel verplaatse snaar vast maken snaar
stemmen kijken of die goed is staat die niet goed mag je het opnieuw doen.
Wat zo wie zo vervelend aan tremelos is dat wanneer je de snaren vervangt je dan weer de veren van je tremelo mag aanpassen doe je dit
niet kan de intonatie gaan afwijken of je gitaar wordt zelfs onspeelbaar.
Je checkt je veren ook als je 1 snaar vervangt puur om je gitaar in top conditie te houden (je veren spanning moet gelijk aan je snaren spanning zijn).
het probleem is alleen dat dit vaker voorkomt bij goedkope modellen waardoor ze dus vaker ontstemmen.

Gotoh/Floyd rose = Veel onderhoud
B merken = Heel veel onderhoud

(Dat was wat info over tremelos)

Kwa gitaren kan ik je aanraden om voor een mahonie body te kijken (dat geeft een zware klank aan je sound).
Als je voor een epiphone les paul gaat raad ik je aan die tweedehands te kopen dan hou je meschien nog wat centjes over om er emg 81/85
in te zeten of een duurdere amp te kopen.
Een vriend van mij heeft paar maanden geleden en ibanez rg350m gekocht.
Lekker gitaartje voor dat geld :punk: er zit een goed geluid in en er is niks mis met de tremelo.

ff wat gitaren

Dean Guitars Vendetta 3.0
Ibanez RGA42
Ibanez rg350m
Schecter Active/Omen
tweedehands Schecter Demian (elite)
Een duurdere Epiphone les paul (tweedehands)
Tweedehads Esp ltd die in de winkel duurder zijn dan 450€ om te voorkomen dat je geen brandhout koopt.

Amps
Tweedehands bugera 6262/333XL (2X12)
Peavey Valveking
Peavey Vypyr
Line6 Spider (als je er van houdt)

Begin nooit aan een Marshall mg100
En de Feedback in utrecht heeft slechte medewerkers ik heb het daar vaker mee gemaakt dat ze geen ideei hebben waar ze over praten.

Ik zag dat je in Houte woont.
Ik woon zelf in driebergen ik heb hier een Bugera 6262 Staan een budget merk maar met een super sound en een line 6 spider3 30 watt.
Kwa gitaren heb ik hier Epiphone Les paul 1959 replica/Bc rich Warlock/Ibanez js100
Die epiphone heb ik ook tweedehands gekocht voor 250€ :ok: geen seconde spijt van gehad

Als je wat wilt Testen moet je het maar zegen :P

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen :blast:

(sorry voor mijn slechte nederlandse grammatica:hippie:)

En dit verhaal is dus duidelijk een kwestie van de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Veel geblaat maar weinig wol. Zo werkt het dus niet. Zorg eerst maar dat je weet waar je over praat voordat je anderen advies geeft. Dit slaat ECHT nergens op.

zoonchild
19 januari 2011, 13:43
hallo allemaal,

ik ben opzoek naar mijn eerste metal gitaar,
heb al een paar modellen geprobeerd dus weet wel een paar dingen wat ik wel en niet wil.

mijn budget is ong. 300~400 euro. maar dan moet echt alles goed zijn,
ik wil namelijk het liefst een ronde hals (dus niet afgeplat zoals de http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/ibanez/rg-470-ah-ntf)
ik wil een tremolo arm er op,
en ik wil kunnen tabben, (dus een humbucker (o.i.d) bij de hals)

het model maakt niet heel veel uit, ook niet als het een appart model is (bijvoorbeeld Dean), maar veel van de BC Rich modellen vind ik niet echt mooi.

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen,

groetjes,

Blijf verre van de goedkope Epi's.........die krengen ontstemmen voortdurend..vooral bij intensief spel. Zoek naar een redelijk eenvoudige gitaar zonder trem. Schecter heeft een aantal aardige opties. Zorg er in ieder geval voor dat je brug element goed klinkt. Aangezien je van Arch Enemy houdt kun je er later nog altijd voor kiezen om te upgraden naar een Seymour Duncan JB of als je met echt veel gain wilt spelen kun je er een EMG oid in zetten om de boel strak te houden.

Je speelt nog niet zo lang dus zal de nadruk in het begin sowieso liggen op het spelen van de ritmepartijen. Proberen om de boel strak te krijgen. Tapping en dergelijke komt later wel. Je kunt overigens ook vaak beter een versterker met een goed basis geluid kopen waaraan je naderhand door middel van pedaaltjes geluiden toevoegt dan een versterker met een HELE hoop mogelijkheden die allemaal maar redelijk/matig klinken. Beter 4 goede geluiden dan 50 matige.


Gr

Zoon

zoonchild
19 januari 2011, 13:55
hallo allemaal,

ik ben opzoek naar mijn eerste metal gitaar,
heb al een paar modellen geprobeerd dus weet wel een paar dingen wat ik wel en niet wil.

mijn budget is ong. 300~400 euro. maar dan moet echt alles goed zijn,
ik wil namelijk het liefst een ronde hals (dus niet afgeplat zoals de http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/ibanez/rg-470-ah-ntf)
ik wil een tremolo arm er op,
en ik wil kunnen tabben, (dus een humbucker (o.i.d) bij de hals)

het model maakt niet heel veel uit, ook niet als het een appart model is (bijvoorbeeld Dean), maar veel van de BC Rich modellen vind ik niet echt mooi.

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen,

groetjes,

Tappen staat overigens ook los van de elementen die je op je gitaar hebt zitten. Hoe meer gain je hebt hoe makkelijker het wordt en hoe dunner je hals hoe makkelijker daar, in mijn ervaring, boven op. Maar alles hangt natuurlijk af van persoonlijke voorkeur. Tapping is een techniek die je zult moeten leren. Maar ben gewoon realistisch en stel jezelf een paar doelen en werk daar naartoe. Je speelt helaas niet zoals Steve Vai op 2 jaar tijd...tenzij jij natuurlijk een super talent bent. ;-)

Rennoc
19 januari 2011, 14:11
En dit verhaal is dus duidelijk een kwestie van de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Veel geblaat maar weinig wol. Zo werkt het dus niet. Zorg eerst maar dat je weet waar je over praat voordat je anderen advies geeft. Dit slaat ECHT nergens op.

Help jij dit jochie dan even mijn excuses.

HaroldA
19 januari 2011, 14:33
:ok: 2e hands Ibanez SZ serie!!! :ok:

Zo nu hou ik er over op...

zoonchild
19 januari 2011, 15:17
Als je zorgt dat je een redelijke gitaar hebt, en met dit budget, zonder trem, een versterker met een aardig clean en overstuurd geluid...........een goed distortion pedaaltje en hopelijk nog genoeg geld voor een aardig multi pedaal....dan kom je al een heel eind..

The Unforgiven
19 januari 2011, 16:30
Als je zorgt dat je een redelijke gitaar hebt, en met dit budget, zonder trem, een versterker met een aardig clean en overstuurd geluid...........een goed distortion pedaaltje en hopelijk nog genoeg geld voor een aardig multi pedaal....dan kom je al een heel eind..

Je kraakt iemand met een enorme en redelijk onderbouwde tekst af, en komt vervolgens met een korte tekst die vrijwel niet te begrijpen valt.

Iets met potten en zwartzien...

caliban
19 januari 2011, 17:44
Je kraakt iemand met een enorme en redelijk onderbouwde tekst af, en komt vervolgens met een korte tekst die vrijwel niet te begrijpen valt.

Iets met potten en zwartzien...

+1 :stop:

smullie
19 januari 2011, 18:02
Je kraakt iemand met een enorme en redelijk onderbouwde tekst af, en komt vervolgens met een korte tekst die vrijwel niet te begrijpen valt.

Iets met potten en zwartzien...

http://forum.motorum.be/images/smilies/owned.gif

zoonchild
19 januari 2011, 18:06
Je kraakt iemand met een enorme en redelijk onderbouwde tekst af, en komt vervolgens met een korte tekst die vrijwel niet te begrijpen valt.

Iets met potten en zwartzien...

Fair enough....... Er zijn nu eenmaal meerdere soorten tremolo's. Je hebt vintage tremolo's, floyd rose tremolo's, etc. Een vintage tremolo zal nooit zo stabiel zijn als een floyd tenzij je locking stemmechanieken opje gitaar zet...en dan nog. En het hangt natuurlijk ook af van je speelstijl. Speel je blues met een kleine tremolo beweging af en toe of speel je a la Steve Vai.

Gotoh is geen soort tremolo maar is een merk...net zoals bijvoorbeeld Schaller. Het is per definitie echt niet zo dat een Floyd enorm veel onderhoud vergt..je moet alleen weten hoe je ze af moet stellen. Als ze eenmaal goed zijn afgesteld en je er bij het verwisselen van de snaren rekening mee houdt dat je er even een blokje/gum tussen legt ter stabilisatie en de snaren een voor een vervangt en ze tevens oprekt dan is het een fluitje van een cent. Er zijn natuurlijk een aantal tremolo's op de markt waarbij dit wat langzamer gaat. Denk maar aan de Kahler Killer. Als je bij deze een heel setje moet vervangen dan ben je wat langer bezig.

Zolang je niet opeens in drop C gaat spelen of van snaardikte wisselt is een Floyd behoorlijk stabiel. Ik heb het hierbij natuurlijk wel over fatsoenlijke Floyds. Het wordt natuurlijk een ander verhaal als je te maken krijgt met een Floyd van 5 euro uit Zimbabwe. ;-) Het eerste wat je dan kunt doen is het kreng vastzetten. Ervoor zorgen dat ie alleen nog maar omlaag kan ipv omlaag en omhoog. Dit zorgt al voor een enorme verbetering. Er zijn op dit moment best wel een aantal floyds op de markt die, mits goed afgesteld en geblokt best wel stabiel zijn. En dan hoef je ECHT niet iedere keer met de springs te liggen klooien.

Je zal er voor moeten zorgen dat je tremolo, net als je elementen, versterker e.d., past bij je speelstijl. Speel je pop/blues etc..dan red je het best wel met een vintage trem......wil je echter a la Eddie Van Halen en consorten gaan spelen dan zul je je toch moeten bedenken.

zoonchild
19 januari 2011, 18:11
opzich is een goedkope tremelo niet zo erg zo lang je weet hoe je een tremelo moet onderhouden.
alleen het probleem is bij goedkopere tremelos is dat het echt een rot klus is om te doen.
bijv bij gotoh/floyd rose heb je aan de achterkant inbusschroeven om je snaar lengten intestellen.
Bij goedkope modellen moet je bijv. de snaar los maken het schroefje in de zadel los draaien zadel verplaatse snaar vast maken snaar
stemmen kijken of die goed is staat die niet goed mag je het opnieuw doen.
Wat zo wie zo vervelend aan tremelos is dat wanneer je de snaren vervangt je dan weer de veren van je tremelo mag aanpassen doe je dit
niet kan de intonatie gaan afwijken of je gitaar wordt zelfs onspeelbaar.
Je checkt je veren ook als je 1 snaar vervangt puur om je gitaar in top conditie te houden (je veren spanning moet gelijk aan je snaren spanning zijn).
het probleem is alleen dat dit vaker voorkomt bij goedkope modellen waardoor ze dus vaker ontstemmen.

Gotoh/Floyd rose = Veel onderhoud
B merken = Heel veel onderhoud

(Dat was wat info over tremelos)

Kwa gitaren kan ik je aanraden om voor een mahonie body te kijken (dat geeft een zware klank aan je sound).
Als je voor een epiphone les paul gaat raad ik je aan die tweedehands te kopen dan hou je meschien nog wat centjes over om er emg 81/85
in te zeten of een duurdere amp te kopen.
Een vriend van mij heeft paar maanden geleden en ibanez rg350m gekocht.
Lekker gitaartje voor dat geld :punk: er zit een goed geluid in en er is niks mis met de tremelo.

ff wat gitaren

Dean Guitars Vendetta 3.0
Ibanez RGA42
Ibanez rg350m
Schecter Active/Omen
tweedehands Schecter Demian (elite)
Een duurdere Epiphone les paul (tweedehands)
Tweedehads Esp ltd die in de winkel duurder zijn dan 450€ om te voorkomen dat je geen brandhout koopt.

Amps
Tweedehands bugera 6262/333XL (2X12)
Peavey Valveking
Peavey Vypyr
Line6 Spider (als je er van houdt)

Begin nooit aan een Marshall mg100
En de Feedback in utrecht heeft slechte medewerkers ik heb het daar vaker mee gemaakt dat ze geen ideei hebben waar ze over praten.

Ik zag dat je in Houte woont.
Ik woon zelf in driebergen ik heb hier een Bugera 6262 Staan een budget merk maar met een super sound en een line 6 spider3 30 watt.
Kwa gitaren heb ik hier Epiphone Les paul 1959 replica/Bc rich Warlock/Ibanez js100
Die epiphone heb ik ook tweedehands gekocht voor 250€ :ok: geen seconde spijt van gehad

Als je wat wilt Testen moet je het maar zegen :P

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen :blast:

(sorry voor mijn slechte nederlandse grammatica:hippie:)

Er zitten overigens op Floyds geen schroeven waarmee je de lengte van je snaar kunt instellen. Je klemt het uiteinde eenvoudig tussen het zadel en draait dan aan. En zolang je je snaren een voor een vervangt hoef je ecjt niet iedere keer met de veren aan de slag.

zoonchild
19 januari 2011, 18:13
Je kraakt iemand met een enorme en redelijk onderbouwde tekst af, en komt vervolgens met een korte tekst die vrijwel niet te begrijpen valt.

Iets met potten en zwartzien...

Ik kan er natuurlijk ook niets aan doen dat jij nogal langzaam van begrip bent......;) Of zal ik hier ook maar een enorme en redelijk onderbouwde tekst van maken?

Winterwhise
19 januari 2011, 19:20
Hallo allemaal,

bedankt voor de reacties, ik denk toch dat ik tremolo nog maar even achter wegen laat, en eerst maar gwoon zonder ga oefenen, ik bedoel, als ik een nummer op de ene gitaar kan spelen lukt het met een beetje oefenen ook op 'n ander, en dan zou ik e.v.t tremolo kunnen toevoegen,

wat ik nu voor gitaaren op het oog heb zijn,
Epiphone les paul negative
Epiphone G400 (moeten wel EMG's op)
Dean ZXP MWH
BC rich warlock bronze

versterkers
Line 6 spider
Fender frontman (moet wel pedaaltje bij)
Peavy vypyr

dit ga ik binnenkort allemaal uit testen, en kijken of het mij bevalt, (ik zou vandaag naar utrecht gaan, maar dat ging niet door i.v.b toetsweek) dus ik ga waarschijnlijk vrijdag (als mijn vouwfiets weer ge jepajeerd is)

ik houd jullie op de hoogte

groetjes,

Trecion
19 januari 2011, 20:59
hou er wel rekening mee dat als de minder "mooie" gitaar beter speelt dan die wat jij te gek vind, je beter voor de beter spelende kan gaan dan voor de looks.

btw: ik ga all-in op de les paul + vypyr :P

bramkh202
19 januari 2011, 21:02
je zou een ibanez rg model kunnen proberen
voldoet aan de eisen:punk:

Winterwhise
21 januari 2011, 19:39
ja, ik kan inderdaad een ibanez RG proberen, het enige probleem is dat ik er maar een paar (stuk of twee) in mijn budget range kan vinden, duss... ik zou deze twee natuurlijk kunnen proberen, en dat ga ik ook zekers doen.
anders zou het een GRG kunnen worden, maar ik heb hier verkeerde dingen over gelezen, bijvoorbeeld dat de GRG 270 niet meer wilt stemmen i.v.b de "floyd rose" die er op zit voor de rest spreekt dit model mij namelijk wel aan:
http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/ibanez/grg-270-b-bk

Chuck_S.
21 januari 2011, 19:52
Wat betreft RG's; Heb je mijn berichtje ontvangen WinterWhise?:)

caliban
21 januari 2011, 19:58
ja, ik kan inderdaad een ibanez RG proberen, het enige probleem is dat ik er maar een paar (stuk of twee) in mijn budget range kan vinden, duss... ik zou deze twee natuurlijk kunnen proberen, en dat ga ik ook zekers doen.
anders zou het een GRG kunnen worden, maar ik heb hier verkeerde dingen over gelezen, bijvoorbeeld dat de GRG 270 niet meer wilt stemmen i.v.b de "floyd rose" die er op zit voor de rest spreekt dit model mij namelijk wel aan:
http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/ibanez/grg-270-b-bk

Je budget, overweeg je dan tweedehands, of nog altijd niet?

En de GRG series zijn denk ik niet zo aan te raden, nooit over kunnen spelen, maar lijken me veel toegevingen gedaan om hem zo goedkoop te houden.

Winterwhise
21 januari 2011, 20:04
Je budget, overweeg je dan tweedehands, of nog altijd niet?

nee, ik zou het wel willen, maar mijn ouders hebben het liever niet, al komt het van de voorzichtigste persoon ooit af, ze hebben zelfs liever dat ze mee betalen aan iets nieuws dan dat ik 2e hands ga kijken, maar van dat mee betalen zou ook weinig komen.

Ik denk dat er niets anders op zit om dus nog maar even door te sparen, en dat opnieuw naar leuke modelen te kijken (evt wel met tremolo), (bijvoorbeeld een jackson, of een BC rich o.i.d)

duss, als jullie andere modellen hebben die jullie kunnen aanraden met een prijskaartje van max 500 eu, graag, altijd welkom ^^

groetjes,

Winterwhise
22 januari 2011, 08:38
was nog even aan het googlen, en toen stuite ik op de goedkopere reeks van jackson... heeft iemand ervaring met modelen zoals de js32 rhoads, of de dinky? want deze vallen nog makkelijk in mijn budget, en dat zou ik dus meet over houden voor bijvooreel een BOSS mt2 of voor een versterker, o.i.d

Gothra
22 januari 2011, 12:44
Jackson maakt prima gitaren hoor, ook in de lagere prijsklasse. Voor 50 euro meer heb je een DXMG dinky nieuw!

caliban
22 januari 2011, 14:16
nee, ik zou het wel willen, maar mijn ouders hebben het liever niet, al komt het van de voorzichtigste persoon ooit af, ze hebben zelfs liever dat ze mee betalen aan iets nieuws dan dat ik 2e hands ga kijken, maar van dat mee betalen zou ook weinig komen.

Ik denk dat er niets anders op zit om dus nog maar even door te sparen, en dat opnieuw naar leuke modelen te kijken (evt wel met tremolo), (bijvoorbeeld een jackson, of een BC rich o.i.d)

duss, als jullie andere modellen hebben die jullie kunnen aanraden met een prijskaartje van max 500 eu, graag, altijd welkom ^^

groetjes,
Ik zou hen echt proberen overtuigen, je hebt hier denk ik genoeg redenen gehoord waarom tweedehands te nemen, vertel dat gewoon tegen je ouders.

was nog even aan het googlen, en toen stuite ik op de goedkopere reeks van jackson... heeft iemand ervaring met modelen zoals de js32 rhoads, of de dinky? want deze vallen nog makkelijk in mijn budget, en dat zou ik dus meet over houden voor bijvooreel een BOSS mt2 of voor een versterker, o.i.d

Boss metalzone, niet doen gewoon :). Koop inderdaad een goeie versterker ;)

Bijl
23 januari 2011, 00:28
Bij Feedback in Rotterdam zag ik een Godin Redline I staan vandaag, voor 399 euro. Perfecte metalgitaar, ronde dikke hals, EMG pickup, en ik denk niet dat je voor dat geld iets beters gaat vinden dan dat. Ik weet niet of het een occasion is maar dan moet je dat maar niet aan je ouders vertellen.

Zoals je aan m'n signature ziet ben ik niet helemaal objectief maar ik weet wel waar ik over praat :seriousf:

Winterwhise
28 januari 2011, 12:10
ben gister direct vanuit school naar feedback gegaan om daat eens rond te kijken, (had niet heel lang de tijd, dus kon maar 1 gitaar proberen)
ik heb geprobeerd de:

BC Rich NJ Beast Speedloader
met floyd rose, en een dunnen hals,

deze hals speelde wel fijner als de hals van de Ibanez RG.

ik ga binnenkort ook nog even langs Rock palace, daar hebben ze namelijk een Epiphone Wilshire, deze leek mij ook wel interessant, echter weet ik niet goed wat voor een gitaar dit is...

groetjes,

JTB
28 januari 2011, 12:35
Bij Feedback in Rotterdam zag ik een Godin Redline I staan vandaag, voor 399 euro. Perfecte metalgitaar, ronde dikke hals, EMG pickup, en ik denk niet dat je voor dat geld iets beters gaat vinden dan dat. Ik weet niet of het een occasion is maar dan moet je dat maar niet aan je ouders vertellen.

Zoals je aan m'n signature ziet ben ik niet helemaal objectief maar ik weet wel waar ik over praat :seriousf:

Sow, 399 is een HELE nette prijs voor een Godin Redline 1. En het is idd een hele fijne gitaar, alleen de hals was iets dikker dan ik gewend was. Maar daar zijn Bijl en ik uitgekomen...

geert1976
28 januari 2011, 12:37
ben gister direct vanuit school naar feedback gegaan om daat eens rond te kijken, (had niet heel lang de tijd, dus kon maar 1 gitaar proberen)
ik heb geprobeerd de:

BC Rich NJ Beast Speedloader
met floyd rose, en een dunnen hals,

deze hals speelde wel fijner als de hals van de Ibanez RG.

ik ga binnenkort ook nog even langs Rock palace, daar hebben ze namelijk een Epiphone Wilshire, deze leek mij ook wel interessant, echter weet ik niet goed wat voor een gitaar dit is...

groetjes,

Een Wilshire is niet echt geschikt voor Metal:makeup:

Rembull1980
28 januari 2011, 12:58
was nog even aan het googlen, en toen stuite ik op de goedkopere reeks van jackson... heeft iemand ervaring met modelen zoals de js32 rhoads, of de dinky? want deze vallen nog makkelijk in mijn budget, en dat zou ik dus meet over houden voor bijvooreel een BOSS mt2 of voor een versterker, o.i.d

Ik heb een 2de hands RR model.. zeker een goed gitaartje. Vooral de nek ben ik erg onder de indruk van bij Jackson.

interessander
28 januari 2011, 13:06
Als tweedehands niet kan zou ik eens uitkijken naar een gitaar in de opruiming, dan heb je toch een nieuwe, en vaak beter dan wat je voor hetzelfde geld alleen nieuw kan kopen.
Maxguitars heeft een Sale op het moment bijvoorbeeld, daar zie ik wel een aantal gitaren staan die je misschien wel bevallen, een bc rich warlock exotic bijvoorbeeld.

Lennert
28 januari 2011, 13:12
Hij zit wel aan de top van je budget, maar dan heb je wel een van de weinige gitaren van die prijs met een fatsoenlijke trem:

Ibanez S420: http://www.rockpalace.com/product/Ibanez-S420-Weathered-Black

HUESSEN
28 januari 2011, 20:11
Is dit wat?? Met EMG's en een leuk model.

http://link.marktplaats.nl/417255105