PDA

View Full Version : HNGD: En de oude Nirvana fan is blij.



Wouter J
15 januari 2011, 20:51
Goed ik ging naar Amsterdam met de intentie om bij The String een Tokai SG te kopen (ze hebben al een tijdje een hele mooie witte SG Custom met drie Humbuckers daar) maar voordat ik daar naartoe zou gaan besloot ik eerst even bij De Plug langs te gaan om ze een gelukkig nieuwjaar te wensen. En bij het binnen lopen zag ik gelijk dat ik vandaag niet met een Tokai naar huis zou gaan.

http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/My%20musical%20instruments/100_1485.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/My%20musical%20instruments/100_1486.jpg

495 was ze maar dankzij de Vintage Lemon Drop die ik bij me had voor inruil redenen hoefde ik maar de helft van dat geld te betalen. Haar vorige eigenares heeft de brug humbucker vervangen, de stem mechaniken en heeft de topkam te diep uit gevijld waardoor de D en G snaren aanlopen, Maar niets wat ik niet kan oplossen.

Peter zei me dat de eigenares vlug geld nodig had en dat de gitaar er maar heel kort stond.

Maar de innerlijke Nirvana fan in mij is gelukkig want ik wilde al heel lang een Jag-Stang hebben.

Plant
15 januari 2011, 21:02
Kurt was toch linkshandig :???: (Flauw, maar ik kon het niet laten).

Congrats iig :cheerup:

RoelSmoel
15 januari 2011, 21:37
Niet mijn kopje thee.

Veel plezier ermee.

TDZH
15 januari 2011, 22:26
Dat ding vraagt er ook gewoon om tegen dingen aan geslagen te worden. En zo hoort het ook natuurlijk : )

Is wel een tof exemplaar geloof ik? Sowieso is de blauwe veel mooier dan die oranje + je hebt al een nieuwe humbucker, want die oude zijn zover ik weet kut. Zijn er geen andere slagplaten te krijgen voor deze dingen? Een effe witte lijkt me hier persoonlijk wel tof op.

Groeten van iemand die nog altijd een zwakke plek heeft voor Nirvana :)

YannickH
16 januari 2011, 12:30
1 van de lelijkste gedrochten ooit!
veel plezier ermee:ok:

Jasper.
16 januari 2011, 12:35
Mooie toets, verder vind ik hem niet zo mooi.

Maar mooi dat je als ouwe nirvana fan nog zoiets in handen krijgt.

Misery Signals
16 januari 2011, 12:38
Kurt zal toen al duidelijk heel erg aan de drugs :-)

MS

macwilliams
16 januari 2011, 12:44
Hahahaha dat ding is idd net als nirvana zelf, lekker in het gehoor maar te lillek om an'te kiek'n :D

Maar ik kan me voorstellen dat je als nirvana fan er helemaal blij mee bent. Daarom kan mijn BCrich warlock ook niet weg, om te spugen zo lelijk maar hey, als Kerry er op speelt is hij waanzinnig vetcool:ok:

Tupelo
16 januari 2011, 13:00
Na je the Paul dacht ik dat je op de goede weg was, maar gefeliciteerd, je hebt weer een gedrocht te pakken. :ok:

SEAL
16 januari 2011, 13:42
oei, ik ben jaloers... hij is lelijk, maar wat kan er nog mooi zijn aan een gitaar, het blijft altijd een plank hout met een stok en een aantal draadjes. Maar dit ding heeft mojo... ik ga weer eens kijken wat ik nog niet geleerd heb te spelen van nirvana :)

supercongratz nog!
en De Plug is cool :hippie:

geert1976
16 januari 2011, 13:49
Mooi ding Wouter, is dit trouwens een oudje uit de jaren 90 of de nieuwere uitgave van 2002-2003?

Ik heb er zelf ook eentje gehad en die was behoorlijk ok, wel later weggedaan omdat de hals mij niet echt lekker lag:ok:

Wouter J
17 januari 2011, 03:02
Er is geen anniversary sticker op de achterkant van de kop zoals de jaren negentiger exemplaren hebben dus dat maakt het een latere uitgave.

De Humbucker is trouwens een SH4 Jeff Beck, die heel erg goed klinkt.

Ukeloeder
17 januari 2011, 09:03
Me likey! Vorm is goed, kleur is goed, knallen ermee!

silenus
24 januari 2011, 11:03
Mooi...
vind die blauwe er persoonlijk 't best uitzien met een rode perloid slagplaat zoals in dit Jag-stang forum er eentje te zien is:
http://www.jag-stang.com/forum/topic/2989-pics-of-your-jag-stangs/page__st__40

Heb ook zo'n JB humbucker (TB4) in mijn Mustang
en klinken zeer goed in Fenders om een Nirvana-achtig geluid te krijgen aangezien Cobain
deze ook had de laatste jaren