PDA

View Full Version : linskshandig akoestische gitaar.



ayselcherry
15 januari 2011, 19:36
hallo, ik speel al ongeveer 9 maanden gitaar. Ik ben begonnen met een akoestische nylon gitaar van Voice en ben later een elektrische Cort gaan spelen omdat de Voice niet bepaald lekker in de hand lag. Nu wil ik weer een akoestische gitaar aanschaffen die ik met een versterker kan spelen alleen heb ik er niet zoveel verstand van wat voor iets ik dan moet nemen. En dan heb ik nog een tweede probleem; het moet een linkshandig model zijn.

Als jullie mij tips/ideeën kunnen geven zou ik dat erg op prijs stellen.

groet.

Gerth
16 januari 2011, 12:09
Alles hangt natuurlijk af van het budget maar gezien mijn "ervaring" als lefty met mijn nieuwe LAG SL100D én de vele goede reviews betreffende deze gitaren (die dikwijls geschat worden op het dubbele van prijs) zou ik zeker een LAG aanprijzen.

Ook zou ik mij niet blindstaren op een ingebouwde voorversterker met piezo, maar eventueel (net als ik) opteren voor een niet versterkbaar model dat je dan versterkt met een makkelijke plaats- en verwijderbaar magnetisch element, behalve als je écht duur kunt gaan. Goedkopere ingebouwde piezo systemen klinken namelijk niet altijd even warm en vol... Dit heb je al vanaf zo'n 60 euro, merken zijn de Seymour Duncan Woodys, Shadow heeft er ook, en verder heeft Fishman nog een bekendere serie, Neo-D genaamd. Op de bekendere site van een bepaalde duitse online-shop vind je ze allemaal op rij, prijzen inbegrepen.

De nieuwste LAG-modellen voor leftys zijn de volgende:

- TL66D: 177 euro, niet versterkbaar
- TL100D: 299 euro (massief bovenblad), niet versterkbaar

en verder is er ook een versterkbare TL100, die zo'n 60 euro extra zou moeten kosten, en volgens sommige sites is er ook een TL66 op komst die versterkbaar zou zijn, maar die vond ik nog niet op de LAG-site.