PDA

View Full Version : welke 2de gitaar voor mij?



SloeGin
15 januari 2011, 11:42
Voor men 30 ste verjaardag zou ik mezelf graag een 2de gitaar kopen.
Ik speel dus op een Gibson LP Custom en ben er zeer tevreden mee. Qua stijl speel ik bluesrock en metal.
De reden waarom ik een 2de gitaar wil is om niet steeds te moeten herstemmen en, in het geval van de SUHR, om wat meer variatie in men sound te krijgen.

Budget is een 2000 euro.

opties:
1). 2de LP (maar welke dan)
2). Suhr Pro Series M2 Charcoal Web Custom

http://www.j-guitar.com/sp/sea/data/1062/r/2969_2.jpg

Ik raak er niet uit :D

Suggesties welkom ;)

Triggy
15 januari 2011, 11:45
Als echt een mooie vibe in je Blues wilt krijgen zou ik voor een
Gretsch (6120) gaan met TV-Jones pickups.
Heel wat anders als een solid body, maar wel een mooie afwisseling...

Kucas
15 januari 2011, 11:54
Als je al een Gibson LP hebt, zie ik niet in waarom je er nog 1 zou kopen, behalve als je ze spaart.

Ik zou voor SUHR gaan.

rocker_71
15 januari 2011, 12:00
De hamvraag is in deze: waarom wil je een 2e gitaar? Is het om een wat veelzijdiger sound te kunnen krijgen (optie 2), of is het meer voor backup, of gewoon voor de heb (optie 1).
Ik denk dat je dat eerst goed moet omschrijven....

Git Aar
15 januari 2011, 12:21
Doe wat plaatjes plz...

rijsberman
15 januari 2011, 12:40
Ik heb op de Suhr gestemd, ivm het verschil met je LP (waarom meer van hetzelfde?). Maar dit is ook wel een goede suggestie. Ik ben errug blij met mijn 5120...

Als echt een mooie vibe in je Blues wilt krijgen zou ik voor een
Gretsch (6120) gaan met TV-Jones pickups.
Heel wat anders als een solid body, maar wel een mooie afwisseling...

caliban
15 januari 2011, 12:51
Ik zou eerder voor een telecaster ofzo gaan.

sideburns
15 januari 2011, 12:57
ik zou voor diversiteit kiezen ( de suhr dus) alhoewel ikzelf qua vibe / looks zeker de voorkeur aan een lp geef.

The Unforgiven
15 januari 2011, 14:12
Of je gaat voor een Gibson Flying V, zowel voor blues als metal zeer geschikt!

SloeGin
15 januari 2011, 15:49
De hamvraag is in deze: waarom wil je een 2e gitaar? Is het om een wat veelzijdiger sound te kunnen krijgen (optie 2), of is het meer voor backup, of gewoon voor de heb (optie 1).
Ik denk dat je dat eerst goed moet omschrijven....
Om niet steeds weer te moeten herstemmen en variatie in sound te krijgen.
topic aangepast ;)

Sinner1980
15 januari 2011, 16:07
Ik zou voor een tweede les paul gaan met andere pickups als je huidige les paul.
Als je huidige les paul je bevalt zou ik zeker niet voor iets compleet anders gaan want je gaat naar mijn mening toch snel een voorkeur hebben voor een één van de twee waardoor er één stof gaat verzamelen.

Persoonlijk zou ik één les paul aan je metal wijden (bij voorkeur de custom) en de andere aan je bluesrockspul (met mooie burstfinsh of een goldtop ofzo).
Zodoende kun je qua feel wel een beetje hetzelfde principe houden maar qua sound helemaal de andere kant op gaan.

Grappig want ik zit nl qua muziekstijl in dezelfde hoek en ben een beetje hetzelfde van plan al wordt de metal les paul waarschijnlijk een ESP eclipse gezien ik dat ook zeer vette planken vind.

Mijn motto: don't change a winning team.

Mocht je een compleet ander geluid zoeken en iets compleet naders,tja,vergeet dan maar wat ik gezegd heb allemaal;)

SloeGin
15 januari 2011, 22:03
Ik zou voor een tweede les paul gaan met andere pickups als je huidige les paul.
Als je huidige les paul je bevalt zou ik zeker niet voor iets compleet anders gaan want je gaat naar mijn mening toch snel een voorkeur hebben voor een één van de twee waardoor er één stof gaat verzamelen.

Persoonlijk zou ik één les paul aan je metal wijden (bij voorkeur de custom) en de andere aan je bluesrockspul (met mooie burstfinsh of een goldtop ofzo).
Zodoende kun je qua feel wel een beetje hetzelfde principe houden maar qua sound helemaal de andere kant op gaan.

Grappig want ik zit nl qua muziekstijl in dezelfde hoek en ben een beetje hetzelfde van plan al wordt de metal les paul waarschijnlijk een ESP eclipse gezien ik dat ook zeer vette planken vind.

Mijn motto: don't change a winning team.

Mocht je een compleet ander geluid zoeken en iets compleet naders,tja,vergeet dan maar wat ik gezegd heb allemaal;)

Ja ik kan je redenering goed volgen :)
Les Pauls zijn echt wel men ding. Maar de vraag is dan welke LP hé.
Ik zoek eentje die even vlot speelt, even goed klinkt en ook voor een 2000 euro.

macwilliams
15 januari 2011, 22:14
Ik zou het lekker bij een tweede LP houden en dan één met een mooie burst. Er staat er een uit '76 die ruim binnen je budget past op marktplaats. Je houd zelfs geld over voor een Koreaanse fender lite ash telecaster.

Maar ja, jij bent mij niet. Dus ik ben benieuwd wat je keuze zal worden. :)

TimoSomers
15 januari 2011, 22:18
Ik zou een week iedere gitaarzaak afgaan en alle LP's testen tot je je schatje tegenkomt.

Iig ff langs Maxguitarstore racen.

stikel
15 januari 2011, 23:15
Je wilt variatie. Dus Suhr.:ok:

jutter
15 januari 2011, 23:32
Ik zou voor de Suhr gaan; meer variatie!

Henri H
16 januari 2011, 00:14
Tja, logisch! Een LP heb je al, zo'n Suhr is dan een welkome afwisseling lijkt me.