PDA

View Full Version : Kemper Profiling Amp concurrentie voor Axe-Fx?



prinspatrick
15 januari 2011, 12:31
Nieuwe AMP-simulator op komst

http://kemper-amps.com/

ongeveer 1200 euro naar het schijnt.

lijkt me wel wat, tenminste als je de opgenomen versterkers online kunt delen.


maar voor mij kan het nog niet tippen aan de Ultra, deze heeft naast de AMP en CAB veel meer mogelijkheden.

dml
15 januari 2011, 14:06
Ik denk niet dat je de Kemper en de Axe FX helemaal met elkaar kan vergelijken. Zoals het filmpje bij mij overkomt, maak je een "profiel" (of model) van een amp die je fysiek "opneemt". Waarschijnlijk met wat ingewikkelde algoritmes genereert de Kemper een aantal geluiden die via de amp uitversterkt worden. De mic voor de amp ik weer aangesloten op de Kemper die op zijn beurt het geluid omzet in data en er een model van maakt. Ik denk dat dit proces net even een stukje verder gaat dan de Axe FX.

peter_heijnen
15 januari 2011, 14:13
Zeker interessant, maar wat een joekel van een apparaat. Kwa uiterlijk zou het ding ondanks de vooruitstrevende techniek bepaald ook niet misstaan hebben in abbey road vroeger. Laborantenjas aan en gaan! :)

erwin_ve
15 januari 2011, 16:38
Het is iets heel anders dan de AxeFx. Het principe lijkt meer op wat beschreven is in dit (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=125228&highlight=) topic, maar dan in hardwarevariant.

Liquid_Metal
16 januari 2011, 15:46
Maar je moet dus een amplifier hebben die je gaaf vind, en die kun je dan importeren en met dit bakbeest overal gebruiken. Zoals hij het laat horen klinkt het wel goed, maar neemt het ding niet ook de sound van je gitaar mee? Hij moest zelf iets inspelen en daarna ging het ding aan de slag. Misschien was de noise die het toestel maakte een feedback naar de amp, om de gitaar uit te sluiten?

Het klinkt als een toffe manier om meerdere amps mee te nemen, maar het is een nogal groot toestel. Als je daar ook nog effecten aan toe moet voegen lijkt bv een Axe me toch handiger.

Het ziet er inderdaad wel heel erg uit als een '60's ziekenhuisapparaat. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets slechts 1200 euro gaat kosten. Ben je niet een 0 vergeten?

bluegate
16 januari 2011, 19:42
Ding maakt een impulse van de gebruikte versterker en speaker.

Ik vind het niet zo best klinken, je hoort een duidelijk verschil tussen origineel en het profiel.
En het ding ziet er niet uit.

vettavillenl
17 januari 2011, 12:51
Het is een snapshot van de versterker, niet zoals bij Axe FX or anderen modeling apparaten de hele versterker.

Cliff (van Fractal) noemde het al de eerste genaratie modeling, hij is van dat principe al veel eerder afgestapt vanwege diverse tekortkomingen.

gr. Hans

Rinze
17 januari 2011, 12:55
Tja, ik vind zowel het origineel als het model kut klinken dus wat kun je er dan van zeggen. Dat het ding spuuglelijk is :???:

Liquid_Metal
17 januari 2011, 16:52
Tja, ik vind zowel het origineel als het model kut klinken dus wat kun je er dan van zeggen. Dat het ding spuuglelijk is :???:

Er was laatst in een of ander popstarprogramma een meisje dat R&B (oid) zong en ik dacht: "best een leuk stemmetje, maar niet mijn genre dus ik weet niet of het goed klinkt. Ik vind het kut." De jury had nogal wat te klagen (vooral dat het niet haar genre zou zijn).
Dat gevoel had ik hierbij ook: ik vond de amp lelijk dus kon slecht oordelen over het model. Daarom had ik het idee dat het wel lekker klonk.
Maar het toestel is inderdaad enorm lelijk. Het deed me hier aan denken:
http://www.manzanamecanica.org/files/Machine_goes_ping.jpg

crapton
17 januari 2011, 19:55
Schitterend ding, retro look.

Doet dus de 'analyse' van de amp zelf wat anders bv Line6 of AxeFX doen. Die zullen ongetwijfeld het model tweaken, wat hier vast ook kan maar niet getoond is. Ik neem aan dat complete models ook te downloaden zijn, gaat niet bij Line6, misschien bij AxeFX.

Blijkbaar worden er diverse soorten ruis door de amp gestuurd (tja en die moet je dan maar net hebben staan) waarmee deze computer (want dat is het natuurlijk) het model berekent. Dat is dan inclusief speaker en opstelling!

Het praktisch nut is gebruik in de studio, live is het m.i. niks en ook niet voor bedoeld denk ik.

Hiermee kan je wel >100 amps digitaliseren met een redelijk tot goed lijkend model zonder al die dingen te hebben staan en te moeten opnemen met mic. Makkelijker en ook een heel stuk goedkoper (deze prijs is een koopje als het waar is).

O ja, ik vond het overigens best goed klinken over de hoofdtelefoon. Voor een normale opname best bruikbaar denk ik. Zou eens moeten horen hoe verschillende amp modellen klinken, dwz higain, crunch, clean en alles ertussen.

Liquid_Metal
17 januari 2011, 22:06
Ik denk dat je gelijk hebt en dat dit ding voor studiogebruikers is neergezet. Als het echt zou werken kun je idd een oneindig aantal versterkers in 1 box stoppen en gitaristen op hun wenken bedienen.

Yek1
18 januari 2011, 09:07
Lijkt me helemaal niks. Hij maakt een momentopname van 1 geluid. Dat is incl. de speaker(kast) en mic, dus die elementen kun je (later) al niet meer apart wijzigen. En het is een momentopname, dus het apparaat leert niet precies het bereik en de werking van de Gain-knop, en Bass, Treble enz. ...? Precies hetzelfde kun je nu al met software doen (Voxengo), zie berichten van Robbert v/d Hanenberg.
Van dit procedé is bekend dat je op zich er prima één geluid mee kunt nabootsen, op een opname bv., maar dat het een stuk minder werkt om een versterker te emuleren waar je rechtstreeks naar luistert ("amp in the room").

Robbert v.d. Hanenberg
19 januari 2011, 23:11
Bedankt voor de link!

Dit zat er natuurlijk aan te komen...
De techneuten achter dit produkt hebben eveneens de Access Virus Synth op de markt gebracht, die naar wat ik gelezen heb, behoorlijk wat teweeg heeft gebracht op het gebied van anologe synth modeling.

Ik ken iemand die 'impulsen' combineert met het maken van PA-systemen. Hij is zover dat hij zowel lineare als non-lineare impulsen kan maken. Ikzelf heb al behoorlijk wat ge-experimenteerd met lineare impulsen waar je al te gekke resultaten mee kunt bereiken. Deze gast daarentegen (en ook de techneuten achter dit nieuwe produkt) zijn in staat om ook non-lineare dingen zoals bijv 'gain' vast te leggen. De Axe fx bijv. is voornamelijk gebaseerd op alleen lineare impulsen.

De originele gemicte sound in dit filmpje is niet echt wat, niet echt slim van ze, het was beter geweest om 'n goed uitgemicte sound als referentie te nemen natuurlijk. In 'n aantal andere filmpjes heb ik hem zien switchen van A naar B en hoorde 'n exacte gelijkenis. Ze maken waarschijnlijk gebruik van meerdere testtonen die zeg maar het hele spectrum capturen.

Dit apparaat is niet met 'n POD, Tonelab, Axe Fx, etc. te vergelijken omdat het met dit product niet draait om 'modeling' (nabootsen)...maar om 'capturen'...zie het als 'n cd die je met 'n hoogwaardige kwaliteit als wav (of wat dan ook) ript...je maakt 'n letterlijke kopie vh origineel, alleen in 'n andere 'materie' of bestandsvorm.

In de demo's wordt 'n profile gemaakt van 'amp + kast + mic'. Je kunt natuurlijk ook versterkers 'zonder kast en mic' profilen door ze rechtstreeks in bijv 'n Loadbox te sturen en dit vervolgens te capturen. Mogelijkheden zijn oneindig. Heb je eenmaal 'n sound gecaptured dan kun je zelfs de gain veranderen en er zijn zelfs opties voor toonregeling. Het apparaat ziet er natuurlijk niet uit, maar ja, dit kan natuurlijk marketing-technisch ook 'n slimme zet zijn. Als het ding doet wat hij 'hoort' doen dan is dit 'n 'must' voor elke gitarist...kopen 'we' het sowieso...komen ze 'n jaar later met 'n vette 19''-inch versie en voila...moeten 'we' (tenminste ik wel) die ook weer hebben.

Ik denk dat dit apparaat in 1 klap het hele modeling-gebeuren wegvaagt, maar goed, moet het natuurlijk eerst horen.

benwave
20 januari 2011, 12:27
Ik vind het behoorlijk overtuigend klinken, moet ik zeggen.
En het is toch niet zo moeilijk voor te stellen dat ze vanuit Kemper er al 50 mooie amps inzetten.

Death2AllButMetal
8 maart 2011, 22:40
Lijkt me helemaal niks. Hij maakt een momentopname van 1 geluid. Dat is incl. de speaker(kast) en mic, dus die elementen kun je (later) al niet meer apart wijzigen. En het is een momentopname, dus het apparaat leert niet precies het bereik en de werking van de Gain-knop, en Bass, Treble enz. ...? Precies hetzelfde kun je nu al met software doen (Voxengo), zie berichten van Robbert v/d Hanenberg.
Van dit procedé is bekend dat je op zich er prima één geluid mee kunt nabootsen, op een opname bv., maar dat het een stuk minder werkt om een versterker te emuleren waar je rechtstreeks naar luistert ("amp in the room").

Lijkt je helemaal niets? Maar je hebt wel meer dan 2000 euro over voor een Axe FX? Volgens mij ben je gewoon bevooroordeeld. Endowment effect, is menselijk. Maar vertel: in welk opzicht zou de Kemper amp minder in staat zijn om een authentiek geluid na te bootsen?

Yek1
8 maart 2011, 22:48
Lijkt je helemaal niets? Maar je hebt wel meer dan 2000 euro over voor een Axe FX? Volgens mij ben je gewoon bevooroordeeld. Endowment effect, is menselijk. Maar vertel: in welk opzicht zou de Kemper amp minder in staat zijn om een authentiek geluid na te bootsen?

Ik heb al precies gedaan wat je vraagt, nl. motiveren waarom ik dat vind.
Verder heb ik er niets tegen. Ik gun iedereen zijn/haar succes. Ook de HD500, K e.a.

Het is iets totaal anders dan het virtueel nabouwen van een amp, zoals in de Axe-Fx. De K maakt een momentopname. Wil je dezelfde amp met lagere gain, waarbij misschien de bright cap van de amp in werking treedt, dan moet je opnieuw een momentopname maken, want de K weet op basis van de 1e opname niet hoe het geluid moet zijn met lagere gain.

hole
10 maart 2011, 17:02
Bedankt voor de link!

Deze gast daarentegen (en ook de techneuten achter dit nieuwe produkt) zijn in staat om ook non-lineare dingen zoals bijv 'gain' vast te leggen. De Axe fx bijv. is voornamelijk gebaseerd op alleen lineare impulsen.

Correctie, de Axe-FX gebruikt alleen impulsen voor de cabinets, de rest is gemodelleerd.

interessander
10 maart 2011, 17:19
Dit zat er zeker aan te komen, maar ik snap ook de terughoudendheid wbt het uiterlijk en het momentopname idee. Ik heb zelf ook eens wat cab sims met curve EQ geprobeerd naar aanleiding van een topic van Robbert en hier kun je heel goede resultaten mee behalen.

Als het inderdaad mogelijk is om non-lineair met impulses te werken dan zie ik het wel voor me dat er een merk met een aantal amp-modellen van bekende gitaristen uitkomt. Als je daaraan non-lineaire impulses van cabs, microfoons en effecten koppelt (mits de processor het allemaal nog aankan) dan heb je zeker iets speciaals en in potentie een geduchte concurrent van de Axe-FX

Probleem is nog wel het zelf creeren van geluiden, daar heb je wel een goede opstelling voor nodig.

herrieman
6 september 2011, 12:08
Toch maar even nieuw leven in geblazen.

Dit klinkt toch echt wel gruwelijk goed hoor.

http://www.youtube.com/watch?v=QWu_4W5a9s8&feature=player_embedded

Liquid_Metal
6 september 2011, 15:27
Dat klinkt zeker niet verkeerd!

Einzeln
6 september 2011, 16:29
Als ik het goed begrijp is de amp als het ware gesampeld. Als je een vergelijking maakt met reverbsoftware is dit een convolutie galm. En die zijn superieur aan de rekengalmen.

herrieman
6 september 2011, 17:57
Precies

En met een prijs die bijna 1000 Euro onder de AFX II, gaat ie toch schade aanrichten in het AFX marktsegment. Al helemaal als het geluid echt een 100% copie is van het orgineel en ze het weten te verpakken in een 2u of 3u doos.

Wachten dus en voorlopig hou ik mijn Ultra!

Pepe
6 september 2011, 18:11
De toepassing, zoals in het filmpje genoemd, om al je studio sounds op tour mee te kunnen nemen, dat is alleen interessant voor de pro die zijn albums promoot.

In de praktijk zal het wel weer neerkomen op patches van de bekende modellen?

Einzeln
6 september 2011, 21:57
De toepassing, zoals in het filmpje genoemd, om al je studio sounds op tour mee te kunnen nemen, dat is alleen interessant voor de pro die zijn albums promoot.


Ik denk dat dit ook voor mensen die geen albums promoten een fijn apparaat kan zijn.

herrieman
8 september 2011, 15:08
Beste Prins Patrick zo je de header nog kunnen veranderen van:
- Concurrentie voor de Axe-FX?
In
- De Kemper Profiling Amp concurrentie voor de Axe-Fx?

De Kemper is wel een vermelding waard in een header. En om nou weer een nieuwe aan te maken is ook zo wat.

Mocht jij dit niet kunnen zou een Mod dit kunnen doen?

Thanks

Sorry

Heb een nieuwe aangemaakt

Chiel
8 september 2011, 17:12
En nog steeds nergens te koop??? Hypen kunnen ze wel, maar voorlopig ligt hij nog nergens in de winkel.

herrieman
8 september 2011, 18:47
Hier wat ie zoal kan en hoe het klinkt

http://www.youtube.com/watch?v=QWu_4W5a9s8&feature=player_embedded

Hier wat uitleg en informatie:

http://www.guitar-muse.com/kemper-profiling-amp-2949-2949

ruezzz
9 september 2011, 09:04
De marketingstrategie van tegenwoordig: eerst een enorme behoefte creëeren.
Zo van dat je twee jaar voordat het product uitkomt al denkt: 'Hoe heb ik ooit zonder gekund!?'

prinspatrick
9 september 2011, 11:37
Beste Prins Patrick zo je de header nog kunnen veranderen van:
- Concurrentie voor de Axe-FX?
In
- De Kemper Profiling Amp concurrentie voor de Axe-Fx?

De Kemper is wel een vermelding waard in een header. En om nou weer een nieuwe aan te maken is ook zo wat.

Mocht jij dit niet kunnen zou een Mod dit kunnen doen?

Thanks

Sorry

Heb een nieuwe aangemaakt

Ik zou de titel wel best willen aanpassen, maar weet niet hoe.

bass blom
9 september 2011, 11:42
Ik zou de titel wel best willen aanpassen, maar weet niet hoe.

moet je ff aan de mod van het subforum vragen.

morris
9 september 2011, 11:47
Your wish is my command. Titel aangepast.

Morris

herrieman
9 september 2011, 11:50
Morris,

Zou je de onder mijn naam gestarte thread dan kunnen verwijderen?

1 tread is wel zo overzichtelijk

Thanks

Dat is snel! Dank

Tristan
9 september 2011, 13:55
Ik heb een beetje geluisterd en de clips klinken naar mijn idee best veelbelovend, de Kemper Profiling Amp lijkt in de buurt te kunnen komen van de ballen en feel van een echte buizenversterker.

morris
9 september 2011, 14:57
Ik heb hem live gehoord en was totaal niet onder de indruk. Niet zelf bespeeld helaas. Klonk erg dun, iel en synthetisch. Maar goed, de omstandigheden waren wellicht niet ideaal op een drukke beurs.

herrieman
9 september 2011, 21:51
Morris,

Ook dat is goed om te horen. Duidelijk gevalletje van pas op de plaats en afwachten. Eerst maar eens de opinies van verse gebruikers afwachten. EN natuurlijk de A/B test met the AFXII.

herrieman
29 september 2011, 12:04
Door een aantal nieuwe beta gebruikers is er een toename aan opnames van de Kemper.
Dit kinkt toch zeer overtuigend. http://piller.at/music/kemper/reamps/javi-es_kpa-hossmetro.mp3
Op het duitse forum beginnen steeds meer mensen zich af te vragen of ze hun AFXII bestelling niet moeten annuleren.

Interresante ontwikkelingen.

bluesbrother
13 november 2011, 19:46
Door een aantal nieuwe beta gebruikers is er een toename aan opnames van de Kemper.
Dit kinkt toch zeer overtuigend. http://piller.at/music/kemper/reamps/javi-es_kpa-hossmetro.mp3
Op het duitse forum beginnen steeds meer mensen zich af te vragen of ze hun AFXII bestelling niet moeten annuleren.

Interresante ontwikkelingen.

Bij thomann Cyberstore verwachten ze hem op 2-12-2011.
Kost 1435 euro. Kan je je schoen alvast zetten met een peen erin:seriousf:

Jeroenvanhulsteijn
24 november 2011, 05:54
Gompie, op die videootjes komt dat toch wel echt heel dicht bij het origineel. Nu klinken die youtubes altijd wat blikkerig, maar een interessant concept is het zeker.

Het is trouwens niet eens echt een vermogensversterker. Je moet hem aansluiten op PA of direct recorden om er geluid uit te krijgen. Dat is dan weer jammer.

herrieman
5 december 2011, 10:28
Op The Gearpage is een gast die de AFX2, 11R en de KPA naast elkaar heeft getest. De winnaar: met kop en schouders de Kemper.

Dus als je geen honderden effecten gebruikt maar echt een vette gitaarsound wil hebben EN ca. 1000 Euro in je zak wil houden, dan kies je denk ik voor de Kemper.

Persoonlijk vind ik de form factor van de KPA nog wel problematisch. Dus hou ik mijn Ultra voorlopig nog. Wel goed te weten dat er inmiddels iets bestaat dat beter is dan de AFX.

peter_heijnen
5 december 2011, 10:49
Heb je ook een linkje, ik kan hem niet vinden, alleen een grappige foto van de drie kemphanen op elkaar. :)

Yek1
5 december 2011, 10:51
Heb je ook een linkje, ik kan hem niet vinden, alleen een grappige foto van de drie kemphanen op elkaar. :)

http://www.thegearpage.net/board/showpost.php?p=11966947&postcount=22

herrieman
5 december 2011, 11:02
Yek, thanks voor de hulp.

Maar de gehele link is dit: http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=994920&page=2


Goeie nieuwe signature BTW

Yek1
5 december 2011, 11:12
Yek, thanks voor de hulp.

Goeie nieuwe signature BTW

:-)
Ben ook benieuwd naar de Kemper. De clips vind ik nog niet overtuigend maar kan pas oordeel geven als ie in de winkel staat. Plaats genoeg op de markt voor competitie.

herrieman
5 december 2011, 11:26
Moet je straks weer je signature wijzigen;)

peter_heijnen
6 december 2011, 10:02
Bedankt voor de links, haha roept er een linkmiegel bij die axe/11/kpa kerstboom dat er alleen nog maar een eventide h6700 bij hoeft.

herrieman
6 december 2011, 10:25
Hier wat meer info over het vergelijk AFX2 en KPA. Nu blijkt dat geprofileerde AFX2 sounds op de KPA veel echter en realistischer klinken. Niet slecht voor 1000 Euro minder.:crazyhappy:

http://www.musiker-board.de/verstaerker-boxen-e-git/418830-kemper-profiling-amplifier-97.html

peter_heijnen
6 december 2011, 10:54
Niet slecht voor 1000 Euro minder.:crazyhappy:
Tjezus, het verschil tussen die twee opnames is wel heel erg groot, je zou bijna denken dat de omstandigheden bij de opnames niet gelijk, zo niet zeer in het nadeel van de axe, waren. Wat een verschil!

En als je dan kijkt naar de uitslag -grafisch- van de soundcloud linkjes, dan zijn die toch echt gelijk aan elkaar...

Die kemper wordt steeds interessanter.

morris
6 december 2011, 11:21
Daarom zeggen clipjes niet zo veel, de omstandigheden waren inderdaad niet gelijk. In de Kemper clip zit veel meer hoog. Luister alleen maar eens naar de bekkens. Daarnaast haal ik -met alle respect- een gelijkwaardige sound uit een pod als ik het op deze manier (high gain & gedubbeld en zwaar gecompressed) opneem. En een beetje meer of minder hoog maakt een wereld van verschil. De enige manier om ze echt te testen is om ze zelf te bespelen lijkt me.

herrieman
6 december 2011, 16:10
Morris,

Dank voor je kritische houding. Het is altijd weer goed zaken terug te brengen naar een gezond niveau van realisme. Ik ben echt super nieuwsgierig of de KPA zijn verwachtingen weet te realiseren. Als dat geval is.......wow. Zo niet ..... jammer maar helaas.

Rest alleen nog een normaal 19" formaat.

Liquid_Metal
6 december 2011, 20:16
Daarom zeggen clipjes niet zo veel, de omstandigheden waren inderdaad niet gelijk. In de Kemper clip zit veel meer hoog. Luister alleen maar eens naar de bekkens. Daarnaast haal ik -met alle respect- een gelijkwaardige sound uit een pod als ik het op deze manier (high gain & gedubbeld en zwaar gecompressed) opneem. En een beetje meer of minder hoog maakt een wereld van verschil. De enige manier om ze echt te testen is om ze zelf te bespelen lijkt me.

Het is inderdaad een totaal andere clip. Geen zin om alles te lezen, misschien legt 'ie het uit, maar waarom niet gewoon dezelfde mix met alleen de gitaar verschillend??

peter_heijnen
7 december 2011, 10:13
De clip is idd totaal anders, maar bij nader inzien schat ik in dat dat toch wel 'nogal' door de kemper komt.

Kijk -nogmaals- naar de 'meter' uitslag op beide soundclick linkjes. Aangezien bij beide opnames de gitaar zowat het hele geluidsbeeld bepaalt, want zwaar overheerst, kun je op basis van deze twee clips toch al een heel groot verschil in geluidsdruk, vetheid, en definitie bepalen: kemper for the win. Maar de clipmaker geeft volgens mij ook aan dat ie niet getweakt heeft. Daar zou de axe nog wel wat kunnen goedmaken, want dit verschil is echt te groot. Maar dan ook kun je zeggen dat zonder te tweaken die kemper wel al heel fijn ijkt, en ik hou niet meer van tweaken.... ;)

En wat natuurlijk veeeeel interessanter is, ipv de obligate metalsounds, zijn dynamische sounds.

LordRiffenstein
7 december 2011, 10:26
De Kemper klinkt hier wel prima en dat is een verrassing. Ik heb op de Messe dit jaar verschillende keren staan luisteren nr de Kemper en die klonk verschrikkelijk slecht.

Chiel
7 december 2011, 22:42
Als hij nu ook eens een keertje te koop komt... De verkoop is wederom een maand uitgesteld :???:.

tnijland
11 december 2011, 19:23
Heb de diverse clipjes op diverse forums afgestruind maar kan zo ook geen duidelijke winnaar aanwijzen. De Axe-Fx II lijkt me ook erg gaaf en is waarschijnlijk praktischer als alle-in-1 doos (en ik vond de Ultra al erg goed). Afijn, het wordt in ieder geval interessant voor de consument nu er ook wat gezonde concurrentie lijkt aan te komen.

Het concept van de Kemper amp is overigens wel heel erg leuk en geniaal bedacht en ze winnen het wat mij betreft wel qua originaliteit. Ik heb veel verschillende amps en het lijkt me dan ook erg praktisch om mijn favoriete amp setups als na-tweakbare sounds te capturen en deze als presets tijdens optredens of vriendensessies te gebruiken. Tevens kun je de sound van je buurman ook eens benaderen. Nou alleen nog eens goed leren spelen en ik ben er....

herrieman
14 december 2011, 09:58
Langzaam maar zeker druppelt er steeds meer info door. Hier de lijst van effecten die overigens nog niet definitief is. Er schijnt zelfs een looper bij te zitten. Meer dan genoeg dacht ik zo.
Wah Wah
Low Pass
High Pass
Vowel Filter
Wah Phaser
Comb Filter
Green Scream
Plus DS
One DS
Muffin
Mouse
Fuzz DS
Metal DS
Treble Booster
Lead Booster
Pure Booster
Wah Pedal Booster
Graphic Equalizer
Studio Equalizer
Metal Equalizer (o_O)
Stereo Widener
Compressor
Vintage Chorus
Hyper Chorus
Air Chorus
Vibrato
Rotary Speaker
Tremolo
Phaser 1
Phaser 2
Flanger 1
Flanger 2
Loop Mono
Loop Stereo
Loop Distortion
Tap Delay
Free Delay
Analog Delay
Hall
Large Room
Small Room
Ambience
Matchbox

peter_heijnen
14 december 2011, 10:31
Dat is een leuk lijstje.

Sj03rd
14 december 2011, 16:31
nice, niet TEVEEL poespas....ben hier toch ook wel erg benieuwd naar!

herrieman
14 december 2011, 22:19
Ik krijg de indruk dat er al 1 staat in groningen. Voor mij te ver rijden maar als je in buurt woont zou je de eerste in NL zijn die hem kan testen.
http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=KEMPER

peter_heijnen
15 december 2011, 10:52
* alleen te koop op bestelling!
* demo's op aanvraag
Voorraad: X

hole
15 december 2011, 11:00
Ik vind dat ding, los van de eventuele technische merites, estetisch wat minder geslaagd....

herrieman
15 december 2011, 11:12
Ik ook! En de form factor zal toch eerst naar 19" moeten voordat de poeplap getrokken wordt. Zelf geen GAS omdat ik nog steeds tevreden ben met mijn Ultra. Maar ik vind de KPA wel een verdomd interresante ontwikkeling.

prinspatrick
15 december 2011, 18:53
Ik ook! En de form factor zal toch eerst naar 19" moeten voordat de poeplap getrokken wordt. Zelf geen GAS omdat ik nog steeds tevreden ben met mijn Ultra. Maar ik vind de KPA wel een verdomd interresante ontwikkeling.

Same here! 19" sowieso en exclusief het profilen, met uiteraard een goedkopere prijs, lijkt me eerder verkoopbaar aan mij.

ondertussen: Axe-Fx II is the max!!

herrieman
15 december 2011, 22:57
Same here! 19" sowieso en exclusief het profilen, met uiteraard een goedkopere prijs, lijkt me eerder verkoopbaar aan mij.

ondertussen: Axe-Fx II is the max!!

Qua prijs volg ik niet helemaal. En pas op wat je zegt want qua geluid (flac test op TGP) schijnen ze zeer dicht bij elkaar te komen. Helaas zegt dit niets over het in de room gevoel. Dus eerst zelf testen....

prinspatrick
16 december 2011, 03:35
Qua prijs volg ik niet helemaal. En pas op wat je zegt want qua geluid (flac test op TGP) schijnen ze zeer dicht bij elkaar te komen. Helaas zegt dit niets over het in de room gevoel. Dus eerst zelf testen....

begrijp me niet verkeerd. prijs is zeker OK.
ik wil alleen maar zeggen dat ik niet in het "profiling-an-sich" geïnteresseerd ben en het zonder deze functie nog goedkoper kan.

peter_heijnen
16 december 2011, 10:40
Ik vind deze vorm -soort van desktop?- eigenlijk best erg ok. Een 19" apparaat gaat nou eenmaal in een rack en ik heb in het verleden te veel met racks gesjouwd, mij trekt het niet meer. Die kemper kan mooi in een schoudertas -biedt thomann ze al aan?;)- en dat zie ik wel zitten.

bass blom
16 december 2011, 10:46
Ik vind deze vorm -soort van desktop?- eigenlijk best erg ok. Een 19" apparaat gaat nou eenmaal in een rack en ik heb in het verleden te veel met racks gesjouwd, mij trekt het niet meer. Die kemper kan mooi in een schoudertas -biedt thomann ze al aan?;)- en dat zie ik wel zitten.

Waarschijnlijke levering op 30.12.2011

dik 1400 euro

peter_heijnen
18 december 2011, 13:05
Waarschijnlijke levering op 30.12.2011

dik 1400 euro
Haha, ik bedoelde natuurlijk de tas. Je kunt het niet bedenken of thomann biedt er wel een -uiteraard goedkoper dan het origineel- tas op maat voor aan.

spriggan
18 december 2011, 13:43
Pracht apparaat, facinerende techniek, maar het succes valt of staat met het opbouwen van den bibliotheek van bijzondere "profiles".
Ik ben benieuwd wat er na de lancering gaat gebeuren in de community.

Het zou wel tof zijn als er ook een mogelijkheid komt om effecten los te kunnen profilen.

ateng
19 december 2011, 23:41
Waarschijnlijke levering op 30.12.2011

dik 1400 euro

Tonika in Groningen heeft ze al en ik ga m morgen testen dus ben benieuwd.

BeeJee
20 december 2011, 01:13
Tonika in Groningen heeft ze al en ik ga m morgen testen dus ben benieuwd.

Heb je ze gebeld Ateng? Op de site staat nog een X bij voorraad...

ateng
20 december 2011, 02:41
Heb je ze gebeld Ateng? Op de site staat nog een X bij voorraad...

Ja had ze gebeld...

herrieman
20 december 2011, 12:16
Ateng,

Gaaf! Dan ben je de eerste hier die hem getest heeft hier op het forum.

Ik vind het nog steeds waanzinnig dat je met dit apparaat de amp sims en cab sims van je favoriete Axe-fx patches in de KPA kan profilen. Dit natuurlijk naast de mogelijkheid van je favo tube amps en zelfs S-gear.

Naast geluid is het gevoel net zo belangrijk. Dus t.z.t. dit ding eens goed onder de loep nemen.

peter_heijnen
22 december 2011, 10:01
En, en, en, ateng???

Of moet je nog steeds bijkomen van alle indrukken? :)

herrieman
23 december 2011, 12:33
Ik begin ook erg nieuwsgierig te worden. Als het kut klonk mag je het ook zeggen hoor! :-)

ateng
24 december 2011, 03:16
Hahahaha... heb het ff druk gehad dus geen tijd gehad om achter mn iMac te zitten.

Mijn indruk... toen ik mijn gitaar inplugde en alle amps bij langs ging dacht ik hmmm klinkt wel lekker maar mis iets.
Na een tijdje gespeeld te hebben en wat amps te hebben getweaked naar mijn smaak begon het steeds beter te klinken.
Vooral toen ik een paar te gekke amps tegen kwam (o.a. Marshall plexi) dacht ik van "yeah".
Het is alleen ff anders er mee omgaan dan een Axe fx of een Eleven Rack omdat Kemper een profiel maakt van je hele set up dus niet alleen je versterker maar ook van je speaker, microfoon en je instelling van je versterker en dan bedoel ik je toonregeling. Je kan dus ook niet een Marshall combineren met een V30 of een Greenback speaker als je een Marshall profiel hebt gemaakt met Eminence of EV speaker.

Het reageert erg goed op je gitaarspel en op de volume van je gitaar. Wel erg belangrijk om te fine tunen als je een versterker hebt geprofiled, tunen totdat je geen verschil meer hoort met de originele amp. We hebben daar bij Tonika een profile gemaakt van een Fender Twin en inderdaad de Kemper klinkt zoals een gemiked Twin.

Voor in de studio is het super! Als ik alleen maar studio dingen zou doen dan had ik de Kemper zeker gekocht.
Live op de bühne weet ik niet hoe hij zich staande zal houden met al die band geweld maar aangezien ik met in-ear speel is het wel interessant.

peter_heijnen
24 december 2011, 13:13
Klinkt hoopgevend, waarop heb je afgeluisterd?

herrieman
24 december 2011, 15:28
Je kan dus ook niet een Marshall combineren met een V30 of een Greenback speaker als je een Marshall profiel hebt gemaakt met Eminence of EV speaker.

Ateng,
Bedankt voor de terugkoppeling.

Weet je zeker dat je de profielen niet kan scheiden in Amp, Tonestack en Cabinet. Ik begreep uit de verhalen van de beta-testers op TGP dat dit wel mogelijk is.

Lijkt me wel geinig om tzt een AFXII-KPA sessie te doen om de best klinkende patches van de AFXII eigenaren te profilen voor de KPA. Geinige gedachte.

Eerst maar eens afwachten wat Kemper verder gaat doen en of er nog een 19" versie gaat komen.

Pepe
24 december 2011, 16:23
Hoe zou je kunnen scheiden als een signaal als 1 data gezien wordt?

ik kan me niet voorstellen dat je straks niet gaat werken met pre fab profielen aangezien niet iedereen een tweed deluxe, een soldano en een plexi thuis heeft staan. Een studio kan wel mooi alle gitaarsounds opslaan van hun klanten.. als een database.

ateng
24 december 2011, 18:57
Volgens mij kan je ze niet scheiden omdat er inderdaad een profile is gemaakt van je hele setup. Wat je wel kan doen is "cab" "amp" en "EQ" aan/uit schakelen maar hoe dat werkt weet ik niet.

Er zijn zekers bruikbare amps die goed klinken maar wat Tonika als extra service bij doet is dat je daar 5 versterker mag uitzoeken en een profiel van maken dus dat is wel te gek.

herrieman
24 december 2011, 19:39
Schijnt echt wel mogelijk te zijn. Zie hier:
http://www.youtube.com/watch?v=HRPV6wEB018

Pepe
24 december 2011, 20:48
Het kan natuurlijk niet gebaseerd zijn op de data van de cab want die geeft op zichzelf geen data.
Je kan wel een analyse maken gebaseerd op bep. extreme frequenties die waarschijnlijk niet afkomstig zijn van een amp signaal en die verzameling data noem je "cab" profiel, een soort equalizer setting.


Het is een beetje goochelen, zo zou je ook kunnen zeggen, dit waren single coils, geef me nu het geluid met humbuckers.

ateng
25 december 2011, 03:37
Hier een video die ik gemaakt heb met mn iPhone.

http://www.youtube.com/watch?v=xWxgFLZiswA

bluegate
25 december 2011, 11:10
Klinkt goed!
De eerste clips die ik hoorde van de Kemper waren niet best.
Maar de laatste tijd zie en hoor ik steeds meer clips waarbij de Kemper een behoorlijk geluid neerzet.

herrieman
25 december 2011, 11:24
Klinkt inderdaad erruugg lekker. Soepel gespeeld trouwens.

En dit ding is toch zo'n 900 Euries goedkoper dan the AFXII.

Pepe
25 december 2011, 14:40
Die eerste minuut is de twin?
Misschien lijkt het als 2 druppels op het origineel maar dat is toch geen fender sound waar je heel blij van wordt? Eighties engeltjes sound.. dun hoog en ongedefinieerd laag, alsof je direkt in de mengtafel zit.
De drive geloof ik wel, veel mids en weinig hoog zodat je het problematische hoog omzeilt, zoals de meeste fx pedalen.

Ik kan er eigenlijk pas wat van zeggen als ik er een sound uithoor waar de digitale simulators op stuk gaan nml het verschil tussen een zachte clean sound en een clean sound van een open gedraaide buizeneindtrap. De uitvergroting en toename van druk die je dan krijgt wat iets anders is dan volume toename of meer vervorming.

ateng
25 december 2011, 15:12
Eerste sound was geen Twin en dat hoog en ongedefinieerde laag was een Marshall achtig plexi versterker... dus ook ongedefinieerd laag.
Mijn instelling is hoe ik het lekker vind klinken maar kan voor een ander nergens naar klinken maar dat het klinkt als of je direct in een mengtafel plugd ben ik totaal niet met je eens. Speel maar s op een plexi achtige versterker en met de voorste element van een strat... ongedefineerd laag en glazig hoog dus wat je hoort is dus een goede profiel van een Marshall :)

Pepe
25 december 2011, 16:02
Okee, dan klopt dat wel en dan weet ik gelijk weer waarom ik uit de buurt van Marshalls blijf.
Dat is sowieso altijd de makke van clips, misschien heeft de maker een andere idee over hoe iets moet klinken, die knoppen zitten er niet voor niks op.

Rinze
25 december 2011, 17:31
Maar waarover heb je de Kemper afgeluisterd toen je dat clipje maakte, Ateng?

telecastermaster
25 december 2011, 23:49
Klinkt hoopgevend, waarop heb je afgeluisterd?

Dat vroeg Peter ook al.....:sssh:

ateng
26 december 2011, 01:03
Oooh sorry... ik speelde over een HK Audio actief monitor.

peter_heijnen
26 december 2011, 13:01
Mijn wens voor 2012 is een kpa/axe/axe2/eleven shootout. :)

SloeGin
26 december 2011, 13:49
Mijn wens voor 2012 is een kpa/axe/axe2/eleven shootout. :)

Daar zou ik ook wel willen bij zijn! Alleen kan de locatie een probleem zijn (ben van Antwerpen) ..

herrieman
29 december 2011, 13:04
Update:

De bestellingen bij Thomann en Musicstore worden nu afgeleverd. Hebben die Kemper jongens het qua levertijd toch gewonnen van de AFX2.

Zijn er hier nog mensen die de KPA besteld hebben?

hole
29 december 2011, 18:36
Mijn wens voor 2012 is een kpa/axe/axe2/eleven shootout. :)

Mijn Axe Ultra staat ter beschikking!

peter_heijnen
29 december 2011, 18:48
Mooi, one down three to go!

herrieman
4 januari 2012, 10:15
Heeft iemand hem al?

Yek1
5 januari 2012, 12:47
Mijn Axe Ultra staat ter beschikking!

Ook de II is bij deze beschikbaar. :)

peter_heijnen
5 januari 2012, 14:15
Cool! :)

Two to go!

SloeGin
8 januari 2012, 15:33
Ik wil mss wel meedoen met men Eleven Rack maar alles hangt af van de plaats. Waar zou het eventueel plaatsvinden?
Ben erg nieuwsgierig om de Axe Fx II te vergelijken.

prinspatrick
9 januari 2012, 10:13
Interessante vergelijkende studie tussen Axe-Fx II en KPA

http://forum.fractalaudio.com/lounge/45540-g3.html

Armin is altijd zeer kritisch tegenover de axe-fx (en heeft daarvoor op het fractal forum meer vijanden dan vrienden denk ik). Daardoor is dit voor mij op dit ogenblik de meest objectieve studie (als dat al mogelijk is).

Zeker de moeite waard om te lezen (o.a. ook de technische uitleg van Cliff).

peter_heijnen
9 januari 2012, 10:19
Ik wil mss wel meedoen met men Eleven Rack maar alles hangt af van de plaats. Waar zou het eventueel plaatsvinden?
Ben erg nieuwsgierig om de Axe Fx II te vergelijken.
Ok, ik neem aan in het zuiden des lands voor jou. Het is sowieso eerst wachten tot er een kemper beschikbaar komt.

Madcow
11 januari 2012, 22:37
maareeeh, mis je niet de 'Oempf' van een echte amp? ikzelf speel in theaters met mijn Roland gp-100 over de monitor maar het geeft nooit 'dat' gevoel wat een echte amp wel geeft.

Wel is het handig om een muziekzaakje af te gaan en daar eventjes wat amps 'kopiëren' om ze vervolgens thuis te gebruiken voor de demo's/guidelinealbumtracks.


Mijn punt: Is dit niet zoiets als een Duitse herder castreren? Het blijft een stoer beest maar het mist gewoon zijn ballen.

peter_heijnen
12 januari 2012, 09:41
Was er niet ook iets met die duitse herder, iets met slechte heupen en labiel...? ;)

Als je in het theater speelt, zit toch helemaal niemand te wachten op oempf? Dat heb ik toch echt wel geleerd na 20 jaar. Het principe van profilen lijkt juist voor het theater een geweldige aanwinst. Ok, het zal natuurlijk anders spelen dan met een grote stack, maar zie dat dan maar als de scheidslijn waar de hobby ophoudt.

Trouwens als je een geluid met ballen wilt, moet je dan niet snel je gp100 inruilen voor bijv minimaal een tonelab?

Pepe
12 januari 2012, 10:13
Ik speel vanavond in een superklein theatertje, ik neem mijn Princeton mee, voor het eerst. Oemph ga ik daar niet mee krijgen maar dat is inderdaad wel het laatste waar ik aan denk in zo'n setting.
Misschien kan ik een stoel scoren, de hele avond relaxt op je krent zitten, beetje pielen:supercool:...

jim__
12 januari 2012, 11:57
Afgelopen weekend zo'n zelfde setting gehad in een klein theatertje. Had m'n amp mee, maar besloot gelet op de kleine ruimte toch rechtstreeks te gaan via een Tech 21 Blonde, die ik uit trapte als ik akoestisch ging spelen over m'n pedalenplank. Nog complimenten gehad over m'n gitaargeluid ook :sssh:.

Wel grappig: iedereen wil meer weten over die Kemper, maar nog niemand die hem gekocht heeft of hem wil uitlenen. Wie waagt de sprong ;)? Klinkt op de youtubes die ik voorbij heb zien komen in ieder geval erg lekker, en weinig wanklanken tot nu toe van gebruikers....

TimS
12 januari 2012, 12:28
Mijn wens voor 2012 is een kpa/axe/axe2/eleven shootout. :)
Ik heb nu nog een 11R, zodra ik m'n Gibson verkocht heb koop ik waarschijnlijk een Axe FX standard. Als de shootout een beetje snel en in de buurt is mag je m'n 11R wel gebruiken.

hole
12 januari 2012, 13:57
Ik heb nu nog een 11R, zodra ik m'n Gibson verkocht heb koop ik waarschijnlijk een Axe FX standard. Als de shootout een beetje snel en in de buurt is mag je m'n 11R wel gebruiken.

Offtopic: ter info: Nieuw kun je alleen nog de AxeFX II kopen. Je zult dus tweedehands moeten kopen. Denk ook eens aan een Ultra dan. Die zijn sinds de introductie van de AxeFX II ook flink in prijs gedaald (tweedehands markt bedoel ik)

TimS
12 januari 2012, 14:38
Offtopic: ter info: Nieuw kun je alleen nog de AxeFX II kopen. Je zult dus tweedehands moeten kopen. Denk ook eens aan een Ultra dan. Die zijn sinds de introductie van de AxeFX II ook flink in prijs gedaald (tweedehands markt bedoel ik)
Ik vind het verschil in prijs tussen de Standard en de Ultra toch nog behoorlijk groot..

Er staan nu 2 Standards te koop op MP en een aantal Ultra's. De goedkoopste Ultra is 1525 euro, één van de Standards is bieden vanaf 900. Ik denk ook niet echt dat ik de mogelijkheden van de Ultra ga missen, ik koop de Axe omdat ik niet elke week met zware spullen wil sjouwen, niet omdat ik zo van presets maken hou :)

hole
12 januari 2012, 15:10
€ 900 is veel waar voor je geld voor zo'n Standard, ben ik met je eens!

TimS
14 januari 2012, 17:38
Net maar m'n 11R te koop gezet, ik was nog niet helemaal tevreden met de presets met m'n PRS en heb geen zin meer om daarmee te gaan klooien als ik hem toch niet lang meer ga gebruiken. Meteen maar een mailtje gestuurd naar de verkoper van een Axe, benieuwd wat hij ervoor wil hebben. Ik bedacht me overigens dat ik ergens een keer iets over een lawaaiige fan in de Axe had gelezen, moet ik daar nog op letten als ik er één tweedehands koop?

herrieman
15 januari 2012, 23:06
Hier een utube review vidiootje van onze turbulente Tony Mckenzie.

Score: 10 uit 10

http://www.youtube.com/watch?v=RNDhwM0s03I

hole
15 januari 2012, 23:49
Net maar m'n 11R te koop gezet, ik was nog niet helemaal tevreden met de presets met m'n PRS en heb geen zin meer om daarmee te gaan klooien als ik hem toch niet lang meer ga gebruiken. Meteen maar een mailtje gestuurd naar de verkoper van een Axe, benieuwd wat hij ervoor wil hebben. Ik bedacht me overigens dat ik ergens een keer iets over een lawaaiige fan in de Axe had gelezen, moet ik daar nog op letten als ik er één tweedehands koop?

Je kunt er van uitgaan dat een AXE die je in europa komt door G66 is geleverd. deze zetten er standaard een stille fan in.. Mijne is fluisterstil.

SloeGin
16 januari 2012, 07:59
Je kunt er van uitgaan dat een AXE die je in europa komt door G66 is geleverd. deze zetten er standaard een stille fan in.. Mijne is fluisterstil.
Niet bij de II volgens Yek ... wat wel redelijk schandalig is voor zo'n duur toestel

hole
16 januari 2012, 11:08
Niet bij de II volgens Yek ... wat wel redelijk schandalig is voor zo'n duur toestel

Tim wil een Ultra volgens mij. De AxeII-ventilator schijnt inderdaad wat meer geluid te maken

TimS
16 januari 2012, 11:37
Tim wil een Ultra volgens mij. De AxeII-ventilator schijnt inderdaad wat meer geluid te maken

Ik wil een II, heb het budget voor een tweedehands Ultra en ga waarschijnlijk een Standard kopen :seriousf:

De Standard en Ultra schelen nog een paar honderd euro tweedehands, dat heb ik niet over voor een paar effecten die ik waarschijnlijk toch niet gebruik en de mogelijkheid meer effecten in een preset te stoppen. Dan geef ik dat geld liever uit aan een midicontroller / monitoring. Of krijg ik daar spijt van?

hole
16 januari 2012, 12:10
Ik wil een II, heb het budget voor een tweedehands Ultra en ga waarschijnlijk een Standard kopen :seriousf:

De Standard en Ultra schelen nog een paar honderd euro tweedehands, dat heb ik niet over voor een paar effecten die ik waarschijnlijk toch niet gebruik en de mogelijkheid meer effecten in een preset te stoppen. Dan geef ik dat geld liever uit aan een midicontroller / monitoring. Of krijg ik daar spijt van?
Ik weet natuurlijk niet wat je van plan bent, maar ik ik zou echt gaan voor een Ultra. Je kunt dan bv makkelijker 2 amps in 1 patch doen (ja, ik dacht dat ik dat ook niet nodig had, maar omdat het kan gebruik je het toch).

Een standard is een prima stukje gear, begrijp me niet verkeerd. Maar ik heb gekozen voor een Ultra, en ik denk dat ik spijt van een Standard zou hebben gehad (ook al gebruik ik lang niet alle features van de ultra)

En voor wat betreft een midi controller: Een Behringer FCB1010 heb je al voor rond de 100. € 16 voor de uno chip en je hebt een midicontroller voor € 116,00 met functionaliteiten die vergelijkbaar zijn met zijn duurdere broers (én gratis 2 expressie pedalen). als je daarnaast nog € 9,00 uitgeeft voor de spullen die je nodig hebt voor de phantom-power mod, ben je helemaal het mannetje! (en dan nog even een klein modje met de switches en je hebt 7 CC's ip 5 te versturen)

http://i246.photobucket.com/albums/gg120/Mark-NL/Guitars/fcb008.jpg
http://i246.photobucket.com/albums/gg120/Mark-NL/Guitars/fcb006.jpg


Edit: sorry voor de O/T trouwens

Tjepke
18 januari 2012, 08:51
wat is een normale 2dehands prijs voor de axe-fx standard?

hole
18 januari 2012, 13:19
rond de 1000 denk ik. Maar dit Topic gaat over de Kemper heh :sssh:

Tjepke
18 januari 2012, 14:04
excuse moi, maar dank voor de reactie

Death2AllButMetal
10 februari 2012, 01:13
Zijn er inmiddels al Kemper bezitters op het forum?
Een rackversie komt binnenkort, als we Ola Englund mogen geloven: UltimateMetal (http://www.ultimatemetal.com/forum/equipment/755360-yt-kemper-profiling-amp-rectifier-3.html#post10175738)

SloeGin
12 februari 2012, 18:26
Ik moet zeggen: ik begin meer en meer GAS te krijgen voor de Kemper. Ideaal voor mensen die geen eeuwigheid willen/kunnen tweaken en die geen ingewikkelde routings en effecten nodig hebben! En nog eens een pak goedkoper dan de Axe FX. Zo'n rack versie van de Kemper zou echt fantastisch zijn.

herrieman
12 februari 2012, 19:17
+1

Als de rack versie uit is moeten we maar eens een beneluxe amp profiling sessie doen.

SloeGin
13 februari 2012, 23:32
Zijn er inmiddels al Kemper bezitters op het forum?
Een rackversie komt binnenkort, als we Ola Englund mogen geloven: UltimateMetal (http://www.ultimatemetal.com/forum/equipment/755360-yt-kemper-profiling-amp-rectifier-3.html#post10175738)

Ola heeft vandaag zijn Axe FX II verkocht dus dat wil wel wat zeggen!

hole
14 februari 2012, 00:37
Wie is Ola, en waarom zou het mij moeten interesseren dat hij/zij zijn/haar Axe heeft verkocht.

SloeGin
14 februari 2012, 09:08
Wie is Ola, en waarom zou het mij moeten interesseren dat hij/zij zijn/haar Axe heeft verkocht.

Heb ik het dan tegen u ?:roll:

herrieman
14 februari 2012, 09:19
Ola heeft vandaag zijn Axe FX II verkocht dus dat wil wel wat zeggen!

Verbaast me niks. Ola was volledig niet onder de indruk van de II in vergelijk met de Ultra. Met Ola nu in het KPA kamp zal er een overvloed komen aan high-gain profiles:-)

hole
14 februari 2012, 09:41
Heb ik het dan tegen u ?:roll:

Ik neem aan dat je, omdat je het in een publiek forum post, het tegen iedere lezer hebt.

Klaarblijkelijk wil het, in jouw ogen, 'nogal wat zeggen', dat die Ola zijn AxeII verkoopt ten faveure van de Kemper. Ik ken heel die Ola niet, dus ik denk dat mijn vraag dan legitiem is.

Yek1
14 februari 2012, 12:39
Verbaast me niks. Ola was volledig niet onder de indruk van de II in vergelijk met de Ultra.

Waar schrijft hij dat?

SloeGin
14 februari 2012, 12:41
Ja wil ik ook wel weten wat hij er minder aan vond? :)

Chiel
14 februari 2012, 12:46
Ola la .

J-P
14 februari 2012, 13:00
Zoek even op Ola Englund op google and be amazed. Heel veel erg leuke hi-gain amptests...

hole
14 februari 2012, 13:08
Heb hem gegoogled en deel 2 van mijn vraag blijft staan.

J-P
14 februari 2012, 13:31
Tja, het hoeft ook niet iedereen te interesseren. Hij is op dit moment wel 1 van de leading amp-testers en als hij zo`n Kemper boven een Axe verkiest in zijn eigen setup dan zegt dat voor een aantal mensen wel wat.

Yek1
14 februari 2012, 14:09
Is een aardige vent. Grappig dat met welke modeler dan ook, altijd zijn eigen geluid meteen herkenbaar is. Logisch ook dat ie voor de Kemper kiest. Het is een goed apparaat, hij kan zijn trademark geluid erin stoppen en eruit halen. Heeft ie alle extra's van de (duurdere) Axe-Fx niet voor nodig. En waarsch heeft ie een soort van endorsement, omdat ie voor Kemper aan het profilen is.
Anyway, laat onverlet dat ik 'm de Axe-Fx II niet heb horen dissen. Ben benieuwd naar de bron.

interessander
14 februari 2012, 15:03
Ik heb even twee filmpjes gezien van Ola met de kemper, ik vind dat icepick hoog bij de aanslag niet lekker klinken maar dat is inderdaad een beetje zijn ding. Ik vond het filmpje waarbij hij de tweaking options bij een geprofilede mesa recto leuk om te zien omdat je daar ziet wat je nog aan EQ-ing kan doen met een profiel.

Verder is het natuurlijk te gek dat een profiel maar zo klein is en dat je er een behoorlijk aantal in de Kemper op kan slaan, als de user community eenmaal op gang is dan is dan kun je na aan schaf de Kemper direct vullen met een aantal leuke presets en deze naar smaak nog bijstellen.

Edit, tweakfilmpje even bijgevoegd:


http://www.youtube.com/watch?v=Hr2AFJZoRuU

Analie-G
14 februari 2012, 15:10
Tja, als Ola dus straks zijn Kemper wegdoet en overstapt naar bijv de nieuwste Behringer modeller , gaan al die volgelingen gewoon mee ..............hahahaha

Je zult altijd voor en tegenstanders hebben voor iedere gear maar ik ben echt benieuwd wie er hier van de kemper voorstanders er de volle 100% mee tevreden zullen zijn.........

Ik ben zelf mega tevreden met de Axe ongeacht welke ster gitarist em heeft of verkoopt...........:rockon:

J-P
14 februari 2012, 15:16
Anyway, laat onverlet dat ik 'm de Axe-Fx II niet heb horen dissen. Ben benieuwd naar de bron.

Hij zei het op facebook, niets dissen hoor, maar dat ie `m verkocht. Overigens komt ie binnenkort naar Belgie (guitarcandy) als het goed is.

Iceman
16 februari 2012, 17:54
Ola zelf op het Sneap forum:

I'm not saying I dislike the Axe Fx 2 just because I sold it. I'm not saying the Kemper is better, for me it's just a piece of gear in the chain of all the fucking gear that have passed my way since I started playing guitar. To me the full price for an Axe Fx2 IS a big deal of money. For not using it to much, I don't see why I shouldn't have that money put on other more helpful things for my position, like a shit load of acoustic treatment for my studio. If I'm lucky, I'll get one again in the future.

Yek1
19 februari 2012, 20:11
Het gaat snel. Eerste clip van Fractal Audio's Tone Matching:

"The following clip compares two devices. One of the devices is a guitar processor. The other device is the Axe-Fx II after having the amp block "tone matched" to the other device using the new "Tone Matching" technology."

www.fractalaudio.com/tmp/amp_match_preview.mp3 (http://www.fractalaudio.com/tmp/amp_match_preview.mp3)

"There are currently two modes:
Amp Matching and...
Tone Matching.
In Tone Matching mode you can match the tone of an isolated guitar track."

herrieman
19 februari 2012, 21:51
Gaan we nou echt iedere stap van de ontwikkeling en integratie van deze (oude EQ) matching techniek in de AFX hier aankondigen?

Volgens mij hoort dat onder een andere topic. Lees Snax 2 topic.

Dus moderator, verplaatsen graag.

Analie-G
19 februari 2012, 22:05
hmmmmm , volgens mij komt het woordje `Axe2 concurrentie` toch voor in het Topic titel , dus waarom zou er alleen maar nieuwe info over de Kemper hier komen en geen Axe nieuws ??
Beetje gezonde competitie mag toch ipv alleen maar eenzijdige info over de Kemper ...:)

Yek1
19 februari 2012, 22:38
Niet zo zuur doen, Herman... Info sluit aan op de titel van dit topic.

tnijland
19 februari 2012, 23:03
Het blijft gewoon een dilemma. Het hangt er waarschijnlijk gewoon af van je eigen mindset en wat je zelf heel graag zou willen hebben.

Wil je iets voor het podium optreden of lekker thuis een makkelijk tweakbare sound dan is de AXe-Fx gewoon een geweldig apparaat. Hij is misschien niet helemaal vergelijkbaar met de rechtstreekse buizenversterking en die "in your face" sound maar je hebt wel alle effecten en veel fantastische presets die je heel snel de toch wat beperkte sound van je eigen versterker laten vergeten. Gemak dient de mens...

De Kemper is wellicht een vergelijkbare oplossing die veel presets danwel uitwisselbare sounds biedt maar wat minder tweakbaar is. Bootst ie de "vintage" amps na? Nou, ik betwijfel het... Er zit op de Youtube filmpjes al redelijk weel hoorbaar verschil tussen. Maar misschien gewoon uitproberen ;-)

Ik heb zelf het additionele probleem dat ik een veel te brede muzieksmaak (jazz, blues & rock) heb en op zoek ben naar DIE vintage sounds maar helaas niet het geld heb om de originelen aan te schaffen. MIJN huidige oplossing is de volgende: Koop die ene vintage (of custom high-end) amp die geweldig klinkt is en je dat wow of nostalgie effect geeft. Neem er (afhankelijk va je budget) een Afx-Fx, Kemper, Rack Eleven of een Line6 bij die een aardige benadering geven van de amps die je er graag had willen bij hebben en je komt een aardig eind...

Om het topic niet op slot te zetten. Ik stem voor de Axe-Fx II ;-)

herrieman
19 februari 2012, 23:23
Fair enough! Dan wordt het wellicht tijd dat de KPA zijn eigen topic krijgt.
Vraag aan Morris: kun je 19" KPA topic wellicht unlocken?

Thanks

DemolitionColorScheme
20 februari 2012, 09:46
Fair enough! Dan wordt het wellicht tijd dat de KPA zijn eigen topic krijgt.
Vraag aan Morris: kun je 19" KPA topic wellicht unlocken?

Thanks
Hoezo? Alles over Kemper kan toch gewoon in dit topic? Die 19" versie is toch gewoon een rack versie?

morris
20 februari 2012, 12:39
Er staan op dit moment 5 draadjes open over axe/kemper/11r en aanverwante zaken. Dat is meer dan genoeg. Jullie kunnen altijd een verzoek indienen voor een apart modeling subforum:satisfie:

Yek1
20 februari 2012, 12:43
Lijkt me een prima suggestie: apart subforum voor modeling/profiling/eq-matching enz.

SloeGin
20 februari 2012, 12:44
Het gaat snel. Eerste clip van Fractal Audio's Tone Matching:

"The following clip compares two devices. One of the devices is a guitar processor. The other device is the Axe-Fx II after having the amp block "tone matched" to the other device using the new "Tone Matching" technology."

www.fractalaudio.com/tmp/amp_match_preview.mp3 (http://www.fractalaudio.com/tmp/amp_match_preview.mp3)

"There are currently two modes:
Amp Matching and...
Tone Matching.
In Tone Matching mode you can match the tone of an isolated guitar track."
Dat klinkt wel erg interessant!
Dus als je bv. aan de gitaartracks kan geraken van je favo album/ band kan de Axe Fx je exact dezelfde gitaarsound geven?

Liquid_Metal
20 februari 2012, 12:47
Lijkt me een prima suggestie: apart subforum voor modeling/profiling/eq-matching enz.

Maar gaan daar dan ook alle modelling zaken van het effecten-forum heen? De Boss GT's, Zoom G's, Line6 M's, etc? Aan de ene kant logisch, maar aan de andere kant verwarrend als iemand een rack heeft met bv een G-Major2, of een pedalboard met Zoom G3. Modelling kan betrekking hebben op alleen versterkers, maar effecten worden in feite ook gemodelleerd en het zal vast verwarring scheppen.

Yek1
20 februari 2012, 12:49
Dat klinkt wel erg interessant!
Dus als je bv. aan de gitaartracks kan geraken van je favo album/ band kan de Axe Fx je exact dezelfde gitaarsound geven?

Dat is wel de bedoeling. Nog even afwachten hoe het in de praktijk precies uitpakt.
Is overigens niet nieuw: EQ-matching kan je al doen met software zoals Ozone, maar dat is een behoorlijk ingewikkeld proces.
De Axe maakt het simpel.

Er zweven al behoorlijk veel opnames rond van geïsoleerde gitaargeluiden. Bijv. van gitaarintro's van nummers. Maar ook hebben veel mensen de tracks van Guitar Hero geripped, want die bevatten ook geïsoleerde gitaartracks.

Yek1
20 februari 2012, 12:51
Maar gaan daar dan ook alle modelling zaken van het effecten-forum heen? De Boss GT's, Zoom G's, Line6 M's, etc? Aan de ene kant logisch, maar aan de andere kant verwarrend als iemand een rack heeft met bv een G-Major2, of een pedalboard met Zoom G3. Modelling kan betrekking hebben op alleen versterkers, maar effecten worden in feite ook gemodelleerd en het zal vast verwarring scheppen.

Dat soort overlap heb je altijd en ook nu al.
Een modeling/profiling forum zou nmm betrekking kunnen/moeten hebben op de "amp modelers": 11Rack, Fractal Audio, Kemper, Zoom G3, Line 6 POD/HD e.d.

herrieman
20 februari 2012, 13:51
Er staan op dit moment 5 draadjes open over axe/kemper/11r en aanverwante zaken. Dat is meer dan genoeg. Jullie kunnen altijd een verzoek indienen voor een apart modeling subforum:satisfie:

Daar opteer ik voor. Met daaronder de verdeling Line6, Avid, Zoom, Digitech, Kemper, FAS en etc. Is de handel gelijk duidelijk gerubriceerd op merknaam.

DemolitionColorScheme
20 februari 2012, 13:56
Daar opteer ik voor. Met daaronder de verdeling Line6, Avid, Zoom, Digitech, Kemper, FAS en etc. Is de handel gelijk duidelijk gerubriceerd op merknaam.
Onzin. Dan zou er in het gitaar-forum een subforum moeten zijn voor elk gitaarmerk.

Het is toch goed zo? Je hebt toch geen 2 Kemper topics nodig? 1 Axe-FX topic en 1 Kemper lijkt me prima. Dan kun je in ieder topic gewoon reguliere updates plaatsen. Dit topic is in begin 2011 geopend en heeft nu pas 16 pagina's. Zo druk is het hier dus niet.

Arvoitus
20 februari 2012, 17:28
Tja, als Ola dus straks zijn Kemper wegdoet en overstapt naar bijv de nieuwste Behringer modeller , gaan al die volgelingen gewoon mee ..............hahahaha

Dan kunnen zijn volgelingen weer iets nieuws gaan kopen ;)


http://www.youtube.com/watch?v=P_BABYU9aoY

morris
20 februari 2012, 22:46
Sorry hoor, maar er komt een tijd dat ik dit soort gasten niet meer serieus kan nemen. Dat geldt overigens voor het merendeel van alle sound tweakers die al dan niet de axe fx v. X.XX propageren zonder er zelf een fatsoenlijke sound uit te kunnen persen. Vanaf nu alleen nog maar reacties met fatsoenlijke soundclips, anders zoeken jullie maar ergens een line6 prequel forum waar jullie zulke crap kunnen posten. ja ik ben pissed en het is carnaval hier. Kunnen we nu terug naar een normaal forum over rack gear? Dit gaat toch gvd nergens meer over.

Morris

DemolitionColorScheme
21 februari 2012, 00:08
http://i1.kym-cdn.com/photos/images/original/000/009/987/internet_serious_business_framed.jpg

Rustig aan, kerel ... haha, dear lord.

Iemand post een video van een app met wat simpele modeling. Prima toch? Ga je hier de studio mee in? Nee. Is dit handig als je kleine ligt te slapen of je geliefde hoofdpijn heeft. Ja. Overigens is het niks voor mijzelf en zal ik het zelf niet kopen (ik heb niet eens een telefoon met een touchscreen), maar ik zie er wèl het nut van in.

morris
21 februari 2012, 01:20
Ahh komop? Heb je die soundclip beluisterd? Daar maak je de kleine niet alleen mee wakker maar maak je er Ed Gein #2 van en de hoofdpijn van je geliefde gaat niet meer over totdat met een boner in je kist ligt. Misschien ben ik gewoon gefrustreerd omdat het tegenwoordig niet meer over mooie rack gear gaat maar alleen maar over modellers. Anyway, ik ga verder met carnaval en daarna zie ik het wel weer of ik hier nog zin in heb.

herrieman
21 februari 2012, 09:49
Morris,

Gewoon effe wat pilsjes stuk slaan. Gaat het snel weer beter.
Ik begrijp je reactie met al dat modeler gezeik in rack vorm. Gewoon al de modelers bij elkaar weg van het mooie rackspul houden.

DemolitionColorScheme
21 februari 2012, 10:43
Ahh komop? Heb je die soundclip beluisterd? Daar maak je de kleine niet alleen mee wakker maar maak je er Ed Gein #2 van en de hoofdpijn van je geliefde gaat niet meer over totdat met een boner in je kist ligt. Misschien ben ik gewoon gefrustreerd omdat het tegenwoordig niet meer over mooie rack gear gaat maar alleen maar over modellers. Anyway, ik ga verder met carnaval en daarna zie ik het wel weer of ik hier nog zin in heb.
... natuurlijk met headphones hè. haha.

Als je alleen geïnteresseerd bent in rack gear, wat doe je dan in een profiling topic? Kom dan alleen in de topics die over een bepaalde rack unit gaan. Nergens voor nodig om jezelf zo op te winden ...
Ik kom ook niet in een topic over BC Rich gitaren. Als je anders meer over racks wilt praten:
- http://www.hugeracksinc.com/forum/

morris
21 februari 2012, 15:26
... natuurlijk met headphones hè. haha.

Als je alleen geïnteresseerd bent in rack gear, wat doe je dan in een profiling topic? Kom dan alleen in de topics die over een bepaalde rack unit gaan. Nergens voor nodig om jezelf zo op te winden ...
Ik kom ook niet in een topic over BC Rich gitaren. Als je anders meer over racks wilt praten:
- http://www.hugeracksinc.com/forum/

Al eens naar de naam van dit subforum gekeken? :???:

LordRiffenstein
21 februari 2012, 15:40
... natuurlijk met headphones hè. haha.

Als je alleen geïnteresseerd bent in rack gear, wat doe je dan in een profiling topic? Kom dan alleen in de topics die over een bepaalde rack unit gaan. Nergens voor nodig om jezelf zo op te winden ...
Ik kom ook niet in een topic over BC Rich gitaren. Als je anders meer over racks wilt praten:
- http://www.hugeracksinc.com/forum/

LOL

Morris verwijzen naar Huge Racks Inc is zoals Johan Cruijff verwijzen nr Ajax...foot in mouth!

Liquid_Metal
21 februari 2012, 16:51
LOL

Morris verwijzen naar Huge Racks Inc is zoals Johan Cruijff verwijzen nr Ajax...foot in mouth!

I LOL'd.

Morris ik ben het met je eens. Al dat gemodelleer is voor ouwe mensen die niet meer kunnen tillen. Mijn rack spelen ze niet weg! Ik post niet zoveel meer omdat het vnlk over modelling gaat.

Arvoitus
21 februari 2012, 17:31
Sorry hoor, maar er komt een tijd dat ik dit soort gasten niet meer serieus kan nemen. Dat geldt overigens voor het merendeel van alle sound tweakers die al dan niet de axe fx v. X.XX propageren zonder er zelf een fatsoenlijke sound uit te kunnen persen. Vanaf nu alleen nog maar reacties met fatsoenlijke soundclips, anders zoeken jullie maar ergens een line6 prequel forum waar jullie zulke crap kunnen posten. ja ik ben pissed en het is carnaval hier. Kunnen we nu terug naar een normaal forum over rack gear? Dit gaat toch gvd nergens meer over.

Morris
Mijn reactie was als grap bedoeld. En mijn excuses als ik iemand daarmee op zijn tenen heb getrapt.

Modelling/digitaal spul is gewoon enorm in opkomst en het spul wordt steeds beter. Daarnaast heeft het veel overeenkomsten met de "filosofie" van rackgebruikers zoals eindloos veel (routing)mogelijkheden, makkelijk switchen tussen verschillende geluiden en nog wel veel meer wat ik jou waarschijnlijk niet hoef uit te leggen. Het is alleen jammer dat de discussies over firmware e.d. in hetzelfde gedeelte staan als het mooie analoge spul.

Misschien is het ook wel handig om een apart subforum ervoor aan te maken zodat discussies over apparaten als de Kemper niet in een subforum terecht komt waar het niet hoort (maar wel samen met ander modelling spul staat).

DemolitionColorScheme
21 februari 2012, 18:01
Al eens naar de naam van dit subforum gekeken? :???:
Waar moet het anders momenteel staan, smart-ass? Met de Kemper binnenkort als rack unit is het toch ècht fysiek een rack. En nogmaals: als je niks met modeling hebt, kom dan ook niet in die topics. Klaar.

Maar ... ik snap je punt, en van mij mag er best een modeling sub-forum komen, maar dan niet voor elk merk, bijv. Line 6, Fractal, Kemper, etc. Het lastige is alleen om modeling en rack uit elkaar te houden. Bijv. die Line 6 racks (Echo Pro, Mod Pro, etc.); zijn dat modelers of is dat een rack unit? Naar mijn mening is dat een rack unit, ook al emuleren die units bepaalde klassieke effecten, het zijn meer geïnspireerd-door sounds dan dingen die geheel hetzelfde klinken. De Analog Echo w/ Mod moest een Deluxe Memory Man voorstellen, maar klinkt ook totaal niet als een DMM. Wil niet zeggen dat het niet bruikbaar is.


LOL

Morris verwijzen naar Huge Racks Inc is zoals Johan Cruijff verwijzen nr Ajax...foot in mouth!
Ik ken heel die kerel niet, dus nergens voor nodig om zo neerbuigend te doen. Ik wil alleen aanduiden dat het rack-gedeelte van GitaarNet vrij dood en verlaten is in vergelijking met de rest van het forum. Daar kun je weinig aan doen ... Als je meer over racks wilt praten is hier, blijkbaar, niet de meest effectieve plaats (meer).



Morris ik ben het met je eens. Al dat gemodelleer is voor ouwe mensen die niet meer kunnen tillen. Mijn rack spelen ze niet weg! Ik post niet zoveel meer omdat het vnlk over modelling gaat.
Onzin. Ik ben 25 en gebruik vanalles, rack, pedalen, digitaal, analoog, tape, modelers, software (en dan geen software modeling, bedoel ik). Waarom het een boven het ander verkiezen? Ik vind het altijd wel grappig dat veel rack-gebruikers zich altijd superieur opstellen tegenover al het ander.
Wel ironisch, was jij niet degene die z'n rack het liefst thuis liet en wilde repeteren met een BOSS GT-8? Blijkbaar zit er dan toch wel wat nadelen aan je rack. ;) (overigens sleep ik zelf ook nog racks mee)



Modelling/digitaal spul is gewoon enorm in opkomst en het spul wordt steeds beter. Daarnaast heeft het veel overeenkomsten met de "filosofie" van rackgebruikers zoals eindloos veel (routing)mogelijkheden, makkelijk switchen tussen verschillende geluiden en nog wel veel meer wat ik jou waarschijnlijk niet hoef uit te leggen. Het is alleen jammer dat de discussies over firmware e.d. in hetzelfde gedeelte staan als het mooie analoge spul.

Misschien is het ook wel handig om een apart subforum ervoor aan te maken zodat discussies over apparaten als de Kemper niet in een subforum terecht komt waar het niet hoort (maar wel samen met ander modelling spul staat).
Geheel mee eens!
however, ik moet aangeven dat Kemper nu 1 topic heeft en Fractal ook. 1 topic, ieder. Het is niet alsof het hier pagina's volstaat met Kemper, Fractal en de verschillende Axe's. Zoals ik zei: als je niets geeft om modeling, zij het de Kemper of het Fractal spul - waarom dan die topics binnenhoppen en jezelf kapot ergeren? Niet nodig. Als ik een topic-titel zie met iets dat me niet interesseert, dan klik ik er ook niet op ...

LordRiffenstein
21 februari 2012, 18:13
Ik ken heel die kerel niet, dus nergens voor nodig om zo neerbuigend te doen. Ik wil alleen aanduiden dat het rack-gedeelte van GitaarNet vrij dood en verlaten is in vergelijking met de rest van het forum. Daar kun je weinig aan doen ... Als je meer over racks wilt praten is hier, blijkbaar, niet de meest effectieve plaats.

Ik vond het vooral grappig dat je de moderator van dit forum ging vertellen wat hij wel en niet moet doen en hem dan effe gaat verwijzen naar HRI. Morris zat al op HRI toen jij nog in de pampers zat!! :seriousf: En als je mijn opmerking neerbuigend vind, moet je effe een gevoel voor humor gaan kweken!

Liquid_Metal
21 februari 2012, 18:51
Onzin. Ik ben 25 en gebruik vanalles, rack, pedalen, digitaal, analoog, tape, modelers, software (en dan geen software modeling, bedoel ik). Waarom het een boven het ander verkiezen? Ik vind het altijd wel grappig dat veel rack-gebruikers zich altijd superieur opstellen tegenover al het ander.
Wel ironisch, was jij niet degene die z'n rack het liefst thuis liet en wilde repeteren met een BOSS GT-8? Blijkbaar zit er dan toch wel wat nadelen aan je rack. ;) (overigens sleep ik zelf ook nog racks mee)

Neem jij maar eens een 10" 100 kg rack mee in de trein. Wekelijks ;). Ik bedoel dat ik nog geen modelling tegen ben gekomen dat mijn sound kan evenaren maar natuurlijk zijn er momenten dat zo'n monster onpraktisch is. Daar komt voor mij a.t.m. de GT-8 om de hoek omdat ik geen eigen vervoer heb.

DemolitionColorScheme
21 februari 2012, 18:55
Ik vond het vooral grappig dat je de moderator van dit forum ging vertellen wat hij wel en niet moet doen en hem dan effe gaat verwijzen naar HRI. Morris zat al op HRI toen jij nog in de pampers zat!! :seriousf: En als je mijn opmerking neerbuigend vind, moet je effe een gevoel voor humor gaan kweken!
Nogmaals: het staat niet onder z'n username, dus ik kan niet ruiken dat 'ie de moderator is. Nou, als 'ie er zoveel problemen mee heeft dan legt hij het voor aan het team. Dan verschijnt er wellicht een extra subforum binnenkort voor modeling. Er is nu ook een Pickups subforum bij het Elektrische Gitaar gedeelte.

DemolitionColorScheme
21 februari 2012, 18:57
Neem jij maar eens een 10" 100 kg rack mee in de trein. Wekelijks ;). Ik bedoel dat ik nog geen modelling tegen ben gekomen dat mijn sound kan evenaren maar natuurlijk zijn er momenten dat zo'n monster onpraktisch is. Daar komt voor mij a.t.m. de GT-8 om de hoek omdat ik geen eigen vervoer heb. Ben ik blij dat ik niet met de trein hoef! haha, what the fuck! 10HE rack elke week in de trein? Ik moet er niet aan denken, haha.

Overigens:
BOSS GT-8 vs Axe-FX
Groot verschil. Als je het geld hebt zou ik daar eens in die hoek gaan snuffelen (mits je de GT-8 niet bij je eigen amp gebruikt).

Liquid_Metal
21 februari 2012, 19:11
Ben ik blij dat ik niet met de trein hoef! haha, what the fuck! 10HE rack elke week in de trein? Ik moet er niet aan denken, haha.

Overigens:
BOSS GT-8 vs Axe-FX
Groot verschil. Als je het geld hebt zou ik daar eens in die hoek gaan snuffelen (mits je de GT-8 niet bij je eigen amp gebruikt).

Nee ik ga dus niet met mijn rack in de trein, maar neem het enkel mee als het echt moet (want dan moet ik vervoer regelen). Die Axe komt misschien nog wel een keertje, maar op dit moment interesseert het me eigenlijk niet zoveel :P.

Liquid_Metal
21 februari 2012, 19:12
Nogmaals: het staat niet onder z'n username, dus ik kan niet ruiken dat 'ie de moderator is. Nou, als 'ie er zoveel problemen mee heeft dan legt hij het voor aan het team. Dan verschijnt er wellicht een extra subforum binnenkort voor modeling. Er is nu ook een Pickups subforum bij het Elektrische Gitaar gedeelte.

Ik denk dat het rack subforum helemaal doodbloedt als we het gaan splitsen, tbh.

DemolitionColorScheme
21 februari 2012, 19:51
Ik denk dat het rack subforum helemaal doodbloedt als we het gaan splitsen, tbh.
In theorie maakt het niet zo heel veel uit? Men kijkt waar men wilt kijken.

morris
21 februari 2012, 19:56
Ok, heb nog eens even na kunnen denken; misschien dat het handig is om een apart subforum voor modelling te maken, misschien ook niet aangezien er ook (zoals terecht genoemd line 6 mod pro etc) verwantschappen zijn met rack gear. Ik zal het eens aan mijn collega mods voorleggen, maar voor nu is het misschien handig als ik de topics wat opschoon of gewoon één topic maak voor FAS, één voor digidesign en een voor Kemper. Dan houden we het een beetje overzichtelijk. Toch? Maar dan wel met goede soundclips haha!
Zo nu eerst eens een paar pinten kapot gaan slaan. ;-)

Alaaf! Morris

SloeGin
21 februari 2012, 20:23
of gewoon één topic maak voor FAS, één voor digidesign en een voor Kemper. Dan houden we het een beetje overzichtelijk. Toch? Maar dan wel met goede soundclips haha!

Goed idee :)

herrieman
21 februari 2012, 20:32
Ok, heb nog eens even na kunnen denken; misschien dat het handig is om een apart subforum voor modelling te maken, misschien ook niet aangezien er ook (zoals terecht genoemd line 6 mod pro etc) verwantschappen zijn met rack gear. Ik zal het eens aan mijn collega mods voorleggen, maar voor nu is het misschien handig als ik de topics wat opschoon of gewoon één topic maak voor FAS, één voor digidesign en een voor Kemper. Dan houden we het een beetje overzichtelijk. Toch? Maar dan wel met goede soundclips haha!
Zo nu eerst eens een paar pinten kapot gaan slaan. ;-)

Alaaf! Morris

Goed idee! Maar haal even vet de bezem er door. Is het gelijk weer fris lente schoon.
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm heeeeeeerlijk

Liquid_Metal
21 februari 2012, 21:42
gewoon één topic maak voor FAS, één voor digidesign en een voor Kemper. Dan houden we het een beetje overzichtelijk. Toch? Maar dan wel met goede soundclips haha!
Zo nu eerst eens een paar pinten kapot gaan slaan. ;-)

Nu wellicht de beste optie, maar dat wordt mettertijd een puinhoop omdat mensen toch nieuwe topics aan gaan maken en het wellicht wat lastiger zoeken is in een enkel topic (i.v.m. ontsporingen).
Dit topic is nu ook alweer flink vervuild :P.

morris
22 februari 2012, 00:45
Ok. Ik zal deze democratisch op slot gooien en nieuwe topics aanmaken. Thanks guys!