PDA

View Full Version : mijn eerste opname : the loner



deefke666
15 januari 2011, 11:05
heeeey,

ik heb een tijdje geleden voor het eerst een nummertje opgenomen, met moviemaker een paar foto's erbij gezet en eens op you tube gezet...
heb er lang over nagedacht of ik het hier zou posten met al die muzikale grootheden hier :chicken: ben nu niet echt direct een grote "leadgitarist" :sssh:

ik weet het, dit nummer is hier al meermaals gepasseerd maar het is toch mijn keuze geworden om als eerste opname te gaan doen omdat ik het zo'n mooie song vind.

het is opgenomen met een boss br-1200, de gitaar is een schecter hellraiser, en ik heb alleen de geluiden van de br-1200 zelf gebruikt...

hope you like it
ik sta natuurlijk open voor opbouwende kritiek :cheerup:

http://www.youtube.com/watch?v=jyelWOcFbCc

grtz d

Gert-Jan
15 januari 2011, 11:16
Niet zo bescheiden!!

Ik vind het goed want het is een lastig nummer. Vooral de bends zijn hier een valkuil....het moet gewoon spatzuiver zijn. Ik vind dat je daarin goed geslaagd bent en ook je timing is goed.

Dat je de 'snelle licks' die er her en der en vooral aan het einde inzitten weglaat is alleen maar verstandig. Ken je grenzen en speel er een goed alternatief voor....dat is wederom gelukt.

Ben benieuwd naar je volgende posts.

lefthandstrat
15 januari 2011, 12:02
Smaakvol spel, mooi zuiver en prima sound. En wat Gert-Jan ook al zei, prima timing. Complimenten!:ok:

Axl Rose
15 januari 2011, 12:23
helemaal tegek Dave!! Heb hier heerlijk genoten van je muziek en spel! Leuk ook om een keertje wat van je werk te horen! dit smaakt naar meer :)

deefke666
15 januari 2011, 14:54
hey allemaal erg bedankt voor de complimenten :)
mijn dag is er gelijk goed van geworden hehe
het doet altijd goed om toffe commentaar te krijgen van medemuzikanten...

@ gert jan : het leek me inderdaad verstandiger om de snelle stukken eruit te laten, beter iets dat aan mijn mogelijkheden aangepast is dan dat ik iets zou spelen wat ik eigenlijk niet kan zonder fouten, maar gaandeweg worden mijn grenzen verder en verder verlegd... da's net het geweldige aan gitaar spelen vind ik... je kan gewoon gewoon blijven en blijven groeien

nogmaals thx for the comments

grtz d

beunklats
15 januari 2011, 15:07
Ik ken het nummer niet, maar ik vind hem wel super mooi, goed gedaan.

Henri H
15 januari 2011, 15:18
Klinkt goed!

't Is idd een lastig nummer, heb 'm ook wel 's geprobeerd, maar vergt aardig wat studie/oefening.
Bovendien vind ik het nummer ondertussen wat gedateerd, hoor dan liever "Empty Rooms" b.v., hoewel die misschien nog wel meer gedateerd is.

Exi
15 januari 2011, 17:25
Ik ken het nummer niet, ...
Wat?!

Deefke, echt heel lekker gespeeld man! Goede timing en toch heel veel gevoel erin. Mooie sound ook!
Ik heb zitten genieten:ok:

deefke666
16 januari 2011, 08:57
thx voor de reacties, dat doet me veel plezier :)

@ H.Huisjes : het nummer is misschien inderdaad wat gedateerd ja, maar in mijn oren is het één van de mooiste nummers van Gary Moore...

ik denk dat dat geld voor veel van de nummers die ik speel, ik ben qua muziekstijl zo'n beetje blijven hangen in de jaren 60, 70 en 80 om één of andere reden...

grtz d

Gert-Jan
16 januari 2011, 12:28
ik denk dat dat geld voor veel van de nummers die ik speel, ik ben qua muziekstijl zo'n beetje blijven hangen in de jaren 60, 70 en 80 om één of andere reden...


......werd toen niet gewoon de beste muziek gemaakt?

deefke666
16 januari 2011, 15:49
......werd toen niet gewoon de beste muziek gemaakt?

ben helemaal akkoord :ok:

grtz d

Henri H
16 januari 2011, 21:10
Tja, zit wat in, maar er werd net zo goed ook bagger gemaakt, vooral in de '80's, naar mijn idee.

De meeste hedendaagse muziek, is natuurlijk ook geschoeid op die leest, en er zit ook wel goed spul tussen hoor.

Dit nummer (The Loner) leent zich uitermate goed om veel van te leren, en ook om je skills te tonen. Je hoort elk minuscuul foutje.
Zou Gary 'm zelf direct goed hebben gespeeld.....?

Riky
17 januari 2011, 17:20
Prima gespeeld en zoals gezegd blijft je binnen je eigen grenzen, wat ik erg kan waarderen.