PDA

View Full Version : (Happy?) new amp day: Peavey Classic 30



guitarkid
15 januari 2011, 10:37
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/DeltaBluesenClassic30.jpg

Ik heb gisteren een Peavey Classic 30 gekocht. Ik wil hem gebruiken naast mijn Delta Blues om zo een extra amp aan de ander kant van het podium te hebben omdat we alleen met versterking en monitors voor de zang spelen. De toetsen gaan ook over de kleine pa en ik merkte dat mijn gitaargeluid kwijtraakte aan de "andere kant" van het podium. Ik wil hem aansluiten via loop send DB naar loop return Classic 30, maar de C30 is zoveel agressiever en met minder body dan de DB dat ik toch de normale input neem en het cleane kanaal, zodat ik de volumeregeling en m.n. eq kan gebruiken. Ik denk dat er wel een Beam Blocker in komt, maar aangezien de versterkers in principe hetzelfde zijn denk ik dat een "mildere" speaker ook wonderen kan doen. Het gekke is dat ik een Peavey VK100 top met een 2x12 V30 ook al zo (via loop return) heb gebruikt en dat werkte wel ok en die V30's zijn ook tamelijk fel. Maar goed, die cab heb ik dus geruild tegen de Classic 30.... (-;
Iemand een tip voor een 12" 16 ohm speaker ?


Gr. C.

Rinze
15 januari 2011, 10:41
Zit de originele speaker er nog in (Blue Marvel)? Ik heb ook een C30 (had er zelfs twee) en vind hem juist aan de donkere kant met de Blue Marvel.

rpl
15 januari 2011, 10:42
Gflctrd,het zijn mooie en goed klinkende amp's.

Hendriks
15 januari 2011, 11:19
Mooi setje zo Coos .

macwilliams
15 januari 2011, 11:41
Misschien is de éminence guitarlegend speaker wel een goeie voor je classic. Die heb je ook in 12" en 16ohm uitvoering.

rocker_71
15 januari 2011, 12:14
zeker een mooi setje!
Ik had niet gedacht dat de verschillen zo groot zouden zijn. In principe zijn toch alleen de speakers anders?
Verschil kan hem ook heel goed in de buizen zitten natuurlijk: misschien zitten er in de C30 wel wat meer high gain buizen.

guitarkid
15 januari 2011, 13:21
Misschien is de éminence guitarlegend speaker wel een goeie voor je classic. Die heb je ook in 12" en 16ohm uitvoering.
Hmmm, ik heb nog wel een 15" Emi Legend... ;)


zeker een mooi setje!
Ik had niet gedacht dat de verschillen zo groot zouden zijn. In principe zijn toch alleen de speakers anders?
Verschil kan hem ook heel goed in de buizen zitten natuurlijk: misschien zitten er in de C30 wel wat meer high gain buizen.
Er zitten in beide Sovteks, maar ik heb niet gekeken of ze verschillend zijn. Zal ik eens doen!


Mooi setje zo Coos .
Zeker weten!


Zit de originele speaker er nog in (Blue Marvel)? Ik heb ook een C30 (had er zelfs twee) en vind hem juist aan de donkere kant met de Blue Marvel.
Ja, de Blue Marvel zit in beide. Ik heb van Macwilliams dus net een 15" Eminence Legend overgenomen die ik in de DB wil zetten. Het oorspronkelijke idee was om de Blue Marvel dan in een losse speakerkast te bouwen, maar nu met de Classic 30 erbij was dat niet nodig. Misschien doe ik dat alsnog en sluit die dan aan op de Classic 30. Ik denk dat ik een kopie maak van de DB behuizing, maar zonder de amp. Of ik zet de Classic 30 amp er bij in.... Kan natuurlijk ook. Heb ik een Classic Delta Blues 30 :mmmm:
Ik heb net ook een prachtig occ. flightcase voor de DB op de kop getikt in Groningen en had al een case waar evt. die nog te bouwen kast in kan, dus wat dat betreft...
Heb nu wel een splinternieuwe stolpcase over waar die Framus 2x12 in zat....

Gr. C.

geert1976
15 januari 2011, 13:35
Mooie amp:ok:

Ik heb er zelf ook eentje en daar ben ik erg tevreden over.
heb je deze gekocht in Zutphen?, die stond namelijk al een tijdje op MP...

guitarkid
15 januari 2011, 13:53
Mooie amp:ok:

Ik heb er zelf ook eentje en daar ben ik erg tevreden over.
heb je deze gekocht in Zutphen?, die stond namelijk al een tijdje op MP...

Klopt! Tube-tamer, nieuwe eindbuizen en verder ook 100%. Voor beide partijen een goede deal!
Hij heeft het logo ook nog ergens, dus dat komt nog.
Moet er gewoon even aan wennen t.o.v. de Delta Blues. Dat blijft dan toch wel een erg fijne versterker!

Gr. C.

geert1976
15 januari 2011, 13:57
Klopt! Tube-tamer, nieuwe eindbuizen en verder ook 100%. Voor beide partijen een goede deal!
Hij heeft het logo ook nog ergens, dus dat komt nog.
Moet er gewoon even aan wennen t.o.v. de Delta Blues. Dat blijft dan toch wel een erg fijne versterker!

Gr. C.

OK,

had ik toch de goeie amp voor me....

guitarkid
15 januari 2011, 14:56
Ik ben er ondertussen al een poosje mee aan het spelen en heb er even een soort "homemade beamblockertje" voorgehangen en dat doet (denk ik) wel de truc....
Toch maar even weer contact opnemen met de Gier.
Ik blijf me verbazen over die Classic-serie van Peavey; het zijn toch wel hele fijne amps voor relatief weinig. Goede sound, solide behuizing en tot nu toe lees ik alleen maar goede verhalen over de betrouwbaarheid. Neemt niet weg dat ik het ook wel prettig vind om in ieder geval te kunnen spelen als er eens wat gebeurt met één van de twee amps!

Gr. C.

Midwolda
15 januari 2011, 18:27
Iemand een tip voor een 12" 16 ohm speaker ?

Je wordt weer op je wenken bediend: twee stuks (http://link.marktplaats.nl/413051453) zelfs!

JeroenSchaaf
15 januari 2011, 18:52
Nice setje zo Coos!:cheerup:

LesPaul1612
15 januari 2011, 19:22
En die telefoon die er naast staat is zeker bedoelt om de buren maar vast mee te bellen als de Classic 30 aangaat;)

Mooi ding hoor Coos!

guitarkid
15 januari 2011, 20:13
En die telefoon die er naast staat is zeker bedoelt om de buren maar vast mee te bellen als de Classic 30 aangaat;)

Mooi ding hoor Coos!

Welke buren......?????? :seriousf:
Maar serieus, ik heb ze in de studio staan en ik kan die dingen beide vol open zetten om twee uur 's nachts als ik wil. En dan nog kraait de haan pas 's morgens.... ;)
Maar F, daar weet jij alles van! :)

@midwolda: ik zal er zeker even over denken. Maar Maastricht.... oef. En alleen per twee!
Het grappige is echter dat hoe langer ik er vandaag op speelde (de combinatie) des te meer ze geluidsmatig naar elkaar toe trokken en ik ben nu wel tevreden met het geluid. Ik ben benieuwd of dat morgen nog zo is. Ik zet er hoe dan ook een Weber BB in. Morgen een repetitie en eens kijken wat de "kenners" er van vinden!


Nice setje zo Coos!:cheerup:

Dank! Bakkie doen binnenkort?

Gr. C.

(Waarom schrijf ik steeds "C". Iedereen zet gewoon Coos in z'n post..... ;) )

guitarkid
17 januari 2011, 13:34
Hallo allen.

Ik heb e.e.a. dit weekend eens even goed aan de tand gevoeld en moet zeggen dat de combinatie zo toch wel steeds beter werkt! Het verschil DB/C30 is kleiner dan ik in eerste instantie meende en het is mij eigenlijk een raadsel hoe dat kan. De BeamBlocker heeft wel een enorme positieve invloed. Ik heb nu zelf d.m.v. een halve piepschuim bol en een latje een BB gemaakt en die doet al wonderen, laat staan de originele straks! Hij haalt net het gemene hoog eruit!
Ik kan dus nu ook gewoon de pre-amp van de C30 bypassen als ik dat wil.
Kortom: tevreden met de deal die ik gemaakt heb!

guitarkid
1 maart 2011, 21:07
Nog maar even een update: de Beam Blocker doet z'n werk naar behoren en de combinatie bevalt steeds beter. Op de één of andere manier trekt de Classic 30 qua geluid steeds meer richting de Delta Blues en dat bevalt me dus zeer.
Ik heb hem dus wel via loop out/loop in aangesloten op het podium, dus de pre-amp van de DB stuurt ook de eindtrap van de C30 aan.
Maar ook als ik de C30 alleen gebruik gaat hij overtuigender klinken. Er zaten nieuwe buizen in, dus kan het zijn dat die nu "ingespeeld" raken en warmer gaan klinken? Ik heb de afgelopen tijd veel gespeeld en niet zacht.... ;)
Overigens heb ik van forumlid Rebullie een handig kastje gekocht met een volumepotmeter er in, zodat ik zelfs het volume van de C30 kan regelen als hij als "slave" gebruikt wordt.

Gr. Coos

Guitarleon
1 maart 2011, 23:46
de delta blues en de classic 30 schijnen qua circuit ook nagenoeg hetzelfde te zijn, dus vandaar dat ze erg op elkaar lijken, waarschijnlijk..

guitarkid
2 maart 2011, 07:27
de delta blues en de classic 30 schijnen qua circuit ook nagenoeg hetzelfde te zijn, dus vandaar dat ze erg op elkaar lijken, waarschijnlijk..

Da's bekend: het enige verschil is de tremolo en de speaker, maar het verschil was aanvankelijk erg groot...