PDA

View Full Version : Fender acoustasonic Jr



BobvanKempen
14 januari 2011, 22:23
Is er iemand hier die ervaring heeft met een Fender Acoustasonic Jr, ik gebruik nu een Troubadoer van Ibanez en wil eigenlijk deze eens vervangen met een goede versterker.

Dit schijnt een van de betere te zijn maar misschien dat jullie daar anders over denken.

harrie
18 januari 2011, 22:25
Ik heb hem al jaren met veel plezier gebruikt. Prima sound. De laatste tijd gebruik ik hem voornamelijk met een Almansa Klassieke gitaar met Fishmann. Oerdegelijke bak met prima sound. In het begin was ik wat minder enthousiast over de sound maar dat was een kwestie van de juiste instellingen zoeken.

Eko
20 januari 2011, 07:06
Ik heb een aantal jaren met de Fender opgetreden. Betrouwbaar en simpel. Als je echt wilt weten hoe je gitaar kan klinken kijk dan ook eens naar AER of Schertler. Zijn een heel stuk duurder , maar klinken echt stukken beter. Komen trouwens ook wel gebruikt voor.

harrie
20 januari 2011, 07:21
Helemaal mee eens. AER is duurder, maar betere sound en een stuk kleiner. In de tijd dat ik in een band speelde veel plezier van de Fender versterker gehad. Wel loeizwaar. Nu ik 1 maal per week een koor begeleid en niet veel extra power nodig heb denk ik er wel aan om een goedkoop klein versterkrtje er bij te kopen, het is een heel gesjouw met die bak. Er is trouwens ook nog een kleinere uitvoering van de acoustasonic JR, weet zo even niet hoe die heet.

PT1989
20 januari 2011, 12:01
Mijn mening: Geen Fender acoustasonic , klinkt erg ongebalanceerd gewoon Schertler of AER.
Vind de troubadour trouwens voor de lage prijs beter dan de AER (prijs kwaliteit verhouding gezien).

Flipkoos
20 januari 2011, 14:16
Overigens vind ik de Ashdown Acoustic Radiator die ik hier heb staan wel heel erg in de buurt komen van de AER, voor iets minder geld.
En ik ben fan van de Marshall AS100D, die heeft iets meer 'headroom'. Ook iets meer kleuring, maar da's net wat je wilt.

BobvanKempen
21 januari 2011, 21:15
Mensen bedankt voor jullie imput, ik ben gewoon eens gaan proberen bij een winkel en ..... ik vond ze heel erg beroerd. Het kan ook gewenning zijn maar mijn Troubadour TA35 vind ik persoonlijk vele malen mooier klinken en die had ik volgens mij voor 300 nieuw toen. Ook de effecten vond ik niet je van het en hoewel het misschien komt omdat ik de juiste instellingen nog moet vinden vond ik het prijsverschil met mijn oude vertrouwde TA35 te groot om het risico te nemen. Dus geen Fender voor mij.

PT1989
22 januari 2011, 12:32
goed zo;) en 10 tekens