PDA

View Full Version : November Rain 1e Solo (Vintage V100)



B0UDEWIJN
14 januari 2011, 22:16
Hallo allemaal,
hier mijn take van de eerste solo van November Rain (guns n roses). Ik vind het zelf een fantastisch nummer en de solo is een van de mooiste gitaarsolo's die ik ken (ook de outro solo mag er zijn trouwens). Hij is opgenomen met mn nieuwe Vintage V100 goldtop, om de sound een beetje te laten horen, hoewel de tone uiteindelijk niet helemaal is geworden wat ik had willen hebben, maar dat ligt meer aan mn effecten en de manier van opnemen waarschijnlijk.

Ik heb eigenlijk niks veranderd aan de solo: ik vind hem eigenlijk perfect zoals Slash hem speelt:ok:

Hier is de link: http://dl.dropbox.com/u/11880219/November%20Rain%20Solo.MP3

Enjoy!

TimoSomers
14 januari 2011, 22:18
Ik zou een beetje oefenen op de intonatie van je bends en je vibrato en bends in hun geheel.
Soms beetje valsig en in mijn oren wat doods.
Nu heeft Slash ook een kneitervalse vibrato en bends dus misschien is het expres :D.

Maar ga zo door !

B0UDEWIJN
14 januari 2011, 22:24
:???: :(?

En ik vond de vibrato juist zo moooooooooi:(

Dat de bends niet helemaal zuiver zijn, daar kan ik wel inkomen, die zitten er soms net iets naast, maar ik vind vibrato juist zo lekker gaan op deze gitaar. Slash zn vibrato is trouwens prachtig :D dus misschien is het gewoon een kwestie van smaak.

Maar idd, de bends kunnen iets zuiverder, dat moet ik beter oefenen op deze gitaar (mooi excuus :D). Bedankt voor je commentaar!

TimoSomers
14 januari 2011, 22:36
Hahah, ja nja ze zijn opzich wel 'goed' en wel ala slash, maar ze klinken mij een beetje gemaakt zegmaar.
Kan zijn dat ik er helemaal naast zit hoor!
Ik heb graag vibrato's dat ik inbeeld dat iemand in z'n broek pist van het knijpen in die snaren, maar dat is denkik sowieso smaak :D.
Maar je gaat lekker hoor.

B0UDEWIJN
14 januari 2011, 22:45
Tja dat van die vibrato is voor een deel echt smaak, ik hou bijv. niet zo van jouw wijde vibrato, daar hadden we het eerder al over. Ik ben wel benieuwd wat anderen ervan vinden, of ze jouw mening over mijn vibrato delen.

En over die bends heb je gelijk, daar ga ik aan werken :ok: (anders lijkt het zo alsof ik niet tegen kritiek kan:D)

TimoSomers
14 januari 2011, 22:58
Laat die bends maar zitten, ga maar aan je smaak werken :D:D

Exi
14 januari 2011, 23:35
Bends zijn niet altijd even zuiver inderdaad en misschien had het geluid nog wat viezer gemogen, maar verder is het heel aardig gedaan.
Is dat de goldtop met de P-90's?

ShredTallicA
15 januari 2011, 00:50
Laat die bends maar zitten, ga maar aan je smaak werken :D:D

Subtiele vibrato's ftw :rockon:

Albert houwaart
15 januari 2011, 02:28
Hee boudewijn

Ik vond je vibrato eigenlijk wel goed.alleen je bends waren niet helemaal zuiver.
Maar n zuiver bend spelen is ook niet echt makkelijk, ik kreeg er ook geregeld commentaar op.

Maar netjes gespeeld hoor
Nu de rest nog

Greetz ap

B0UDEWIJN
15 januari 2011, 10:25
@ Exi: ja, dat is de goldtop met P90, gekocht van een forumlid. Tja, ik ben het eens met je kritiek, geluid had mooier, 'slash-achtiger' gekund en de bends kunnen zuiverder. Thx voor je commentaar!

@ Shred: zo is dat! :ok:

@ Albert: dank! Wat bedoel je precies met 'nu de rest nog'? De outro solo misschien?


Laat die bends maar zitten, ga maar aan je smaak werken :D:D

Toch leuk om dit te horen van de man die deze kleren droeg:
http://c4.ac-images.myspacecdn.com/images02/4/m_482608d3b5f141b6bef2a6eb1c9d10eb.jpg
:D

Martijn-w
15 januari 2011, 13:36
Ik doe het je niet na hoor :D

Geluid mag inderdaad wat smeriger. Het klink nu te braaf. Iets te rond is het nu.

Exi
15 januari 2011, 13:48
@ Exi: ja, dat is de goldtop met P90, gekocht van een forumlid.
Alright, Ik heb hier ook een V100 staan, maar dan met humbuckers. Een hele fijne gitaar, maar de halspickup is dus niet echt bruikbaar ivm te donker en modderig. Dan doet een P90 het stukken beter. Lekkere sound!:ok:
Misschien ga ik maar eens kijken voor een leuke P94-achtige pickup.

lefthandstrat
15 januari 2011, 13:54
even off topic:soinnocent:: Mooie foto's EXI :cooler:

TimoSomers
15 januari 2011, 14:28
Toch leuk om dit te horen van de man die deze kleren droeg:
http://c4.ac-images.myspacecdn.com/images02/4/m_482608d3b5f141b6bef2a6eb1c9d10eb.jpg
:D

:seriousf::seriousf::seriousf:

All for the pussy my friend :D.

B0UDEWIJN
15 januari 2011, 19:14
@ Martijn-w: bedankt voor het commentaar! Hoe zou ik volgens jou het geluid iets 'smeriger' moeten laten klinken?

@ Exi: tja dat gebeurt idd al heel snel, dat het geluid te modderig klinkt op de halspup. Ik heb hier volgens mij de toneknop helemaal open gedraaid, anders is het veel te modderig.
Maar idd, ben erg tevreden met het geluid, de tones van Slash en bijv. Gary Moore zijn er erg goed mee te benaderen. Ik heb weinig ervaring met LPs met gewone humbuckers, maar ik kan je zeker aanraden deze te proberen als je zo'n geluid zoekt.

@ Timo: :D

ieme
15 januari 2011, 20:39
Leuk gedaan

Albert houwaart
15 januari 2011, 23:25
Hee boudewijn

Yes ik bedoelde het outro solo

Keep up the goodwork!

B0UDEWIJN
15 januari 2011, 23:55
@ Ieme: dank!

@ Albert: ah ok, outro solo vind ik ook echt fantastisch, maar die kan ik nog niet helemaal foutloos spelen. Misschien dat als ik me er even op concentreer dat ik nog een keer de tweede solo op zal nemen. Ik zal eraan denken:ok: