PDA

View Full Version : Vox Bruno: and now for something completely different!



Mitch
14 januari 2011, 21:45
't Is weer eens heel wat anders dan de zoveelste variatie op de AC-lijn. En het ziet er goed uit hoor, footswitchable boost, reverb aan boord...
http://www.voxamps.com/tb35c/

marc_o
14 januari 2011, 22:17
Kijk eens aan, ben benieuwd...puristen zullen uiteraard gaan mauwen, maar eerst maar eens horen hoe dat ding klinkt...

G.G.
14 januari 2011, 22:31
puristen zullen uiteraard gaan mauwen,

puristen moeten niet zo janken. Ziet er leuk uit. Ben benieuwd met dat kwartetje 6V6.

Mitch
14 januari 2011, 22:36
Die twee kanaalsbak die ze een tijdje terug hadden (CP of zo? Ben het kwijt) was een poging om eens wat anders neer te zetten in de afdeling modern en betaalbaar, maar nog met een duidelijke Vox knipoog. Dat vond ik niet zo'n bijzondere versterker. Dit is ook een stap in een ander markt aandeel, maar ik heb er eerlijk gezegd op voorhand wel een beter gevoel bij. Paar simpele features, paar slimme en met de styling en lettertype een leuke knipoog naar het grote werk van Bruno zelf. Zou het vooral op de Amerikaanse markt, waar Bruno wat bekender is dan hier, wel eens erg goed kunnen gaan doen.

caliban
15 januari 2011, 00:05
Hoe grappig: de 'macho mode' :seriousf:

jim__
15 januari 2011, 09:38
Het hele concept staat me inderdaad wel aan, eenkanaals, boost, reverbtank. Netjes! Misschien dat sommigen zullen vallen over het ontbreken van een schakelbare effectsloop, maar dit maakt hem wel puur. Slim ook van die mastervolume, ben benieuwd wat zoiets gaat kosten (blijf toch een Hollander).

Bernardduur
15 januari 2011, 10:18
Cool!

En Vox met 6V6!

caliban
15 januari 2011, 12:49
Het hele concept staat me inderdaad wel aan, eenkanaals, boost, reverbtank. Netjes! Misschien dat sommigen zullen vallen over het ontbreken van een schakelbare effectsloop, maar dit maakt hem wel puur. Slim ook van die mastervolume, ben benieuwd wat zoiets gaat kosten (blijf toch een Hollander).

Wat is er niet puur aan een effects-loop?
Dat laatste vind ik als Vlaming best wel grappig :).

Swampash
15 januari 2011, 14:15
Cool!!
Hier een filmpje in het duits van de Namm. De Vox Bruno 2x12 moet tussen de 1000 en 1300 euro gaan kosten. Ik zeg Nice.....

Swampash
15 januari 2011, 14:16
Nu wel met linkje..

http://www.youtube.com/watch?v=3TFuZnM6wko

guitarguru
15 januari 2011, 14:53
Zeer veelbelovend.................:)

Nog 2 maandjes geduld....

tommus42
15 januari 2011, 14:59
6V6 in een Vox? Wat is dat voor heiligschennis?:D

G.G.
15 januari 2011, 15:33
Eerste jankende purist meldt zich pas in post 12. Valt nog mee. :D

Pepe
15 januari 2011, 16:00
Goeie zet hoor.
Ik heb me wel vaker afgevraagd waarom een bedrijf als Fender altijd zo tekeer ging tegen het copieeren van hun gitaren terwijl merken als THD, Victoria en Kendrick, zeker in de begin tijd, met rust werden gelaten met hun tweed clones. Sterker nog, Weber werd door Fender betrokken in sommige amps.
Bruno's eigen amps zijn, zoals Matchless en Z's, gebouwd op blueprints van Voxen en met een Bruno Vox wordt een Bruno goedkoper en een Vox boutieker.

De amp zal ongetwijfeld goed klinken, I'm sure. Het zal wel het gat op moeten vullen tussen de HW Voxen en de Bruno amps.

episua
15 januari 2011, 16:08
Lijken mij prachtige versterkers die Bruno Vox dingen. Ben benieuwd wat ze moeten gaan kosten. Ook nieuw is de nighttrain 50 http://www.voxamps.com/uk/modernclassic/nighttrain50/?utm_source=homepage&utm_medium=banner&utm_campaign=WinterNamm2011NewProducts

tommus42
16 januari 2011, 10:03
Goeie zet hoor.
Ik heb me wel vaker afgevraagd waarom een bedrijf als Fender altijd zo tekeer ging tegen het copieeren van hun gitaren terwijl merken als THD, Victoria en Kendrick, zeker in de begin tijd, met rust werden gelaten met hun tweed clones. Sterker nog, Weber werd door Fender betrokken in sommige amps.
Bruno's eigen amps zijn, zoals Matchless en Z's, gebouwd op blueprints van Voxen en met een Bruno Vox wordt een Bruno goedkoper en een Vox boutieker.

De amp zal ongetwijfeld goed klinken, I'm sure. Het zal wel het gat op moeten vullen tussen de HW Voxen en de Bruno amps.

Met de boost lijkt het me een mooi werkpaard. Met die 6V6en mikken ze denk ik op de amerikaanse markt, niet dat dat er wat toe doet.
Ben benieuwd naar het schema:D

the sure thing
17 januari 2011, 20:16
Oef! dat ziet er goed uit! En met G12-65 speakers.... Alleen wat zouden ze bedoelen met "american voiced"? Een 100% britse amp (van origine dan) en dan "american voiced"?

den titten
19 januari 2011, 12:17
Die praten met een Amerikaans accent en drinken geen thee

rijsberman
19 januari 2011, 14:43
Het is de VOX House, snap dat dan.
http://house.download-tvshows.com/files/Hugh%20Laurie_1.jpg