PDA

View Full Version : Gitaar accessoires



Captain Planet
14 januari 2011, 21:06
Eerst en vooral: sorry als deze info al ergens op het forum staat, ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar op de eerste twee pagina's was niets te vinden dus dan heb ik het maar opgegeven. Hieronder mijn vraag.

Ik ben van plan om binnenkort wat gitaar accessoires te kopen omdat een winkel gaat verbouwen en sterke kortingen geeft.

Ik had momenteel gedacht aan:

capo
strap
onderhoudsproducten
gig bag
(vul maar gelijk aan als je nog ideeën hebt)

Ik had graag gehoord waar ik op moet letten bij elk van deze accessoires om een goede kwaliteit te hebben.

Wat ik bvb. al gehoord heb is: een gig bag met polstering tss 20mm-30mm.

Voor de rest weet ik er dus niets van, merknamen mogen ook altijd!

Ik speel momenteel nog enkel akoestisch, steelstring, 6 snaren.

Jasper.
14 januari 2011, 21:25
Paar pakjes snaren of een slide als die in de aanbieding zijn?

Wat heb je thuis allemaal al liggen?

Captain Planet
14 januari 2011, 21:39
Nog niet veel, juist daarom, enkel een pakje snaren, plectra en een tuner.

EDIT: ook een gig bag die ik bij de gitaar kreeg, met 10mm polstering.

budje
14 januari 2011, 22:24
eigenlijk alleen deze

http://www.guitarstudio.com.au/GuitarStringWinder.jpg


en voor de rest: Als jij het niet mist, zal je het niet nodig hebben

Tankman
14 januari 2011, 22:50
Om even je lijstje af te gaan. Capo heb ik ook ooit gekocht, maar die ligt te roesten op mijn werktafel.

Een goede strap is belangrijk en vooral persoonlijk. Ik ken iemand die alleen maar Ernie Ball Nylon straps wilt. Ik gebruik alleen een specifieke leren strap van het merk Gaucho die nog extra padding heeft.

Onderhoudsproducten vind ik ook belangrijk om in huis te hebben. Bij iedere snaarwisseling krijgt mijn toets een behandeling met Dunlop citroenolie (en een schuursponsje). Mijn rosewood toetsen krijgen hierna nog een behandeling met joha olie. Dit is goed voor donker hout. Bij maple voldoet alleen de citroen olie. Verder heb ik nog Dunlop 65 gitaar polish spul om de body en nek schoon te maken met een poetsdoekje.

Een Rockbag Deluxe Line vind ik een van de betere gitaarhoezen. Let op stevigheid, dikte van de bekleding, extra verstevigingen aan de binnenkant voor je nek, extra bekleding aan de onderkant etc etc. Het is natuurlijk ook altijd handig om genoeg plek te hebben voor wat kabels en je strap.

Verder heb ik aan accessoires nog een houdertje om mijn gitaarhals op te laten rusten op mijn werktafel als ik ermee bezig ben, een mat om de gitaar erop te leggen, een snaarwinder zoals budje al heeft aangegeven en een extra pakje snaren of 3 en wat plectra kan nooit kwaad.

D-string
14 januari 2011, 23:49
- straplocks
- gitaarstandaard
- plectrums
- clip-on tuner
- snaren

sideburns
15 januari 2011, 15:03
Als ze echt Flinke korting geven zou ik als extra accessoire er nog een gitaar bijhalen...:)

Is het een idee dat je een koffer haalt ipv een hoes, beetje stevigheid kan bij een akoestische gitaar geen kwaad dunkt me.

Captain Planet
15 januari 2011, 15:19
Eerst en vooral al bedankt voor de tips!

Een koffer ga ik momenteel nog niet kopen denk ik. Lijkt me niet echt evident voor mij, momenteel ga ik niet op pad met m'n gitaar dus veel gevaar is er niet.

Bovendien let ik wel een beetje op een budget want ik speel ook mondharmonica en ga er denk ik ook een extra microfoon en versterker bijhalen denk ik.

Een nieuwe gitaar zal er in ieder geval ook niet inzitten. Dit omdat ik veel tijd wil spenderen in het zoeken naar wat ik écht wil in een gitaar. Dit zoeken kan wel eens een jaartje duren denk ik. :-)

marco v
15 januari 2011, 17:10
Ik speel nu bijna 30 jaar en ik zoek nog steeds....
Als je enkel akoestisch speelt is een stevige standaard, een gewatteerde hoes, extra pakje snaren, een snarenwinder en misschien een capo, slide of band geen overbodige luxe. Meer heb je niet nodig voorlopig. Maar ik betwijfel of dit nu echt tientallen euros gaat schelen met die korting tijdens verbouwing.
Ik ben ook altijd wel in voor kortingen, waar is die toko ergens?

Captain Planet
15 januari 2011, 17:48
http://www.muziekvisie.be/

Deze winkel, geven ze altijd wel goede service, en alles moet buiten tegen februari.

Fenderfan
20 januari 2011, 23:43
Duurste pakken! Dat is meestal ook het beste.

The Unforgiven
21 januari 2011, 08:06
Duurste pakken! Dat is meestal ook het beste.

Hoe kan iemand ooit zo bekrompen zijn in zijn gedachten...

kamiel
21 januari 2011, 20:30
Duurste pakken! Dat is meestal ook het beste.

Wil jij mijn epiphone thunderbird overkopen voor 20 000 euro?:D een bassgitaar van zoveel geld, is toch fantastisch goed! En als je nog meer wil betalen, pm me dan maar even!:D

stikel
22 januari 2011, 10:19
Verder heb ik nog Dunlop 65 gitaar polish spul om de body en nek schoon te maken met een poetsdoekje.

Een Rockbag Deluxe Line vind ik een van de betere gitaarhoezen.

Framus wordt afgeleverd in Rockbag dus bovenstaande kan ik beamen. Voor de body gebruik ik een microfiber doekje (krast niet). Even onder de kraan en dan het meeste water er weer uitknijpen.

kaptan kitarra
12 februari 2011, 20:18
Hoe kan iemand ooit zo bekrompen zijn in zijn gedachten...

Hij heet ook Fenderfan;). Niks tegen Fender hoor, maar zo geweldig vind ik die dingen niet.
En het feit dat ze ''American strats'' verkopen vind ik ook een rare zaak... en dan twee keer zoveel vragen.

Of zoals iemand zei:

Mexican strats are made in Mexico by Mexicans.
American strats are made in America by Mexicans

:seriousf:

The Unforgiven
12 februari 2011, 21:23
Mexican strats are made in Mexico by Mexicans.
American strats are made in America by Mexicans

Ik heb een nieuwe sig...

kaptan kitarra
12 februari 2011, 23:02
Ik heb een nieuwe sig...

:seriousf:

wireman
22 februari 2011, 08:10
hmmm... ff denken zo op de vroege morgen..

- Gitaarstandaard?
- snaren
- goede koffer of tas (ipv een gigbag)
- snoer? (goed snoer is ook een must!!)
Ik zou me niet al te sappel maken om capo's en dat soort losse 15-euro zooi. Klinkt heel super.. maar 40% korting op 15 euro is ook maar een euro of 6.. Heb je net een extra setje snaren die je bij de reguliere gitaarwinkel bij een redelijke aankoop ook 'gratis' heb.