PDA

View Full Version : ruil: Randall rh200 <-> Marshall MG100hdfx



davidof
13 januari 2011, 22:26
Mijn mede-gitarist doet zijn Randall RH200 halfstack weg en kreeg een aanbod om te ruilen voor een Marshall MG100hdfx. Doen of niet?

Tankman
13 januari 2011, 22:29
Neeeeee, niet doen. Uit de Randall kun je tenminste nog bruikbare geluidjes halen. De Marshall vind ik een verschrikkelijk ding. Geen fatsoenlijk geluid uit te halen.

davidof
13 januari 2011, 22:38
Neeeeee, niet doen. Uit de Randall kun je tenminste nog bruikbare geluidjes halen. De Marshall vind ik een verschrikkelijk ding. Geen fatsoenlijk geluid uit te halen.

daar ben ik het persoonlijk niet met eens :p ik heb al 5 jaar een marshall mg100dfx en ben er nog steeds content van! echt geweldig voor die prijs. Maar ik heb al langer gemerkt dat ik precies de enige ben met die mening :D

Tankman
13 januari 2011, 22:47
Dus je hebt hem al geadviseerd de ruil te doen?

Ik vind het allebei niet de beste versterkers ooit, maar de Randall is wel stukken beter. Laat hem dat ding anders gewoon verkopen en voor een (2e hands) buizenversterker gaan. Een Peavey Valveking of 6505+ combo is echt ideaal. Bugera zouden ook goed moet klinken.

davidof
13 januari 2011, 22:59
ik weet niet welk best.. ik vind dat ze elkaar waard zijn. Hij krijgt hem ook niet meteen verkocht denk ik

Tankman
13 januari 2011, 23:00
Hij moet er geen hoofdprijs voor vragen, maar hij raakt hem wel kwijt hoor. Het zijn degelijke amps en naar mijn mening veel beter dan de MG serie.

langun
13 januari 2011, 23:59
Als jullie samen spelen kan hij toch perfect testen of hij graag een Marshall MG zou willen?

Mr. Dynamite
14 januari 2011, 14:26
Wat is het probleem? Als jij een MG (:soinnocent:) hebt dan kan hij toch een keertje komen testen? Dan weet hij waar hij aan toe is. Iedereen blij

Mijn advies is gewoon om het te laten varen, verkopen, en dan een lekkere buizenbak kopen. Zo'n MG is wel leuk voor op de slaapkamer maar als je een keer een fatsoenlijke buizenbak hebt gehoord ben je om. Maar ieder zijn ding ;)

marter544
14 januari 2011, 14:46
Die Randall is een fatsoenlijke amp, en met alle respect, ik vind de scheur van de MG een muggenscheet in vergelijking met de Randall tops en combo's. En ja, ik heb ze naast elkaar gehad, vaker dan eens ook (ik heb een randall, de andere gitarist had toen een MG).

Jasper.
14 januari 2011, 14:54
Ach ja, het ligt aan je smaak. De MG kan voor bepaalde personen misschien wel het perfecte geluid bezitten. Zo vinden veel mensen een JCM900 ook niet zo mooi klinken. Ik vind het een prachtamp.

Zoals al is gezegd, zet de Randall en Marshall eens naast elkaar dan kan je vriend zelf beslissen.

caliban
14 januari 2011, 14:59
Ach ja, het ligt aan je smaak. De MG kan voor bepaalde personen misschien wel het perfecte geluid bezitten. Zo vinden veel mensen een JCM900 ook niet zo mooi klinken. Ik vind het een prachtamp.

Zoals al is gezegd, zet de Randall en Marshall eens naast elkaar dan kan je vriend zelf beslissen.

Ik vind zowel een MG als een 900 niet je van het, maar uit beide valt een goeie sound te halen wel. En naar mijn mening gemakkelijker uit de 900

lollol
14 januari 2011, 15:56
Die Randall is een fatsoenlijke amp, en met alle respect, ik vind de scheur van de MG een muggenscheet in vergelijking met de Randall tops en combo's. En ja, ik heb ze naast elkaar gehad, vaker dan eens ook (ik heb een randall, de andere gitarist had toen een MG).

Ik vind die vage shit distortion uit die randall ook best als een scheet klinken:sssh: