PDA

View Full Version : Fender of Marshall?



benhus
13 mei 2003, 20:09
Hallo,

Ik wil lekker kunnen scheuren maar ook gevoelig kunnen spelen, maar wel beiden met lekker zuiver geluid.

Als ik dan voor 700euro een versterker ga kopen...kan ik dan beter een Marshall of een Fender kopen?

Misschien kan iemand me uitleggen wat het algemene verschil is tussen de 2 merken?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: benhus op 2003-05-13 20:28 ]</font>

Voidhead
13 mei 2003, 20:10
naar mijn weten maakt boss geen versterkers hoor... of zit ik er nu naast?

Negative K3 fan
13 mei 2003, 20:16
boss maakt alleen hele slechte goedkope versterkerrs volgens mij.

ik denk dat je voor 700 euro je keus niet zo bepert moet houden.

benhus
13 mei 2003, 20:17
Foutje van mij...ik bedoelde Fender. Excuses. Ik ben een redelijke beginner en haalde ff de merken door elkaar:-s. Anyway...ik bedoelde dus Fender of Marshall.

Electrical Storm
13 mei 2003, 20:36
Misschien een idee als je je smaak wat specificeert. Wat voor bands bijvoorbeeld? Verder zijn er niet veel merken die versterkers op de markt hebben gebracht met ÉN een goede clean ÉN een lekkere scheur. Fender en Marshall in ieder geval niet: Fenders hebben over het algemeen een onovertroffen mooie clean maar een waardeloos overdrivekanaal, en Marshalls precies omgekeerd...

benhus
13 mei 2003, 20:39
Ik vind de band LIVE te gek en zoek qua sound ook iets in die richting.

Negative K3 fan
13 mei 2003, 21:55
Zoek je een combo of een head? Hoeveel watts? Hoeveel speakers? Stijl? Gebruik je pedalen?

mijn tip voorlopig: kijk 2e hands naar een leuke buizenversterker die eventueel niet van fender of marshall is.

700 euro: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&amp;md=details&amp;id=9589

Janneman
13 mei 2003, 22:12
Oh damn, die wil ik hebben. Breda is vlakbij en hij is niet duur. Effen een impulsieve aankoop doen denk.

ReinoutV
13 mei 2003, 22:17
Op 2003-05-13 22:12, schreef Janneman:
Oh damn, die wil ik hebben. Breda is vlakbij en hij is niet duur. Effen een impulsieve aankoop doen denk.


Dit is alleen nog maar de versterker (head), hier moet nog een cabinet bij, dus zul je wel over je 700 euro grens gaan. Als ik jou was (redelijke beginner, je zei het zelf) zou ik op zoek gaan naar een goede combo (hoeft nog niet eens buizen te zijn), van een wat mindere klasse dan Fender of Marshall. Of een 2e hands natuurlijk. Voor dit bedrag krijg je van deze 2 merken (nieuw) geen waar voor je geld.

Janneman
13 mei 2003, 22:23
Op 2003-05-13 22:17, schreef ReinoutV:


Op 2003-05-13 22:12, schreef Janneman:
Oh damn, die wil ik hebben. Breda is vlakbij en hij is niet duur. Effen een impulsieve aankoop doen denk.


Dit is alleen nog maar de versterker (head), hier moet nog een cabinet bij, dus zul je wel over je 700 euro grens gaan. Als ik jou was (redelijke beginner, je zei het zelf) zou ik op zoek gaan naar een goede combo (hoeft nog niet eens buizen te zijn), van een wat mindere klasse dan Fender of Marshall. Of een 2e hands natuurlijk. Voor dit bedrag krijg je van deze 2 merken (nieuw) geen waar voor je geld.


Heee! ik wordt hier in de zeik genomen :wink: . Zei ik net dat ik nog een beginner ben? Speel toch al zo een 8 jaar gitaar verdorie. Heb momenteel een 5150, maar ivm verandering in mijn band wil ik wel weer eens wat anders. Laatst op zo een savage gespeeld en het beviel best wel.
Is 700 euro erg goedkoop, of valt het wel mee?

skabouter
13 mei 2003, 23:11
volgens mij heb je voor 700 een betere marshall dan fender.
maar dit is echt een kwestie van smaak. ze zijn beide goed, maar gewoon heel anders.

ik vind marshall wat mooier, en vetter. fender is inderdaad meer voor goede clean, de dist is heel typerend, en ik vind hem niet mooi. marshall wel wat mooier. maar eigenlijk vind ik geen 1 ampdist mooi. kzou altijd een fx bakkie erbij nemen, met mooie overdrive(s)

Ibanez RuleZ
14 mei 2003, 00:37
HEIDEN!!!!!

ga jij maar eens luisteren naar de distortion op mijn mesa amp. wedden dat jij daar je vingers bij aflikt!!! (sorry, moest ik ff kwijt)

Harrald

Nocki
14 mei 2003, 07:20
mee eens.

Nocki/Mesafiel

skabouter
14 mei 2003, 10:35
hmmm, dat zou ik graag willen. ze zijn er vast wel, maar ik heb ze nog niet gehoord

hoewel, die peavey die ik koop heeft wel een heeele mooie. lekker vet, romig en vol. heerlijk. maar toch heb ik mooiere in mijn Fxbak

Negative K3 fan
14 mei 2003, 16:23
maar die peavey die jij gaat kopen is ook SS, ik vind zelf goede amp distortion beter dan pedalen. Solid state distortion heeft vaak een erg typerend geluid, of ze msisen juist het echte buizen geluid. Als boosters zijn sommige pedaaltjes wel leuk te gebruiken.

skabouter
14 mei 2003, 16:54
wat is SS (solid state) ?

Electrical Storm
14 mei 2003, 19:41
Tyfus die ENGL is niet duur!! Jammer dat ik in geldnood zit anders had ik die gozer ff gemailt :grin:

Negative K3 fan
14 mei 2003, 19:42
Op 2003-05-14 16:54, schreef skabouter:
wat is SS (solid state) ?



transistor

jan_bervoets
29 november 2008, 15:57
je kunt bij deze 2 merken niet echt iets tussenin vinden , kijk een naar de laney lionheart ( de meer scheurende fender)

MattellicA
29 november 2008, 16:01
je kunt bij deze 2 merken niet echt iets tussenin vinden , kijk een naar de laney lionheart ( de meer scheurende fender)

:dontgeti::dontgeti::dontgeti:

arcane
29 november 2008, 17:34
hehe, als die gene echt gewacht heeft met de aankoop na die post van de lionheart heeft hij echt heel veel geduld voor een advies;)

JohnLord
29 november 2008, 18:33
Waarschijnlijk is de TS al weer een aantal amps verder....

kenx
29 november 2008, 23:18
boss maakt alleen hele slechte goedkope versterkerrs volgens mij.

ik denk dat je voor 700 euro je keus niet zo bepert moet houden.

boss is van Roland...


Boss maakt trouwens helemaal geen versterkers...

grtz

Mitch
29 november 2008, 23:21
Ja en het topic van 2003.....sjiezus man...