PDA

View Full Version : Fender of Marshall?



benhus
13 mei 2003, 20:09
Hallo,

Ik wil lekker kunnen scheuren maar ook gevoelig kunnen spelen, maar wel beiden met lekker zuiver geluid.

Als ik dan voor 700euro een versterker ga kopen...kan ik dan beter een Marshall of een Fender kopen?

Misschien kan iemand me uitleggen wat het algemene verschil is tussen de 2 merken?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: benhus op 2003-05-13 20:28 ]</font>

Voidhead
13 mei 2003, 20:10
naar mijn weten maakt boss geen versterkers hoor... of zit ik er nu naast?

Negative K3 fan
13 mei 2003, 20:16
boss maakt alleen hele slechte goedkope versterkerrs volgens mij.

ik denk dat je voor 700 euro je keus niet zo bepert moet houden.

benhus
13 mei 2003, 20:17
Foutje van mij...ik bedoelde Fender. Excuses. Ik ben een redelijke beginner en haalde ff de merken door elkaar:-s. Anyway...ik bedoelde dus Fender of Marshall.

Electrical Storm
13 mei 2003, 20:36
Misschien een idee als je je smaak wat specificeert. Wat voor bands bijvoorbeeld? Verder zijn er niet veel merken die versterkers op de markt hebben gebracht met ÉN een goede clean ÉN een lekkere scheur. Fender en Marshall in ieder geval niet: Fenders hebben over het algemeen een onovertroffen mooie clean maar een waardeloos overdrivekanaal, en Marshalls precies omgekeerd...

benhus
13 mei 2003, 20:39
Ik vind de band LIVE te gek en zoek qua sound ook iets in die richting.

Negative K3 fan
13 mei 2003, 21:55
Zoek je een combo of een head? Hoeveel watts? Hoeveel speakers? Stijl? Gebruik je pedalen?

mijn tip voorlopig: kijk 2e hands naar een leuke buizenversterker die eventueel niet van fender of marshall is.

700 euro: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&amp;md=details&amp;id=9589

Janneman
13 mei 2003, 22:12
Oh damn, die wil ik hebben. Breda is vlakbij en hij is niet duur. Effen een impulsieve aankoop doen denk.

ReinoutV
13 mei 2003, 22:17
Op 2003-05-13 22:12, schreef Janneman: