PDA

View Full Version : Fender Stratocaster American Standard



beunklats
13 januari 2011, 13:25
Hee muzikanten

Ik zou graag een Fender Stratocaster American Standard OW willen hebben. (Waneer ik hem koop weet ik nog niet, moet eerst sparen.)
Het word dan mijn 2e elektrische gitaar, en ik heb dus geen verstand van strats.
Mijn vraag is wat voor neck hout jullie het beste vinden, en of deze gitaar een goede keuze is.
Ik weet dat ik hem het beste zelf kan testen, maar ik wil eerst graag jullie mening.

Gr Johan :strat:

RockinRein
13 januari 2011, 13:35
Het beste hout is wat JIJ het lekkerst vind spelen, het mooiste eruit vind zien en het meest blij van word.

As simple as that!

Doe eens een bezoekje aan een gitaarwinkel, trek vanalles uit de rekken, en probeer :strat:

beunklats
13 januari 2011, 13:41
dat doe ik ook wel, maar ik wil eerst jullie mening horen

Sinner1980
13 januari 2011, 13:42
Strats zijn geweldige gitaren en zijn dan ook een prima keus.
Echter moet je zowel wua gevoel als geluid wel trekken natuurlijk dus idd:

Uitproberen die handel!:strat:

Voor mij persoonlijk maple,voelt prettig en heeft iets meer bite in het geluid.
En het is nog eens veel mooier ook...;)

Venlonaer
13 januari 2011, 14:10
Ik zou gewoon een peperdure customshop kopen:ok:

vulvasonic
13 januari 2011, 14:15
Mijn vraag is wat voor neck hout jullie het beste vinden, en of deze gitaar een goede keuze is.
Bij Fender is het hout voor de neck in 99,9% van de gevallen van esdoorn. :stop:

beunklats
13 januari 2011, 21:02
Ik zou gewoon een peperdure customshop kopen:ok:

Het geld wat ik wil uitgeven is max 1000 euro.

Venlonaer
13 januari 2011, 21:27
Ah kijk dan hebben we al iets meer aanwijzingen hea;) Is een tweedehands American Deluxe niks?

zeiler
13 januari 2011, 21:45
muha... ik vind de deluxe minder dan de standard als ik eerlijk ben, maar da's misschien vooral door die gekke p/p knopjes enzo...

Ik vind dat je dan gewoon een extra gitaar moet kopen voor de 4/500 euro ;)!

Muchachooo
17 januari 2011, 21:26
Ik prefereer zelf een rosewood fretboard, ziet er (naar mijn mening) mooier uit en speelt veel fijner.

sowieso omdat ik ook nog een gibson en een squier heb en een epi had die allebei een rosewood fretboard hebben, ik ben gewoon niet gewend aan maple...

SaferSephy
17 januari 2011, 22:01
De American standards die gebouwd zijn vanaf 2008 tot nu zijn werkelijk super...vooral die 2010 is erg vet.

Toets keuze is echt iets persoonlijk. Tot voor kort wilde ik enkel maple spelen...echter nu ben ik toch ook aan de rosewood. Maple is iets brighter en strakker + feller in het mid. Rosewood is wat romig in het laag en minder hoog. Echter heb ik ook doffe dode maple toetsen gespeeld en messcherpe rosewoods, dus het is ook erg exemplarisch, zeker in die prijsklasse.