PDA

View Full Version : Rocktron velocity 300: 'plop' geluid



snessiram
13 januari 2011, 11:47
Ik heb pas een Rocktron velocity 300 gekocht. Deze maakt bij het aanzetten/uitzetten een 'plop' geluid (kort). Aangezien in de handleiding net beschreven staat hoe het toestel beschikt over een beveiliging om plops te vermijden als de stroom uitvalt lijken deze aan/uit-plops me niet normaal... of toch?

Alvast bedankt!

forceps
13 januari 2011, 17:16
Is normaal... heeft mijn velocity ook.

snessiram
13 januari 2011, 17:19
@forceps: Bedankt voor de reactie. Ik zou toch nog even willen verduidelijken dat het geluid relatief luid is en door de speakers komt. Het is niet de "klik" in het toestel zelf (die hoor ik ook maar dat lijkt me normaal). Hebben we het over hetzelfde?

JER00N
13 januari 2011, 18:13
Mijn Velocity 120 heeft het ook en dat is normaal (schijnt zelfs in de handleiding te staan geloof ik).

forceps
13 januari 2011, 18:17
Precies, wat misschien helpt is je mastervolume op 0 te zetten voordat je de amp uitzet, dan is de plop zachter, meen ik me te herinneren...

snessiram
13 januari 2011, 18:46
Ok dit maakt me al iets geruster. Ik lees heel verwarrende ervaringen. Sommigen lijken het wel te hebben, anderen dan weer niet.
Ik heb de Rocktron al eens moeten omruilen voor een nieuwe en ik kan mij niet herinneren dat de vorige het pop-geluid maakte (maar ik had die ook maar heel even)...

Voor het pop-geluid bij het uitzetten van de Rocktron helpt het inderdaad om het volume op 0 te zetten.

Madcow
13 januari 2011, 19:00
Dat soort uitspattingen is toch redelijk normaal? Mijn taperecorder heeft het ook als ik hem uit zet.

MaxEngl
21 juni 2011, 20:40
heb welleens het verhaal gehoord dat dit een klein ''signaal'' wat ergens in de versterker blijft hangen is..... ik heb in ieder geval een buizen combo die dat ook doet (mn buizen poweramp doet dit niet...)

snessiram
22 juni 2011, 00:07
Ik weet dat sommige versterkers wel een plop-geluid kunnen maken bij het aan- of afzetten, maar bij de Rocktron die ik had was dit naar mijn mening luider dan normaal. Er was echter nog meer mis met mijn Rocktron. De ventilatie sprong nooit aan en na een goed half uur spelen halveerde het volume ineens en werd de klank dof.

Ik heb contact gehad met Rocktron support (heel snelle reacties overigens) en heb het toestel uiteindelijk teruggestuurd. Jammer, want hij klonk echt wel goed.

Daarna heb ik 2dehands een Marshall 8008 gekocht, welke toch iets minder was dan de Rocktron. Er was ook een bijklank te horen door de speakers, een soort "blazen", die vooral bij clean spelen opviel. Ik heb meerdere van deze units gehoord en ze hadden het allemaal. Een defect is het dus niet. (Misschien iets typisch Marshall?)

Uiteindelijk heb ik 2dehands een goede deal kunnen hebben voor een Mesa Boogie Fifty/Fifty, welke fantastisch klinkt! :)

MaxEngl
22 juni 2011, 21:44
ik ben tegen zeer goede deal een mesa simul class 2:90 op de kop kunnen tikken... heb hier een ENGL e530 voor het is best een zieke combinatie :) (ik wou eerst ook een 5050!!)

snessiram
22 juni 2011, 23:35
Klinkt inderdaad als een zieke combinatie! Of toch volgens wat ik al gelezen heb... die ENGL heb ik zelf nog niet gehoord :(.

De 50/50 is bij mij eigenlijk ideaal. Ik heb een Orange 212 OB cabinet die ik heb omgezet naar stereo. De Celestion V30's zijn 60W @ 8Ohm, dus daar past de 50W @ 8Ohm van de Mesa Boogie perfect bij!

Als pre-amp/effects gebruik ik trouwens een Digitech GSP2101, die ik ook al voor een dumpprijs op de kop heb weten te tikken (inclusief foot controller!). Geweldig ding als je hem juist weet in te stellen (zeker ook met de uitgebreide equalizing en soms gigantische hoeveelheid parameters).

Vroeg of laat zal ik mezelf waarschijnlijk niet kunnen bedwingen om toch nog een extra pre-amp aan te schaffen zoals een ENGL, of een Mesa Boogie Triaxis, of...

Het grote nadeel van al die goede apparatuur is dat je eraan gewend raakt, en het op den duur lijkt dat je geen enkele goede klank meer uit je vorige/oude gear kan halen :mad: (En die klonk toen je het kocht nochtans zo geweldig!)