PDA

View Full Version : Suggestie - verbetering Een sticky topic voor beginnersvragen



tostiapparaat
13 januari 2011, 10:17
Misschien een goed idee, een sticky topic maken waar, bijvoorbeeld een lijst in staat van beginners gear die vaak aanbevolen wordt.
En waar vragen als "nieuwe snaren op leggen" "welke moet ik kiezen?" "hoe stel ik mijn gitaar af?" "kan ik hier ook metal op spelen?" "waarom klinkt mijn gitaar vals?" behandeld kunnen worden,

Dit zodat er niet honderden dezelfde topics over worden geopend, waar het forum alleen maar langzamer van wordt..

Ijselrobo 07
13 januari 2011, 10:36
goed idee :ok:
maar heet zoiets niet "Veelgestelde vragen FAQ?"

Exi
13 januari 2011, 14:50
Misschien een goed idee, een sticky topic maken waar, bijvoorbeeld een lijst in staat van beginners gear die vaak aanbevolen wordt.
We hebben al een sticky met reviews van gitaren in een bepaalde prijsklasse.
Een lijst met geschikte beginnersgear zou denk ik vrij lang worden, omdat je tegenwoordig hele aardige gitaartjes kan kopen voor een kleine prijs. Het up-to-date houden van de lijst lijkt me dan ook lastig.
Misschien is een topic met gear die je absoluut NIET moet kopen handiger.;)

En waar vragen als "nieuwe snaren op leggen" "welke moet ik kiezen?" "hoe stel ik mijn gitaar af?" "kan ik hier ook metal op spelen?" "waarom klinkt mijn gitaar vals?" behandeld kunnen worden,

Dit zodat er niet honderden dezelfde topics over worden geopend, waar het forum alleen maar langzamer van wordt..
Misschien een sticky met tips en links naar bijvoorbeeld een handleiding of filmpjes voor het afstellen van je gitaar of vervangen van snaren.
Oh wacht, die hebben we al: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=69609
We zouden die wel kunnen uitbreiden en alle links gecategoriseerd in de openingspost kunnen zetten.

Nu maar hopen dat de stickies ook echt gelezen worden:soinnocent:

Don Capo
13 januari 2011, 15:10
Nu maar hopen dat de stickies ook echt gelezen worden:soinnocent:

Dat, en we hebben een tijd terug al belsoten dat we niet teveel sticky's willen. Dit zorgt voor een minder prettig leesbaar forum.

In off topic is er een sticky met daarin links naar populiare topics. Zo heb je 1 sticky i.p.v. ontelbare sticky's. Ik kan me voorstellen dat dat handig kan zijn.

Bram+
13 januari 2011, 15:39
Een forum is gewoon geen ideaal medium om overzichtelijk en 'objectief' informatie over te dragen. Het is daar niet voor bedoeld of gemaakt en daarom werkt het in de regel ook niet. Daarbij blijkt ook gewoon dat het voor 'nieuwelingen' makkelijker is om een nieuwe thread te starten dan de zoekfunctie te gebruiken of zulke stickies te gaan lezen. Stickies met FAQs zijn wel efficiënt, maar niet effectief.

Het is nog eerder voor te stellen dat Gitaarnet naast het forum een database/lexicon opzet in een wiki-achtige omgeving. Dat is ook een gedoe om bij te houden, maar is in potentie wel overzichtelijker.

gitaarnet
14 januari 2011, 11:24
Een forum is gewoon geen ideaal medium om overzichtelijk en 'objectief' informatie over te dragen. Het is daar niet voor bedoeld of gemaakt en daarom werkt het in de regel ook niet. Daarbij blijkt ook gewoon dat het voor 'nieuwelingen' makkelijker is om een nieuwe thread te starten dan de zoekfunctie te gebruiken of zulke stickies te gaan lezen. Stickies met FAQs zijn wel efficiënt, maar niet effectief.

Het is nog eerder voor te stellen dat Gitaarnet naast het forum een database/lexicon opzet in een wiki-achtige omgeving. Dat is ook een gedoe om bij te houden, maar is in potentie wel overzichtelijker.

aan deze wiki/knowledge base achtige omgeving wordt gewerkt!

Exi
14 januari 2011, 16:16
He! Dat is een heel goed idee!
Top, Gitaarnet!:ok:

ghost-rider2006
14 januari 2011, 20:30
Misschien als toevoeging

Tabs/ akkoorden die goed zijn makkelijke nummers om te oefenen

Er staat genoeg bagger op sites