PDA

View Full Version : Burstbucker Pro's vs 57 Classics



Droffie
12 januari 2011, 21:52
ik speel een Les Paul Std.2003 met BB Pro's en ik ben er van overtuigd dat dit geen blijvers meer zijn.
Mijn oor viel op 57 classics die een veel gebalanceerdere en rondere tone heeft dan mijn BB's.

Wat zijn jullie ervaringen met de 57 classics en in welke combi gebruiken jullie ze?

Graag veel feedback.

Oh heeft gitaarnet problemen met de zoekfunctie? bij werkt hij al een tijd niet meer.

Little Jay
13 januari 2011, 09:03
Ze zitten tot grote tevredenheid in mijn ES-333 (eenvoudiger ES-335).
Mooi rond, donkerbruin ("vintage"?) maar met tone open genoeg helderheid.
In de ES-333 precies de goede hoeveelheid mid (behoorlijk "dikke" toon), niet te bassig en mooi complex (veel nuances in de toon).

Maar ja, een ES-333 is geen Les Paul natuurlijk........

speedmusic
13 januari 2011, 09:26
Ik heb in mijn LP een BB bij de brug zitten en een 57 in mijn neck. Dit vind ik een lekkere combi lekker divers.

o0rollo0o
13 januari 2011, 13:34
Ik heb een studio met BB's, die in de brug zit ben ik zelf erg blij mee alleen de nek vind ik ook wat minder, iets te 'honky' zeg maar. Misschien dat ik die nog vervang voor een duncan alnico 2 pro, die ik wel erg fijn vind in mijn andere gitaar.

caliban
13 januari 2011, 13:51
Je kan misschien best zeggen wat voor geluid je wenst... Ik heb in mijn LP aan de brug een SD Distortion en aan de nek de originele pu, 490R als ik me niet vergis. Voor mij is dit super maar die SD is best wel hot, perfect voor highgain enzo.

Droffie
13 januari 2011, 16:10
Je kan misschien best zeggen wat voor geluid je wenst... Ik heb in mijn LP aan de brug een SD Distortion en aan de nek de originele pu, 490R als ik me niet vergis. Voor mij is dit super maar die SD is best wel hot, perfect voor highgain enzo.

Ik wil het beste van beide werelden. Van blues tot high gain. Ik vind de BBpro's veel te boomerig. In de brug te korrelig, veel output dat wel maar niet lekker.
Ik verbaasde me over de 57 classic's, ondanks hun mindere output een mooi vintage karakter houden.

signsofzodiac
13 januari 2011, 16:19
#7's van PRS vind ik akelig, AKELIG goeie humbuckers die het met een ruime range aan gain echt onwijs lekker doen. Zelf niet zo'n liefhebber van de BB's, '57 imho een betere Les Paul pickup.

Marc Oblivian
13 januari 2011, 17:12
Je kan misschien best zeggen wat voor geluid je wenst... Ik heb in mijn LP aan de brug een SD Distortion en aan de nek de originele pu, 490R als ik me niet vergis. Voor mij is dit super maar die SD is best wel hot, perfect voor highgain enzo.

Die distortion lijkt mij ook wel tof ja. Ik heb al eerder overwogen om die ook in mijn LP te proberen. Kan je er wat meer over vertellen?

nickofzo
13 januari 2011, 17:55
heb classic's 57 in mijn les paul classic antique. heel erg vintage sound ja, lekkere rock n roll sound, mooie acdc en black sabbath tonen tot mooie duidelijke jazzklanken, high gain word ie wel wat woeliger, maartoch een mooi breed "spectrum" hoog en laag is duidelijk te onderscheiden clean een mooi rauw randje.

sideburns
13 januari 2011, 18:17
Ik heb ze in mijn gibson lp traditional zitten, erg tevreden, authentiek geluid, mooi gebalanceerd en zoals je al zegt , een rondere toon. Ondanks een flinke scheur kun je de snaren afzonderlijk van elkaar nog onderscheiden.

De bb zijn in mijn beleving korreliger en wat neuzelig, meer mid/ hoog dan de 57-ers, ook hebben ze een hogere output.

Mag duidelijk zijn dat ik de '57's prefereer boven de bb.

caliban
13 januari 2011, 18:24
Die distortion lijkt mij ook wel tof ja. Ik heb al eerder overwogen om die ook in mijn LP te proberen. Kan je er wat meer over vertellen?

Clean is het enige wat een beetje tegenvalt, maar ja daar gebruik je de neckpu voor in principe. Het is echt een 'hete' pickup, heeft denk ik erg veel mid. En je amp scheurt er strak van. JB vind ik bijvoorbeeld een beetje minder strak.

ACSlater
13 januari 2011, 18:35
Graag veel feedback.

Als je dat wilt dan kun je beter een Aldi Strat kopen :) Maar goed; de Burstbucker is ook niet zo mijn smaak. De 57 is wel een veilige keuze zoals je ook in de voorgaande reacties hebt kunnen lezen.

Droffie
13 januari 2011, 19:04
Als je dat wilt dan kun je beter een Aldi Strat kopen :) Maar goed; de Burstbucker is ook niet zo mijn smaak. De 57 is wel een veilige keuze zoals je ook in de voorgaande reacties hebt kunnen lezen.

Een Aldi strat?
Ik vraag me serieus af waarom Gibson de nieuwe standards uitrust met bbpros. De reacties gaan idd richting de 57 classic, wellicht ik ook.
Helemaal als je eigenste Les Paul gepwnd wordt door een Edwards LP met 57 pups...damn....:soinnocent:

Pepe
13 januari 2011, 19:11
Tussen alle Fralins, Lollars en DiMarzio's paffjes vond ik de '57's echt een hoogtepuntje, ik werd er wel blij van.
De enige pickups die ik nog beter vind in dat metier zijn de Antiquity's maar soit, een kniesoor.. efin.