PDA

View Full Version : Godlyke powerall nog te koop? Alternatief?



emiliano
12 januari 2011, 16:55
ik las al heel wat threads op dit forum ivm de voeding van een aantal pedalen. En ik las dat de Godlyke Powerall een heel goede voeding is. Maar waar is die te koop (in Europa)? Een alternatief voor de Godlyke is deze http://www.thomann.de/nl/thomann_ntac109.htm (las ik ook op dit forum). Is dit evenwaardig aan de Godlyke? Dan moet ik er nog een daisy chain bij kopen http://www.thomann.de/nl/the_sssnake_dc5.htm

Even checken of de Godlyke Powerall of het alternatief van Thomann zou lukken voor mijn pedalen:
Ernie Ball 6166 (volume) - Boss TU-3 - Boss BD-2 - Boss DD-7 (wordt ooit vervangen door Ibanez AD-9) - Boss TR-2 - Ibanez TS-808 en eventueel ooit EHX Holy grail plus

Nu las ik wel dat er bij Daisy chains storingen kunnen optreden. Is dit vaak het geval en opteer ik dan beter voor iets anders/duurders?

Alvast dank voor de antwoorden

Chapzz
12 januari 2011, 16:59
Heey,

Ik gebruikte ook een losse adapter met een daisychain. Daarmee had ik super veel brom en ruis. Nu ben ik overgestapt naar een fame dct 200. Kost 50 eu bij musicstore.de. Scheelt voor mij tenminste een hoop ruis. Ik gebruik een GLX bas eq, GLX bas overdrive, GLX phaser, Planet Waves tuner, EHX bass big muff en een line 6 G30.

peter_heijnen
12 januari 2011, 17:31
Je kon de powerall iig kopen bij sander de gier, wellicht heeft ie ze nog.

HaroldA
12 januari 2011, 17:42
Die geschakelde adapters (Powerall, 1-spot) worden over het algemeen sterk afgeraden omdat ze vrij "lelijke" stroom leveren. Veel, maar lelijk.

Je bent het beste af met de 300 of 500mAh Ibanez adapter of de oude vertrouwde Boss PSA serie.

Daisy's werken over het algemeen erg goed, maar soms zit er een (digitaal) pedaaltje tussen wat voor ruis en/of brom kan zorgen. De enige manier om dan bromvrij te geraken is om dat pedaal los te voeden van de rest.

emiliano
12 januari 2011, 19:09
dus een boss PSA + daisy chain zou moeten werken? En als er problemen zijn met een bepaald pedaaltje, daar een aparte voeding voor kopen?

Heb ik het zo juist?

emiliano
13 januari 2011, 16:40
iemand die kan bevestigen of een beter alternatief geven?

dank je!

HaroldA
13 januari 2011, 16:41
iemand die kan bevestigen of een beter alternatief geven?

Dat of een voeding met geïsoleerde uitgangen, maar die zijn een stuk duurder.

Ik zeg: gewoon kopen en afspreken met de winkel dat als je problemen hebt je de boel mag ruilen.

emiliano
13 januari 2011, 17:06
ik was van plan een grote bestelling bij Thomann te doen (daar hebben ze alle zaken die ik wil in voorraad). Dus ik ben er graag zeker van. Ik heb geen zin in terugsturen...