PDA

View Full Version : Stonersound (De laatste loodjes voor een Hollands-groen album)



Alternia
12 januari 2011, 15:25
Poging 3 om een nieuwe stonersound te maken Voor een album dat ik zeer binnenkort ga opnemen.
De snare is aangepast de gitaren zijn nog dikker en modderiger en compositioneel heb ik geen open tonen gelaten.

http://dl.dropbox.com/u/16904036/stonerriff%20experiment2.wma

Heren, het is opgenomen met een Pod xt3, Epiphone les paul Black Beauty en mijn marshall MG 100 DFX.
Bass: Ibanez 5 snarig, door een een Fender versterkertje met dezelfde pod. (beide geleend, ken de specs/types niet uit mn hoofd, had gewoon een bass nodig. Nothin' big.)
(nogmaals)Ik ben nog niet echt ervaren in het goed afmixen dus als jullie daar tips voor hebben hoor ik dat graag.

Wat is goed en wat is niet goed. Gentlemen, fire away.

5150II
12 januari 2011, 15:51
Veel en dan ook veeeeel minder laag in de gitaren zou een hoop helpen.

jannest
12 januari 2011, 16:06
beetje boel een brei
iig dat galmpje van die stem afhalen

pupanus1
12 januari 2011, 16:18
Een vieze stoner sound met gitaar betekent niet dat je het moet dichtsmeren. Zo klinkt het nu namelijk, alsof er een kussen op je gitaar sound wordt gedrukt. En inderdaad minder laag in de gitaren.

Solidkick
12 januari 2011, 22:04
De sound is verre van top.
het liedje is leuk op weg...


...in een gestolen auto ;)

Alternia
15 januari 2011, 18:50
Nieuwe test! met een andere compositie.
Tips bekeken en toegepast.


http://dl.dropbox.com/u/16904036/stonerriff%20experiment3.wma

gentlemen, fire away.

pasqual
15 januari 2011, 23:14
ik heb net de twee linkjes ff achter elkaar gedraaid en ik vind het echt een enorme verbetering qua sound. hier valt goed naar te luisteren. je hebt in ieder geval iets met de kritieken gedaan. de compositie op zich klinkt ook nog niet verkeerd.

jannest
16 januari 2011, 14:47
+1
plus 10 tekens

arcane
16 januari 2011, 15:36
ik heb net de twee linkjes ff achter elkaar gedraaid en ik vind het echt een enorme verbetering qua sound. hier valt goed naar te luisteren. je hebt in ieder geval iets met de kritieken gedaan. de compositie op zich klinkt ook nog niet verkeerd.

ook een +1

(en de rest van de 10 tekens)

caliban
16 januari 2011, 16:40
Klinkt goed! Gitaarsound is erg vooruitgegaan

Alternia
16 januari 2011, 23:39
dank u allen voor de medewerking, zeer binnenkort post ik het album om gratis te downloaden voor wanneer men er weer naar voelt lekker stoner herrie of grooves te horen. Perhaps onder het genot van een pretsigaret