PDA

View Full Version : Output G&L elementen



merijn0301
12 januari 2011, 09:56
Hallo,

ik heb een G&L Legacy (SSS) met standaard G&L elementen. Ik heb m nog niet zo heel lang. Laat ik voorop stellen dat ik het geluid van de gitaar erg lekker vind. Zelfs met gloednieuwe snaren (ik vond de "jengel" van verse snaren altijd vervelend, maar dat ik heel persoonlijk, denk ik).

Wat me wel opvalt is dat de output niet zo hoog is als ik had verwacht. Ik had verwacht dat ik mijn apparatuur had moeten knijpen, maar dat is niet zo. Nu heb ik nog niet geprobeerd om de elementen wat omhoog of omlaag te draaien. De output zelf is te vergelijken met mijn oude (jap) Fender (geen Squier). Hij is niet actief.

Groeten Merijn

Nicks
12 januari 2011, 10:08
...je punt is?

merijn0301
12 januari 2011, 10:32
...
mijn punt is : Ik had verwacht dat de output veel hoger zou zijn, dus mijn vraag is of het normaal is..

Merijn

Orbis
12 januari 2011, 10:35
Waarom zou de output hoger moeten zijn? Dat is geen kwaliteitscriterium, ofzo. Als je nu fluisterzachte EMG's had, dan zou ik me wat meer zorgen maken.

beruk
12 januari 2011, 10:41
Hier (http://guitarsbyleo.com/FORUM/viewtopic.php?f=12&t=38) een overzicht van door G&L gebruikte elementen.
Is het niet gewoon inherent aan dit soort single coils?

merijn0301
12 januari 2011, 12:56
De output is ook geen kwaliteitscriterium. Ik heb de gitaar op het gehoor gekocht, zoals ik zelf eigenlijk alles op gehoor koop.

Het kan natuurlijk ook zijn dat mijn strat zn elementen een hogere output hadden dan ik dacht ;) , Maar zeker geen mooier geluid.

Merijn

macwilliams
12 januari 2011, 13:12
Dus je bent eigenlijk heel tevreden met het geluid maar het mag wel wat harder?

merijn0301
12 januari 2011, 14:24
Nou, ook niet zozeer. Het is nu ook weer niet zo dat het fluisteren is en mijn Triamp heeft meer dan genoeg over. Zoals ik zeiL Qua signaal-sterkte is het ongeveer wat mijn strat produceert. En dat werkt ook prima.

Het was meer dat ik me zorgen maakte of er iets was met de elementen. Maar de reacties hier wijzen niet in die richting. Verder ben ik erg tevreden, dus ik ga ook geen actie ondernemen.

Bedankt voor de reacties

Groeten Merijn