PDA

View Full Version : Brug pickup resoneert



Steelduines
12 januari 2011, 08:24
Als ik onversterkt aan het spelen ben, dan hoor je de brug pickup resoneren bij elke a noot die ik speel. Vooral op de 12e fret van de a-snaar.
Ik heb al op wat andere forums gekeken. Daar hebben ze het erover dat je pickup dan "microphonic" zou zijn.
Ik heb al gekeken of het misschien niet gewoon de pickup kabel was die tegen die pickup aan komt, maar dat is het niet.
Wat kan ik hieraan doen? Als ik versterkt speel hoor je het niet echt. Maar heeft het wel invloed op de overal sound als je pickup "microphonic"is??

Nicks
12 januari 2011, 08:40
nee, hij is niet microphonic. Microphonische pickups pakken versterkt ook het geluid van de omgeving op wat resulteerd in hele foute, schelle feedback.

Wat jij wilt doen is kijken welk schroefje resoneert op je a-snaar en die en klein tikje draaien. Alles heeft namelijk een bepaalde frequentie waar het op mee gaat resoneren. Bij ons in de bandkamer gaat er een kast trillen op het moment dat de bassist een G speelt.

Steelduines
12 januari 2011, 08:59
Bedankt voor de sneller reactie. Heb de schroef voor de pickup hoogte aan de bass kant een halve slag gedraaid en dit was al voldoende. Thnx