PDA

View Full Version : Effecten in loop, vergelijkbaar als GCX



}{Metalmaster}{
12 januari 2011, 01:49
Ey,

Ik zou graag mijn effecten willen regelen via midi dmv loops als ik straks mn nieuwe amp heb. Nu weet ik dat de Voodoo Lab GCX ideaal hier voor is, maar het mag dan ook meteen wel wat kosten! (maar je hebt dan wel meteen wat...)

De amp waar ik voor aant sparen ben is de ENGL Invader 100 (eigenlijk zowat wel vast besloten, ben om zomaar te zeggen verliefd geworden op deze versterker :p). Ik zou dan ook graag naast de effecten combineren via loop, tegelijkertijd met dezelfde knop ook dus het kanaal van de versterker willen veranderen als ik moet switchen naar clean bijv.

Op de ENGL Z15 midi footswitch, zitten ook midi switches op (loop 1/2,3/4) en bij thomann staat dan iets met 12 pedalen.. het is nogal wazig voor mij, maar zou ik hier mee hetzelfde kunnen als de GCX? Zo klinkt het niet..
Weet iemand anders een goedkoper alternatief, wat ook aardig goed is maar wel meer betaalbaar? (alsof de Invader betaalbaar is, maargoed, dat terzijde;)).


Het idee is eigenlijk dat ik de effecten die ik gebruik, graag zou willen combineren doormiddel van 1 knop, het gcx+ground control idee, maar daarnaast hebk natuurlijk ook nog wat pedaaltjes die ik in de loop wil knallen.

De rocktron patchmate loop 8 floor, lijkt mooi, maar is ook erg confusing wat betreft ledjes in de preset mode en de loop mode. Heb er niet veel goeds over gelezen. Maar het zou natuurlijk wel mooi zijn zoiets.. als het wel zou werken..


Ik ben benieuwd:)

Groeten,
Wieger