PDA

View Full Version : vintage vrs 110 bk



jasper compaijen
13 mei 2003, 19:14
hallo iedereen

ik ben van plan een vintage vrs 110 bk te kopen
maar ik wilde eerst graag weten hoe hij anderen bevalt
heeft een van jullie hem toevallig??
zo niet waar kan ik reviews over deze gitaar lezen??

alvast bedankt

jasper

Timmer
13 mei 2003, 22:06
Vintage is een merk dat het voornamelijk moet hebben van de goede prijs-kwaliteit verhouding. Ik heb eens een test van een Vintage Les Paul en een Vintage SG gelezen (in het blad Gitarist) en de mensen daar waren redelijk positief over de gitaren.

De afwerking was voor de prijs heel erg goed te noemen, alleen de elementen lieten een beetje te wensen over, maar het kan zijn dat jij daar geen problemen mee hebt.

Hoeveel moet de muziekzaak ervoor hebben? Op de online shop van omega music doet 'ie 420 euro wat zeker niet gek ik. Het is ook nog eens een heel mooie gitaar. Probeer zelf maar zou ik zeggen (dat zeg ik bijna altijd)

Jammer van die rare merknaam, want dat maakt het zoeken naar informatie bij google ofzo niet erg makkelijk :smile:

Timmer
13 mei 2003, 22:12
Nou ik er over nadenk, er stond enkele maanden geleden ook een positieve review in een engels blad (total guitar ofzo) maar de details weet ik niet omdat ik dat blad niet heb.

Ik vind die PRS kopieen van vintage haast nog mooier als mijn eigen gitaar (hoewel dat niet echt een prs kopie is, heeft er alleen wel wat van weg).

jasper compaijen
14 mei 2003, 22:48
bedankt
mij is ook al in de muziek winkel aan geraden om er nieuwe elementen in te bouwen

het is alleen nog kiezen

weet jij misschien nog iets

ps ik speel graag solo's(yngwie malmsteen),radiohead, blues en ook metal ik graag wat

wat zou misschien een goede oplossing zijn??

Timmer
14 mei 2003, 23:29
Wat elementen in het algemeen betreft: vervang ze niet als je tevreden bent over de elementen, laat je niet teveel aanpraten door verkopers enz. Als je echt goede elementen wilt hebben is dat vaak een kostbare zaak.

Even ter verduidelijking: ik heb nog nooit op een Vintage gespeeld, dus ik weet niet precies waar de Vintage pickups goed/slecht in zijn. Ik zou zowiezo elementen nooit meteen vervangen, maar pas wachten (een jaartje of langer) totdat je er achter komt dat de standaard humbuckers voor jouw stijl niet toereikend zijn dan kan je altijd nog aan andere elementen gaan denken.

Maar hoe speelt die Vintage? Ik neem aan dat je er al in de winkel op heb gespeeld? Samen met de afwerking etc is dat toch het belangrijkste, of niet? Elementen komen op de 2e plaats (bij mij dan).

jasper compaijen
15 mei 2003, 20:57
hij speelt heel lekker, lekker soepel
en hij is erg mooi en in hele goede staat
alleen het geluid is me een beetje te standaard dus van daar dat ik aan elementen vervangen dacht
die verkoper is trouwens een goede man en ik ken hem goed hij repareerd van alles voor je en zou me niet zo maar iets aan smeren met een glad verkoop praatje

maar ja
heb je misschien suggesties??