PDA

View Full Version : Voor en nadelen lipstick pickups in een strat



SaferSephy
11 januari 2011, 18:07
Ik ben vorige week helemaal gevallen voor een Fender Custom Shop stratocaster. Eigenlijk gewoon ingeplugd en gaan spelen, vervolgens kreeg ik een tone te horen, als een stomp in je pens!

Een heerlijk volle toon met een flinke dosis laag/mid in de neck. Ook de neck+middle stand maakte enorme indruk.

Echter zijn dit wel lipstick (Custom Seymour Duncan's) pickups, en hoewel het verschil met "gewone" strat pickups eigenlijk minimaal leek (we hebben em vergeleken met een originele strat uit '63 en op grotere hoeveelheid laag na ontliepen ze elkaar niet veel), begin ik nu toch aan mijzelf te twijfelen. Ik lees namelijk op verschillende plekken dat lipsticks over het algemeen erg typisch klinken en dat je er echt van moet houden. Zijn mijn oren nu gewoon slecht of kan het werkelijk dat deze pickups gewoon als strat pickups klinken met wat extra laag?

Daarnaast, zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden, bijvoorbeeld reageren deze pickups anders op pedalen en op omgevingsstoring?

macwilliams
11 januari 2011, 18:54
Als die gitaar in jouw oren goed geluid produceert dan is dat toch wat telt?

jaywalker
12 januari 2011, 06:30
bij mijn danelectro klinken ze wel heel typisch. Wel mooi iig.
Die gast van deWolff heeft de zelfde gitaar:
http://www.youtube.com/watch?v=vkFmMeYfjCc

Nicks
12 januari 2011, 08:36
Het zijn dan ook gewoon single coils maar anders geschakeld, dat geeft een iets warmer geluid..

Natuurlijk zullen er nog wel andere verschillen inzitten maar ik denk dat zoiets vooral hoorbaar is voor mensen die al enige tijd met de 2 spelen.

thomas_lc
12 januari 2011, 08:56
Klonk het ongeveer zoals dit :p? http://www.youtube.com/watch?v=qnUZ-Uw05kg

Rick trodat
12 januari 2011, 09:40
Het zijn fantastische pickups. Warm, veel mid en zware bas. Erg mooi hoor in een strat

Harry
12 januari 2011, 10:14
waar twijfel je aan? Dat je ergens iets gelezen hebt? Als jij het mooi vind is het toch mooi?

lefthandstrat
12 januari 2011, 10:27
Helemaal eens met Harry en MacWilliams........jouw oren bepalen en als het bevalt dan is het goed :ok: