PDA

View Full Version : Fatcat (??) en tubescreamer



Dila
6 januari 2002, 21:49
ik sprak mn oom net ff (= goeie blues gitarist) en die zei dat ie nog wel 2 distortion pedalen voor me had liggen, een fatcat (ofzoiets, nooit van gehoord) en n ibanez tubescreamer. in principe mag ik ze allebei wel lenen (lees: hebben) maar welke is het meest geschikt voor een beetje grunge/punk geluid??

PeArLjAm
6 januari 2002, 21:54
Nou een fatcat is daarvoor beter geschikt, aangezien dat een soort kopie van die proco RAT is, en die heb ik ook, das zeker goed voor punk/grunge. Verder is de tubescreamer meer een soort overdrive meer voor blues dus. Dus gaan voor de fatcat!! Maar ja gewoon uitproberen dan weet je het binnen de korste keren wat jij het best vind!!

jaccoos
6 januari 2002, 21:57
Fatcat ken ik niet, tubescreamer kan je wel een redelijk punk geluid uithalen. Grunge uit de tubescreamer klinkt ook best goed. Stone en Mike van Pearl jam gebruiken hem allebei. De mooiste grunge komt nog uit een mxr distorion plus.

PeArLjAm
6 januari 2002, 22:01
Inderdaad Stone en Mike gebruiken ook tubescreamers, maar dat is meer om hun overstuurde buizenbakken nog meer op te dikken. Maar je kunt er toch nog een behoorlijke distorsie uithalen maar of dat bij grunge wil lukken??