PDA

View Full Version : neck passend maken



A_monkey
11 januari 2011, 15:35
hallo allemaal,

ik heb afgelopen week een allparts neck gescored, maar deze past, naar mijn verwachtingen, niet als gegoten. Er zit nog wat speling in de hiel, omdat deze neck een meer afgerondere hiel heeft en de vorige rechter was afgerond. Nu vroeg ik mij af hoe jullie dit zouden oplossen? mij leek het het handigst om het gat in de body iets bij te vullen, al heb ik geen idee hoe en waarmee.

bvd

pueblo
11 januari 2011, 16:09
ooit heeft iemand op het forum (ik weet niet meer wie) dat gedaan door een condoom over de nek te doen en dan kneedbaar hout in de neckpocket en dan aandrukken.
toch even opgezocht: http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=2395675&postcount=67

A_monkey
12 januari 2011, 00:18
heel erg bedankt! Heeft er iemand in de buurt van a'dam toevallig nog een beetje van deze houtvuller over wat ik kan gebruiken? Want ik kan alleen van die 1,5 liter emmers vinden terwijl ik echt maar een klein beetje nodig zal hebben.

Jilles
12 januari 2011, 17:35
Kneedbaar hout kun je toch gewoon in tubes kopen bij de lokale bouwmarkt?

jan jansen
12 januari 2011, 17:41
Kneedbaar hout kun je toch gewoon in tubes kopen bij de lokale bouwmarkt?

in soorten en maten en kleuren....:sssh::sssh:

aaronstonebeat
12 januari 2011, 17:45
Er is ook van dat twee componenten-spul dat wel wordt gebruikt om weggerotte gaten in kozijnen mee op te vullen; 'houtrotvuller' geloof ik dat het heet. Ik heb het weleens gebruikt (voor kozijnen dan) en het wordt behoorlijk hard (je kunt er spijkers in slaan ed.) en is toch heel goed als een soort houtachtig spul te bewerken; en verkrijgbaar in niet al te grote hoeveelheden.

Brewskie
12 januari 2011, 18:04
Ja, daar heb ik ook eens kozijnen mee gerepareerd. Werd kneppelhard. Ook slecht schuurbaar, nadien.

A_monkey
12 januari 2011, 18:17
ok bedankt allemaal zal nog is ff goed zoeken en dan komt t wel goed ;)