PDA

View Full Version : Nieuw TC Electronic Pedalen



Pagina's : [1] 2

Tankman
11 januari 2011, 13:04
http://www.youtube.com/watch?v=BvpOSp_WEc4

Zo, een teaser filmpje met wat nieuwe TC Electronic stomboxjes. Ik heb de foto's gezien en weet precies wat te zijn. Ik mag nog niks vertellen, maar ik kan wel zeggen dat er hele vette dingen tussen zitten!

Nielsje
11 januari 2011, 13:10
http://www.youtube.com/watch?v=BvpOSp_WEc4

Zo, een teaser filmpje met wat nieuwe TC Electronic stomboxjes. Ik heb de foto's gezien en weet precies wat te zijn. Ik mag nog niks vertellen, maar ik kan wel zeggen dat er hele vette dingen tussen zitten!

Nou joepie, een nietszeggend filmpje, behalve dan dat er blijkbaar een drive aankomt. Lekker nuttige bijdrage..

Tankman
11 januari 2011, 13:20
Niet zo snel oordelen. Als je goed kijkt zie in het filmpje meerdere verschillende pedalen. Het is niet alleen een drive.

jim__
11 januari 2011, 13:30
Vervelend, dat stiekeme gedoe. Ze stonden al op guitarsite.com (die hadden hun mond voorbij gepraat) en sindsdien openlijk beschikbaar op het net:

http://thetoneking.com/wp/wp-content/uploads/2011/01/TCElectronics1.jpg

New guitar effects pedals from TC Electronic with mind-blowing features

TC Electronic introduces 7 amazing guitar pedals that deliver first-class tones right out of the box, featuring a true bypass and analog-dry-through design that guarantees maximum tonal integrity and ultimate clarity. On top of that, 5 of these new pedals – Corona Chorus, Flashback Delay & Looper, Vortex Flanger, Shaker Vibrato and Hall of Fame Reverb – let users play with unique tones created by some of the world’s greatest guitar players.

TC Electronic believes in moving the possibilities of guitar forward and the 5 pedals mentioned above feature a new and ground-breaking concept called ‘TonePrint’ that gives users instant access to the sounds of their favorite guitar heroes. A TonePrint isn’t just a static preset, it’s a complete re-tuning of the pedal including the sound and how the pots react – everything that makes a pedal unique.

TC Electronic has collaborated with some of the best guitarists in the world – such as John Petrucci, Ron ‘Bumblefoot’ Thal, Joe Perry, Orianthi and Doug Aldrich – to create the first batch of TonePrints, but that’s just the beginning – the list of contributing artists will expand massively in the future!

Shaker Vibrato
Time to shake things up with this awesome vibrato! This beauty features two types of vibrato: a classic true pitch vibrato and ‘latch mode’ where the effect is only active when you press and hold the switch. This allows for subtle vibrato and faux-whammy bar effects without having to tap dance all night. To top if off, intuitive Speed, Depth, Color and Ramp controls let the users make their own ‘shakes’ on the fly.

Vortex Flanger
This flanger goes from classic flanger sounds to a 747 taking off! Speed, Depth, Feedback and Delay-Time controls offer a creative and expansive palette of tonal options. Vortex Flanger is built with guitarists in mind, so it features a toggle switch to go between classic pedal flanger tones and 60’s tape-flange effects.

Corona Chorus
Corona Chorus is the go-to pedal for that shimmering and warbly goodness. With two different chorus settings – the classic, world-renowned TC Electronic SCF pedal and a Tri- Chorus – as well as a custom TonePrint setting, Corona Chorus handles any situation or musical style with flying colors. Also, stereo inputs and outputs ensure super flexible set-up possibilities, and Speed, Depth, Color and Level controls allow for instant tweaking.

Flashback Delay & Looper
Flashback Delay & Looper features 7 seconds of delay time and every delay type one could ever wish for – from TC Electronic’s legendary 2290 delay to old-school tape echo. In total, there are 9 different types to choose from, and it even doubles as a looper! Flashback Delay & Looper also features TC Electronic’s audio tapping technology, allowing users to set the delay times by strumming the guitar, and a toggle switch that goes between quarter notes, dotted 8s or stereo with different values left and right.

Hall of Fame Reverb
Hall of Fame Reverb is a collection of the ultimate reverbs, packed tightly in one cool pedal that handles any situation that calls for a touch (or handfuls) of rich reverberation. In total, Hall of Fame Reverb offers 10 reverb types for a world of inspiration! Halls, Plates, Rooms, Chambers, etc. will cover anything from subtle ambience to full-blown cathedral greatness, and Decay, Color and Level controls allows for easy and instant tweaking of the sounds. Further, stereo inputs and outputs, handling both instrument and line level/FX Loop signals, ensure super flexible routing options.

Dark Matter Distortion
Dark Matter Distortion is all about that powerful, super-musical roar of an early plexi – a sound that will satisfy even the pickiest players. From cleans with an attitude and warm, bluesy tones to a crunch with grit for days and fully saturated lead sounds full of harmonics and overtones, it’s all there in spades and instantly available by riding the guitar’s volume knob.

MojoMojo Overdrive
MojoMojo Overdrive will breathe life, magic and that certain something into any sound. Guitarists everywhere are always looking for that little extra push over the cliff, a touch of extra bite, body and tone. MojoMojo Overdrive will add that flash of perfection, providing a crisp and clear overdrive with a rock-solid bottom end. Quite simply, MojoMojo Overdrive is like adding another channel to the amp, and it will sound like it always belonged there.

tomdiedom
11 januari 2011, 13:39
Ik wil ze ALLEMAAL!

Pepe
11 januari 2011, 14:33
awesome.... could ever wish for... ultimate....satisfy even the pickiest players..

Aan die teksten te zien mikt men op de doelgroep 11 tot 14?

Deze is ook wel bijzonder: "looking for that little extra push over the cliff"

Die komt regelrecht uit Spinal Tap uit de Marshall goes to eleven scene.
Hilarisch.

tillens
11 januari 2011, 14:50
Mijn god, het lijken allemaal wijven met die opmerkingen over lush, en deep en my god just look at this... alsof je naar een tupperware party zit te kijken.. Behalve Orianthi, want das een lekker wijf.
En ow ja op zich best toffe spullen.

Muchachooo
11 januari 2011, 15:05
je moet TC wel één ding nageven, die pedalen die ze maken zijn wel mooi om te zien.

Vooral de Polytune ziet er gewoon écht goed uit.

Mitch
11 januari 2011, 15:06
Gewoon een massaproductie-idee? Alles in dezelfde layout. En vier regelaars en een aan/uit schakelaar is niet echt vernieuwend of anders of mooi of zo?

"Lush'', ghehehe... blijft een mooie als je je niet in normaal Nederlands kunt uitdrukken inderdaad. Maar zelfs in Amerikaans Engels is dat een tikkie suf.
Hoe dan ook, het is weer eens wat anders van TC en die MOJO klinkt qua beschrijving wel interessant. Zal dus wel niks zijn :D
TonePrint is dus een ander logaritme of zo? Handig, reageren ineens alle knoppen anders... De tweakers doen het bijna in hun broek van opwinding, de "het moet goed klinken met alle knoppen op 12 uur" groep doet het al bij voorbaat in de broek van angst.

Kim Wilson
11 januari 2011, 15:21
Wel knap dat je aan de naam en de graphics in één oogopslag kunt zien wat voor pedaal het is, zonder dat het er concreet op staat.

Nielsje
11 januari 2011, 15:25
De Flashback is dan wel een koele met z'n typografie:

http://www.hd-report.com/wp-content/uploads/2010/06/back_to_the_future_poster.jpg

edit: of is 'ie net wat te ver gezocht?

tomdiedom
11 januari 2011, 15:55
Zeker niet!

Liquid_Metal
11 januari 2011, 15:57
Gegroet vanuit het land van TC! :P

Ik ben het helemaal met tomdiedom eens, hoewel ik eigenlijk al die effecten al heb :P. Ik ben wel een TC Electronic fanboy.

@Mitch: het lijkt inderdaad nogal gemakzuchtig, maar tegelijk vind ik het wel strak als alle pedalen dezelfde vorm hebben.

Mitch
11 januari 2011, 15:59
Gemakzuchtig is het zeker niet, het is ongetwijfeld goed doordacht en efficiënt. Ik verbaasde me er een beetje over dat dat als mooi wordt ervaren, maar da's stom. Symmetrie wordt heel vaak als mooi ervaren dus waarom hier niet?

Einzeln
11 januari 2011, 15:59
Het ziet er toch gewoon goed uit. Ook al zien ze er uit als een gitaarpedaal. We are archetype possessed.

jim__
11 januari 2011, 15:59
Toch lijken het me wel geschikte pedaaltjes, puur gekeken naar de functies. Die toneprintzooi zou me dan wel weer gestolen kunnen worden, maak dan de pedaaltjes een paar tientjes per stuk goedkoper.

Nu snap ik wel waarom er een USB aansluiting op m'n polytune staat. De aansluiting doet niets, maar anders was hij estetisch zo kaal geweest tussen deze lijn pedaaltjes. Vooruitziende blik van TC Electronic :cheerup:

Liquid_Metal
11 januari 2011, 16:12
Gemakzuchtig is het zeker niet, het is ongetwijfeld goed doordacht en efficiënt. Ik verbaasde me er een beetje over dat dat als mooi wordt ervaren, maar da's stom. Symmetrie wordt heel vaak als mooi ervaren dus waarom hier niet?

Dat denk ik ook. Hoewel ik bij me sommige gitaristen afvraag of ze wel van symmetrie houden (gezien hun gitaarkeuze). Volgens mij ben je daarin geen uitzondering op de regel :P.

Ik heb interesse in de delay en flanger, maar ik denk dat ik toch liever MIDI-gestuurd spul heb.

tomdiedom
11 januari 2011, 16:22
Die vibrato lijkt me trouwens het bruutst en daarna de delay.

Kim Wilson
11 januari 2011, 16:24
Ja, ik ben wel benieuwd naar de vibrato, delay, maar ook de MojoMojo.

Pepe
11 januari 2011, 17:09
Wat vormgeving betreft, TC Electronic was typisch Scandinavisch in vormgeving, sober, basic en functioneel, ergens tussen B&O en Volvo in.

Deze nieuwe Toy's R Us doet zich voor als een typisch budget serie zoals meer merken, Guyatone, EH en Dan Armstrong bijvoorbeeld, een traditionele generieke serie hebben uitgebracht voor meer behouden geesten.
Maar goed, niet iedereen houd van eigenwijs. Ik vind ze teveel knipogen naar de Mad Professors.

Mitch
11 januari 2011, 18:54
Die vibrato lijkt me trouwens het bruutst en daarna de delay.

Ik ben ontzettend benieuwd naar een brute vibrato, want ik heb geen idee wat ik me daarbij voor moet stellen. Een pitch shift van + en -1 of zo :D

tomdiedom
11 januari 2011, 19:39
Op zijn minst.

Einzeln
11 januari 2011, 20:21
Wat vormgeving betreft, TC Electronic was typisch Scandinavisch in vormgeving, sober, basic en functioneel, ergens tussen B&O en Volvo in.

Deze nieuwe Toy's R Us doet zich voor als een typisch budget serie zoals meer merken, Guyatone, EH en Dan Armstrong bijvoorbeeld, een traditionele generieke serie hebben uitgebracht voor meer behouden geesten.
Maar goed, niet iedereen houd van eigenwijs. Ik vind ze teveel knipogen naar de Mad Professors.

sober???

http://guitarnoize.com/images/blog/tc_repeater.jpg

jero
11 januari 2011, 20:28
conclusie: TC electronics heeft een nieuwe marketing manager

Pepe
11 januari 2011, 20:44
Sober ja. Form follows function.
Ik weet niet wat jij onder sober verstaat natuurlijk maar dat voorbeeld van je is een mooie illustratie daarvan. Die onderkant is net de gril van een Volvo zoals ze die decennia op auto's zetten. Rechthoek met 2 lampen links en rechts. Klaar.
Elke lijn heeft een functie. Het ding lijkt eerder thuis te horen in een verwarmings systeem dan in een rock'n roll omgeving.

Mitch
11 januari 2011, 20:45
sober???

http://guitarnoize.com/images/blog/tc_repeater.jpg

Ik vermoed dat Pepe het meer over dit tijdperk van TC had:

http://cachepe.samedaymusic.com/media/fit,330by330/quality,85/brand,sameday/481f2f09ec11419bab893316fa63a2bc-21b001ea6769560d569e52412f022b05.jpg

http://www.axesense.com/wp-content/uploads/2009/06/tc2290_0001.jpg

Maar toegegeven, met de G System etc. zijn ze qua styling al aardig 'verjongd'.
http://www.music-sales.ch/tc_g-systems.jpg
en met de repeater natuurlijk evenzo.

In tegenstelling tot vroeger lijken ze nu meer de concurrentie in de gaten te houden in plaats van alleen maar hun eigen koers te varen. Ik denk niet onverstandig. Ben wel benieuwd in welk prijssegment dit komt te liggen. Met de Repeater hebben ze wel bewezen voor een scherpe prijs een hoge kwaliteit te kunnen bieden.

Dirk_Hendrik
11 januari 2011, 20:51
In tegenstelling tot vroeger lijken ze nu meer de concurrentie in de gaten te houden in plaats van alleen maar hun eigen koers te varen. Ik denk niet onverstandig.

Hmmm. Weet ik niet. Ik denk 1 van de sterke punten van TC toch altijd z'n volwassen eigenheid is geweest. Je fotovoorbeelden illustreerden dat prima. Da's met deze 1590b sized serie doosjes helemaal weg. Jammer. Het enige dat nog mist is een witte plastic ring onder de schakelaarmoer.

Liquid_Metal
11 januari 2011, 20:55
Ik vind die Nova Repeater ook behoorlijk sober. Afwezigheid van kleur en gekke fratsen. Alle knoppen en teksten zijn er met een functie. Dat laatste is met de nieuwe pedalen natuurlijk ook, maar door het design zien ze er een stuk hipper (en dus minder sober) uit.

Mitch
11 januari 2011, 20:55
Ik bedoel ook dat 't ze misschien meer verkoopaantallen gaat opleveren, niet zo zeer meer identiteit ;)
Maar even terugkomend op dat toneprint verhaal: als dat gaat inhouden dat je een soort 'presets' zou kunnen inladen op je pedaal zou dat voor een trapdoos van dit formaat wel redelijk uniek zijn.

Liquid_Metal
11 januari 2011, 21:03
Ik bedoel ook dat 't ze misschien meer verkoopaantallen gaat opleveren, niet zo zeer meer identiteit ;)
Maar even terugkomend op dat toneprint verhaal: als dat gaat inhouden dat je een soort 'presets' zou kunnen inladen op je pedaal zou dat voor een trapdoos van dit formaat wel redelijk uniek zijn.

Voor tweakers erg interessant. Het lijkt mij ook iets zeer vets, maar zou het veel toevoegen? Je kan met de potmeters natuurlijk een heel eind komen en 1000-in-1 heeft volgens mij nog nooit lekker gewerkt.

jero
11 januari 2011, 21:37
Ik bedoel ook dat 't ze misschien meer verkoopaantallen gaat opleveren, niet zo zeer meer identiteit ;)


Dat vraag ik me af... ze gaan zich in een oververzadigd segment bevinden, waarin ze m.i. niet onderscheidend genoeg zullen zijn om daadwerkelijk in dat segment verschil te maken. Er zijn genoeg aanbieders daar met de standaard effecten met knipoog benamingen en de same standaard omschrijvingen / advertenties. Vraag me af waarom een premium brand ,met zulke historie, zich nu per se in die markt wil begeven i.p.v. verder te bouwen op het kwaliteitsimago dat is opgebouwd over de laatste decennia.

Liquid_Metal
11 januari 2011, 22:03
Dat vraag ik me af... ze gaan zich in een oververzadigd segment bevinden, waarin ze m.i. niet onderscheidend genoeg zullen zijn om daadwerkelijk in dat segment verschil te maken. Er zijn genoeg aanbieders daar met de standaard effecten met knipoog benamingen en de same standaard omschrijvingen / advertenties. Vraag me af waarom een premium brand ,met zulke historie, zich nu per se in die markt wil begeven i.p.v. verder te bouwen op het kwaliteitsimago dat is opgebouwd over de laatste decennia.

Ik dacht idd ook dat deze pedaaltjes voor de beginnende gitarist waarschijnlijk te duur worden, maar voor de veeleisende of verzadigde gitarist niet bijzonder genoeg.

Mitch
11 januari 2011, 22:07
Vraag me af waarom een premium brand ,met zulke historie, zich nu per se in die markt wil begeven i.p.v. verder te bouwen op het kwaliteitsimago dat is opgebouwd over de laatste decennia.Omdat ze een nieuwe marketing manager hebben :seriousf:

Wie zal het zeggen. Merken boren wel vaker nieuwe markten aan. Zoom die van de multi FX ineens de losse pedalen in duikt (met puike pedalen die jammerlijk mislukten op de markt), DIgitech die hetzelfde doet met de Hardwire lijn (geen idee hoe goed die het doen), maar naar beneden toe uitbreiden is natuurlijk meer voorkomend. Misschien wat minder in effectenland, maar met versterkers (Bogner/Line6 bijv), instrumenten (Fender Mex bijv) is dat vrij normaal. Carl Martin heeft het redelijk recent nog gedaan, van de 12V lijn uitbreiding naar de 9V lijn.

Pepe
11 januari 2011, 22:24
Nouja, ze boren de doelgroep van Tomdiedom aan he. Paar kleurtjes, bijdehand naampje in een geinig font en hop, ze bijten. De premium lijn heeft blijkbaar zijn grens gevonden en dan wordt doorgaans de marketingafdeling erop losgelaten.

Ibanez heeft ooit een serie programeerbare pedalen op de markt gezet. Wie kent ze nog? Het idee van je favoriete gitarist is leuk, zeker, maar is dit nou zoveel anders dan dat Tonecore dock gedoe van Line6?

jero
11 januari 2011, 22:27
Omdat ze een nieuwe marketing manager hebben :seriousf:

Wie zal het zeggen. Merken boren wel vaker nieuwe markten aan. Zoom die van de multi FX ineens de losse pedalen in duikt (met puike pedalen die jammerlijk mislukten op de markt), DIgitech die hetzelfde doet met de Hardwire lijn (geen idee hoe goed die het doen), maar naar beneden toe uitbreiden is natuurlijk meer voorkomend. Misschien wat minder in effectenland, maar met versterkers (Bogner/Line6 bijv), instrumenten (Fender Mex bijv) is dat vrij normaal. Carl Martin heeft het redelijk recent nog gedaan, van de 12V lijn uitbreiding naar de 9V lijn.
Ja eens. Verschil is m.i. wel dat Zoom in eerste instantie een degelijk en professioneel merk is, en een budgetlijn heeft gebracht met dezelfde professionaliteit. Idem voor Fender en Bogner.

TC heeft een super reputatie, en dan opeens lollig gaan doen met een paar stomp boxes gaat volgens mij niet werken, ik zou dan niet het gevoel hebben echte TC kwaliteit te kopen.

Nielsje
11 januari 2011, 22:33
Anderzijds heeft de Polytune wel iedereen positief verrast, die duidelijk in dezelfde lijn hoort (zie vorm behuizing). Het is wel weer typisch gitaarnet: meteen beginnen te klagen zonder dat er maar een pedaal is getest... :soinnocent:

Mitch
11 januari 2011, 22:38
Nouja, ze boren de doelgroep van Tomdiedom aan he. Paar kleurtjes, bijdehand naampje in een geinig font en hop, ze bijten. De premium lijn heeft blijkbaar zijn grens gevonden en dan wordt doorgaans de marketingafdeling erop losgelaten.

Ibanez heeft ooit een serie programeerbare pedalen op de markt gezet. Wie kent ze nog? Het idee van je favoriete gitarist is leuk, zeker, maar is dit nou zoveel anders dan dat Tonecore dock gedoe van Line6?
Die PDM shit? Ach, ze staan nog vaak genoeg op Marktplaats. Ik weet er het fijne nog niet helemaal van, maar dit van TC lijkt toch wel anders. Het grote verschil met de ToneCore shizzle is dat dat eigenlijk alleen maar uitwisselbare hardware was en dit is (vermoed ik) software die te upgraden is. Da's niet uniek, maar wel voor zo'n trapdoosje.


Ja eens. Verschil is m.i. wel dat Zoom in eerste instantie een degelijk en professioneel merk is, en een budgetlijn heeft gebracht met dezelfde professionaliteit. Idem voor Fender en Bogner.

TC heeft een super reputatie, en dan opeens lollig gaan doen met een paar stomp boxes gaat volgens mij niet werken, ik zou dan niet het gevoel hebben echte TC kwaliteit te kopen.
Da's waarschijnlijk ook he tpunt, ze willen niet dat jij er één koopt, maar tomdiedom ;)


Anderzijds heeft de Polytune wel iedereen positief verrast, die duidelijk in dezelfde lijn hoort (zie vorm behuizing). Het is wel weer typisch gitaarnet: meteen beginnen te klagen zonder dat er maar een pedaal is getest... :soinnocent:

Niet voor je beurt praten Niels, da's Odijks tekst :D

jero
11 januari 2011, 22:41
Polytune onderscheidt zich t.o.v. andere pedal tuners door het kunnen polytunen in pedaalvorm. Ik zie in de ads / specs van de nieuwe pedalen niet een dergelijke onderscheiding.

jero
11 januari 2011, 22:44
Da's waarschijnlijk ook he tpunt, ze willen niet dat jij er één koopt, maar tomdiedom ;)




hehehe fair :)

Nielsje
11 januari 2011, 22:47
Niet voor je beurt praten Niels, da's Odijks tekst :D

I've learned from the master ;)


Polytune onderscheidt zich t.o.v. andere pedal tuners door het kunnen polytunen in pedaalvorm. Ik zie in de ads / specs van de nieuwe pedalen niet een dergelijke onderscheiding.

Ik zie helemaal nog geen specs van de nieuwe pedalen. Ik zie wat reclame kreten, maar dat zijn geen specs. Specs vermelden dat het ding op 9V draait met center negative bla bla bla. Zolang die er niet zijn, is het toch lastig oordelen, onieda?

Maar, als jij graag een negatief gevoel bij de pedalen krijgt, be my guest :)

jero
11 januari 2011, 22:57
Oh nee hoor,

geen negatieve gevoelens, maar als ik nu in de markt zou zijn voor een chorus, od, of delay zou ik niet weten waarom ik deze lijn zou moeten proberen.

to each his own

Pepe
11 januari 2011, 23:03
Of ze wel of niet goed klinken, daar heeft niemand toch iets over gezegd?

Het was even een wenkbrauw die ik omhoog voelde trekken, het serieuze degelijke TC die ineens op de Snarling Dogs toer gaat.

De polytune vind ik misschien wel het meest strak vormgegeven pedaal dat ik ken. Zelfs op Iphone ziet het er futuristisch uit. In zwart of wit.

tomdiedom
11 januari 2011, 23:07
Jajaja lekker makkelijk mensen. Zoals Niels zegt, eerst specs afwachten.

Wanneer ze in een winkel in de buurt komen te liggen en rond/onder de 100 e te koop zijn, zijn de effecten zeker de moeite waard van het testen. In vergelijking met hun andere lijn pedalen is de footprint kleiner, wat voor mij ook zeker interessant is. Evenals het vermoeden dat ze op 9 volt draaien en ze minder A vragen dan de nova serie (denk ik he, speculatie!). mijn voeding kan de nova serie niet aan tenzij ik uitgangen ga combineren. Geen zin in en geen ruimte voor.
Verder opmerkelijk om te lezen dat enthousiasme meteen de grond in wordt geboord en mensen afschrikken van een kek kleurtje. :cheerup:

Pepe
11 januari 2011, 23:16
Jajaja lekker makkelijk mensen. Zoals Niels zegt, eerst specs afwachten.

He?
Is dit dezelfde Tomdiedom van "IK WIL ZE ALLEMAAL!"?

nah... ik zal me wel vergissen.

tomdiedom
11 januari 2011, 23:20
Raar he.

MOOIE KLEURTJES, ik wil ze ALLEMAAL!!!

Pepe
11 januari 2011, 23:22
Ik zou eerst de specs afwachten..

Nielsje
11 januari 2011, 23:22
Ja, inderdaad wel raar ja.
Eerlijk gezegd vind ik het wel leuk zo'n nieuwe serie, maar ook heb nu iets van: goh, dat is interessant! De polytune vind ik dan wel weer interessant, dus mocht m'n Korg een keer kapoet gaan..

tomdiedom
11 januari 2011, 23:24
Pepe, ik denk dat je het iets te serieus neemt.

Tankman
11 januari 2011, 23:29
Voor zover ik weet was het idee om de pedalen sowieso boven de 100 euro te verkopen. Dat vind ik dan weer jammer. Ik hoorde roepen over rond de 150. Eerlijk gezegd hoop ik dat dit lager is.

Pepe
11 januari 2011, 23:31
Nee! Je maakt een GRAPJE?
En ik maar serieus de hele tijd overal op ingaan!


Bloody hell!

http://www.gitaarnet.nl/forum/images/smilies/icon_seriousfun.gif

tomdiedom
11 januari 2011, 23:39
Dammit, er weer ingetrapt.

Nielsje
11 januari 2011, 23:40
Krijg je nu een kleurtje op de wangen? :)

Mitch
11 januari 2011, 23:42
Voor zover ik weet was het idee om de pedalen sowieso boven de 100 euro te verkopen. Dat vind ik dan weer jammer. Ik hoorde roepen over rond de 150. Eerlijk gezegd hoop ik dat dit lager is.

Ik mag hopen voor ze dat dat rond de 120 gaat worden, anders wordt het erg moeilijk denk ik zo. Ik weet 't effe niet uit mijn hoofd, maar die Repeater is toch ook niet zo duur verhoudingsgewijs?

Tankman
11 januari 2011, 23:44
De Repeater kost 149 euro tov de 249 voor de andere Nova pedalen.

Rond de 120 zou inderdaad wel een mooie prijs zijn. De pedalen hebben wel veel functies. Als ik het vergelijk met bijvoorbeeld de Micro Chorus en Flanger van MXR waar je al 99 euro voor betaalt, denk ik dat 120 euro helemaal niet verkeerd is voor deze TC lijn.

tomdiedom
12 januari 2011, 00:15
Krijg je nu een kleurtje op de wangen? :)

Zeker, wel een kek kleurtje!

Liquid_Metal
12 januari 2011, 09:17
Ja, inderdaad wel raar ja.
Eerlijk gezegd vind ik het wel leuk zo'n nieuwe serie, maar ook heb nu iets van: goh, dat is interessant! De polytune vind ik dan wel weer interessant, dus mocht m'n Korg een keer kapoet gaan..

Meestal wordt "maar" gevolgd door een contadictie. Je bedoelt het vast sarcastisch, maar vind je de polytune dan ook 'sarcastisch interessant'? :P

150 euro voor standaard pedalen lijkt mij inderdaad ook nogal prijzig.

Nielsje
12 januari 2011, 10:09
Meestal wordt "maar" gevolgd door een contadictie. Je bedoelt het vast sarcastisch, maar vind je de polytune dan ook 'sarcastisch interessant'? :P

De eerste zin is inderdaad lichtjes sarcastisch bedoeld. Ik had in de tweede zin het woord interessant moeten vermijden, dan was het vast wat duidelijker geweest :)

onrust nv
12 januari 2011, 10:44
Zijn zeker weer digitaal(rekenmachine) die nieuwe TC's?

Liquid_Metal
12 januari 2011, 12:04
Zijn zeker weer digitaal(rekenmachine) die nieuwe TC's?

Ze hebben het over "analog-dry-through design" dus dat zou best wel eens kunnen. Het toevoegen van de Toneprint doet mij zoiets wel vermoeden. Maar er hoeft niets mis te zijn met digitaal.

Dirk_Hendrik
12 januari 2011, 12:17
Ze hebben het over "analog-dry-through design" dus dat zou best wel eens kunnen
Zoals de meeste digitale pedalen met een wet-dry mix....

Mitch
12 januari 2011, 16:25
Voor delays is dat al een jaartje of 25 niet zo heel erg revolutionair ;) Ik vraag me wel af hoe ze dat bij de drives willen doen. Of die dan wel analoog zijn. Lijkt me haast niet, maar wie weet.

rocker_71
13 januari 2011, 15:45
Zeker een gave lijn!!
Volgens mij gaat de delay 149 euro kosten en de distortion 129.
Vooral de flashback delay lijkt me erg gaaf. Ben al een tijdje op zoek naar een goede delay en deze lijkt me wel wat. Dat audio tapping lijkt me ook heel handig. Iemand daar al ervaring mee (zit nl ook op de nova repeater)? Nadeel lijkt me toch al die opties, dan blijf je tweaken...

dml
13 januari 2011, 15:59
De delay net zo duur als de Nova Repeater? Gaan ze nu weer hetzelfde trucje uithalen als ze deden ten tijde van de pedalen die ze door T-rex lieten maken?

Zo te zien zijn de chorus, delay en reverb volledig stereo.

Al 7 pagina's en niemand heeft het over True Schmypass gehad, of heb ik iets gemist?

Liquid_Metal
14 januari 2011, 15:16
Ik zag net dat de pedalen nu ook op TC's eigen website staan. Veel informatie en ziet er erg cool uit.

dml
14 januari 2011, 15:42
Leuk, kill dry op o.a. de delay. En inderdaad, bijna alle pedalen zijn voorzien van een USB aansluiting om Tone Prints te uploaden. Er zijn al behoorlijk wat Tone Prints beschikbaar. Dit zou nog wel eens een nieuwe hit/ hype kunnen worden.

Gelukkig, je kan ook kiezen tussen True Schmypass en Buffered Schmufferd.

Liquid_Metal
14 januari 2011, 16:13
Heb je gezien hoe de tap tempo op de delay werkt? Bypass knop 2 secondes ingedrukt houden en daarna het ritme op je gitaar aanslaan. Audio Tempo dus.
Bestond dat al? Ik vind het briljant!

rocker_71
14 januari 2011, 16:23
Heb je gezien hoe de tap tempo op de delay werkt? Bypass knop 2 secondes ingedrukt houden en daarna het ritme op je gitaar aanslaan. Audio Tempo dus.
Bestond dat al? Ik vind het briljant!

Dat zat volgens mij ook op de nova repeater en het lijkt me ook erg makkeljk.

jonesd
14 januari 2011, 16:35
Ik heb de nova repeater al een tijdje en die audio tapping zit daar inderdaad op. Zeer handige feature. Op de een of andere manier gaat het toch makkelijker om het tempo met je handen aan te geven dan om dit met je voet te tappen.

Mitch
14 januari 2011, 19:28
Ah, die Mojo is dus toch gewoon analoog. En de headroom is verhoogd door de interne spanning omhoog te gooien. Dat doen er niet veel, werkt naar mijn idee uitstekend dus ik ben benieuwd.

DemolitionColorScheme
15 januari 2011, 10:48
Heb je gezien hoe de tap tempo op de delay werkt? Bypass knop 2 secondes ingedrukt houden en daarna het ritme op je gitaar aanslaan. Audio Tempo dus.
Bestond dat al? Ik vind het briljant!
Helaas wordt je geluid dan ook gemute, waardoor het eigenlijk mid-song onbruikbaar wordt. Leuk idee, voor een klein pedaal - maar de Echo Park heeft daar, voor mij, dan nog de voorsprong met zijn design.

Nielsje
15 januari 2011, 11:00
En de headroom is verhoogd door de interne spanning omhoog te gooien. Dat doen er niet veel, werkt naar mijn idee uitstekend dus ik ben benieuwd.

Ik vind dat wel een leuke ontwikkeling. Bij de OCD, DLS werken ook beter met een hogere spanning, en de Diablo heeft een schakelbare verdubbelaar, en dat werkt ook erg goed. Het is een leuke, 'simpele' manier om een heel ander geluid uit je pedaal te trekken.

Dynamische drives for the win!

Mitch
16 januari 2011, 17:08
Helaas wordt je geluid dan ook gemute, waardoor het eigenlijk mid-song onbruikbaar wordt. Leuk idee, voor een klein pedaal - maar de Echo Park heeft daar, voor mij, dan nog de voorsprong met zijn design.
Als je enige gitarist bent kan het storend zijn, maar op zich, live, mwoh... die twee verschillende manieren van trappen op de Echo Park vond ik juist afleiden. Ik ben geen lompe trapper en heb een aardige coördinatie, maar ik vond het afleiden dat je harder en zachter kon trappen. Afijn, voor elk wat wils dus.

Hoe dan ook, ik heb net een lange demo zitten kijken en het is me even ontgaan of deze al gepost was, dus bij deze:

http://www.youtube.com/watch?v=pvCC1TfNfb4

Ik vind het toch wel één van de betere alleskunners van dit moment. Nou houd ik daar persoonlijk niet zo van, maar veel waar voor het geld hoor. Stereo in, alle modes klinken oké tot goed, de dubbele delay werkt prima, audio tapping, makkelijke verwijdering van de achterkant (dip switches): uitstekend hoor.

Liquid_Metal
16 januari 2011, 17:15
Volgens mij was 'ie idd nog niet gepost, maar het is een zinvol (en veel te lang) filmpje. Lijkt mij ook een toffe delay om op een pedalbord te hebben, als ik die ooit nog ga maken XD.

Liquid_Metal
18 januari 2011, 17:58
Eigenlijk helemaal niet related, maar kan iemand mij vertellen welke gitaar Peredur ap Gwynedd van Pendulum in deze clip met de TC Flashback (http://www.tcelectronic.com/toneprintdownload.asp?AjrDcmntId=11895) gebruikt? Ziet er echt fantastisch uit.

Mitch
18 januari 2011, 19:43
Ik zie 'm elke keer niet helemaal lekker in beeld en volgens mij ook deels in spiegelbeeld, maar het lijkt een beetje op het monogram van Suhr.

Nagramoth
19 januari 2011, 10:21
Ik vind het toch wel één van de betere alleskunners van dit moment. Nou houd ik daar persoonlijk niet zo van, maar veel waar voor het geld hoor. Stereo in, alle modes klinken oké tot goed, de dubbele delay werkt prima, audio tapping, makkelijke verwijdering van de achterkant (dip switches): uitstekend hoor.

Je vergeet de kwartnoten/dotted 8th (of een combinatie van beide) en de kleine footprint van het pedaal.

En gezien de prijsklasse is dit zeker eentje om in de gaten te houden !

Mitch
19 januari 2011, 11:34
Ik vergeet niks, ik heb alleen geen zin om álles op te sommen :D
Maar inderdaad, klinkt zeer veelbelovend. Zowel qua specs als op de demo's.

Chocola
19 januari 2011, 23:41
Ken ze al een tijdje, komen (midden) februari uit in Amerika met een adviesprijs van 169 dollar. Voor de mensen die hier een fisherprise of duplo-idee kregen: eens, maar wacht tot je ze kan proberen want dit is de langverwachte lijn waar ze het over hadden toen de Polytune uitkwam (was voor TC Electronic redelijk uniek qua "design" en uiterlijk, normaal zijn ze een stuk soberder en old skool TC-style qua uitstraling, nu (na de polytune dus) de kleurtjes nog dachten ze zeker :D en als je dat dan doet, doe het dan TELETUBBIE STYLE!) :). Het USB gat dient voor twee zaken: RMA en Toneprint. Polytune is overigens niet backwards compatible met Toneprint software, maar waarom zou je dat ook willen? Ze hebben het toch eenzijdig afgesloten dus echt klooien met Polytune kan je toch niet.

Overigens zag ik iemand hier met een vraag over het USB gat bij de Polytune, en dat het zou dienen voor de looks (o.i.d., is alweer paar minuten geleden :D): USB bij Polytune is bedoeld voor firmware en RMA. Heeft alles te maken met de weg die TC wil bewandelen. G-System e.d. kregen er een, nu deze lijn (polytune en teletubbiepedalen) en toekomstige pedalen zullen het ook krijgen met steeds nieuwe en meer functionaliteiten. Hopelijk dan weer old skool saai qua looks :D.

Toneprint is leuk extraatje, maar ik had liever een dynamisch aanpasbare USB interface ter vervanging van het oude en vertrouwde MIDI. Ooit komt dit er, weest gerust digitale medemens, maar het is nu nog niet de tijd helaas. Ik zal pas echt toeslaan qua pedalen zodra deze features komen.

Verder moet ik toch even zeggen dat ik het betreur van de kleuren. De naamgeving tot daaraan toe... Maar die kleuren hadden echt niet gehoeven. Als echte TC-fanboy hou ik gewoon van het lekker eigenwijze saaie functionele van oudsher gebruikte saaie sobere kleurstellingen. Maar wellicht dat ze met deze kleuren juist wel een gat in de markt slaan ofzo... Aan de ene kant denk ik: voor de 11-16 jarigen onder ons is er Behringer enzo in leuke kleurtjes en "stoere" serienummers, voor de 18+ers zijn er tal van andere merken die goedkoper zijn dan deze pedaaltjes en neem aan dat iedereen die 25-30+ is sowieso deze pedaaltjes niet wil of zal nemen vanwege de kleur (ik zou het overigens niet zo heel erg vinden als het technisch gewoon superieur is voor mijn situatie)... Dus welke doelgroep willen ze hiermee bereiken? Wellicht dat iemand nog een leuke theorie heeft.

@Mitch, ik vind deze nieuwe serie (nja nieuw... nieuwe aanvullingen op bestaande serie is het eigenlijk) eigenlijk qua functionaliteiten en wat ik er tot nu toe van gezien heb erg veelbelovend, ook de prijs dus ik sluit me aan bij je dat het een veelbelovende alleskunner is. IK WIL ZE TESTEN!!!

marc_o
19 januari 2011, 23:48
Wat Mitch zegt en Nielsje heeft geleerd...(verdomme, en ik wilde het ook juist posten, toen ik die posts voorbij zag komen, hahahaha) ik zit hier te lang

Eerst luisteren en dan oordelen :ok:

Tankman
20 januari 2011, 00:11
Waarom zit je zo te hameren op de kleur. Een effectpedaal kies je toch niet op hoe hij eruit ziet, maar hoe hij klinkt! Ze hadden de hele lijn in barbie roze van mij mogen maken, als ie maar doet wat ie moet doen.

Chocola
20 januari 2011, 00:42
Waarom zit je zo te hameren op de kleur. Een effectpedaal kies je toch niet op hoe hij eruit ziet, maar hoe hij klinkt! Ze hadden de hele lijn in barbie roze van mij mogen maken, als ie maar doet wat ie moet doen.

Ik kies FX-pedals ook voor de looks hoor... Moet er meermaals per dag naar kijken en dan is het leuk als het oogappetijtelijk (woord zal vast niet bestaan, maar bij dezen dus als vervanging voor oogstrelend) is. Verder verkies ik functionaliteit boven looks, maar dat wil dus niet zeggen dat looks er niet toe doen.

Ons hele leven is uit kleur opgebouwd en iedereen wil alles in verschillende kleuren (mobiel, sleutelhangers, PC, MP3-spelers, gitaarkabels, gitaren, auto's e.d.) dus waarom zijn FX-pedalen daar anders in? Ben met beetje digitaal pedaal als ik hem gebruik meer bezig op een dag dan met een van mijn smartphones.

Tankman
20 januari 2011, 00:49
Dus stel dat ene effect waar jij al jaren op zit te wachten komt dan eindelijk dan eens uit, maar hij is dan wel meteen het lelijkste wat je ooit hebt gezien. Wat doe je dan?

Nee sorry. Met veel dingen ben ik het eens dat je best op de looks af moet gaan. Met je gitaar bijvoorbeeld vind ik dat naast functioneel je hem ook gewoon mooi moet vinden. Je versterker mag er best een beetje indrukwekkend uitzien. Maar je pedalen...daar moet gewoon goed geluid uit komen. Ik vind Boss pedalen ook lelijk, maar heb toch een NS-2 staan. Ik vind Peavet Footswitches ook lelijk, maar als ik van amp chanels wil switchen zal het toch wel voorlopig even zo moeten.

Lexvandoef
20 januari 2011, 00:53
Ik moet zeggen, i'm impressed door de delay, goeie sound op het filmpje, lekker compact, schijnt niet te duur te worden en lekker veelzijdig... Krijg er bijna GAS door :soinnocent:.

En zo lelijk vind ik die delay helemaal niet.

Chocola
20 januari 2011, 00:57
Dus stel dat ene effect waar jij al jaren op zit te wachten komt dan eindelijk dan eens uit, maar hij is dan wel meteen het lelijkste wat je ooit hebt gezien. Wat doe je dan?

Nee sorry. Met veel dingen ben ik het eens dat je best op de looks af moet gaan. Met je gitaar bijvoorbeeld vind ik dat naast functioneel je hem ook gewoon mooi moet vinden. Je versterker mag er best een beetje indrukwekkend uitzien. Maar je pedalen...daar moet gewoon goed geluid uit komen. Ik vind Boss pedalen ook lelijk, maar heb toch een NS-2 staan. Ik vind Peavet Footswitches ook lelijk, maar als ik van amp chanels wil switchen zal het toch wel voorlopig even zo moeten.

Nogmaals: functionaliteit heeft prioriteit nummer 1, waar uiterlijk een tweede is. Als het hét pedaal is dat je al 10 jaar zoekt dan spreekt het voor zich dat die ondanks het uiterlijk gewoon aangeschaft wordt. En in een heel extreem geval (je hebt het over "het lelijkst dat je ooit hebt gezien", dat is wel heel extreem :D) koop je gewoon een andere behuizing en zet je de elektronica over, kun je ook nog eens creatief bezig zijn een middagje ^^.

Tankman
20 januari 2011, 00:59
Een nieuwe behuizing vind ik ook al teveel moeite, tenzij het functioneel is. Ik overweeg bijvoorbeeld wel mijn amp footswitch in een kleine behuizin te bouwen om zo meer ruimte te creeren op mijn bord. Die pedalen zitten verder toch het grootste deel van de tijd in een koffer. Nee, je mag bij veel waarde hechten aan looks, maar bij pedalen vind ik een beetje nutteloos. Hij moet klinken. Punt.

Chocola
20 januari 2011, 01:15
Ja zo heeft iedereen zijn eigen ding. Hier liggen de pedalen vrijwel altijd (neem ze zelden mee) op de grond.

Het liefst heb ik overigens gewoon alle pedalen met alleen maar non-kleuren. Vind al die kleurtjes (ook nog eens ongelooflijk fel) juist erg onnodig. Toch ben ik daar enigszins hypocriet in, het beeld van mij van een Ibanez TS is groen en daar heb ik totaal geen moeite mee. Net als een Phase90 ofzo oranje is. Maar toch heb ik ze liever allemaal zwart ofzo, of grijs. Sommige pedalboards zijn echt van die halve disco's, helemaal als je er van die Vai-pedalen op gooit :dontgeti:.

Oh for the record, ik ben geen emo/gothic ofzo en draag wel degelijk kleur! :D.

Mitch
20 januari 2011, 11:33
Ik moet zeggen, i'm impressed door de delay, goeie sound op het filmpje, lekker compact, schijnt niet te duur te worden en lekker veelzijdig... Krijg er bijna GAS door :soinnocent:.

En zo lelijk vind ik die delay helemaal niet.

Is ook wel het enige dat nog wel een upgrade kan gebruiken op je board: de delay ;)

Lexvandoef
20 januari 2011, 11:37
Is ook wel het enige dat nog wel een upgrade kan gebruiken op je board: de delay ;)

Waarom denk je dat dit mijn interesse gewekt heeft ;).

Nielsje
20 januari 2011, 12:50
Wat een gezeik om die kleurtjes zeg:

http://www.q-parts.nl/catalog/images/574006.jpg

Er is zeker niets beters te doen op dit moment?

tomdiedom
20 januari 2011, 13:06
beter dan soggen kan ik inderdaad niet bedenken.

Mitch
23 januari 2011, 15:30
Prijs bij onze Grote Vriendelijke Reuzen Dozenschuiver is bekend....
http://www.thomann.de/nl/tc_electronic_flashback.htm
De andere pedalen ook trouwens, twee tientjes onder de delay. Ik denk net scherp genoeg, maar dat merken we vanzelf.

Nielsje
23 januari 2011, 17:05
Goh, met m'n nieuwe pedaltrain heb ik bést ruimte over voor 'n extra delay en een envelope filter oid... :) Ik vind de prijs van de pedalen uitstekend! Ze zitten dan in een prijssegment waar ook andere 'goede' aanbieders te vinden zijn. Zo slecht vind de insteek eigenlijk niet, ik denk dat er in dit segment voldoende geïnteresseerden zijn. De Carbon Copy's e.d. zijn toch ook goed verkocht?

Mitch
23 januari 2011, 17:23
Net zo goed als ook Jan Smit goed verkocht wordt, ja. Donkere en rommelige klank, maar verkopen als in de tijd dat alles nog kraakhelder was.

Tankman
23 januari 2011, 17:35
Ik vind de prijs erg redelijk. Ik heb gisteren de vertegenwoordiger van TC al een heads up gegeven dat ik vooral de Delay en de Chorus wil testen. Hij was weer het meest enthousiast om de Dark Matter Distortion. Die schijnt weer als echt Amp drive te klinken. Ik ben benieuwd!

Edit: Eerste leveringen worden rond 5-6 februari verwacht!

Liquid_Metal
23 januari 2011, 17:39
Prijs bij onze Grote Vriendelijke Reuzen Dozenschuiver is bekend....
http://www.thomann.de/nl/tc_electronic_flashback.htm
De andere pedalen ook trouwens, twee tientjes onder de delay. Ik denk net scherp genoeg, maar dat merken we vanzelf.

Als ik een vergelijking maak met mijn laatst aangeschafte delay vind ik ze behoorlijk goedkoop. Dat was namelijk de EHX Nano Memory Toy en volgens mij was die 70 euro oid. De Flashback heeft veel meer functies dus ik denk dat die voor mij meer geschikt zal zijn.

rocker_71
3 februari 2011, 09:34
Joepie! Ik heb gisteren de Flashback gekocht! :cheerup:

Ik dacht dat ze pas half februari te krijgen waren, maar Maxguitars had ze al. Toen ik in de winkel stond kwamen net de vibrato en chorus pedalen ook binnen.
Gisteren even snel getest en er zitten heeeel veel mogelijkheden op. Pfffff, dat wordt nog heel wat testen de komende dagen, maar er zijn ergere dingen hahaha.

Zo 1-2-3 vond ik de looper best snel en goed werken. De 2290 setting was echt een hele heldere digitale delay (niet voor niets noemen ze dat The Edge setting) en de tape/analogue setting waren het meest geschikt voor het oppimpen van rocksolo's, waar ik hem in 1e instantie voor heb gekocht. Maar dit is dus geen 1 trick pony. De reverse delay is best geinig voor freaky introotjes ofzo.

Lexvandoef
3 februari 2011, 12:39
oe.... tempting....:cheerup:

Liquid_Metal
3 februari 2011, 12:57
gefeliciteerd Rocker! Je bent een van de eersten, zo niet de eerste, op dit forum.
Ik wil over een poosje (als ik een nieuwe gitaar heb en m'n rack is geupdate en ik uit huis ben) een klein bordje gaan maken en zie de Flanger wel zitten. Die is ook goed als chorus te gebruiken dus ben ik in 1x klaar. Lijkt me erg handig, ook aangezien die erg compact is.
Aanvankelijk zal ik m'n EHX Memory Toy gebruiken, maar de Flashback is inderdaad erg tempting. Het zijn perfecte verjaardagskado's. Helaas moet ik nog 10 maanden wachten :P.

Kim Wilson
3 februari 2011, 13:12
oe.... tempting....:cheerup:
Ja, nogal. GAS-opwekkend zou ik bijna zeggen...

Harm
3 februari 2011, 15:51
Vandaag binnen gekregen! Klinkt lekker!!! Ben er nog mee aan het spelen, maar het voelt en klinkt goed! Ik denk dat ik deze wel met tevredenheid op mijn pedalboardje kan gooien!

Heel binnenkort eens even op volume proberen, dat lukt thuis nog niet zo... :s

ff verder spelen! :D

PS: gaat om de delay.....

jaywalker
3 februari 2011, 16:25
je hebt het over de delay?

Mitch
3 februari 2011, 18:11
Joepie! Ik heb gisteren de Flashback gekocht! :cheerup:

Ik dacht dat ze pas half februari te krijgen waren, maar Maxguitars had ze al. Toen ik in de winkel stond kwamen net de vibrato en chorus pedalen ook binnen.
Gefeliciteerd! Pas weer een nieuwe demo gehoord en hij klinkt écht lekker hoor.
Bij Thomann stond ook aangekondigd dat ze vanaf 1e week februari al verkrijgbaar zouden zijn trouwens.

Harm
3 februari 2011, 18:55
je hebt het over de delay?

ja, klopt sorry!
Ik ben altijd vreselijk goed in onduidelijk zijn :D

rocker_71
3 februari 2011, 19:24
Die Toneprints zijn ook super makkelijk. Ik heb een paar setting geprobeerd en is echt leuk. Een soort preset. Ik heb nu Doug Aldrich's Basic Delay Toneprint erop. een soort van basis delay, niet te veel poespas. Erg bruikbaar dus.

Er is ook een filmpje hierover en dan zie je dat de techniek van TC veeeel meer kan tunen dan de knopjes die erop zitten. zo kun je delays krijgen die je niet zelf kan maken (wat op zich wel weer jammer is natuurlijk, eigenlijk wil ik ook die uitgebreide interface op de computer).

De Toneprints hebben toch wel toegevoegde waarde. Alleen jammer dat het er niet zoveel zijn.

Btw: die tape en analogue zijn lekkere delays! Echt fijn. Maar ook voor mij geldt dat ik dit nog op repetitie-volume moet uitproberen.

carbon_hill
3 februari 2011, 19:35
Zou het niet een veel beter idee zijn om de software die ze gebruiken voor het maken van die toneprints beschikbaar te stellen voor het publiek? Als ik die filmpjes zo zie lijkt het gewoon een simpel programma met veel intstel-mogelijkheden.. Dat zou voor mij pas echt een goede reden zijn om al deze pedaaltjes te kopen

rocker_71
3 februari 2011, 19:40
Zou het niet een veel beter idee zijn om de software die ze gebruiken voor het maken van die toneprints beschikbaar te stellen voor het publiek? Als ik die filmpjes zo zie lijkt het gewoon een simpel programma met veel intstel-mogelijkheden.. Dat zou voor mij pas echt een goede reden zijn om al deze pedaaltjes te kopen

Dat is wat ik ook dacht! Maar daar willen ze niet aan om een of andere reden.
Waarschijnlijk werken de meeste pedaaltjes wel zo over een jaar of 10. Volgens mij heeft Line6 dat toch ook al? Bv mijn oude POD 2.0 kun je gewoon bewerken op de computer en via MIDI wegschrijven.
(tegenwoordig via USB, nog makkelijker)

Je kunt overigens de geladen Toneprints wel editten met de knopjes, alleen dat kun je niet opslaan.

Laatste opmerking: je kunt kiezen voor true bypass of voor een buffer. Dat is natuurlijk wel gaaf. Zo wordt iedereen op zijn wenken bediend. ben benieuwd hoeveel mensen kiezen voor buffer.

Tankman
3 februari 2011, 19:44
Zou het niet een veel beter idee zijn om de software die ze gebruiken voor het maken van die toneprints beschikbaar te stellen voor het publiek? Als ik die filmpjes zo zie lijkt het gewoon een simpel programma met veel intstel-mogelijkheden.. Dat zou voor mij pas echt een goede reden zijn om al deze pedaaltjes te kopen

Ik heb geruchten gehoord dat TC dit wel aan het overwegen is.

Mitch
4 februari 2011, 16:32
Als je een beetje commercieel nadenkt is het heel voorspelbaar dat TC daar over een jaar of twee, drie zeker mee gaat komen, als het niet eerder is. Nu is de serie nieuw en 'hot' (tenminste, ik hoor niemand meer klagen dat ze er goedkoop uitzien na de eerste clips ;) ) maar over een jaar of twee is iets anders weer hot. Als je dan de aandacht op je pedalenlijn wil vestigen zul je met een toevoeging moeten komen. Die zit hier dus al ingebakken.
Clever dickies hoor, bij TC.

Liquid_Metal
11 februari 2011, 14:44
Ik heb zojuist de Corona aan de tand gevoeld. Helaas hadden ze de Vortex niet, die had ik liever willen proberen.
Ik was er niet helemaal over te spreken. Het pedaal gaf een goeie sound maar er zat een phasey swirl doorheen die me niet helemaal aanstond.
A/B met een Strymon Orbit die ik nog nooit eerder heb gehoord en die vond ik supergaaf. Eigenlijk vooral als chorus, maar met de 'Favourite' modus kun je 'm als beide gebruiken.
Mocht ik ooit nog eens toekomen aan het maken van een klein pedalboard, dan maakt de Orbit een goede kans. Hopelijk kan ik over een paar weken ook de Vortex testen.

Mitch
11 februari 2011, 14:52
Als beide wat? Chorus en phaser of chorus en flanger? Ik ben even je draad kwijt.

Liquid_Metal
11 februari 2011, 15:17
Als beide wat? Chorus en phaser of chorus en flanger? Ik ben even je draad kwijt.

Sorry, was idd niet helemaal duidelijk. Ik bedoel het laatste; chorus en flanger. In m'n rack gebruik ik een G-Major2 waarbij modulatie flanger of chorus is. Ik gebruik nooit beide tegelijk of in dezelfde patch dus op een board zou het voor mij ook prima zijn.

apekop
21 februari 2011, 11:18
Ik heb zojuist de Corona aan de tand gevoeld. Helaas hadden ze de Vortex niet, die had ik liever willen proberen.
Ik was er niet helemaal over te spreken. Het pedaal gaf een goeie sound maar er zat een phasey swirl doorheen die me niet helemaal aanstond.
A/B met een Strymon Orbit die ik nog nooit eerder heb gehoord en die vond ik supergaaf. Eigenlijk vooral als chorus, maar met de 'Favourite' modus kun je 'm als beide gebruiken.
Mocht ik ooit nog eens toekomen aan het maken van een klein pedalboard, dan maakt de Orbit een goede kans. Hopelijk kan ik over een paar weken ook de Vortex testen.

Ik vind de filmpjes van die Corona chorus wel erg tof klinken moet ik zeggen, hij heeft wel een beetje die analoge klank die ik mooi vind, niet dat blikkerige. Wat ik handig vind is dat hij lekker klein is. Die Orbit ken ik niet, maar dat is toch meer een flanger? Dan zou je de Strymon Ola moeten hebben, maar die kan ik ook niet. Ik ben nog op zoek naar een lekkere chorus.

Henri H
24 februari 2011, 20:46
Ik ga denk ik de Flashback ook één dezer dagen bestellen, en twijfel nog over de chorus, vind de filmpjes nog niet erg overtuigend tot nu toe.

apekop
24 februari 2011, 22:23
wat vind je precies niet overtuigend?

Henri H
24 februari 2011, 22:38
Goeie vraag. :)

Ik vind hem eerlijk gezegd wat steriel/mat/tam klinken, maar misschien heb ik de verkeerde filmpjes bekeken:

http://www.youtube.com/watch?v=iC6EcWxCSm0
http://www.youtube.com/watch?v=q32XLiQgGBQ
http://www.youtube.com/watch?v=677UAyq4Jig

In het eerste filmpje wordt een Koch versterker gebruikt volgens mij, zou ook daaraan kunnen liggen.

Ik ben geen grote "chorus-kenner", maar weet wel dat ik mijn huidige chorussen (Dirk Hendrik Afterimage en Ibanez SC10) prima vind klinken.
Ook heb ik de alom verguisde BOSS CH-1 getest, en vind het een prima klinkende chorus, maar ik vind de BOSS-switches niet fijn, zijn mij te groot, en ook de hoogte v.h. pedaal staat me niet aan.

apekop
25 februari 2011, 10:22
Ik vind hem op die filmpjes niet zo verkeerd klinken eigenlijk.
Ik weet zo een-twee-drie ook geen betere chorus in die prijsklasse.

Ik heb al verschillende chorus pedalen de deur uit gedaan omdat ik de meeste te blikkerig/metaal-achtig vind klinken. dat hoor ik bij die Corana niet.

Henri H
25 februari 2011, 22:59
Ik was vanmiddag ff bij Feedback A'doorn, en wilde de Flashback kopen, maar ze hadden hem nog niet. :dontgeti: :(

Gelukkig hadden ze wel de Corona net vandaag binnengekregen, en die heb ik natuurlijk even getest.
Tja, mijn Youtube-vooroordeel is toch wel enigszins terecht, want ik vond hem toch wat klinisch, en wat "suf". Vooral met wat gain merk je dat ie niet erg lekker mixt.
Clean klinkt ie wel lekker, maar toch ook niet heel erg overtuigend. Beetje teleurgesteld.

apekop
25 februari 2011, 23:08
Bedankt voor het testen. Moet ik hem toch eens zelf testen, want dat klinkt niet veelbelovend. Iemand nog ideeën voor een andere lekkere warme chorus? geen blikkerig geluid

Tankman
25 februari 2011, 23:19
Ik moet zeggen dat ik de chorus uit de Visual Sound H2O erg mooi en warm vind. Tegenwoordig ook te krijgen als enkel de chorus, de Liquid Chorus. Zeker een aanrader.

Henri H
25 februari 2011, 23:49
Bedankt voor het testen. Moet ik hem toch eens zelf testen, want dat klinkt niet veelbelovend. Iemand nog ideeën voor een andere lekkere warme chorus? geen blikkerig geluidDe BOSS CH-1 klinkt warmer/beter vind ik.

Zelf heb ik de Dirk Hendrik Afterimage, kost wel wat, maar klinkt erg goed.
Nadeel is wel dat ie wat ruist, maar dat valt in bandverband compleet weg.
Als je opnames gaat maken, is het wellicht teveel. Het is een analoge chorus (vandaar de ruis?), en voor zover ik weet is de Afterimage lichtelijk gebaseerd op de BOSS CE-1.
Ook heb ik nog een Ibanez SC10, en die klinkt ook wel lekker. Wel wat minder warm, maar heeft toch wel wat.

robert-gitarist
26 februari 2011, 00:41
De BOSS CH-1 klinkt warmer/beter vind ik.

Zelf heb ik de Dirk Hendrik Afterimage, kost wel wat, maar klinkt erg goed.
Nadeel is wel dat ie wat ruist, maar dat valt in bandverband compleet weg.
Als je opnames gaat maken, is het wellicht teveel. Het is een analoge chorus (vandaar de ruis?), en voor zover ik weet is de Afterimage lichtelijk gebaseerd op de BOSS CE-1.
Ook heb ik nog een Ibanez SC10, en die klinkt ook wel lekker. Wel wat minder warm, maar heeft toch wel wat.

Het word tijd dat we binnenkort samen weer eens die oefenruimte in gaan met chorus pedalen hehe :crazyhappy::seriousf:
Ik heb alle Boss chorus pedalen (op de CE-1 nog na) en een aantal Ibanez chorussen en een EHX, volgens mij kan dat best leuk zijn ;)..........

Henri H
26 februari 2011, 01:07
Willem had het ook al over een meeting, en dan plectra en snaren met elkaar vergelijken. :cheerup:

Matthijs24
26 februari 2011, 09:19
Snaren vergelijken is cool:metal:

Mitch
26 februari 2011, 12:16
De BOSS CH-1 klinkt warmer/beter vind ik.

Dit is op zich al sig worthy :D

Henri H
26 februari 2011, 12:25
Haha, ik wist dat jij er fronsend naar zou kijken, maar echt, ik vind het een prima chorus.
Misschien/wellicht heb ik een ouderwetse smaak?

robert-gitarist
26 februari 2011, 12:51
Nee hoor, de CH-1 van Boss is verder een prima chorus. Alleen in vergelijking tot de CE-2 en CE-5 is het een minder dikke chorus maar zeker geen slechte of minder goede chorus.

Mitch
26 februari 2011, 13:04
't Is een tijdsgeest ding, dat vermoed ik wel. Dat beetje scherpe, metalige is iets dat je juist wel of niet mooi vindt en dat ligt voor een groot deel aan welke muziek je veel gedraaid hebt.

Pepe
26 februari 2011, 13:13
Ik vind chorus an sich al een tijdsgeest ding. Net zoals slap back 50's is en flanger 70's. Het doet me gelijk denken aan getokkelde ballads van Duitse hardrock bands.

jim__
26 februari 2011, 13:46
Ik vind chorus an sich al een tijdsgeest ding. Net zoals slap back 50's is en flanger 70's. Het doet me gelijk denken aan getokkelde ballads van Duitse hardrock bands.
Helemaal mee eens (http://www.youtube.com/watch?v=n4RjJKxsamQ). Ik mis in het rijtje TC-electronicpedaaltjes alleen nog een envelope filter/auto wah. Ook zo'n tijdsgeestding, maar ik vrees dat er toch nog eentje op m'n plank moet komen. Funky shizzle :cheerup:

Einzeln
26 februari 2011, 14:02
Helemaal mee eens (http://www.youtube.com/watch?v=n4RjJKxsamQ). Ik mis in het rijtje TC-electronicpedaaltjes alleen nog een envelope filter/auto wah. Ook zo'n tijdsgeestding, maar ik vrees dat er toch nog eentje op m'n plank moet komen. Funky shizzle :cheerup:
Alleen Cobain (http://www.youtube.com/watch?v=vabnZ9-ex7o) kwam er mee weg.

Tristan
26 februari 2011, 14:10
Naast Nirvana werd Chorus wel door meerdere Grunge bands gebruikt hoor, en gebruikt zoals door Andy Summers in The Police is het natuurlijk ook geen verkeerd effect.
Ik vind het soms ook maar begaaid, maar niet als 'ie lekker dik en niet te donker klinkt.

Einzeln
26 februari 2011, 14:13
Inderdaad die vergeet ik helemaal.
Dan toch. Chorus is OK oleole

apekop
26 februari 2011, 14:22
ja, chorus is cool en echt niet alleen jaren '80, en trouwens de jaren '80 waren ook cool, met veel goede muziek.

Wat zijn de meningen hier over de Maxon CS-9 pro analoge chorus?
Ik heb vroeger een Ibanez CS-9 gehad en vond die wel mooi klinken, alleen had hij wel veel last van tonesuck.
Die Maxon is true bypass dus misschien is dat wat voor een warme chorus.

Liquid_Metal
26 februari 2011, 15:53
Ik vind chorus an sich al een tijdsgeest ding. Net zoals slap back 50's is en flanger 70's. Het doet me gelijk denken aan getokkelde ballads van Duitse hardrock bands.

Het zal wel komen doordat ik me op chorussen aan het oriënteren ben, maar ik hoor dit de laatste tijd vaak. Wat gebruiken gitaristen in deze genres tegenwoordig dan?

Pepe
26 februari 2011, 17:10
Bestaat Den Duitse Hardrockert nog? Ik bedoel, de kale met staartje wijdbeens in leer gestoken inc. zonnebril laag dragende Flying V rockert?
Ik dacht altijd dat het een parodie was maar sinds The Darkness ook geen parodie blijkt te zijn weet ik het niet meer zo zeker.

Spinal Tap.. DAT is toch wel een parodie?

Mitch
26 februari 2011, 17:17
The Scorpions gaat er in ieder geval mee stoppen. :cheerup:
Maar het zou niet erg zijn als dit meer over Scandinavische pedalen ging dan Duitse hardrock ;)

Pepe
26 februari 2011, 17:21
ojee.. en de Duitse hardrock heeft het al zo moeilijk....

Vooruit, kekke pedaaltjes van TC dan maar weer.

Tankman
26 februari 2011, 21:52
Vandaag heb ik de Vortex Flanger getest. Dit is tot nu toe mijn favoriet uit de serie. Je kan hem subtiel instellen, dan klinkt hij gewoon als een dikke warme chorus. Je kan er ook de meest spacey rare geluidjes mee maken. Gewoon een erg goede Flanger die vooral op clean tot zijn recht komt. Met drive klinkt hij ook goed, maar daarvoor gebruik ik het minder.

Mitch
26 februari 2011, 21:56
Zou wel een interessante kunnen zijn dan. Moet zeggen dat ik het op clips de zwakste broeder vond, maar wie weet. Voor de rest zijn er eigenlijk niet echt serieuze alternatieven die een goede chorus en flanger aan boord hebben.

apekop
27 februari 2011, 01:19
Misschien de TC scf chorus/flanger?
of de Maxon C-9 die ik eerder noemde?

Einzeln
2 maart 2011, 20:10
Zat dez er al tussen
http://www.youtube.com/watch?v=xCOo6nxkjsM

Mitch
2 maart 2011, 20:40
De freak in mij GASt nu op een Vortex :crazyhappy:
Maar de serieuze gitarist is weer stevig onder de indruk van de Flashback. Ge-wel-di-ge mix hoor, potverdikkie. En de reverse delay is echt super.

Muchachooo
2 maart 2011, 21:06
Zat dez er al tussen
http://www.youtube.com/watch?v=xCOo6nxkjsM

Wauw, ik begin steeds meer verliefd te raken op die overdrive.

En die chorus was ik sowieso al overtuigt van...
Ben benieuwd hoelang ze dat toneprint idee gaan ondersteunen trouwens, want als ze in één maand 30 artist presets uitbrengen en daarna nooit meer iets van zich laten horen, is dat toch wel jammer...

Mr. Dynamite
2 maart 2011, 21:24
Wow dat klinkt best lekker! :crazyhappy:

Ik wil ze allemaal! :seriousf:

Lexvandoef
2 maart 2011, 21:42
Jeej, met een beetje mazzel neemt een bevriende gitarist mijn huidige delay over en dan ga ik meteen zo'n Flashback halen!

Matthijs24
2 maart 2011, 21:51
Zat dez er al tussen
http://www.youtube.com/watch?v=xCOo6nxkjsM

Nu heb ik echt gas. Lekker die pedalen. Allemaal. Die gekke Delay-funtie en Flanger-functie lijkt me ook erg leuk voor de studio.

Heerlijke overdrive. En ik heb nooit zo goed 2 pedalen samen een leadtone horen vormen dan de Dark Matter en MojoMojo. Vaak werkt het niet helemaal super samen.

Goede gitarist ook, nooit van gehoord.

Mr. Dynamite
3 maart 2011, 18:30
Net nog ff voor een 3e keer bekeken, man dat klinkt echt vet.
En idd, die 2 drives complementeren elkaar echt heel goed :)

Spelen kan ie ook wel :satisfie:

robert-gitarist
3 maart 2011, 19:01
Zwarte gelakte nagels... :seriousf:
Affijn, toffe video! Wat kan die gozer lekker spelen zeg, en die Flashback delay klinkt echt heerlijk. Mooie en warme klanken. Dat wekt mij ook wel het nodige aan gas op :sssh:

Mr. Dynamite
6 maart 2011, 21:18
Een vraagje voor de eigenaren van de flashback, hoe vergelijkt hij zich met een echte analoge dalay? Ik zit sterk te twijfelen, erg gaaf pedaal :dontgeti:

Matthijs24
6 maart 2011, 21:36
Die Andersen, wel beetje kleine vingers of niet? De vibrato ziet er niet echt comfortabel uit haha. Maar hij speelt toch erg lekker. Heb zeker interesse in de Shaker, Flashback, Vortex en de 2 drives!

Henri H
7 maart 2011, 23:42
Tjemig, boven verwachting goed pedaal die Flashback, heb hem vanmiddag binnen gekregen, en even op laag volume op mijn Stiletto getest, goeie eerste indruk.
Vanavond in de oefenruimte op m'n JCM 800 2204 deed ie het nog beter.
Ik ben echt lyrisch, wat een verschil met m'n DD-3 en DL10!

Favoriete stand is tape delay, ik vind het geweldig mooi en warm klinken.
De 2290 setting is super helder, en de mod setting is ook een favoriet.

Verder is de loop functie wel aardig, klein beetje mee gestoeid, en de reverse setting moet ik ook nog 's kijken of ik daar wat mee kan, is toch een verhaal apart, zeker voor mij, omdat ik daar nog nooit wat mee heb gedaan.

Ik had echt niet verwacht dat ie zo goed zou zijn.

:cheerup: Happy pedaling :cheerup:

Mitch
8 maart 2011, 08:05
Ik dacht dat ik toch redelijk GAS bestendig was, maar ik bespeur af en toe een enkele oprisping :dontgeti:

Lexvandoef
8 maart 2011, 08:37
Tof! waar heb je hem vandaan als ik vragen mag?

Henri H
8 maart 2011, 08:58
Ik dacht dat ik toch redelijk GAS bestendig was, maar ik bespeur af en toe een enkele oprisping :dontgeti:Ik wilde eerst een Carbon Copy kopen, omdat ik die ook 's getest had en toch wel goed vond klinken, maar toen zag ik de Flashback, en heb m'n GAS daarvoor een weekje of 2 kunnen onderdrukken.
Ik vind het z'n geld meer dan waard, heel veel functies in een compact pedaal, en het werkt ook nog 's op een gewone 9V adapter.


Tof! waar heb je hem vandaan als ik vragen mag?Ik heb hem bij Thomann gekocht, lekker makkelijk.

De MojoMojo Overdrive gaat er wellicht ook nog 's komen, voorlopig kan ik m'n GAS nog onderdrukken. :)

rocker_71
8 maart 2011, 09:56
Verder is de loop functie wel aardig, klein beetje mee gestoeid, en de reverse setting moet ik ook nog 's kijken of ik daar wat mee kan, is toch een verhaal apart, zeker voor mij, omdat ik daar nog nooit wat mee heb gedaan.

Ik had echt niet verwacht dat ie zo goed zou zijn.

:cheerup: Happy pedaling :cheerup:

Gefeliciteerd! Heb hem ook.
Het stoeien met de looper is best lastig om hem precies 'rond' te krijgen. Dat ie in de maat blijft zeg maar. Pas dan zou ik het ook live kunnen gebruiken. Wat best handig kan zijn, omdat ik de enige gitarist ben.

Tip: zet bij de reverse delay de feedback helemaal uit. Zo doet Tore dat ook op het YT filmpje en dan is het best geinig.
Misschien wel tof voor een introotje ofzo....

Henri H
8 maart 2011, 10:05
Wat de loop betreft, heb ik nogal moeite om er 2 goeie geluiden uit te krijgen, omdat ik (meestal) mijn versterker gebruik om een overdrive signaal te krijgen.
Als ik dus een clean stuk heb "geloopt", en daar doorheen een solo met overdrive wil spelen, gaat ook het cleane gedeelte oversturen.
Bovendien zitten beide signalen elkaar in de weg lijkt het.
Wellicht is dat met een stereo setup beter?

Bedankt voor de tip met de reverse setting. Ik zal het 's proberen, want Tore en Soren halen er idd wel geinige geluidjes uit.

apekop
8 maart 2011, 10:58
dan moet je een overdrive pedaal voor de delay/looper zetten, waar je je solo geluid uithaalt.

qua looper is zo'n flashback heel erg beperkt natuurlijk.

Mitch
8 maart 2011, 11:52
Juist, je moet er voor zorgen dat je maar één herhaling hebt, dan klinkt reverse delay op zijn best.

Henri H
8 maart 2011, 13:42
FF Mitch teasen. ;)

Oud:
https://lh5.googleusercontent.com/_tg2m_JiG_wQ/TWF26qht03I/AAAAAAAAAUI/geLkqReuHSg/s800/Afb0101.jpg

Nieuw:
https://lh6.googleusercontent.com/_tg2m_JiG_wQ/TXYjLPdLvrI/AAAAAAAAAXo/NIrh13OyEE4/s800/Afb0118.jpg

De kleur is wel hetzelfde. :)

Mitch
8 maart 2011, 17:18
Ah boeh :nervous:
Ik heb het wel serieus overwogen, maar ja... mijn tweede delay is ook een ouwe Iba, maar dan de DML. Daar kan ik mee flangen, delayen, zwaar gemoduleerd mee delayen, subtiel gemoduleerd mee delayen én er zwaar mee freaken. Alle mogelijkheden worden ook daadwerkelijk gebruikt, da's de ellende. Dus die mág er niet vanaf. De Deluxe Memory Man gaat nergens heen en de andere pedalen, sja... ook niet. Dus ik moet mijn pedalboard gaan herverbouwen :D (en nog wat ouwe meuk verkopen, maar da's een ander verhaal)

Maar lekker boardje hoor Henri!

interessander
8 maart 2011, 17:31
Leuk om te lezen dat de initiële scepsis bij het aankondigen van deze nieuwe pedalen range over het algemeen plaats heeft gemaakt voor positieve berichten.

Ik vind de demo's ook goed gemaakt en mocht ik nog pedalen gebruiken ipv een rack-effect dan zou ik zeker een van deze overwegen op basis van wat ik nu gezien en gehoord heb.

Chiel
8 maart 2011, 17:34
Flashback is inderdaad helemaal te gek! Gewoon uit de doos gehaald, ingeprikt en standje 2290 is helemaal tha bomb! Voor hetgeen ik hem gebruik doet hij totaal niet onder voor de Eventide Timefactor. Echt een tippie dit pedaal!

Lexvandoef
8 maart 2011, 17:40
aaarg, ik wil hem ook!

Beetje jammer dat iemand mijn huidige delay pedaal gefrituurd heeft waardoor ik die eerst moet laten fixen voordattie weg kan...

apekop
8 maart 2011, 18:05
In De Gitarist van deze maand werden enkele van de TC pedalen getest.
Ben nog steeds benieuwd naar de Corona Chorus.

Henri H
8 maart 2011, 19:20
In De Gitarist van deze maand werden enkele van de TC pedalen getest.
Ben nog steeds benieuwd naar de Corona Chorus.Ze hadden hem vorige week bij Feedback A'doorn....

onrust nv
8 maart 2011, 19:58
Zijn zeker weer digitaal(rekenmachine) die nieuwe TC's?

Ik loop nu toch wel hard te twijfelen over de flashback want hij heb stereo in en stereo out. En ik heb nog steeds geen delay met reverse delay, of zijn er daar betere van(die stereo in en out + reverse hebben)

Heynis
8 maart 2011, 20:14
In De Gitarist van deze maand werden enkele van de TC pedalen getest.
Ben nog steeds benieuwd naar de Corona Chorus.Die heb ik toevallig vorige week voor m'n verjaardag gehad. Ik ben er dik tevreden mee, klinkt goed en heeft een breed instelbereik. Ik zou hem gewoon eens testen, kan eventueel ook bij mij als je in de buurt van Leiden bent.

De enige nadelen vind ik de trichorus (klinkt live echt nergens naar) en dat de batterij die ik erbij kreeg na een kwartiertje al leeg was. Dat laatste vind ik een beetje onzorgvuldig, ik ben beter van ze gewend, al is het ook niet heel vreemd voor een pedaal wat 100mA trekt.

Mr. Dynamite
8 maart 2011, 21:38
De Flashback...

http://www.youtube.com/watch?v=K5bo-JBdKxU&feature=feedu

IK WIL 'EM :crazyhappy:

Liquid_Metal
9 maart 2011, 12:57
In De Gitarist van deze maand werden enkele van de TC pedalen getest.
Ben nog steeds benieuwd naar de Corona Chorus.

Ik vond 'm niet zo. Klonk een beetje phasey en daar heb ik al een phaser voor. Vind de G-Major en Strymon Orbit veel lekkerder klinken.

Nielsje
11 maart 2011, 13:52
Henri (of anderen),

die flashback, heeft die nou een looping time van 40s?
werkt dat een beetje? Ik zoek een looper om m'n soleer kwaliteiten te verbeteren, en zat te denken aan de rc2.
Maar, zo'n flashback is natuurlijk wel een hele mooie delay..

dml
11 maart 2011, 20:26
Zijn er al mensen die de Flashback met een parallele FX-loop (incl. kill dry) gebruiken, bij voorkeur met een Mesa? Bijna alle hedendaagse TC delays hebben in dit geval een faseverschuiving bij het herhaalde signaal, ben benieuwd of de Flashback daar ook last van heeft.

Henri H
11 maart 2011, 22:29
@Nielsje: Ik heb de looper niet veel gebruikt, maar het werkt wel redelijk volgens mij.
Ik heb zeer weinig ervaring met loopers, dus ik weet niet of mijn info zo waardevol is, maar op mijn Stiletto klinkt het beter, omdat ik daar b.v. gebruik kan maken van het cleane kanaal, en daarna met een overdrive (Mostortion) erover kan soleren.
Met m'n Marshall is dat lastiger, omdat ik daarbij gebruik maak van de preamp oversturing v.d Marshall zelf.
De delay op zichzelf klinkt beter op mijn Marshall. Dat komt dan weer grotendeels door het volume, dan klinkt alles beter. ;)

@ DML: Volgens mij heeft mijn Stiletto geen parallelle loop, maar helemaal zeker weet ik dat niet.
Heb er eigenlijk helemaal geen zin in om dat te testen, hij klinkt nu al zo goed. :)

Edit (2): De filmpjes van Tore en Soren zijn redelijk representatief, zou ik nog willen toevoegen.

Tankman
11 maart 2011, 22:49
Vandaag was de vertegenwoordiger van TC Electronics er en hadden we het over mijn bevindingen tot nu toe met de Tone Print pedalen. Ik vertelde dus dat ik tot nu toe de Shaker, de Corona en de Vortex heb getest. De Flashback zal ik morgen even aan de tand voelen als ik tijd ervoor heb. Ik noemde ook dat ik de Vortex tot nu toe de sterkste vind uit de groep. Dus wat doet hij..

Hij pakt een Squier Deluxe Strat, een Fender Hot Rod versterker en de Corona, de man draait het volume even lekker open en laat me toch eens wat heerlijke geluidjes horen! Jeeeeezus! Die Corona heeft toch wel meer in zich dat ik dacht. Hij heeft me wat instellinkjes laten zien waar je niet zo 1 2 3 zelf aan zou denken. Die klonken toch echt heerlijk! Ik denk dat de Corona op dit moment toch de nummer 1 is op de lijst met de Vortex op een hele nipte nummer 2. Damn!

Mitch
11 maart 2011, 23:06
Je weet dat je 't nu over een chorus hebt hè?

Tankman
11 maart 2011, 23:09
Ja...ik zei dat ik de Vortex het beste vond. Hij vond de Chorus het beste en wilde dat bewijzen. Ik moet zeggen dat het hem aardig gelukt is. Nu nog wachten op de Dark Matter. Daar was hij ook erg over te spreken.

Henri H
11 maart 2011, 23:14
Ik wil ze allemaal! :blast::blast::blast::blast:

:D

Mitch
11 maart 2011, 23:36
Zowel de Mojotone als de Dark Matter klonken allebei goed, voor zover je dat op clips kan beoordelen. Vind het met drives toch altijd veel moeilijker dan met delay en/of modulatie. Maar goed, het was dus een goede demo-man. Is ook een kwaliteit hoor, weten hoe je het beste uit een pedaal kan halen!
Toch kan ik nog steeds niet van de phaser, flanger en chorus onder de indruk zijn, maar dat hoeft ook niet.

Henri H
12 maart 2011, 00:05
Volgens mij is er geen phaser, wel een "Shaker", maar die wordt als een vibrato aangeduid.
Misschien dat daar een phaser-sound mee gemaakt kan worden?

Tankman
12 maart 2011, 00:07
Volgens mij is er geen phaser, wel een "Shaker", maar die wordt als een vibrato aangeduid.
Misschien dat daar een phaser-sound mee gemaakt kan worden?

Niet dat ik weet. De Shaker is toch wel echt een vibrato. De Chorus is zoals Liquid Metal eerder zei af en toe een beetje phasey, maar verder niks over phasers.

Henri H
12 maart 2011, 00:21
'k Heb dit filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=qZZwiH0g2vM) even bekeken, Petrucci's Shaker Toneprint.
Best wel hilarisch eigenlijk, na dik 7 minuten Youtube-filmpje en ik denk in werkelijkheid wel zeker een half uur, zeggen ze: "I think we've got it", maar ik krijg toch sterk de indruk dat ze er allebei wel tabak van hebben. :seriousf:

Henri H
12 maart 2011, 00:36
Het spiet mie donders, maar deze is ook wel hilarisch, en toch ook wel weer oprecht.
Aldridge is net zo stoked als ik ben:


http://www.youtube.com/watch?v=4ibfafr02-M

Mr. Dynamite
12 maart 2011, 11:08
'k Heb dit filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=qZZwiH0g2vM) even bekeken, Petrucci's Shaker Toneprint.
Best wel hilarisch eigenlijk, na dik 7 minuten Youtube-filmpje en ik denk in werkelijkheid wel zeker een half uur, zeggen ze: "I think we've got it", maar ik krijg toch sterk de indruk dat ze er allebei wel tabak van hebben. :seriousf:

Hahaha, "I think we've got it"

Nou volgens mij vind hij het maar 10x niks en heeft hij het effect zo ver terug gedraait dat je het amper meer hoort :seriousf:

Mitch
12 maart 2011, 11:44
O ja sorry, vibrato... ben nooit zo scherp op vrijdagavond. De dubbele delay klinkt toch ook wel erg fijn trouwens.

Tankman
12 maart 2011, 12:38
Zo, Vanochtend de Flashback even getest. Errug gaaf!...maar ik hou toch mijn Nova Repeater. Ze klinken in mijn oren erg hetzelfde. De modulated delay van de Flashback is wel mooier. De Looper vind ik niet handig en mijn Repeater heeft daarnaast ook een gewone Taptempo. Dat audiotapping is ook niet voor mij. Ik zou wel de Flashback als 2e delay erbij doen, maar dat is voor een andere keer. Al met al wel zeker een aanrader!

Pepe
12 maart 2011, 12:47
Ik begrijp dat de tonetweak niks meer, en minder, is dan de voorkeur van een bekende gitarist? Waarom zou je iemand anders smaak willen? Waarom niet je eigen smaak?
Het is een leuke novelty, zekers. Ik merk alleen dat het getweak aan knoppen bij mij vooral afhangt van de situatie waar je in zit.

Mitch
12 maart 2011, 12:52
Toneprint. Zoals al eerder gezegd: zodra de verkoop van deze nieuwe serie een nieuwe impuls nodig heeft komt die mogelijkheid tot zelf tweaken heus nog wel. Maar voorlopig loopt dit prima.

Henri H
12 maart 2011, 13:38
Ik ben er nog niet mee bezig geweest, met dat Toneprint-gebeuren, maar voor zover ik heb begrepen zit er in de Toneprints wel meer dan wat je zelf uit het pedaal zou kunnen krijgen. Hij kan er b.v. meer hoog/laag/mid indraaien, maar ook de intensiteit of zelfs het totale effect op de één of andere manier wat bijstellen.
Vervolgens kan je die Toneprint weer zelf instellen d.m.v. de knoppen op het pedaal zelf.
Het is een leuke optie, maar kost een hoop tijd denk ik om je "eigen" sound daarin te vinden.
Daarnaast is het natuurlijk een hele leuke, maar tegelijk ook een ordinaire marketing truc.

Pepe
12 maart 2011, 13:46
I see, het is dus meer dan er in het pedaal zelf zit, dat maakt het wel interessant.
Ik zit nog steeds niet te wachten op iemand anders zijn toneprint maar om zelf online je pedaal te tweaken en dat op te slaan, dat is dan wel weer aardig.

Henri H
12 maart 2011, 14:03
Ja, maar dat is dus (nog) niet mogelijk.....

Lexvandoef
18 maart 2011, 19:33
I'm a happy man!!!

Jeej, vanmiddag heb ik een TC Flashback delay opgehaald! Nice dingetje, zeer fijne delay, heb al een aantal mooie favo settings... De looper werkt ook goed, hoewel meer dan 4 tracks tegelijk door elkaar een beetje warrig wordt.

I'm happy!

Mitch
18 maart 2011, 19:38
Yummie! Sexy setje straks, sexy Lexy!

Henri H
18 maart 2011, 19:47
Gefeliciteerd Lex, ik ben er ook nog steeds zeer blij mee, en heb één van m'n DL10's toevallig vandaag verkocht.
Ik heb hem nog niet eens met m'n HOOK getest, ook nog maar 's doen.
Gebruik je 'm in de FX-loop?

Lexvandoef
18 maart 2011, 20:31
thnx Mitch en Huisjes!

Heb hem nog niet in de loop geprobeerd, zit nu op mijn kleine setup met alles voor het combo'tje te pielen :).

Wel ff een vraagje Henrie, heb jij ook dat hij in de looper modus het totale volume afregelt met de FX-level? Dus ook het droger signaal. Was mij nog niet opgevallen dat hij dat deed en dacht dat dat misschien niet hoorde....

Thnx!

Lexvandoef
18 maart 2011, 21:16
Over mij post net, na ff googlen en zoeken kwam ik er achter dat het zo hoor, lees het volgende berichtje van Tore van TC Electronics maar.



Yes - that is correct. Here is a somewhat complicated reason why... it has to do with the analog-dry-through feature and true bypass:

Basically Flashback is never true bypass when you select looper: The reason why, is that we want it to be "armed" and ready to record as soon as you select the looper. If it was true bypass you'd have to first turn the looper on to active the effect and THEN turn the recorder on, to actually start recording. Obviously we couldn't be using one press on the footswitch to do both these actions, so we'd have to come up with some way of controlling "looper on" AND "record/stop" using to different footswitch "commands" (for example "press footswitch once to activate looper" and "press and hold to record"), which I hope you'll agree would be very annoying and not very intuitive.

So the bottom line is that no matter how you set the dip switch on the back of the pedal, Flashback will always be in buffer mode when you select the looper. If you have Flashback in TB mode, it'll of course automatically jump back to TB when you select one of the delay types... you should actually be able to hear the relay clicking when you switch between the looper and delays.

The reason why the looper controls the volume of the entire signal in loop mode is because of the analog-dry-through feature. The FX Level pot is an analog pot that mixes the wet signal with the dry AFTER the wet signal has been converted back to analog. In other words, we can't do any clever digital trickery to the wet signal (i.e.turn it all the way up when in loop mode), because the pot is analog. Because the looper is 100% wet and no dry as explained above, this means that the FX level pot controls the overall output of the entire signal.

Hope this explains why we designed the pedal the way we did. :)

Cheers,
Tore

Henri H
18 maart 2011, 21:53
Ja, als je zoveel functies in zo'n klein pedaal weet te proppen zul je concessies moeten doen, maar de delay-sounds zijn super, en daar is het mij in principe om te doen.
Op zich is de looper nog best bruikbaar, maar ik moet er wel een goed overdrive pedaal (MojoMojo? :crazyhappy:) bij hebben, anders wordt het looper signaal ook overstuurd.

Lexvandoef
18 maart 2011, 22:21
Als je de looper helemaal achteraan zet (je hebt toch zo'n goudie 808 ) dan kan je bv clean een loop opnemen en dan er overheen scheuren en andersom.

Het stoort me trouwens niet, maar ik wist niet dat dat zo hoorde.

Die delays zijn echt vet trouwens, heb nog geen favo type, ze zijn allemaal vet en bruikbaar.

Henri H
18 maart 2011, 23:01
Ja, dat doe ik ook wel, maar die Goudie haalt het niet bij de scheur van m'n amps hoor.
Ach, en die looper, ik zie er voor mij toch geen functie in voor een live situatie.
Ik vind het een leuke extra.

Lexvandoef
18 maart 2011, 23:06
Ja die looper ga ik thuis gebruiken om wat ideeen op te doen en solo's te oefenen voor de band :). Top ding tot nu toe.

onrust nv
19 maart 2011, 12:35
Die delays zijn echt vet trouwens, heb nog geen favo type, ze zijn allemaal vet en bruikbaar.

Hoe klinkt de reverse delay? Daar ben ik nl nogal nieuwsgierig naar.

Lexvandoef
19 maart 2011, 13:41
leuk als gimmick, maar das het enige waar ik nog geen echt nut voor heb gevonden.

onrust nv
19 maart 2011, 14:50
leuk als gimmick, maar das het enige waar ik nog geen echt nut voor heb gevonden.

Voor mij is dit juist het enige wat ik nog mis in delayland, en omdat je daar natuurlijk erg freaky dingen meekunt doen wil ik weten of het echt acherstevoren is. Vooral op zang lijkt me dat spacy. Maar ook op bv de delay van mijn memoryboy dlx als ik hem in de effectloop hang.

Lexvandoef
1 april 2011, 12:58
Het klinkt in elk geval behoordlijk psychedelisch die backwards delay.

Anyway, ik zat net in de pauze op de The Gear Page in het draadje over de Flashback te lezen, waar Tore van TC electronics ook post en info geeft. Hij gaf aan dat het mogelijk was een aantal custom toneprints in elkaar te kwakken als er verzoekjes kwamen.
Met custom toneprint bedoeltie dan dat je uitgaat van een bepaalde toneprint en stukjes van andere bestaande toneprints er in wilt plakken. Hij doet er maar een paar (de eerste 5 zei hij) en ik heb er eentje gesubmit die hij wilde knutselen... Awesome!

Ben zeer benieuwd!

Liquid_Metal
1 april 2011, 13:22
Het klinkt in elk geval behoordlijk psychedelisch die backwards delay.

Anyway, ik zat net in de pauze op de The Gear Page in het draadje over de Flashback te lezen, waar Tore van TC electronics ook post en info geeft. Hij gaf aan dat het mogelijk was een aantal custom toneprints in elkaar te kwakken als er verzoekjes kwamen.
Met custom toneprint bedoeltie dan dat je uitgaat van een bepaalde toneprint en stukjes van andere bestaande toneprints er in wilt plakken. Hij doet er maar een paar (de eerste 5 zei hij) en ik heb er eentje gesubmit die hij wilde knutselen... Awesome!

Ben zeer benieuwd!

Klinkt goed :).

Henri H
1 april 2011, 14:19
Ik heb ook ff met die reverse delay gestoeid vorige week ofzo, geinig, had ik nog nooit eerder gedaan.

@Lex: leuk man, hou me op de hoogte als tie klaar is a.u.b.
Wat heb je eigenlijk voor custom iets gevraagd?

Lexvandoef
1 april 2011, 14:51
@Lex: leuk man, hou me op de hoogte als tie klaar is a.u.b.
Wat heb je eigenlijk voor custom iets gevraagd?

Zal ik doen, ben benieuwd wat er van terecht komt.

Ik had al met een aantal toneprints gestoeid en heb wat bijelkaar gegooid wat me fijn leek, namelijk:

Als basis de standaard TC Toneprint, de analoge delay met wat vibrato er in (is opt moment mijn favo namelijk, lekker die subtiel vibrato in de delays). Dan wat meer damping erin zodat tijdens heftig/druk spel delay ietwat meer gedempt wordt maar niet weg is (subtiel ducking/dynamic dus uit de Steffen Schakinger toneprint), de kortere maximum delaytijd uit de Matt Beck Toneprint (7sec is echt veels te veel!, liever 2000ms als max) en uit de Pete Thorn toneprint het feedbacklevel zo ingesteld dat hij nu meer dan 100% voor zelf osscilaties (standaar 99%).

Leek me wel een mooi bruikbare cocktail zo :), ben zeer benieuwd.

Het is wel weer 1 april vandaag dus misschien zijn ook gewoon een beetje lollig bij TC vandaag :P.

Henri H
1 april 2011, 16:47
Zo! Je hebt er over nagedacht! ;)

7 Sec slaat idd nergens op, en zo'n "semi-ducker" is ook best een goeie.
Het was mij trouwens nog niet opgevallen dat er vibrato in de standaard toneprint zit, en ik ben er ook nog helemaal niet mee bezig geweest om andere toneprints te testen. De 2290 setting gebruik ik het meest, en is eigenlijk prima voor mij.
Het is wel erg leuk om een beetje te experimenteren met het pedaal, maar vaak kom ik daar niet aan toe.

Ze hebben er écht werk van gemaakt bij TC, dat is in ieder geval wel duidelijk. :)

Liquid_Metal
1 april 2011, 17:09
Zal ik doen, ben benieuwd wat er van terecht komt.

Ik had al met een aantal toneprints gestoeid en heb wat bijelkaar gegooid wat me fijn leek, namelijk:

Als basis de standaard TC Toneprint, de analoge delay met wat vibrato er in (is opt moment mijn favo namelijk, lekker die subtiel vibrato in de delays). Dan wat meer damping erin zodat tijdens heftig/druk spel delay ietwat meer gedempt wordt maar niet weg is (subtiel ducking/dynamic dus uit de Steffen Schakinger toneprint), de kortere maximum delaytijd uit de Matt Beck Toneprint (7sec is echt veels te veel!, liever 2000ms als max) en uit de Pete Thorn toneprint het feedbacklevel zo ingesteld dat hij nu meer dan 100% voor zelf osscilaties (standaar 99%).

Leek me wel een mooi bruikbare cocktail zo :), ben zeer benieuwd.

Het is wel weer 1 april vandaag dus misschien zijn ook gewoon een beetje lollig bij TC vandaag :P.

Zou wel een goeie zijn. Ik ben verder nog geen grappen tegengekomen vandaag, terwijl Denemarken daar toch ook aan doet.

onrust nv
1 april 2011, 17:41
Die flashback is mijn eerste keuze voor delay die ik ga aanschaffen. De toneprint zal ik niet gebruiken, vanwege het feit dat ik geen computer in de studio wens of heb. Daarnaast ben ik veelste onhandig met die apparaten.
Maar de pre-setjes in dat ding zijn voor mij wel genoeg, vooral de reverse. Nu nog een reverb met reverse, dan vind ik't wel best voorlopig.

jaywalker
3 april 2011, 09:58
Sinds gister ook eigenaar van de fashback. Had maar een paar minuutjes tijd om hem te testen
Fijne delay waar je zeker even de tijd voor moet nemen. Wat me opviel is dat je bij de reversedelay niet je mix op 100% wet kan zetten. Dit vind ik namelijk juist erg vet op mijn dl-4. Wanneer je dan de delay tijd kort zet krijg je synth achtige geluiden. Daarnaast is de buffer ook erg aanwezig. Wellicht vervelend als je de looper veel live wilt gaan gebruiken, want dan kan je het pedaal niet TB zetten. Ik kan er niet wakker van liggen wat ik zet hem gewoon op TB. De looper klinkt goed. In tegenstelling tot de dl-4, waar het opgenomen geluid toch een stuk anders klinkt dan wanneer je het gewoon zelf speelt.

Maar ik vermoed dat dit zeker een blijvertje wordt. Er zitten erg veel leuke bruikbare delays in!. Dat minpuntje van de reversedelay kan je vast aanpassen tegen de tijd dat de toneprints ook thuis aan te passen zijn.

onrust nv
3 april 2011, 19:31
Wat me opviel is dat je bij de reversedelay niet je mix op 100% wet kan zetten. Dit vind ik namelijk juist erg vet op mijn dl-4. Wanneer je dan de delay tijd kort zet krijg je synth achtige geluiden. Daarnaast is de buffer ook erg aanwezig.

Hmmm dat wet/dry verhaal kan de flashback voor mij de das nog omdoen. Op hoeveel % wet schat je dat hij kan?

Cageman
4 april 2011, 22:12
Hmmm dat wet/dry verhaal kan de flashback voor mij de das nog omdoen. Op hoeveel % wet schat je dat hij kan?

Zit er dan niet net als bij de Hall of Fame in de binnenkant een switch die je op full wet kunt zetten?

Lexvandoef
4 april 2011, 22:53
Hmmm dat wet/dry verhaal kan de flashback voor mij de das nog omdoen. Op hoeveel % wet schat je dat hij kan?


Wat me opviel is dat je bij de reversedelay niet je mix op 100% wet kan zetten.

Hoe bedoel je dit?
Als je in de reverse delay stand namelijk de feedback helemaal naar rechts draait krijg je namelijk alleen maar je delay te horen, je wet dus. Dit zou 100% wet moeten zijn.

jaywalker
5 april 2011, 14:34
als ik hem helemaal rechts draai dan is het ongeveer 75% wet.
Maar zoals gezegd, ik heb nog geen tijd gehad om het pedaal een volwaardige test te geven thuis.
Excuses als ik mogelijke kopers op de kast gejaagd heb :)

tomdiedom
5 april 2011, 15:17
Reverse delay? Ik dacht die 100% wet was als je de delaytijd minimaal zet en de mix op 100%.

Lexvandoef
5 april 2011, 16:03
Reverse delay? Ik dacht die 100% wet was als je de delaytijd minimaal zet en de mix op 100%.

Dat is dus met de feedback minimaal, dan hoor je alleen het delay signaal en kan je met de mix knop het volume van het delay signaal aanpassen.

Cageman
11 april 2011, 21:22
Er zit op de Hall of Fame geen reverse reverb, zoals die wel zit op de Hardwire RV7. Denken jullie dat het mogelijk is dat er op den duur een toneprint met reverse reverb op de HoF zal komen? Of is volledig nieuwe technologie op een toneprint niet mogelijk?

onrust nv
12 april 2011, 12:12
Er zit op de Hall of Fame geen reverse reverb, zoals die wel zit op de Hardwire RV7.

Hoe is die RV7?

Cageman
12 april 2011, 22:29
Hoe is die RV7?

Ik heb hem niet xD ik ben alleen van plan 1 vd 2 te kopen.

Maar, iemand die weet of het in mn vorige post mogelijk zou kunnen zijn?

Tankman
26 april 2011, 10:01
Zo! Eindelijk het setje compleet, ik heb ze nu allemaal getest! Zaterdag had ik weer even een ochtendje vrij weinig te doen dus had ik de Dark Matter distortion en de Mojo Mojo overdrive even aangesloten.

De Dark Matter is veel milder dan ik had verwacht. Hij klinkt inderdaad wel als een lekker buizenversterker met een scherpe crunch. Het is een lekkere en veelzijdige distortion vooral geschikt voor Hard Rock vond ik zelf.

De Mojo Mojo ging dan weer iets verder dan ik had verwacht. Je kan er nog vrij redelijk ritme partijen mee spelen. Voor solo's klonk hij ook echt te gek.

Waar deze pedalen echt uitblonken was als je ze allebei aanzette. Ik vond zelf de OD na de Distortion het lekkerst klinken. Wat een sustain krijg je dan in een verschrikkelijk lekker solo geluid.

Mijn plan is om de Mojo Mojo een keer naar de oefenruimte mee te nemen en in combinatie met mijn Blackstar HT-Dist kijken of ik ook zo'n solo sound kan maken. Ik ga hem ook even met mijn 6505 die nu helaas nog thuis staat proberen. Echt een te gek pedaal!

Conclusie:
Mijn favorieten uit de hele serie zijn toch wel de Mojo Mojo, de Vortex en de Corona. De Shaker is leuk, maar ik zou niet weten waar ik het voor nodig zou hebben. De Dark Matter vind ik goed, maar voor mij te mild. De Flashback vind ik niet vernieuwend tov mijn Nova Repeater, behalve de Looper dan, maar die gebruik ik toch niet. De Hall of Fame Reverb is ook erg gaaf, maar ik wordt nou eenmaal niet zo enthousiast om reverb.

Mitch
26 april 2011, 19:44
Blijven interessante pedalen, die twee drives van ze. Thanks!

Henri H
26 april 2011, 21:11
Leuke toevoeging aan dit topic. :ok:
Mijn Flashback heeft z'n podium-vuurdoop ook gehad dit weekend: prima delay.

Mr. Dynamite
26 april 2011, 21:27
Mijn Corona heeft z'n vuurdoop vorige week donderdag ook gehad, en hij is geslaagd hoor ;)

Alleen krijg ik de toneprint functie nog niet aangeslingerd, de firmware update wilde goed maar de toneprint zelf lukte niet. Dit komt volgens mij door de app, bij de firmware moest je het pedaal eerst selecteren, bij de toneprint app kun je dit niet en dus vind hij het pedaal niet. :dontgeti:

Henri H
26 april 2011, 21:32
Ik heb nog steeds niet de moeite genomen om de Toneprint te gebruiken/wijzigen. De standaard delay-settings zijn goed genoeg voor mij.

Liquid_Metal
26 mei 2011, 14:11
Ik heb zojuist eindelijk de Vortex geprobeerd, maar ik was er eigenlijk net zo niet gecharmeerd door als door de Corona: klonk nogal phasey. Verder wel heel goed instelbaar dus ik zou er best tevreden mee kunnen zijn, maar ik ga 'm niet aanschaffen omdat het een net-niet pedaal is. Mocht ik een chorus/flanger pedaal aanschaffen, dan ga ik voor de Strymon Orbit.

r3active
27 mei 2011, 01:12
Ik kan me niet voorstellen dat die toneprint op zie echt van toegevoegde waarde is op de pedalen?
je wil toch je eigen sound ? en niet iets wat iemand heeft voor geprogrammeerd?

jaywalker
27 mei 2011, 01:21
nee man, super handig!
Ik heb momenteel 2 delays (waaronder de flashback).
Ik heb geen chorus, maar dmv de tone print kan ik nu een trichorus op de flashback zetten

Henri H
27 mei 2011, 08:34
nee man, super handig!
Ik heb momenteel 2 delays (waaronder de flashback).
Ik heb geen chorus, maar dmv de tone print kan ik nu een trichorus op de flashback zettenEcht waar joh!? Dat wist ik helemaal niet dat dat kon! Cool is dat. Moet ik ook maar 's proberen dan...

r3active
27 mei 2011, 08:41
nee man, super handig!
Ik heb momenteel 2 delays (waaronder de flashback).
Ik heb geen chorus, maar dmv de tone print kan ik nu een trichorus op de flashback zetten

Werkt het ook een beetje? qua , aansluiten is het gelijk plug en play of moet je dingen eerst installeren enzo? over 5 dagen ben ik jarig en dan krijg bijna zeker ook de Flashback/Delay. dus was er beetje benieuwd na.
en werkt de looper ook goed ?

jaywalker
27 mei 2011, 10:32
Ging echt super makkelijk. Het was wel met mijn mac, daar gaan installaties over het algemeen veel sneller.

Maar korte omschrijving:
Klik op de link van trichorus (stond op the gear page) . Dan kom je op de tc electronics site. Tik je je email in onder de knop downloaden en dan op downloaden drukken. Bij de mac download je dan een .dmg bestand die je direct op de desktop kan openen. Dan komt er een menutje die aangeeft of je flashback wel of niet gekoppelt is aan je pc. Dan hoef je alleen op "upload" te drukken. Duurt ongeveer 3 sec en dan kan je meteen spelen met je nieuwe tone print.

@Lex, Tore had toch voor jou ook een tone print ontwikkeld? Is die al klaar en staat die er ook tussen?

Gr. Tom

jaywalker
27 mei 2011, 10:36
Echt waar joh!? Dat wist ik helemaal niet dat dat kon! Cool is dat. Moet ik ook maar 's proberen dan...

Jup, klink nog eens goed ook. Daar kan ik sowieso gebruik van maken tijdens optreden

Lexvandoef
27 mei 2011, 11:14
@Lex, Tore had toch voor jou ook een tone print ontwikkeld? Is die al klaar en staat die er ook tussen?

Gr. Tom

thnx voor de reminder, was het vergeten... :seriousf:

Maar hij staat er op!!!
http://www.tcelectronic.com/toneprintdownload.asp?AjrDcmntId=12280

Deze heb ik laten bouwen via TGP door Tore van TC. Jeej, vanavond gelijk ff proberen :). :cheerup:

jaywalker
27 mei 2011, 18:15
Ik vind hem wel vet!

Lexvandoef
27 mei 2011, 18:40
Yeah me too! :rockon: Deze laat ik er voorlopig ff op staan om mee te spelen, happy! :lovelove:

Edit: Wat is het nou precies: analoge delay met subtiel wat vibrato modulatie, en een klein beetje ducking delay (repeats worden iets zachter als je veel noten/akkoorden speelt), repeats gaan tot zelfosscilatie ipv net niet en de maximale delay is rond de 2-2,5 sec ipv 7 a 8. :D happy!!!

Nagramoth
1 juni 2011, 10:47
Whohoo, huize Nagramoth heeft de Flashback ook maar eens opgehaald (vervroegd verjaardagscadeautje). Vanavond maar eens spelen met de toneprints van Lex en de Tri-Chorus.

Errug lekker stuk speelgoed hoor. En voor de preamp doet 'ie het ook prima..

Henri H
1 juni 2011, 13:39
Jeuj! Ik heb ook eindelijk de USB-Toneprint optie 's geprobeerd, en de trichorus erin gezet. Gaaf geluidje zeg!

Ook heb ik de tape delay-setting weer 's uitgebreid gebruikt, goh wat een heerlijk soundje is dat!

r3active
9 juni 2011, 16:18
Ik heb nu de flashback delay , maar als ik de looper gebruik ben ik alle gain en zo 80 procent volume kwijt? hoort dit zo ? en/of komt dat door dat ik geen effects loop op me amp heb?

Greasemouth
9 juni 2011, 17:15
Ik heb nu de flashback delay , maar als ik de looper gebruik ben ik alle gain en zo 80 procent volume kwijt? hoort dit zo ? en/of komt dat door dat ik geen effects loop op me amp heb?

Ook al ben ik niet bekend met de flashback delay, dit verschijnsel is niet normaal;)

Trololo
9 juni 2011, 17:24
Ik heb nu de flashback delay , maar als ik de looper gebruik ben ik alle gain en zo 80 procent volume kwijt? hoort dit zo ? en/of komt dat door dat ik geen effects loop op me amp heb?
Ik geloof dat je met één van de vier knoppen (weet niet meer welke) het volume kan regelen in de loop-modus.

jaywalker
9 juni 2011, 17:27
jup, de knop links onder. Het is wel normaal, maar echt handig vind ik het ook niet.

r3active
11 juni 2011, 16:41
Ok dan weet ik dat ook weer. Dat is zeker niet zo heel handig.

Tankman
6 juli 2011, 12:04
Ik zit nu te kloten met de Shaker Vibrato voor een klant. Hij wilt een Leslie-achtig geluid. Ik heb nu de Audley Leslie Toneprint geupload en die klinkt wel leuk. Zaterdag laat ik hem deze horen. Verder kon ik alleen de John Petrucci Toneprint vinden die een beetje op een Leslie lijkt. Iemand nog suggesties?

RoelSmoel
26 juli 2011, 23:52
Op de een of andere manier wil mijn Mac mijn Flashback niet herkennen zodat ik die Toneprints kan bewerken.. Iemand..?

Oh.. Wacht.. Adapter.. Morgen dan maar:seriousf:

onrust nv
6 september 2011, 10:51
Net een flashback besteld. Ik ben benieuwd naar die 6sec delaytijd. Mijn eerste echte digitale delay.

Brum
6 september 2011, 11:11
En bedankt voor dit topic...:( Ik wil al een tijdje die Flashback Delay en de Corona Chorus. Vooral die laatste is te gek, een tijdje terug bespeeld en ik was verkocht. Maarrrrrr... eigenlijk wil ik er helemaal geen pedalen bij, anders is het weer terug bij af.:nervous:

onrust nv
7 september 2011, 15:18
Ik heb net mijn Flashback binnen. Om een toneprint te laden moet er zeker wel een batterij in? En kan je ook een flanger toneprint ladenin de flashback?

onrust nv
7 september 2011, 16:34
Er zit trouwens geen gebruiks aanwijzing bij. Niet zo handig.

DemolitionColorScheme
7 september 2011, 16:36
Er zit trouwens geen gebruiks aanwijzing bij. Niet zo handig.
- http://www.tcelectronic.com/flashback-manuals.asp
Welkom in het digitale tijdperk.

onrust nv
7 september 2011, 16:52
Ja wat is dat nou, ik heb geen printer. En al ik meer dan 100euro betaalt vind ik't raar wanneer je zelf je gebruiksaanwijzing moet printen.

DemolitionColorScheme
7 september 2011, 16:54
Ja wat is dat nou, ik heb geen printer. En al ik meer dan 100euro betaalt vind ik't raar wanneer je zelf je gebruiksaanwijzing moet printen.
Je hoeft hem toch ook niet per sé te printen? Kijk even op je scherm of lees het door. Het is een pedaal, geen rocket science. ;)
(beter voor het milieu, dit!)

onrust nv
7 september 2011, 16:59
Je hoeft hem toch ook niet per sé te printen? Kijk even op je scherm of lees het door. Het is een pedaal, geen rocket science. ;)
(beter voor het milieu, dit!)

Ik heb geen computer in de studio, en kon nix vinden of er een batterij in de flashback moet om de toneprint te laden.