PDA

View Full Version : Nieuw TC Electronic Pedalen



Pagina's : 1 [2]

Henri H
7 september 2011, 19:21
Hij moet gevoed worden. Of een batterij gaat werken weet ik niet, met mijn adapter wel.

Buzzel
7 september 2011, 19:55
je kan toch ook geen toneprints uploaden zonder computer, dus zo moeilijk is het niet om even dat bestandje te checken. ik snap best dat pruducenten hun handleidingen niet meer uitprinten. Meeste mensen lezen hem 1 keer half en dan gooiens ze hem toch weer weg. bij mijn wah kreeg ik een hele berg papier met reclame dit en huppelepup dat, nou had van mij niet gehoeven. snap best wel hoe de wah werkt :seriousf:

langun
8 september 2011, 20:37
Vandaag (na 2 maanden) eens de moeite genomen om de toneprints te bekijken, en ik ben toch wel verliefd geworden op de tri chorus toneprint voor de flashback delay. Dan wordt mijn delay maar (tijdelijk) een chorus pedaal :mmmm:

onrust nv
8 september 2011, 23:49
o
Hij moet gevoed worden. Of een batterij gaat werken weet ik niet, met mijn adapter wel.

gaat het lampje dan branden zonder input jack? ik heb alleen een batterij thuis.

ik heb'm vandaag met een akg mic. en een lf-7 in de loop gegooid en wel grappige drumloops gemaakt.

Henri H
9 september 2011, 09:27
o

gaat het lampje dan branden zonder input jack? ik heb alleen een batterij thuis.
....Goh, weet ik niet meer, volgens mij niet. Ik heb iets van 3 maanden geleden de trichorus er 's ingezet, en toen kwam ik er ook achter dat ie gevoed moest worden tijdens deze procedure.
Ik ben nog steeds helemaal tevreden over de Flashback.
Lekker compact, veelzijdig en fantastisch klinkende delays.

onrust nv
9 september 2011, 18:31
Ik vind trouwens wel de lo-fi(niet lo-fi genoeg, zat bijna hetzelfde geluid als de delay erna) stand erg teleurstellend en de reverse delay ook, want die geeft achteruit-vooruit-achteruit-vooruit delays, ik heb liever alleen achteruit delays ipv dat achteruit-vooruit gepingpong. Dus dan moet ik weer opzoek naar een delay die dat wel doet, balen. Maar de kwaliteit van het geluid is wel OK, toch jammer van die lo-fi en reverse.

IndiepoprockJesse
9 september 2011, 19:02
Heb ook net een Flashback binnen. Supervet ding! Er zat overigens wel een handleiding bij die van mij :)

Henri H
9 september 2011, 19:25
Ik vind trouwens wel de lo-fi(niet lo-fi genoeg, zat bijna hetzelfde geluid als de delay erna) stand erg teleurstellend en de reverse delay ook, want die geeft achteruit-vooruit-achteruit-vooruit delays, ik heb liever alleen achteruit delays ipv dat achteruit-vooruit gepingpong. Dus dan moet ik weer opzoek naar een delay die dat wel doet, balen. Maar de kwaliteit van het geluid is wel OK, toch jammer van die lo-fi en reverse.Ja, de lo-fi voegt niet echt veel toe, ben ik met je eens.
De reverse vind ik wel tof, maar ik heb dan ook geen andere delays gehad die dat deden, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal.

Liquid_Metal
9 september 2011, 19:36
Even een vraagje over de Flashback. Zijn de delays net zo helder/hifi als die van bijvoorbeeld de G-Major 2, dus typisch TC Electronic? Het lijkt me een supervet pedaal maar ik weet niet of het niet te kil voor me is.

onrust nv
11 september 2011, 09:54
Nou de 2290 delay is erg helder, de ana vind ik niet erg op een BBD lijken maar best OK, tape heeft een leuke vervorming, Lofi is totaal zinloos(gewoon hifi) reverse(ook 2290), van de looper werd ik wel erg blij. Maar dat kan ook komen omdat ik voorheen met de danelectro reelecho loopte of met korg kaospad I&II.

Maar ondanks de nadelen ben ik wel blij met de TC.

Henri H
11 september 2011, 13:04
Ik heb de Flashback niet direct vergeleken met een GMajor (1), maar ik verwacht dat ie wel gelijkwaardige delays heeft.
Ik gebruik de Flashback (en DD3) gewoon vóór een (overstuurde) preamp, en dat klinkt natuurlijk anders. Ik heb hem nog nooit in de loop geprobeerd.
De tape en analoge settings klinken in ieder geval niet kil, en ook de 2290 setting klinkt ondanks z'n helderheid erg mooi.

onrust nv
11 september 2011, 13:13
Ik gebruik de Flashback gewoon vóór een (overstuurde) preamp, en dat klinkt natuurlijk anders..

Wat voor pre-amp gebruik je daarvoor??

Henri H
11 september 2011, 15:00
4 stuks :crazyhappy: met een "geïntegreerde" eindtrap, oftewel 4 tops. :p

2 x Marshall JCM 800 (2204 en 2205)
1 HOOK Captain 34
1 Mesa Boogie Stiletto Deuce

Ik bedoel natuurlijk dat ik de Flashback niet in de FX-loop gebruik, maar gewoon voor de (pre)amps.

Liquid_Metal
17 februari 2012, 12:28
Afgelopen zondag stond er opeens een Flashback op marktplaats voor een gunstige prijs, dus ik heb meteen toegehapt. Het pedaal is gisteren verzonden en zou vandaag aangeboden kunnen worden. Alleen, het wordt aangeboden bij mijn vriendin in Eindhoven en zij gaat aan het einde van de middag weg. Met wat geluk kan ik jullie morgen vertellen wat ik van de Flashback vind. Als het pedaal er nog niet is moet ik een weekje wachten. Maar hij is onderweg!

Henri H
17 februari 2012, 13:50
Nice, hoewel ik ondertussen een Ibanez DML20 heb, en verzot ben op dat pedaal, vind ik de Flashback nog steeds erg lekker.
Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag? (mag ook per PM)

DemolitionColorScheme
17 februari 2012, 14:41
Nice, hoewel ik ondertussen een Ibanez DML20 heb
Ja, de DML's zijn erg cool! :)

Liquid_Metal
17 februari 2012, 15:06
Nice, hoewel ik ondertussen een Ibanez DML20 heb, en verzot ben op dat pedaal, vind ik de Flashback nog steeds erg lekker.
Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag? (mag ook per PM)

90 eurootjes. Voor een nagenoeg nieuw pedaal met alle reutemeteut (boekjes, doosje, bonnetje, garantie) erbij. Gezien de nieuwprijs rond de 140 euro ligt vind ik dit een heel schappelijke prijs.

Henri H
17 februari 2012, 15:14
In ieder geval beter dan de nieuwprijs... ;)

Ik heb €145,- betaald, maar heb hem dan ook al bijna een jaar.

Liquid_Metal
17 februari 2012, 16:39
In ieder geval beter dan de nieuwprijs... ;)

Ik heb €145,- betaald, maar heb hem dan ook al bijna een jaar.

Ik heb geen idee of 'ie daadwerkelijk bevalt en omdat eigenlijk alles wel eens verkocht wordt koop ik het liefst tweedehands. Uiteindelijk scheelt het niet veel (i.v.m. afschrijving en gebruik en zo) maar het voelt gewoon beter (meer voldoening).
Ik denk dat het een fantastisch pedaaltje is en de perfecte delay voor het bordje dat ik ga maken: ik gebruik mijn Keeler push met volume op de gitaar iets dicht voor een strakke rhythm sound, met volume open voor leads. Ik overweeg een Line6 M5 voor compressie, chorus, flanger en tuner en dan ben ik met de Flashback helemaal klaar (eventueel neem ik m'n wah ook mee). M'n rack is namelijk zo groot dat het onpraktisch kan zijn om dat mee te nemen, en de Boss GT6 die ik nu gebruik klinkt toch niet zo lekker.